[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34878
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 10:36

Mijn man had gisteren ook springles, dat doet hij braaf. Maar buiten :):) is hij erg fris :D dus misschien moet mijn man 15 maart ook maar lijm en harnas mee nemen.

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 11:12

We hebben allemaal alweer cross kriebels haha leuk!! :D

Ik heb morgen mijn eerste terrein training met de eventing school. Hoop nu vooral op droog weer .. Haha maar heb er onwijs zin in!

esje01

Berichten: 4912
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 17:27

Zondag training bij Rob.
Meer mensen die meerijden?

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 19:04

Nee die kwam voor mij te vroeg

CalvinenGino

Berichten: 3482
Geregistreerd: 25-09-09
Woonplaats: Berg aan de Maas, Zuid-Limburg

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 04:03

Nope, zondag van Gerald in Ijsselsteijn priveles.

Van Rob zou ik wel graag nog eens willen

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9355
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 15:32

Ik heb vandaag weer les gehad in ysselsteyn.
Ging echt boven verwachting goed.
Vorige week kwam ik de bak nog maar amper rond en durfde ze niet echt ergens heen.
Vandaag echt een wereld van verschil en pakte ze al veel beter aan.
Voor de duidelijkheid de sprongen zijn mijn minstte probleem, het is echt het überhaupt buiten rijden.

esje01

Berichten: 4912
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 16:33

Op de site van de heumstede staan de trainingsdata voor dit voorjaar.
Misschien past een andere datum wel in je trainingsopbouw

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 22:59

Klinkt goed kyrkelover!

Ik heb een heerlijke eerste training gehad met de eventing school. Veel met houding en gymnastiek met smalletjes en wendingen. Daarna terrein in en veel water ingesprongen om voor te bereiden voor het L. Helemaal blij dus :D

dropje_90

Berichten: 515
Geregistreerd: 26-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 00:27

Klinkt goed weer allemaal. :) fijn dat de paarden het weer zo goed oppakken.

Gaan er nog mensen volgende week de 8e naar moordrecht? Eerste keer waterbaktraining voor ons ben benieuwd :D

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 08:14

Elke fijn dat het zo goed ging

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34878
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 10:07

Mijn man kan als hij op tijd thuis is (is nu aan het werk) vandaag nog aanschuiven bij een training. Ben benieuwd hij was vrijdag erg explosief, gisteren wel fris maar goed te rijden. En hij staat er straks strak op als we weer op wedstrijd gaan, nieuwe beschermers en we hebben een bruin hoofdstel en martingaal besteld voor bij het bruine zadel.

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 11:28

Super fijn dat de training goed is gegaan Elke en Kykrkelover!! Ik heb gisteren een les gehad bij Rob Ehrens. Echt heel veel geleerd waar ik nu mee aan de gang kan gaan. Heel veel focus op balans. Super fijne les!

Vincy

Berichten: 1109
Geregistreerd: 14-01-05
Woonplaats: Zelhem

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 18:16

Ik heb vandaag ook genoten van onze eerste crosstraining dit jaar in Winterswijk van Hilde!! :D Door de harde wind waren de paarden lekker fris haha, helemaal hyper :+ :)) Maar toch heerlijk kunnen rijden, zo'n fijn gevoel is dat weer!! Echt leuk!! Word er weer helemaal happy van *\o/*
Fijn dat jullie ook al weer zo fijn hebben kunnen trainen! :j

CalvinenGino

Berichten: 3482
Geregistreerd: 25-09-09
Woonplaats: Berg aan de Maas, Zuid-Limburg

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 19:05

Hier ook de eerste crosstraining weer gehad.

Genieten :D vorig jaar Juni was het laatste wat ik gecrost had. Daarna blessure paard :(
Maar nu helemaal back on track en sterker dan ooit :)
Zin in Alphen-Chaam!!

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 19:10

Heerlijk al die crossverhalen. Ik mag over 2 weken weer

chaam heb ik mezelf van de wachtlijst gehaald. Ik verwacht niet te kunnen starten en ga trainen in Renswoude in plaats daarvan

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34878
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 20:06

Mijn man heeft lekker getraind, in het begin fris en een beetje stout, paar keer geweigerd maar daarna pakte hij fijn aan. Zag er goed uit voor de eerste keer :D. Fijn dat iedereen weer lekker aan de gang is.

TJolieke
Berichten: 1961
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Noord Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 10:07

Hoi allemaal, ik lees hier al een poosje mee en zou nu ook af en toe willen meekletsen.
Afgelopen zaterdag mijn eerste crossles gehad, althans eerste met dit paard. Ben in Ysselstyn geweest, in dezelfde les als kyrkelover. Heb een paard dat prima springt maar erg gevoelig is voor wat er in zijn omgeving gebeurd. Daarbij ben ik zelf geen held en durf ik met dit paard nog niet eens alleen een buitenrit te maken omdat hij nogal eens wil flippen. Moest me dus enorm bij elkaar rapen maar uiteindelijk tijdens het losrijden mijn rust een beetje gevonden en wat sprongen mee kunnen doen. Na drie kwartier toch afgehaakt om ik het echt stoer genoeg had gedaan vond ik zelf :+ .

Mijn paard en ik hebben geen moeite met springen, maar ik moet zeggen dat ik het wel enorm eng vond om op zo'n modderige ondergrond en nat gras te moeten rijden en zonder omheining rijden dicht bij een grote weg is ook niet goed voor mijn rust. Zullen jullie vast om moeten lachen maar ik rij eigenlijk altijd op keurige droge bodems in afgesloten bakken. Dus lekker grenzen verleggen komende weken. Over twee weken de tweede les.

xLaus_

Berichten: 10253
Geregistreerd: 10-06-05
Woonplaats: Wageningen

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 10:14

Welkom TJolieke! En gewoon lekker oefenen

Ik heb gister gereden in Renswou, in de clinic van Lammert Lasseur.
Omdat het springen zo goed gaat op mijn ongebroken trens dacht ik dat dat nu ook wel goed zou gaan maar 'helaas'wordt mevrouw in de cross gewoon zo fanatiek dat de volgende keer toch de Pelham er weer in moet. De rem (en soms het stuur) is gewoon kwijt anders (niet heel handig)

Verder wel fijn kunnen trainen :).

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9355
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 12:07

TJolieke schreef:
Hoi allemaal, ik lees hier al een poosje mee en zou nu ook af en toe willen meekletsen.
Afgelopen zaterdag mijn eerste crossles gehad, althans eerste met dit paard. Ben in Ysselstyn geweest, in dezelfde les als kyrkelover. Heb een paard dat prima springt maar erg gevoelig is voor wat er in zijn omgeving gebeurd. Daarbij ben ik zelf geen held en durf ik met dit paard nog niet eens alleen een buitenrit te maken omdat hij nogal eens wil flippen. Moest me dus enorm bij elkaar rapen maar uiteindelijk tijdens het losrijden mijn rust een beetje gevonden en wat sprongen mee kunnen doen. Na drie kwartier toch afgehaakt om ik het echt stoer genoeg had gedaan vond ik zelf :+ .

Mijn paard en ik hebben geen moeite met springen, maar ik moet zeggen dat ik het wel enorm eng vond om op zo'n modderige ondergrond en nat gras te moeten rijden en zonder omheining rijden dicht bij een grote weg is ook niet goed voor mijn rust. Zullen jullie vast om moeten lachen maar ik rij eigenlijk altijd op keurige droge bodems in afgesloten bakken. Dus lekker grenzen verleggen komende weken. Over twee weken de tweede les.

Was jij degene die iets eerder was gegaan?
Was erg gezellig met zijn alle.

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 12:20

TJolieke schreef:
Hoi allemaal, ik lees hier al een poosje mee en zou nu ook af en toe willen meekletsen.
Afgelopen zaterdag mijn eerste crossles gehad, althans eerste met dit paard. Ben in Ysselstyn geweest, in dezelfde les als kyrkelover. Heb een paard dat prima springt maar erg gevoelig is voor wat er in zijn omgeving gebeurd. Daarbij ben ik zelf geen held en durf ik met dit paard nog niet eens alleen een buitenrit te maken omdat hij nogal eens wil flippen. Moest me dus enorm bij elkaar rapen maar uiteindelijk tijdens het losrijden mijn rust een beetje gevonden en wat sprongen mee kunnen doen. Na drie kwartier toch afgehaakt om ik het echt stoer genoeg had gedaan vond ik zelf :+ .

Mijn paard en ik hebben geen moeite met springen, maar ik moet zeggen dat ik het wel enorm eng vond om op zo'n modderige ondergrond en nat gras te moeten rijden en zonder omheining rijden dicht bij een grote weg is ook niet goed voor mijn rust. Zullen jullie vast om moeten lachen maar ik rij eigenlijk altijd op keurige droge bodems in afgesloten bakken. Dus lekker grenzen verleggen komende weken. Over twee weken de tweede les.


Ik vond het ook eng om "echt" te rijden in de modder, in welke groep zit je over 2 weken?

TJolieke
Berichten: 1961
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Noord Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 12:33

Kyrkelover: Ja klopt ik ging wat eerder weg. Was inderdaad een leuke groep!
Amies100: zaterdag 14 maart om 11.15h

Vanmorgen al lekker door de modder gegaloppeerd :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34878
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 12:34

TJolieke: kan ik me wel voorstellen hoor, dat het spannend was. Stoer dat je het toch gedaan hebt!

Ik moet ook wel even twee keer denken voor ik weer durf te crossen, ik wacht nog even tot de eerste frissigheid er af is en hij al weer wat meer kilometers in de benen heeft. Gewoon de baan op doe ik wel, vanmorgen ook lekker door de modder gegaloppeerd. Enige minpuntje is dat alles dan onder de modder zit, laarzen, zadel, paard...maar wel lekker gereden in het zonnetje. Vrees dat we die niet meer gaan zien vandaag.

xLaus: liepen er bij jullie ook twee fotografen mee? De laatste groep waar mijn man in reed wel, maar we zijn allebei vergeten te vragen hoe we aan de foto's kunnen komen. Ze hebben mijn man ook op de foto gezet. Hier misschien iemand die weet wie er foto's hebben gemaakt?

Sim
Berichten: 31485
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 12:38

Susan, op de fb van lammert staan alle fotos. Efe berichtje sturen aan hem, wellicht weet hij het wel of Kirstin.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34878
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 12:44

O handig haha. Zo ver had ik nog niet gekeken :+ ga ik even doen.

Edit: idd, bedankt!

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 12:54

TJolieke schreef:
Kyrkelover: Ja klopt ik ging wat eerder weg. Was inderdaad een leuke groep!
Amies100: zaterdag 14 maart om 11.15h

Vanmorgen al lekker door de modder gegaloppeerd :D


O dan zitten wij niet in dezelfde groep, ik rij op zondag om 09:30 uur.