[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 12:55

Sanne, Eddy gaat goed, gewoon lekker opbouwen, dan kunnen jullie volgend jaar weer knallen *\o/* Lekker naar het bos :+
Mirthe, Gaat lekker zo _/-\o_
Mette, Gaat goed, leukkk. Fijn dat je het zo naar je zin hebt op stage. Leuke foto's *-:)
Kyrkelover, Lekker zo elke keer naar het bos om te trainen. Is voor mij wel ver weg helaas. Staan de hindernissen daar altijd? Hoe oud is Risky eigenlijk? En die is nog hengst toch? En mag jij geen springen? Of was je paard al geklasseerd?
Percy, Caressa gaat lekker, gaat allemaal snel zo. Hoe is het met jou knie? Roosendaal is voor mij qua afstand denk ook nog wel te doen, maar voor nu nog even te grote wedstrijd :D . Misschien volgend jaar een keer. Shetan zet er goed uit. Ik moet nu echt mijn best doen om haar vol te houden, nu er niet veel gras meer staat is het moeilijk vol houden. Van wie heeft Caressa de training gehad? Hope dat ze mee kan naar Portugal, is leukkkk
Loesvan, Fijn dat je debuut zo goed ging en dat je in de buurt een fijne accommodatie hebt waar veel wedstrijden zijn.
Rianne, Lekker even rustig nu. Volgend jaar weer lekker op pad :(:) :*

Her alles rustig. Korst is van been af, maar plek zit er nog wel, komen langzaamaan weer haren doorheen :D Vandaag oefenparcours gereden. Met losrijden vond ze het heel spannend, er lag nieuwe bodem in, was errug spannend ;( Parcours zelf ging wel goed. Moest haar in eerste rondje wel erg aanmoedigen om over 1 te gaan :o . Was beide rondjes foutloos, eerste 6 stijl en tweede 69. Was eerste en derde. 4 januari mogen we weer *\o/*

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 14:30

Tiahastrona schreef:
Sanne, Eddy gaat goed, gewoon lekker opbouwen, dan kunnen jullie volgend jaar weer knallen *\o/* Lekker naar het bos :+
Mirthe, Gaat lekker zo _/-\o_
Mette, Gaat goed, leukkk. Fijn dat je het zo naar je zin hebt op stage. Leuke foto's *-:)
Kyrkelover, Lekker zo elke keer naar het bos om te trainen. Is voor mij wel ver weg helaas. Staan de hindernissen daar altijd? Hoe oud is Risky eigenlijk? En die is nog hengst toch? En mag jij geen springen? Of was je paard al geklasseerd?
Percy, Caressa gaat lekker, gaat allemaal snel zo. Hoe is het met jou knie? Roosendaal is voor mij qua afstand denk ook nog wel te doen, maar voor nu nog even te grote wedstrijd :D . Misschien volgend jaar een keer. Shetan zet er goed uit. Ik moet nu echt mijn best doen om haar vol te houden, nu er niet veel gras meer staat is het moeilijk vol houden. Van wie heeft Caressa de training gehad? Hope dat ze mee kan naar Portugal, is leukkkk
Loesvan, Fijn dat je debuut zo goed ging en dat je in de buurt een fijne accommodatie hebt waar veel wedstrijden zijn.
Rianne, Lekker even rustig nu. Volgend jaar weer lekker op pad :(:) :*

Her alles rustig. Korst is van been af, maar plek zit er nog wel, komen langzaamaan weer haren doorheen :D Vandaag oefenparcours gereden. Met losrijden vond ze het heel spannend, er lag nieuwe bodem in, was errug spannend ;( Parcours zelf ging wel goed. Moest haar in eerste rondje wel erg aanmoedigen om over 1 te gaan :o . Was beide rondjes foutloos, eerste 6 stijl en tweede 69. Was eerste en derde. 4 januari mogen we weer *\o/*

In ysselsteyn is inderdaad een vast oefenterrein in het bos. Daar wordt ook 2x per jaar een wedstrijd gehouden.
Risky is 4 en inderdaad nog hengst.

Ik rijdt iemand anders hun paard nu in het L springen.

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 15:27

Mistid: Super zeg! je gaat hard zo.
Rianne: alles even rustig is ook niet verkeerd. Fijn dat je edje even helemaal na hebt laten kijken.
Tia: Goed bezig zeg! Fijn dat het weer lekker loopt.
Kyrkelover: Fijn dat je 2e keer L al zo'n stuk beter ging.

Hier loopt het ook wel lekker. Fame doet goed d'r best. We hebben volgend weekend ons B dressuur debuut en 17 dec. nog een keer BB springen. Daarna krijgt ze even een paar weken vakantie t/m eind januari.

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 22:42

Hallo dames!

Leuk om te lezen, dat er nog fanatiek dingen met de paarden worden gedaan en dat het allemaal goed gaat of de goeie kant op gaat :)

Ik volg wel steeds wat jullie plaatsen, helaas momenteel te druk met dingen prive. Waardoor ik geen tijd en ruimte over hou om actief te zijn op het forum. Komende tijd zal ik ook wat op de achtergrond mee lezen, en minder actief gaan reageren.

Met Emy gaat weer van ouds, we zijn lekker aan trainen en hoop nog dit jaar een B dressuur te kunnen doen.

kyrkelover

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 23:05

Afgelopen weekend met beide weer wedstrijd gehad.
Athena nu zonder stopts de L door wel nog 12 strafpunten.
Vindt de overgang behoorlijk in de B wordt bijna niks aan de maat gebouwd en in de L wel alles. En zowel het paard als ik zijn onervaren op dit niveau dus echt even wennen.

Vandaag met Risky weer een dressuur selectie die hij won met 194 punten.
Nu staat hij bij zowel het dressuur als springen gedeelde 1e voor het kringkampioenschap. Verder met de moeder van Risky ook 1e voor het kringkampioenschap. Ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen.
Na de kampioenschappen gaan we in de dressuur een klasse omhoog en bij springen wachten we nog even.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 01:02

Dat zijn nette punten in de dressuur Kyrkelover! Dat springen komt wel. Is inderdaad even wennen van B naar L maar moet zeggen dat van L naar M helemaal een grote overgang is.

Fijn dat het met Emy goed gaat Neesa en het echte leven gaat voor bokt uiteraard :) Merk zelf dat ik hier weer vaker kom sinds de paarden weer aan huis staan en ik nogal last heb van blessure's.

Ben benieuwd hoe jouw B debuut gaat Loesvan!

Fijn dat het weer de goede kant op gaat Tiahastrona. Mooie resultaten. Gefeliciteerd!

Twan heeft dus zijn apk weer gehad Rianne. Dit jaar is nog maar een maand dus kan je snel weer aan de slag ;)

Mijn knie is heerlijk stabiel als in dik, warm en pijnlijk maar te doen. Alleen de onverwachte pijnscheuten leveren een pijnlijk gezicht of een au op en als dat voorkomt in gezelschap levert het wel eens verbaasde gezichten op :o

Roosendaal is inderdaad een grote wedstrijd altijd. Het staat daar erg dik en technisch behoorlijk moeilijk omdat het gros van de deelnemers professional is. Wel heel leerzaam. [naam] had vandaag drie balken in de finale maar ze reed netjes rond. Ze moet meer vooruit rijden en daar moeten zij en Daimler nog aan wennen en daardoor ontstaan foutjes. Voor haar soms niet leuk maar ze zijn nog maar zo kort bezig en hebben allebei weinig ervaring en dit is ideaal om die ervaring wel op te doen.
Helaas moest vandaag een landgenoot per ambulance afgevoerd worden. Was al blij dat [naam] al gereden had want dat hakt er wel in. Komt wel goed met hem maar was wel schrikken.

Dit jaar mocht er een voorkeur uitgesproken worden voor de trainers: Alice, Elaine, Tim en Jan. [naam] wilde graag naar Jan en daar zit ze nu ook bij.

Portugal is al eind februari dus dat gaat niet lukken. Aan de ene kant jammer maar heel erg vind ik het niet. Jan heeft er meer verstand van dan ik en hij zag het wel zitten maar in het begin van dit jaar reden ze nog B en om dan te starten met een 1ster wedstrijd in het nieuwe seizoen. Jan weet het beter dan ik maar ik vind het niet zo erg dat ze nog even een wedstrijd in het M moet rijden :+

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 13:37

Hoi hoi :wave:

Mooie foto's Mette!
Jammer dat je was gevallen in je debuut Kyrkelover! Mooie resultaten van Risky en z'n moeder!
Percy wat leuk dat het zo klikt tussen Free en je man dat hij er zelfs al alleen mee op pad kan! Jammer dat Caressa net 1 buiten de prijzen zat, daar heb ik ook een tijdje een abonnement op gehad!
Rianne even rust is ook niet verkeerd en Twal lekker door de hele APK gekomen :)
Tiahastrona fijn dat er weer haren door komen! Wat goed van je wedstrijd :D
Neesa fijn dat je weer lekker bezig bent met Emy!

Hier weinig spannends te melden, alleen dat we inmiddels voor de 4e keer op rij het L hebben gewonnen :)
Niemand van hier naar het Eventingfeest geweest?

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 14:36

Zo gaat het op dit moment bij mij in de L, paard maakt heel veel springfouten zoals met haar voorbenen onder haar lijf en is zo ongelofelijk onbehouwen, maar ja oefening baard kunst zeggen ze.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 15:38

Nou mijn lieverdje was even niet zo lief haha, ze gaf een bok het zadel zakte scheef en dat heeft gekneusde ribben(gelukkig niet gebroken) tot resultaat mag ren maand niet rijden :(

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 16:13

Bah francien!

Kyrkelover lekker km's gaan maken!

Mistid: nee ik zou misschien met a.nke gaan maar uiteindelijk niet geweest. Was het leuk? :)

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 06:22

kyrkelover schreef:
Zo gaat het op dit moment bij mij in de L, paard maakt heel veel springfouten zoals met haar voorbenen onder haar lijf en is zo ongelofelijk onbehouwen, maar ja oefening baard kunst zeggen ze.
[ Video ]

Wat me opvalt aan je filmpje is dat hij enorm zijn rug wegdrukt, en daardoor idd ruimte te kort komt om de lucht in te gaan. Het zou voor de ruimte boven de sprong denk ik al een heel eind schelen als je hem meer in de verzameling krijgt zodat hij zijn rug beter gaat gebruiken en meer kan gaan basculeren ( dat doet ie nu niet). Is dat spanning of doet ie het thuis ook?
En verder idd oefening baart kunst. Maar waarom start je niet nog wat in de B tot hij daar makkelijk rond komt? Door het flexibel starten mag je gewoon nog B starten toch?

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 13:27

Dat zie je inderdaad heel goed madelein. Dat is inderdaad haar hele probleem.
als ik bijvoorbeeld meer verzameling vraag is het kop omhoog rug wegdrukken en stuiteren.
Dit doet ze thuis ook.
De hoogte van de hindernissen maakt daarin eigenlijk niet uit.
En kan goed zijn dat ik zo nu en dan ook B rondjes ga starten maar wilde eigenlijk voor eind dec proberen 1 winstpunt in het L te hebben.
Maar dat is niet meer zo noodzakelijk als dat het was.
zondag mijn eerste crosstraining bij Tim Lips ik ben echt benieuwd.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 16:38

Breekt even in. Je galopritme mag ook iets meer. Aantal meter voor de sprong zie je je paard de afstand "zoeken", daarbij komt ze wat terug. Ik heb het idee dat je je been er dan niet meer voldoende aan houdt om je ritme vast te houden. Zonde want je ritme speelt zo'n grote rol bij het rijden/krijgen van een fijne afstand.

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 20:12

Neesa: Fijn dat het met Emy goed gaat!
Percy: Wat rot van je knie zeg, balen! Caressa gaat goed, jammer van de foutjes, maar komt vanzelf goed!
Francieen: Bah, vervelend. Lijkt me erg pijnlijk.
Mistid: Goed bezig zeg! Ik ben niet naar het eventingfeest geweest. Hoe was het?
Kyrkelover: Het viel mij ook op dat je ritme niet fijn is. Ik zou daar even goed op gaan trainen. Als het ritme fijn is dan moet de hoogte inderdaad ook niet zo'n issue meer zijn.

Vandaag heb ik mijn B dressuur debuut gereden.
Paardlief vond het echt ontzettend spannend. Met losrijden paar keer flink bokkend de baan door :')
In de proef keek ze ook echt d'r ogen uit, waardoor mijn hulpen niet echt meer doorkwamen.
Gelukkig m'n proeven uit kunnen rijden. Had nog 169 en 173 wat me nog meeviel :o

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 20:27

Nou het grootste probleem is dat ze eigenlijk haar "kop"er op zet en niks accepteert.
Het sturen niet, het wat ronder komen of een pasje terug niet eigenlijk gewoon niks.
Hier is voordat ik haar reed een andere ruiter ook al een jaartje of 4 mee bezig geweest en ik ben er ook al een jaar mee bezig.
Het is gewoon echt heeel lastig.
Maar goed we proberen stug door haha.
Morgen training bij Tim Lips dus we gaan het zien.
En dan volgende week zondag weer 2 rondjes in het L.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:43

Ben heel benieuwd hoe je training bij Tim Lips ging Kyrkelover.

Wat ik inmiddels geleerd heb is dat lage hoogten een goed paard soms lui maakt in het springen en dat je dan beter iets hoger kan gaan. Niet meteen heel hoog maar van B naar L bijvoorbeeld.

Geen eventingfeest Mistid maar jij gaat wel heel goed zo te lezen +:)+

Weet wat je voelt Francieen, heb dat ook gehad en ook nog gebroken ribben, is echt niet leuk. Met de gekneusde ribben stapte ik nog wel op het paard maar fijn was anders.

Loesvan: dat gaat vast beter worden. Is toch even wennen tussen de hekjes.

Knie is echt vervelend, ga eens denken wat ik daar verder mee kan.

[naam] is gisteren hc gestart met Just for you. Ging best goed maar toen we aan het terug rijden waren op de snelweg viel hij om. Je wilt niet weten wat er dan met de trailer en auto gebeurd. Heb alle zeilen moeten bijzetten. Schade viel mee. Tussenschot lag er uit maar was niet kapot en paard had alleen een klein wondje op de kogel. Heb de rest van de rit met het angstzweet in mijn handen gereden. Zo nuchter ben ik niet.

Vandaag naar dezelfde locatie. Rondje M ging goed, een pechbalkje maar ze had ook L ingeschreven en dat ging minder. Daardoor ook maar een balkje maar het zag er minder uit. Ik stond te filmen en werd aangesproken door iemand die hem wilde kopen. Uiteraard nee gezegd maar ook mijn man werd even later aangesproken. Die wuifde het weg door te zeggen dat we er al een halve ton op geboden hebben gekregen en deze man zag dat als geen probleem en wilde er dik meer voor betalen.

Zelfs mensen waar ik het nooit van had verwacht verklaren ons voor gek dat we hem niet verkopen (we zijn bepaald niet rijk). Voor haar is hij een ticket voor de toekomst. Met het geld wat hij oplevert kan je ook veel maar zolang zij hem niet kwijt wil kunnen ze hoog en laag springen. Daimler was een enorme toevalstreffer. Dat is bijna de loterij winnen

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 09:08

Even kort berichtje van mij; we hebben gisteren een puppy opgehaald <3 lees later bij

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 23:07

Foto's, foto's Rianne :D Ben heel nieuwsgierig!

Vandaag [naam] opgehaald in Tongeren, die moet voor school een week stage lopen en lesgeven en dat gaat ze bij Jan doen, voor haar een vertrouwd adres waar ze altijd welkom is.

Vanavond Daimler daar gebracht en Jan kwam met een big smile naar ons toe. Of we het nieuws al gehoord hadden? Wist echt niet wat hij bedoelde maar hij is bondscoach geworden voor de junioren en young riders. Echt super leuk voor hem. Morgen moet [naam] om 7.00 uur op het paard zitten want dan krijgt ze weer les van hem. Ook al doet ze nu officieel stage, ze mag nog steeds daar een paard neerzetten en les krijgen in ruil voor het werk.

Mijn lijf is helaas niet zo lief voor mij. Vandaag bij de huisarts geweest en behalve mijn knie heb ik nu ook een tennis elleboog en een hernia in mijn rug. Gaat echt goed zo. Kan en mag ik weer bijna niets waardoor mijn man weer overal voor op mag draaien. Baal er goed van maar er zijn mensen die veel grotere problemen hebben, ben al blij dat ik verder gezond ben.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 17:20

Had gisteren geprobeerd te uploaden op de ipad maar dat lukt niet..
Afbeelding

Afbeelding

Moet nu gauw eten en rijden :)

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 20:32

@Rianne, Hier kon ik het niet laten om te reageren wat een schatje :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 21:59

Ik laat nu de foto van het puppie staan maar wel met het verzoek om weer on topic te gaan en ontopic te reageren.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 23:48

Jemig pien_2010 wat is dat nu voor een opmerking? Dat slaat echt compleet nergens op. Lees de geschiedenis van dit topic eens na en de bokt regels. Ik schrik hier oprecht van. Je slaat hier de klank volledig mis.

Wat een super pup Rianne! Hij is qua kleur mijn Droopy maar ik denk een heel ander ras. Ben wel een beetje verliefd!

Hier iets minder nieuws. [naam] moet een week stage lopen op een manegebedrijf en heeft aan Jan gevraagd of ze dat daar kon doen. Was geen enkel probleem en dus Daimler gisteren bij Jan neer gezet. Want daar stage lopen betekent ook dagelijks privé les. Vanmorgen was onze Daimler wat stijf maar de les ging redelijk. Vader van Jan vond Daimler compleet kreupel terug in de stapmolen. Alle alarmbellen gingen af en toevallig kwam onze paardenarts nu net bij Jan voor een ander paard.

Paard staat nu twee weken op boxrust. Dat is even serieus pas op de plaats just gaat hem nu vervangen..

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 00:19

Dat vint ik persoonlijk ook wat betrft de opmerking van Piendumataire.
het hele topic gaat nergens of-topic en er wordt 1 bericht geplaatst met een nieuw gekochte pup en gelijk zo'n opmerking.
Dat vindt ik persoonlijk wel erg ver gaan.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 08:01

Sorry beste mensen, ik had paar tems ontvangen op die post met de reden dat dit ontopic was en ik vond dat dit klopte maar zelf niet erg dus wilde de leuke foto laten staan en dacht het zo goed opgelost te hebben door er zelf op die manier in te posten. Ik vind dit namelijk een fijn topic en vond de foto leuk en zelf geen probleem. Vandaar op die manier opgelost. Ik ben een nieuwe mod en ken inderdaad dit topic niet vanaf het begin (volg het nu een maand summier) en het is een fijn topic met goede posters. Ik ken inderdaad niet de geschiedenis van dit topic vanaf het begin. Is ook niet te doen want als nieuwe mod komt er best veel op me af als het gaat om inwerken.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 08:46

Is ook niets aan de hand. Foto blijft staan. Dus volgens mij voor iedereen goed zo :D
Balen van Daimler. Weet je wat er was?
Hier verder alles rustig, zo lekker naar stal