[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 22:46

Ik heb idd ook wat meerdere bitten geprobeerd zowel dressuur als springen, longeren is nog steeds aan de kaptoom, alhoewel een pessoa aan het bit misschien ook helpt om hem zelf even de confrontatie aan te laten gaan met het bit.
Ik heb nu voor springen een kneveltrens dubbelgebroken aurigan omdat hij daar nu het fijnst mee lijkt te sturen en voor dressuur de myler level 2 , die moet dus idd ook al alles verspreiden kwa druk mond en lagen (druk op de tong accepteert hij dus matig). de tandarts heb ik nu in 1 jaar tijd 3 keer laten komen.... :o beetje overdreven misschien.....maar ja....de aanleuning was in het begin zo hectisch dat ik toch steeds dacht dat hij iets had. Hij knarstte soms ook zo heftig dat ik er zowat naar van werd. Dat word nu wel allemaal beter, maar toch heb ik nog een "muurtje" daarin, weet alleen niet of het aan mij ligt dat ik te lief blijf, maar goed, nu maar even lief, dan hoor ik straks wel of ik hem een keer moet doorduwen of niet, maar dat liever wel in een les en niet alleen. Hij doet namelijk omhoog "hupsen" als je begrijpt wat ik bedoel als ik van stap naar draf ga, dat is volgens mij toch echt wel een teken van " ik wil op de voorhand hupsen en niet mijn achterbeen dragen??" Met veel teugellengte doet meneer dat namelijk niet.

Heb vandaag ook nog gesproken met de voorzitter van de hengstenkeurings commissie op de NRPS showdag vandaag, erg vriendelijke man. Hij wist gelijk welke hengst het betrof en hij heeft me veel uitleg gegeven over wat ze van Bull vonden.
Ik heb min of meer dus wel besloten het nog een keer te gaan proberen, maar niet in de herkeuring. Het zijn diverse kleine dingetjes die door een jaar training nog wel verbeterbaar zijn. Omdat Bull dan ook onder het zadel getoond word, is dat dan in mijn voordeel.
Ze vonden hem zeer zeker wel interressant, maar hij had NET niet dat beetje meer als hengst, zei de man.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 23:26

Vief, Dat hoofdstel had ik ook al een keer bekeken. Maar hij is wel prijzig. Ik persoonlijk zou gaan voor de neusriem zonder ring. Vanaf 1 april mag je ermee starten. Balen van het flyeren in een parkeergarage de hele dag ;(
Simmie, Ik zou nu ook niet op pad durven met de trailer.
Bianca, Leuk dat die meneer zo enthausiast was. Ik ben benieuwd wat ze van Bul vinden onder het zadel!

Vanmiddag mijn BP op maat gemaakt. Ik moet alleen erg wennen aan de shoulder pads. Die trainingen van Rob (die Lielle regelt), hoe snel zitten deze vol?

CoriienRN

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 23:57

Goede avond :)

Snoek jeetje verhuizen! wel balen, moet je wel meer reizen naar vostin?

Vond het ook wel spannend met de trailer op pad, maar de wegen zijn goed! dus ja, allen met een weer alarm zou ik niet gaan denk ik :o

Ga zo lekker richting bed :)

Heb nog een foto :o

Afbeelding

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 00:05

Corien @ leuke foto, waar heb je dat borsttuig vandaan ?? met die bontjes erop in je profiel ??

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 00:15

Oehm, jantien heeft dezelfde..

The horse shop maar heeft ze volgens mij niet meer :(

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 00:52

@ Corien: Leuke foto, daar links in beeld spot ik trouwens die door veel sgw'ers gevreesde blauwzwarte hindernis ;)
@ Vief: Dat is niet fijn, de hele dag in zo'n garage :(:)
@ Simmie: Ik vind het op zich wel kunnen om nu met de trailer weg te gaan, mits je heel voorzichtig en rustig rijd natuurlijk. Alleen bij een echt weeralarm zou ik niet gaan denk ik.
@ Mo: Lijkt me inderdaad wel wennen, van die schoulderpads
@ Bianca: Ik weet wat voor hupsje je bedoelt, dat zie je wel vaker bij jonge paarden, die van mij deed dit ook, volgens mijn toenmalige instructrice is dat vaak een gebrek aan evenwicht, alhoewel je natuurlijk ook van die stinkers hebt die gewoon hun achterbeen willen ontlasten, maar die zijn vaak wel ouder.
@ Snoekiej: Gaaf!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 00:55

Mo, die trainingen van Rob zitten vrij snel vol en er is een vaste kern die zowiezo voorrang krijgt. Details kun je beter met Lielle bespreken.

Evie, ook al rijd je voorzichtig en rustig, dan nog is het gevaarlijk op de weg met die sneeuw en gladheid. Een andere bestuurder zal maar gaan glijden en zijn auto niet meer bestuurbaar krijgen. Zie je 'm al tegen jouw combinatie aan knallen? Nee, bedankt....

Ooit zelf een auto bestuurd die door glijden onbestuurbaar werd? Doodeng kan ik je vertellen.... Laat staan als je er ook nog een trailer achter hebt hangen :=

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 07:58

Gave foto Corien!

Hier dooit het nu flink, we gaan zo richting wedstrijd.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 09:45

Goedemorgen!

De kampioenschappen gaan door. Heleen is op pad gegaan denk ik. Ik ga zo even kijken hoe de wegen rond stal zijn en even smsen met 1 van de viertallers die in dezelfde rubriek als Heleen moet starten. Het dooit nu wel inderdaad, maar als het mij te glad is blijf ik thuis. Dan maar geen kampioenschappen!

Mooie foto Corien.!
@ Bianca: ik ben nu ook al aan het 6e bit toe denk ik, probeer gewoon van alles uit :j. Ik denk dat ik jullie ervaringen met dit hoofdstel gewoon even af ga wachten :=

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 10:17

Goedemorgen :wave:

Hier is gister echt weer veel gevallen.. 't Is weer helemaal wit buiten.

Corien: Mooie foto :)
Noor: Haha misschien wel zo handig iid ;) Ik rijd Woll nu ook sinds een weekje met een ander bitje. Reageert ze wel iets heftiger op als ze even stout is, maar verder loopt ze er wel heel fijn op :) Wil eigenlijk ook nog wel wat andere bitjes proberen.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 11:41

Corien: leuke foto!
Noor en Bianca: het voordeel is als je een grote voorraad aan bitten hebt dat je kunt uitproberen wat je paard en jezelf goed past.

Zit net op mijn KNHS te kijken. Mijn startkaart met Weltsieger staat er nu op. Maar moet maandag er weer achteraan gaan bellen. Ze hebben er Weltseiger van gemaakt. Sorry, zo heet het paard toch echt niet. Even kijken of het een foutje is van ons secretariaat of van de KNHS en of het nog hersteld kan worden. Hoop van wel. Toen ik vrijdag keek stond er nog niets bij mijn KNHS en nu wel (met als aangemeld de datum van vrijdag).

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 11:42

Goede morgen!!

Zo hier licht de stroom er uit voor de helft :(

Evie klopt, jackson deed hem zo := mag eigenlijk ook wel als je hem zeker bijna elke maand ziet haha.

Heleen suces :)

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 13:00

De weg was echt drama vanmorgen, een grote ijsbaan. Ik zag her en der ook auto's achterstevoren tegen de vangrail aanstaan. Toch was bijna iedereen gekomen op de wedstrijd, wij ook.
Uitje ging met inrijden nog wel lekker, maar alleen in de grote bak was hij alleen maar bezig met alle herrie vanuit de inrijbak. Daar was net een hengst met en hoop herrie binnen gekomen.
Uitje totaal afgeleid, zag ineens overal bakkabouters. Dan krult hij zich op en bereik je hem totaal niet meer.
Ik heb het niet eens afgewacht, de eerste 8 mochten een 2e proef rijden, daar zat ik waarschijnlijk niet bij :+

Nou ja, hebben we ook eens een middag vrij, we gaan waarschijnlijk naar de bios straks, Avatar!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 13:16

Simmie, Dank je wel. Ik heb Lielle net een mail gestuurd :D
Sussie, Dat is niet zo netjes van de KNHS!
Noor, erg begrijpelijk dat je het niet ziet zitten om op pad te gaan. Als je wel gaat: Succes
Heleen, zonde dat je niet fijn gereden hebt. Stomme bakkabouters :D
Corien, Je had toc toch al L gestart in W'veer, of stond dat niet op L (omdat het was afgelast). Stroom er voor de helft uit? Is er niet een stop doorgeslagen?

Ik ben druk bezig met het huishouden, waarom is dat nu zo stom :+

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 13:29

Even snel een berichtje van mij, ga zo de paarden weer even trainen..

Gister hebben wij dus meegedaan in indoor Balkbrug.
Eerste rondje ging wel goed en foutloos, helaas in de barrage een balk. Wel een super snelle tijd. Dus erg jammer. Snelheid/kort draaien heeft ze totaal geen problemen mee. Maargoed een balk is een balk.
Tweede rondje ging iets minder. Niet zo fijn in het ritme, ze zat de hele tijd overkruisd (eerste parcours ook al). Dat heeft ze anders nooit. Dus ze had d'r dagje niet echt ofzo. Daardoor niet echt fijne afstanden het tweede parcours. Maar ze blijft haar best doen en mega sprongen maken. Dus ze oversprong zich steeds wat. Dus toen maar even een keer stil gezet en een volte gereden. Wou het rondje fijn afmaken, en dat is ook gelukt vanaf hindernis 10 :) (2 fasen parcours).
Dus echt niet ontevreden. Alleen vreemd dat ze zo zat te kloten met in de verkeerde galop landen en niet changeren willen etc.

Zal vanmiddag even bij lezen :D.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 13:54

Simmie schreef:
Dat mag niet eens van de Arbo Vief!

Heleen, mijn en mijn paards veiligheid zijn me toch liever dan een kampioenschap. Ik zou het er niet op wagen met de weersvoorspellingen.... Maar misschien ben ik wel een jankerd wat dat betreft....

Ben het op beide punten met je eens Simone.

Echt niet dat ik voor een wedstrijd mijn paard met zulk weer op de trailer zet. Alleen voor een spoedoperatie. Mijn merrie staat niet heel knap meer op der voeten, maar heb gister mijn afspraak bij de smid afgezegd. Snap eerlijk gezegd ook niet dat mensen ten koste van alles willen starten en met zeer slecht weer op weg gaan.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 14:01

Ten koste van alles Roos? Me niet te snel veroordelen graag...

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 14:14

Ten eerste veroordeel ik jou niet, alleen begrijp ik die mensen niet. Heleen als ik jou verhalen zo lees kom je bij mij over als iemand die altijd met de trailer op pad gaat, ook als je auto weggegleden is in een sloot of zo (was een verhaal van een paar weken geleden). Ik snap dat niet, maar dan ben ik waarschijnlijk een enorme zeikerd.

Als ik dan ook nog lees over ijsbanen en slip partijen, dan snap ik niet dat je die risico's neemt.....
Dat is mijn mening, maar als ik die niet mag hebben, of als het iets is wat je niet wil lezen dan moet je dat soort verhalen niet op een openbaar forum zetten of even een mod temmen..............

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 14:21

Nou, je lijkt me toch wel te veroordelen hoor, met deze opmerkingen ;)
Iedereen stelt zijn eigen grenzen. Ik ben enorm voorzichtig met mijn paarden, maar ik vond het vanmorgen wel verantwoord om op pad te gaan met de trailer. Mijn keuze.
Dat ik toen met mijn wagen van de weg af gleed was een stuurfout van me bij het achterwaarts gaan. Dat had niks met gladheid te maken.
Iedereen was er trouwens vanmorgen, op 1 iemand na.
Dus ik ben niet de enige die wel durfde te gaan.
Dat jij het niet aandurft, prima, dat is jouw keuze.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 15:52

Heleen, ik snap wel dat je je aangesproken voelt, maar ik en ik weet zeker Roos ook, bedoelen het niet als veroordeling jegens jou. Het gaat om de mensen in zijn algemeenheid. Alleen omdat jij hier in het topic meldt dat je met de trailer gaat rijden kan ik me voorstellen dat het lijkt het alsof het tegen jou persoonlijk is gericht.
Wat ik bedoel (en Roos zeer ws ook) is dat we niet begrijpen dat er mensen zijn die toch het risico nemen. Net zoals jij misschien niet begrijpt dat wij ons er druk om maken/zelf het risico niet zouden nemen.
Ik veroordeel in ieder geval niemand. Iedereen moet doen wat hij of zij goeddunkt.
Ik ben in ieder geval blij dat jij en je paard heelhuids weer terug zijn.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 16:42

Toen wij gister naar het concours gingen was er niks aan de hand. Wegen gewoon schoon. Toen we naar huis moesten van concours was het helemaal wit. Zelfs de snelwegen. Maargoed, we moesten toch naar huis :=.

Mijn moeder zag net op de startlijsten dat ik vanmorgen had mogen starten in de finale :=. Was gister 9e geworden (8prijzen). Maar dat had ik niet verwacht. Dus we hebben net maar even een mailtje gestuurd naar het secretariaat dat we het niet wisten.

Net even beide paarden lekker getraind :). Sofie lekker ontspannen even 20 minuutjes.
Daarna de schimmel even goed aan het werk gezet. En die ging heel fijn :)).

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 17:45

Ik ben blij dat ik met Woll nergens heen hoef met dit weer :)

Na het rijden nog even naar de buitenbak geglibberd. Ze was wel zo slim om niet te gaan draven of gek te gaan doen, want het was echt glad met opgevroren water onder de sneeuw. Ze vond er dan ook weinig aan en vroeg zich echt af waaraan ze dit te danken had geloof ik }:0
Afbeelding

Uiteindelijk had ze dan toch wat leuks gevonden. Wakken slaan onder de sneeuw :D
Afbeelding

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 17:50

Bedankt voor je bericht Simmie! :)

Lieve foto's van Woll! :*

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 17:56

Goeiemiddag!
Ik heb vandaag weer lekker op stal gewerkt :) Daarna nog even gereden op 'de ouwe'. En nog even gewandeld met mijn moeder en de hond. Nog knallende ruzie gehad, dus ik zit lekker afgesloten met mijn oortjes in achter de PC. Ik heb voortaan op maandag van 9-17 college. Ik hoopte dus dat mijn moeder Vorstin voortaan op maandag weer zou gaan doen, al is het af en toe. Dat deden we altijd, als ik weinig tijd had ging mijn moeder Vorstin even vertroetelen. Maar daar wil ze geen tijd voor vrij maken (al vaker niet als ik niet kon) :n Dus ik kreeg maar naar mijn hoofd dat ik volwassen moest worden, dat als ik straks werk ik ook pas om 18 uur naar stal kan. En dat ik nu maar eens een baantje moest gaan zoeken.

Simmie schreef:
Ooit zelf een auto bestuurd die door glijden onbestuurbaar werd? Doodeng kan ik je vertellen.... Laat staan als je er ook nog een trailer achter hebt hangen :=

Laat ik nou gisteren in onze straat gewoon tegen de stoep aangegleden zijn := De weg loopt een beetje schuin af, en hoe zachtjes ik ook reed, ik gleed zo tegen de stoep! Zit een mooie kras op de auto van mijn vader! Gelukkig vond hij het niet zo erg. Ik kon er echt niets aan doen. Ik zou vandaag hier nog wel weggedurfd hebben, op de wegen ligt er hier nergens meer sneeuw. Maar als ik hoor wat er in de rest van het land ligt!

Mooie foto Corien! Als we in Voorschoten gaan wonen moet ik idd wel iets verder naar Vorstin. Dan zit ik denk ik 20 minuten in de auto voor ik er ben. Maar als ik bij mijn moeder ben zit ik ook al 15 min in de auto :)
Wat voor bitje heb je nu Vief? Ik zou voor het springen en crossen ook iets anders willen proberen met Vorstin. Maarja, voorlopig mag ik toch nog niet crossen.
Jammer Heleen
Gefeliciteerd met je winstpunten Kim! Vervelend dat Sofie steeds niet wilde changeren en overkruist zat. Dat heeft Vorstin ook een tijdje gehad. Toen bleek haar rug vast te zitten. Misschien ook eens een fysio laten kijken?
Leuke foto's Vief :D

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 18:07

Vervelend allemaal Shanouk :(:)
Best lastig ook als je een dagje geen tijd hebt. Ben er zelf gelukkig wat makkelijker in geworden. Als het een dagje niet lukt dan lukt het niet en moet ze het een dagje zonder me doen..

Ik heb voor Woll nu een heel simpel enkelgebroken watertrensje van Sprenger. Hiervoor had ik altijd een hele zware en zachte dubbelgebroken K&K Aurigan bustrens. Wil eigenlijk ook nog even een ander dubbelgebroken bitje proberen :)