[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 23:32

Leuk om Rianne in uitgelicht te zien :j

Wat jammer kyrkelover maar zo'n training is natuurlijk ook wel leuk.

Fijn dat je zo'n goed gevoel hebt bij je bb debuut loesvan. Jullie komen er wel!

Paardjes hier gaan weer de goede kant op. Wist niet dat Just's koker nog dikker zou kunnen worden maar die leek wel op ontploffen te staan. Veearts bleef er compleet nuchter onder en vond het niet nodig om langs te komen. Wij hadden onze bedenkingen. Voor Daimler's been ook wat medicatie gekregen en dat ging echt goed.

Gisteren heeft [naam] met hem 2 sterren hindernissen in Minderhout gesprongen. Been blijft goed, was gewoon een stom klein wondje.

Just koker is weer dun, veeartsen hadden dus gewoon gelijk. Eigenlijk wel aardig dat we gewoon medicijnen konden halen zonder consultatie.

Komende zaterdag gaan [naam] en Daimler naar de halve finale van het rijstijlrijden hier in België. Was niet de bedoeling maar ze moest van school een selectiewedstrijd rijden en daarbij haalde ze zoveel punten dat ze aan de halve finale mee mag doen. En mogen is zeer betrekkelijk in dit geval want school verwacht wel dat ze aan de start komt. Is hier iets heel prestigieus en daarom zit school er zo bovenop. Ga er niet van uit dat ze doorstroomt naar de finale in Mechelen. Zou wel apart zijn als eventingruiter.

Vrijdag is de eerste training van het rabo talentenplan bij de ons zeer bekende Jan :)

Mist ze wel het schooluitje naar de JIM maar dat heeft ze er wel voor over. Ze logeert nu bij een vriendin en misschien gaat ze daar doordeweeks wel inwonen i.p.v. in het internaat. Vader van de vriendin heeft dat aangeboden en ik denk dat het wel goed kan komen. Ze zijn beste vriendinnen. Vader heeft huis met stallen, wei en piste en is zelf een ervaren ruiter en een aardige man. Denk dat ze het daar wel fijn zou krijgen.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 11:49

Stil hier :+

Neesa

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 13:17

:wave: hallo

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 13:18

Tia, hoe gaat met been, Is de wond geheeld?

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 19:00

nog niet helemaal :(

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 19:09

lekker rustig hier ja ;)
Ik heb ook niet zoveel te melden eerlijk gezegd. Ben lekker bezig met Eddy, maar kan nog niet heel hard trainen. Dus iedere dag lekker een half uurtje werken, af en toe wat zwaarder, en dat is het voorlopig. Ik hoop eind volgende maand weer lekker naar het bos te kunnen met hem.

Iemand de finale van de grand prix tijdens JIM gezien gister? Was mooi!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 20:30

:wave:

Inderdaad stil hier!

Mooi zadel Loesvan! Leuk dat je de startkaart hebt aangevraagd! En mooi dat je BB wedstrijd al zo goed ging!
Leuke filmpjes Kyrkelover! Jammer dat je niet mee kan doen aan de indoorcross.
Mooie punten Tiahastrona! Balen dat het been nog niet weer klaar is...
Percy hoe ging de halve finale?

Ik heb de laatste 2 weken 3 springwedstrijden gereden. De eerste ging niet zo lekker, flexibel L en M beide rondjes 3 af. Hij was met veel bezig in het parcours maar niet echt met mij :+ .
De tweede ging goed, L liep hij supersimpel en snel naar de eerste prijs in een deelnemersveld van ongeveer 70 man :D in het M wel een snelle tijd maar in beide fases een balkje.
Donderdag weer op wedstrijd geweest, L weer gewonnen (maar nu deden er wel minder mee hoor, stuk of 28) en M weer 2 balkjes. Hij springt zo ruim de combinaties in waardoor de stijltjes het dan vaak moeten ontgelden :+ .
Verder de Cantos geschoren en die moet ik nu wat meer oppakken, maar dat is best wel lastig omdat ik liever niet in het donker en/of regen rijd :') :o

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 20:53

Super goed mistid gefeliciteerd!
ik gisteren in marienheem geweest, eerste parcour uitgebeld en tweede foutloos.. Ik loop nog steeds stage bij buitenhuis en t is heel leuk! Vrijdag mag ik mee met hem naar Luttenberg dus gaan we weer twee rondjes bb :)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 21:15

ik ga donderdag mijn L debuut maken op indoor de bergen.
of ik dat dus verstandig doe...
verder gaan we zondag weer crossen in ysselsteyn.
ben benieuwd of het allemaal gaat lukken vokgend jaar.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 22:08

Was hier inderdaad wel heel erg rustig.

Jammer dat het been nog niet in orde is Tia.

Fijn dat het de goede kant op gaat met Eddy, heb de finale van het JIM gemist helaas.

Toch mooie resultaten Mistid! Eerste van de 70 is niet verkeerd :) Maar eerste van de 28 is eigenlijk net zo goed.

Leuk dat je het zo naar je zin hebt bij Buitenhuis, stond een hindernis van buitenhuis in Neeroeteren. Netjes dat je een keer foutloos was!

Succes bij je L debuut kyrkelover!

[naam] heeft de finale niet gehaald van het stijlrijden. Eerste ronde stond ze 15e terwijl er 14 door mochten, tweede ronde kon ze dat niet verbeteren. Er wordt heel streng gekeken naar hoe je zit, rijdt en de afstanden inschat. Ze dacht even dat ze een pas te veel ging in komen en hield daarom in en dat is niet handig met Daimler. Die kan je beter veel te groot laten komen, dan redt hij zich wel maar als je gaat regelen vlak voor een hindernis heb je kans dat hij een balk pakt en dat deed hij dus ook. Verder had ze hele hoge punten dus dat was wel weer een opsteker. Het is natuurlijk wel wat als je in Mechelen mag starten maar erg vinden we het eigenlijk niet.

Iedereen zegt dat Daimler pas echt zal gaan springen als er 1.30 voor zijn neus staat.

Met Just gaat het weer heel goed en met Free eigenlijk ook. Daimler hebben we gisteren naar school gebracht om te trainen (dressuur) voor de examens en Shetan is weer lekker even thuis. Die was zo blij dat hij zijn vriend Giant, de Shetlander, weer zag. Was wederzijds, echt zo lief, 1m. en 1.74 en zo gek van elkaar <3

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 09:41

mooie resultaten mistid!! Super zeg!!
@mette: Super! Gefeliciteerd!
@kyrkelover: Spannend :) Komt vast goed! Gewoon lekker rijden.
@Percy: Jammer van de stijlrondes, maar hoge punten is al mooi toch? Wel jammer dat ze niet door mag, maar dat komt vast nog wel in de toekomst, ze gaat zo hard!

Nou ik ga eddy pesten, het lijkt even droog.

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 18:42

Mistid: Goed bezig, mooie resultaten!
Percy: Fijn dat het met de paarden de goede kant op gaat. Jammer dat Caressa net de finale niet gehaald heeft, maar al knap dat ze zover gekomen is.
Kyrkelover: Succes met je L debuut.
Mette: Goed bezig, fijn dat je 2e rondje stuk beter ging.
Madelein: Fijn dat je wat meer met Edje kunt doen.
Heb helaas niet de finale van JIM kunnen zien.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 21:56

Dankjewel allemaal :D

Mette goed van je tweede rondje!
Succes donderdag Kyrkelover!
Jammer dat Caressa de finale heeft gehaald Percy!

Zijn de springwedstrijden bij jullie in de buurt ook zo hopeloos? Hier is bijna niets meer in het weekend tot 30 km hemelsbreed. Doordeweeks kan je wel op 3 locaties terecht en als je tot een uur wilt rijden op 6 locaties.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 22:39

Hier is elk weekend wat, soms wel op 2 of 3 plekken in de buurt. Eigenlijk nooit geen wedstrijd binnen 30 km dus wel fijn :)
Doordeweeks is hier bijna niks alleen tiebot op donderdag.. maar ik zit nog op school dus dat is voor mij niet erg.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 23:50

Ja hie rook wel een beetje hoor.
Heel veel wedstrijden doordeweeks, maar hier rijden dan ook best wat professionals.
Dus ook heel vaak rubrieken van 70+ kandidaten.
Ik vindt dat persoonlijk niet echt fijn, houdt meer van de wat kleinere wedstrijden.
Nou heb morgen toch opgegeven voor een oefen ronde over 80cm, niet vanwege de hoogte maar vanwege de entourage van het evenement in combinatie met een gevoelig rillerig paard en een L debuut... Mag morgen als 12e van start.
En dan donderdag mijn L debuut en daar ga ik als 28e van start.
En wellicht gaan we zondag weer trainen in Ysselsteyn.

De C-pony doet het ook erg goed die heeft inmiddels al bijna de punten voor de L2 binnen in 7 wedstrijdjes en met springlessen gaat het ook steeds beter. Half december gaan we weer verder met de selecties in het L. En van de winter hopenlijk 2 of 3 oefencrossen en dan volgend jaar echt beginnen. Ze zullen dan gelijk in het L starten dus ben benieuwd.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 14:11

Leuk dat die c-pony het zo goed doet.

Ben benieuwd hoe je oefenrondje gegaan is.

Wij vinden het niet zo erg dat ze de finale niet heeft gehaald. Dan hadden we op tweede kerstdag naar Mechelen gemoeten.

Hier zijn er zat wedstrijden, springwedstrijden dan. Dressuur ook wel maar daar moet je wel wat meer naar zoeken. De stal in Roosendaal organiseert vrijwel elk weekend een grote jumping met vaak wel tegen de 100 deelnemers per rubriek. Daar rijden ook heel veel professionals.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 12:43

:wave:

Leuk dat de C pony zo goed gaat Kyrkelover! Hoe ging je oefenrondje?
Dressuur kunnen we hier elk weekend wel terecht maar springen moeten we dus wat verder voor rijden.

Het wordt haast saai om te vertellen maar Chall won gisteren alweer het L *\o/* in het M een balkje maar sprong ook goed.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 13:16

Wauw Mistid je gaat echt goed!!

Ik heb uiteindelijk 2 oefenrondjes gedaan.
In de 80cm ging ze 2x de rem op door de omgeving om vervolgens wel er over te springen, maar ja dat gaat over 80cm niet over 1,10.
Toen nog maar een rondje 90cm gedaan en dat ging al vele malen beter. Al werd ze af ent oe te rennerig naar de hindernis toe, maar goed op 1,10 komen ze natuurlijk wat meer terug.
Vandaag zal zowel voor mij als haar een L debuut zijn.
Ik ben dus erg benieuwd wat het gaat worden, maar dat weet je nooit als je niet gaat.
Verder heb ik me ook opgegeven vor het indoor stormconcour in zeeland 14 dec. dat is klassiek en progressief.
En daarna zien we wel weer eerst vanavond overleven haha.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 09:52

Heb 2 drukke stage weken gehad dus heel weinig gereageerd, wel alles gelezen.
@Mistid je gaat lekker zo met je prijzen haha!
@Percy Jammer dat ze niet door was maar ze komt er wel!
@Kurkelover Hoe ging het??

Ik heb gisteren Jumping indoor Luttenberg gehad.
Eerste rondje ging slecht, tweede keer een weigering op de laatste..
Voor 't eerst op de vrachtwagen en hij liep er meteen in.. Ik was verbaasd :)
Heb wel wat foto's er aan over gehouden en dat is altijd wel leuk.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 12:19

Uhm hoe het ging tja.
Bij hindernis 1 ging de balk er al af maar had mezelf voorgenomen dat ze alle balken mee mocht nemen als we maar rondkwamen.
2 ging super en toen kwamen we bij 3 en op het moment dat ze juist moet aantrekken en afzetten gaat ze dus vol de rem op.
Ik wordt dus naar voren gegooid en hang vervolgens rechts naast haar.
Nou toen kon ik me niet meer houden en viel ik er dus af wel op mijn voeten gelukkig.
Oftewel mijn L debuut eindigde bij hindernis 3.
Heb er wel een grappige foto van.
Hindernis 2:
Afbeelding
En mn stop
Afbeelding

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 17:20

Mistid: Bij ons is het juist ideaal qua wedstrijden. Wonen klein half uurtje af van paardensportcentrum Lichtenvoorde. Daar wordt bijna ieder weekend wel een (dressuur of spring) wedstrijd gehouden. En er zijn ook nog wel andere locaties waar we naartoe kunnen op een half uurtje afstand.
Mette: Leuk topic heb je gemaakt.
kyrkelover: Balen van je L debuut, wel geinige foto's :P

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 18:37

Ja Mistid, hou maar op met die resultaten, wordt inderdaad saai :D Super dat het zo goed gaat!

Oei Kyrkelover, levert wel leuke foto's op. Fijn dat de oefenronde's wel goed gingen.

Leuke foto's Mette, ziet er echt wel netjes uit. De rest komt wel.

Hier is het even rustig. Daimler op school voor de examens en Shetan en Free thuis. Mijn man is helemaal weg van Free en heeft haar vandaag ook weer gereden.

Later op de middag is [naam] met Shetan in dezelfde piste gaan rijden. Hengst en merrie samen op de trailer lijkt ons niet zo'n goed plan :P

Een piste omringd door paddocks's met daarin paarden was wel heel spannend maar toen alle paarden binnen stonden kwam de ontspanning.
Afbeelding

Van man en Free geen foto's want die was alleen op stap.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 19:28

Nou vandaag toch maar ergens anders opgegeven voor een L parcours.
Het ging echt super tot hindernis 8 dit was een dubbel met zeer aparte aanloop. Dus ik kom heel raar aan op de eerste vd dubbel een flinke oxer en ze wil stoppen maar springt toch.
Dwars door de 1e heen en toen heb ik haar uit de dubbel getrokken. Vervolgens opnieuw aangereden en toen foutloos maar raar door de dubbel en het parcour uitgereden. Door dat gebeuren bij de 2e dubbel 8 strafpunten, maar ik was zeer tevreden. Net voor mij was er overigens een vrouw in precies dezelfde dubbel gecrasht en die werd met de ambu afgevoerd.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 23:04

Wat is het hier de laatste tijd toch stil. Oei Kyrkelover, dat is niet fijn je parcours starten als je zoiets vlak voor je ziet gebeuren. Fijn dat je toch tevreden was.

Vandaag was de eerste rabo talententraining, was gezellig om daar eens met de andere ouders te kletsen. Les verliep goed. [naam] had vandaag al een springconcours gereden. Daar was op ingeschreven voor de data van de trainingen bekend waren en ze stond zo ver achteraan op de wachtlijst van deze populaire wedstrijd dat we er niet meer van uit waren gegaan dat ze toch kon starten. Deze week bleek ze toch mee te kunnen doen dus het er maar op gewaagd. Was een heel technisch parcours (rijden daar heel veel professionals) en na een rotbocht pakte ze een balkje. Daar gingen er veel op fout (56 deelnemers, 15 foutlozen). 18 prijzen en zij was 19e :D Morgen de tweede ronde.

[naam] gaat voor school in december een weekje stage lopen bij Jan (ze moet een aantal uren lesgeven om haar eerste lesgeefdiploma te halen) dus zijn we even terug gegaan na de training om alles af te spreken. Was wel even een oliebol momentje want wij dachten dat [naam] in Mol niet mee mocht doen maar Jan wist ons te vertellen dat ze wel op de lijst stond en dat hij haar mee naar Portugal had willen nemen voor haar eerste 1ster wedstrijd als ze daar haar punten had gehaald.
Nu maar hopen dat ze voor Portugal toch nog die punten kan halen.

Echt stom, kreeg van anderen te horen dat alle knhs-leden niet meer op de deelnemerslijst stonden en heb zelf ook nog gekeken waarbij ik haar niet op de startlijst kon terug vinden. B mocht niet rijden maar L (Nederlandse M) dus wel.

Ze gaat in elk geval met hem mee naar Maasland voor een kerstconcours.

Ik vind het wel echt super hoe hij haar begeleid en helpt. Dat is onbetaalbaar.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-14 10:50

Inderdaad rustig hier...ook van mijn kant :o

Mooie foto's van iedereen!

Mistid, wordt wel beetje eentonig moet ik zeggen :D Super hoor!

Percy: Wat leuk de eerste training.. en wat een gedoe met die wedstrijden. Hopen dat ze alsnog op tijd de punten heeft, zou wel erg gaaf zijn.

Hier een drukke en hectische periode gehad..nu even wat meer rust. Twal stond de afgelopen weken op een wat lager pitje.. osteopaat en accupunctuur zijn ondertussen nog geweest dus wat dat betreft kan die er weer even tegenaan. Rijden gewoon rustig verder. Denk dat wedstrijden er dit jaar even niet meer inzit, maar in 2015 maar weer met nieuwe moed beginnen :)