[SGW] [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EvelienH

Re: [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 16:31

Een 9 voor verzorging is inderdaad wel erg overdreven. :+ Ik heb ooit een 9 gehad voor de middenstap met Wendel, verder nooit haha.

Balen dat het zo slecht is! Hoe is het met Vies?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 16:44

Leuk Lau!
Ik heb een keer een 9 gehad voor het binnenkomen met Nudientje en voor halsstrekken met Jer *D
Jammer dat je niet naar buiten kon Annetje :(:)

Ik ga er vandoor. Heb van mijn collega's een bon gekregen van een leuke woonwinkel hier in de buurt en daar ga ik even kijken en dan lekker naar huis. Ben met zulke taaie, lastige stof bezig... pfffff

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 16:50

Mooi Lau!

Ik heb een keer een 9 gehad voor overgang stap-galop met Yentil. Voor de rest nooit dacht ik. Voor verzorging vind ik een 7 hoog zat.

Anne: Balen van het slechte weer.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 16:57

_lautje_ schreef:
Ik heb net een hele mooie bodywarmer gekocht van Kingsland. De roze die jeom kan keren en dan zwart is.

Die heb ik oooooooooook!~ :D

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 17:11

Waarom is een 9 overdreven voor verzorging? Als alles er supernetjes uitziet waarom zou je dan een 7 of een 8 geven als een 9 ook kan. De cijfers zijn van 0 tot 10.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 17:12

ik heb wel wat negens gehaald (en dan niet in een sgw waar de laagste score nog 60% was), iig voor wijken en hals strekken met Raimaer en middendraf en halthouden met Pablo.
De 2 -2 voor het wijken met Ukkie weet ik ook nog wel ;)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 17:24

Ik geef wel vaak een 9 voor de verzorging :))

Lau, ik vond The Penthouse in Den Haag. Ooit van gehoord?

Anne, ik rij ongeveer 30-40 minuten. Wel goed losstappen op beide handen. Dan lange lijnen op de linkerhand (blessurebeen zit dan aan de buitenkant), dan lange lijnen andere kant. Weer stappen, weer draf wat meer opgepakt en daarna wat galop. Zondag behoorlijk intensief gereden, maandag wat minder. Gister voor het eerst even aan de longe dus wel flink galop gedaan. Vandaag even rijden en dan morgen een stapdagje denk ik. Mijne komt naast het rijden of stappen niet zn box uit, hij gaat dus niet los oid.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 17:27

Hoihoi dames en heer!

Gisteravond is concours helemaal niets gegaan, met losspringen is hij braaf, bokte wel een paar keer maar dat doet hij de laatste tijd steeds, en in het parcours wilde hij niets, zijn tot hindernis 4 gekomen. Flutvertoning in het L HC natuurlijk als je normaal in het Z springt... schaam me dus ook diep. Hij stopt, draait en springt dan wel 1.40m de lucht in en slaat uit als een malloot zei mam. Eerst een check up, tandarts, osteopaat. Ik ga wel gewoon dressuur met hem rijden, wil nog graag M1 met een punt worden, ben er op deze manier verder wel klaar mee. Putten ga ik dus denk ik maar met Beau rijden en Markelo meld ik denk ik af. Zo kan ik niet op (oefen)cross.
Heb dus echt een baalmoment en loop al de hele dag te tobben over hoe en wat.

Jeroen, the story goes on... wat een gedoe met gemeente en buren
Lau heeft een mooie KL bodywarmer gekocht :9

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 17:31

Mirthe: Wat balen dat de Vos niet wou in het parcours :(:)
Caro: Ik vind het onzin omdat het eigenlijk gewoon cadeau-punten zijn. Tuurlijk is het leuk om een 9 te hebben als alles er netjes uit ziet, maar ik vind het persoonlijk echt niet nodig.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 18:12

De cijfers gaan idd van 0 tot 10, dus alles is mogelijk, maar als je 180 scoort met een 9 voor verzorging heeft het gevoelsmatig voor mij een bijsmaak.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 18:14

Ja dat is waar maar dat weet je natuurlijk niet van te voren.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 18:29

Annetje schreef:
Over allemaal 6-jes op de coupons heb ik ook nog wel wat te zeggen trouwens. Ik heb wel eens proeven gereden in de B waarin alles op zich wel goed ging, maar nét niet netjes genoeg, net de afwerking niet goed genoeg en dan kan ik me best vinden in grotendeels 6jes.

Ik had (met Giga) ook regelmatig een coupon vol met 6-en, maar daar kon ik me dan ook wel in vinden. Giga is ook meer een 6-en paard/pony. Okay, als het lekker ging en ze liep lekker nageeflijk, dan gingen we wel voor de 7-s, maar we zijn meer van het "het is allemaal wel netjes, maar niet spetterend".
Maar zo'n B-proef met Easter, die heerlijk nageeflijk loopt, super stoer is (okay, mag niet mee tellen, maar doet het natuurlijk wel), netjes gereden wordt en echt lekker kan bewegen, dan is het gewoon van de zotte dat hij met alleen 6-en de ring uit kwam.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 18:42

ik had het op mijn eerste wedstrijd met Dakar, deed een nette middendraf, volgde mijn hand met het halsstrekken en dan een 5 en een 4. Maar ook een 4 bij waar hij verkeerd in galop aansprong en dat ging echt slordig. dus dat snap ik dan niet helemaal... De verhouding klopte dan gewoon niet.
Maar dan rijdt er na mij iemand op een hengst, kropt zich op, met halsstrekken bleef hij gewoon hetzelfde lopen. middendraf was dribbelen, ook verkeerd aangesprongen in galop en die heeft dan 187 punten (9 pt meer dan ik...)
Maarja dat was een zwarte, dus toont gelijk veel meer natuurlijk dan mijn ruintje :+
Voor mij reed ook iemand, steeds op het verkeerde been lichtrijden, paard sprong opzij, paard sprong ook verkeerd aan (waren vooral mensen met 4-jarigen) en halsstrekken deed ze niet omdat ze de voorlezer niet hoorde, ook 181 punten..

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 18:57

Ik heb eigenlijk niet zoveel problemen met de jury's tot nu toe.
Het ging een tijd k.lote en heb daardoor veel 3en gekregen en demotiverende opmerkingen.
Toen een tijd thuis gebleven om hard te trainen, en sindsdien eigenlijk leuke punten die gevoelsmatig overeen komen :j
Afgelopen weekend bij de 192 punten ook een 3 bij een grote fout maar ook een 8 voor halsstrekken en andere goede dingen. Zo'n jury kan ik waarderen, als er tenminste ook commentaar bij staat.

Pittig lesje gehad vanmorgen om acht uur :z Nog even en dan neem ik Tessa ook weer mee, ze is nu wel goed voor elkaar.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 19:16

daNiielle_ schreef:
Ik heb eigenlijk niet zoveel problemen met de jury's tot nu toe.
Het ging een tijd k.lote en heb daardoor veel 3en gekregen en demotiverende opmerkingen.
Toen een tijd thuis gebleven om hard te trainen, en sindsdien eigenlijk leuke punten die gevoelsmatig overeen komen :j
Afgelopen weekend bij de 192 punten ook een 3 bij een grote fout maar ook een 8 voor halsstrekken en andere goede dingen. Zo'n jury kan ik waarderen, als er tenminste ook commentaar bij staat.

Pittig lesje gehad vanmorgen om acht uur :z Nog even en dan neem ik Tessa ook weer mee, ze is nu wel goed voor elkaar.

Zo'n jury heb je inderdaad nog wat aan, afstraffen wat slecht goed, belonen wat goed is. Maar ik had 3 x een 7 en een 8 voor verzorging... maar er waren ok dingen die erg netjes gingen. Een overgnag van draf naar stap, vond ze 2 meter te laat... en dus een 4.. terwijl de overgang op zich erg netjes ging :)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 19:17

en ik ben weer doodmoe, vanavond zie ik vriendje niet, dus dacht er eerst aan misschien even te gaan rijden maar ben zo moe dat ik daar vrees ik geen energie voor heb :(

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 19:25

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 19:28

Ik heb leuke nachtkastjes gescoord en een staande lamp. Lamp kan ik volgende week ophalen want de kap moest nog besteld worden :D . Helemaal blij!

Ga nu Jer even doen en daarna eten maken. Aan de zuurkool gaan we. En daarna lekker onderuit op de bank.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 19:30

Jeroen: :')
Karen: Nog gefeliciteerd met je ouders! :)
Laura: Gelukkig dat je dan nog zo fijn hebt gesprongen! En die bodywarmer is echt gaaf, geloof dat Kim die ook heeft :)
Mootje: Is inderdaad een fijne site :j Vriendje zat me al lekker te maken met de restaurant-week in Den Bosch zit hij waarschijnlijk net díe week in het buitenland voor zijn werk.. -O-
Mirthe: Wat vervelend dat Vos er geen zin in had. Hoe gaat het nu met jou zelf dan?

Ik heb vanmiddag met een vriendinnetje nog even gesprongen. Ging echt heel relaxt. In het begin zelfs zo relaxt dat ze 3x een balk eraf tikte (was me al bijna zorgen aan het maken of ze niet ergens last van had, want dat doet ze echt nooit :=) Maar denk echt dat ze gewoon iets te veel 'zen' was :+ Toen het wat hoger stond werd ze lekker fanatiek en echt fijn gereden. Nog geoefend met een steilsprong vanuit de hoek van de uitgang en nog een lastige waarbij je vanaf de lange zijde kort moest wenden naar een smalletje van maar 1.10 breed. Ook dat ging fijn. Nu hopen dat ze zich zaterdag in Wierden ook zo laat rijden :)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 19:37

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 19:39

EvelienH schreef:
Balen dat het zo slecht is! Hoe is het met Vies?
Vies doet het goed. Qua blessures merk ik er niets meer van. Zelfs nu met de regen op zijn rug is hij gewoon niet gevoelig. Zijn pezen zijn ook niet gevoelig. Hij heeft alleen wel alweer in de gaten hoe hij onder het werk uit kan komen en dat is natuurlijk weer een beetje jammer :+ Het geld is ook eventjes op om elke week weer te gaan lessen helaas.
Verder is hij in de wei heerlijk vrolijk, met het rijden weer zijn eigen trage ik, maar wel ontzettend spooky. Volgens mij vermaakt hij zich in principe wel. Verder zijn we allebei heel erg toe aan een rondje uitwaaien denk ik. Ik merk ook dat ik zelf het springen toch wel heel erg mis. Hopen dat het vrijdag beter weer is en dan eens kijken of we een rondje buiten kunnen doen. Ik zag van de week op de fiets dat ons 1-uursrondje niet meer mogelijk is. Een van de paden is afgesloten. Nu dus op zoek naar een andere route die niet alleen langs wegen gaat. Het bos zit om de hoek, maar met Viesje die nog maar een half uurtje drie kwartier mag lopen, haal ik dat bos nét niet denk ik.

Leliaardje dat is inderdaad wat ik bedoel. Ook al zou er een mega goede ruiter op Vies rijden, écht spetterend zal hij nooit worden en daarom zijn 6jes met een mindere ruiter (mij dus) helemaal niet gek. Tuurlijk is het leuker en fijner om flinke uitschieters te hebben, maar ik kan me voorstellen dat dat niet altijd te geven is.
TG en Caro grappig dat jullie een 9 niet zo gek vinden bij verzorging. Ik kan eigenijk ook niet echt verwoorden waarom ik dat wel vind. TG wanneer geef jij iemand een 9 voor zijn verzorging?

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 19:45

Ik geef ook vaak een 9 voor verzorging. Wat kan je nog meer doen dan alles netjes voor elkaar hebben. Dan is een 7 ook niet terecht. En soms betekend dat ja, dat er mensen die kwa rijden net geen winst hadden verdiend, toch een winstpunt hebben. Ik ga dan niet moeilijk zitten doen, die mensen hebben een gelukje gehad. En dat weten ze dan zelf ook wel als ze met een 9, nog 180 weten te halen.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 19:54

Aangezien er van nu tm maart weinig leuke wedstrijden zijn, en mijn paard in conditie is....kon ik het niet laten :D
We doen de 26e mee aan een indoor cross en 18 maart een tripalon.
Toch nog stiekem een beetje crossen :Y)

Anne fijn dat vies geen last meer heeft van de blessures :)
Vief leuk dat het springen goed ging. Een hulp mee is altijd fijn!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 20:03

ben ook benieuwd wanneer jullie een 9 geven voor verzorging, gewoon interesse hoor en misschien kan ik er nog iets van leren :P

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 20:06

Heb ooit een 8 gekregen, en dat zonder te zijn ingevlochten :P.
Dus van mij mag dat cijfer vervallen, totaal nutteloos