[SGW] Wedstrijdkalender 2012

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:56

Ja dit staat er:

Voor het Regio kampioenschap eventing zijn wij momenteel in onderhandeling met Eventing Maarsbergen om het kampioenschap tijdens hun SGW wedstrijd op 24 en 25 juni te verrijden. Zodra hier meer informatie over bekend is zullen wij dit publiceren op deze website

Gaat over vorig jaar...

Ik val ook onder regio Utrecht, maar volgens mij heeft eventing daar niet zo een hoge prioriteit/achterban.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 10:58

Roxxiejj schreef:
Is wel verschillend per regio hoeveel winstpunten je moet hebben toch?
Overijssel moest er vorig jaar 4 hebben

Dat is inderdaad waar. Ik bedoelde dat je niet aan van te voren bepaalde wedstrijden mee moet doen om je te selecteren zoals met je met springen en dressuur selectiewedstrijden hebt.

Jobke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 11:12

Utrecht heeft het voor 2011 georganiseerd samen met Gelderland en Overijssel. (Barchem)

Pitt25

Re: Wedstrijdkalender 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 11:37

Ja, had gevonden dat het vorig jaar idd samen met Gelderland en Overijssel ging. Maar kan voor dit jaar niks vinden. Op paardensportutrecht is het ook erg rustig wat dat betreft.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 13:29

rowo schreef:
heleenxx schreef:
Jij hebt geen probleem hoor, Margriet. Als je ooit een winstpunt B springen hebt gehaald, mag je gelijk crossen met een ander paard.

Ik dacht dat dat zo WAS en dat je nu met het paard waar je mee wilt crossen een winstpunt moet halen?

Leliaardje schreef:
Nee, het is juist andersom: "vroeger" moest je eerst met het betreffende paard een winstpunt in het springen halen en dan mocht je pas SGW gaan rijden. Nu moet de ruiter ooit een winstpunt met springen gehaald hebben en dan mag hij of zij met allerlei paarden richting SGW. (Tenzij dit de afgelopen maanden weer veranderd is >;) )

Ik dacht toch echt dat die eis strenger was geworden en dat je dus met het betreffende paard een winstpunt gehaald moest hebben :o? Ik ben niet meer op de hoogte blijkbaar.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 13:32

Gelukkig hoeft dat niet meer haha.. Ik kan nu ook gewoon met Toot de SGW in.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 14:21

Ik startte vorig Vlietlanden voor de tweede x officieel!
Ik deed omdat ik in Zuid Holland woon/ rijvereniging heb automatisch mee voor het regiokampioenschap!
Dus volgens mij geld die regel van 4 wp's niet overal?
Is die regeling niet voor het NK?

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 14:28

Nee, want ik moest aantonen dat ik 4 winst had en ik rij in de B

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 14:44

het is een beetje krom maart die geldt inderdaad niet overal.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 14:46

Voor de regio volgens mij zelfs alleen in Overijssel?

Pitt25

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 15:12

Ik ga mijn regio maar eens een mail sturen denk over hoe het nou precies zit... Meer info volgt

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 22:15

In 2011 was Utrecht en Gelderland samen in Neede. Dit jaar is er naar mijn weten nog niks bekend.
Overijssel was vorig jaar appart. Of dat dit jaar weer zo is, geen idee!!

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 23:16

Ook weer vaag zeg dat dat niet overal is!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 23:23

Noordelijke (drenthe, groningen en friesland) is in elk geval volgende maand weer in westerbork

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 12:01

heleenxx schreef:
Jij hebt geen probleem hoor, Margriet. Als je ooit een winstpunt B springen hebt gehaald, mag je gelijk crossen met een ander paard.

Moet je dan bij de paarden B springen gestart hebben of gelden winstpunten die met je met een pony gehaald hebt in het B springen ook? Ik wil nu graag starten met mijn pony tussen de paarden waar ik al winstpunten mee gereden heb? Ga het ook nog even zoeken in de reglementen!

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 12:16

ElineThera, dat staat in het regelement op pg 3:

Citaat:
Klasse-indeling pony‟s: zie bijlage 2.
Bij de overgang van de ponysport naar de paardensport (dezelfde combinatie) wordt de combinatie in de discipline eventing ingedeeld in de klasse, waarvan de voorgeschreven hoogte van de hindernissen van de cross-country overeenkomt met die van de klasse waarin de ponycombinatie direct voorafgaand aan de overgang naar de paardensport was opgenomen. De behaalde winst- en/of verliespunten worden overgenomen.

Je hebt met je pony toch al officieel gecrosst bij de pony's?

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 12:31

hetismij schreef:
ElineThera, dat staat in het regelement op pg 3:

Citaat:
Klasse-indeling pony‟s: zie bijlage 2.
Bij de overgang van de ponysport naar de paardensport (dezelfde combinatie) wordt de combinatie in de discipline eventing ingedeeld in de klasse, waarvan de voorgeschreven hoogte van de hindernissen van de cross-country overeenkomt met die van de klasse waarin de ponycombinatie direct voorafgaand aan de overgang naar de paardensport was opgenomen. De behaalde winst- en/of verliespunten worden overgenomen.

Je hebt met je pony toch al officieel gecrosst bij de pony's?

In het jaar dat ik 18 werd pas crossen ontdekt met mijn pony en na trainingen alleen maar oefencrossen gereden dus geen officiele. Bedankt voor het zo snelle antwoord. Ga dat eens even opzoeken, denk dat ik dan gewoon B kan starten als ik met dezelfde pony mijn winstpunten overneem.

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 12:48

Dat staat in het springregelement pg 44:

Citaat:
Bij de overgang van de ponysport naar de paardensport met dezelfde pony
wordt een combinatie bij het springen ingedeeld in de klasse, waarvan de
voorgeschreven hoogte van de hindernissen in het parcours, overeenkomt
met die van de klasse waarin de ponycombinatie direct voorafgaand aan
de overgang naar de paardensport was opgenomen en één klasse lager
wanneer reglementair toegestaan. De behaalde prestatiepunten worden
overgenomen.

Ik denk overigens, maar daarvoor denk ik dat je een belletje moet plegen naar de KNHS dat je wel eerst op B paarden springwestrijd moet zijn geweest om met je pony in de B-SGW voor paarden uit te komen. Want wat ik uit je post begrijp, heb je niet in de L pony's gestart (het gaat om een E-pony toch) Dus de B voor E-pony's is lager dan de B voor paarden... Correct me if I'm wrong :+

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 12:54

Het gaat om een D pony. Ik ga straks het KNHS even bellen dan heb ik zekerheid. Ik heb inderdaad geen L gestart, aangezien ik de pony ben ga rijden in december dat jaar voor ik 18 werd, toen dressuur gestart ben en springen officieel en eventing oefen; het jaar was zo voorbij. Maar bedankt voor je antwoorden, ga de KNHS even bellen morgen en dan weten we het hopelijk :)

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 13:18

Mij is (toen) verteld dat dat niet uit maakte. Ik ben van B pony's naar B paarden SGW gegaan.
Nu had ik gelukkig wel met mijn pony 2 winst in B springen gehaald. Maar daarvoor had ik al groen licht, omdat ik winspunten had in de B pony's. Maar even bellen is makkelijker idd :))

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 13:24

Ik heb het gevoel dat er twee dingen door elkaar gehaald worden: het mogen starten in de SGW en het omzetten van eventuele eerder behaalde winstpunten. Als je M gecrossed hebt met een D, worden je wp overgenomen in de B-paarden, anders niet. Wil niet zeggen dat je niet startgerechtigd bent in de klasse B. Je bent alleen eerder behaalde winstpunten kwijt.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 13:29

}:0 Ik heb de inschrijving van Vlietland volledig gemist...
En op de site staat dat het L al vol zit...
Op de wachtlijst dan maar vrees ik...

_NoorJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 13:29

Oh huh?! Ik ga ook even kijken. Ga daar (in principe) M, dus dat zal nog wel passen.

Edit: het vp staat nog in bewerking, waar kan de inschrijving heen dan?

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 13:45

Loetie84 schreef:
Ik heb het gevoel dat er twee dingen door elkaar gehaald worden: het mogen starten in de SGW en het omzetten van eventuele eerder behaalde winstpunten. Als je M gecrossed hebt met een D, worden je wp overgenomen in de B-paarden, anders niet. Wil niet zeggen dat je niet startgerechtigd bent in de klasse B. Je bent alleen eerder behaalde winstpunten kwijt.

De B-cross voor de paarden is toch hetzelfde als de L-cross voor de pony's? Waarom moet je dan M gecrosst hebben?

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 13:47

Omdat ik er van uit ging dat D ponies niet even hoog crossen als E ponies? Er staat namelijk dat de hoogte van de hindernissen overeen moet komen...