[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 21:00

Neehoor, ik zit prima bij mijn ouders :D
Mijn vader wil misschien verhuizen. We hebben een groot huis & veel tuin, dus het is gewoon te groot en kost te veel onderhoud. We zijn vandaag in een appartement in Voorschoten wezen kijken, bijna 3x zo klein als waar we nu wonen. Maar ik denk niet dat die het gaat worden. Zitten twee hele kleine slaapkamers in, zouden net wat groter moeten. Wel op een mooie locatie, recht tegenover de Vlietlanden!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 21:02

heleenxx schreef:
De kringkampioenschappen gaan morgen tot nu toe nog door. Ik hoop van wel. Ik zal zelf niet afzeggen, ga ook door de zwaarste sneeuwstorm heen ;)

Volgens mij laten ze het sowieso doorgaan Heleen (zie startlijsten.nl). In Oudkarspel beslissen ze morgenochtend pas en Wormerveer is naar volgende week verzet... Nou ja, hopen dat het allemaal meevalt met de sneeuw en gladheid!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 21:08

Avond :wave:

PB: Wat een leuke foto's :D
Shanouk: Jammer dat het huis het niet helemaal was!
Lotte: Dat lijkt me inderdaad 3x niks. Hoop dat Wolin snel weer een vaste buur krijgt :(:)
Corien: Fijn dat je zo lekker gereden hebt :D

Vandaag gewerkt. Moest flyeren voor de Media Markt. Beetje jammer dat ze er niet bij hadden gezegd dat het alleen maar in de parkeergarage was. Verschrikkelijk smerig om 7 uur in uitlaatgassen te staan. Ga ik dus echt nooit meer doen. Vond het echt verschrikkelijk :\
Vanavond lekker een avondje niks doen. Heb al gedoucht, avondeten gaat zo in de magnetron, even lekker niks :) Had trouwens een heel mooi hoofdstel gevonden. Zit er echt aan te denken om hem voor Woll te bestellen: [HAR] Rambo Micklem competitie hoofdstel

Sim

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 21:10

Dat mag niet eens van de Arbo Vief!

Heleen, mijn en mijn paards veiligheid zijn me toch liever dan een kampioenschap. Ik zou het er niet op wagen met de weersvoorspellingen.... Maar misschien ben ik wel een jankerd wat dat betreft....

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 21:22

Jeetje Vief, dat is ook wat :( , lekkere arbeidsomstandigheden!!
En dat is een heel fijn hoofdstel!! Heb 'm eens mogen uitproberen, moet zeggen dat paarden het echt fijner vinden :j .

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 21:24

Ik vind het ook nog eens een mooi hoofdstel (niet de kleur, maar de vormgeving/model). Wat is de precieze werking van dit hoofdstel dan? Verschilt dat veel van een regulier hoofdstel?

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 21:26

Simmie: Ja, er zit een hele filosofie achter. Ga even voor je opzoek naar een filmpje dat het goed uitlegt :)
Hier is hij al: http://www.youtube.com/watch?v=MZ7aJkVWRMo

WL: Wat leuk dat je het kent! Klinkt ook erg positief :)
Laatst bijgewerkt door viefdepief op 30-01-10 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 21:27

Simmie schreef:
Heleen, mijn en mijn paards veiligheid zijn me toch liever dan een kampioenschap. Ik zou het er niet op wagen met de weersvoorspellingen.... Maar misschien ben ik wel een jankerd wat dat betreft....

Het gaat mij ook niet om het kampioenschap.
Ik ben de afgelopen weken meerdere keren tegen alle weeralarmen in met de paardentrailer op pad gegaan. In comlete sneeuwstormen en over ijsbaan-wegen.
Anders kan ik nooit meer rijden. Als je gewoon rustig rijdt met een stevige auto en trailer, kan er niks gebeuren.

Niet leuk werken, Vief! Wel mooi hoofdstel, nog nooit gezien.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 21:33

Ik ben nogal een Horseware fan ;) en ik heb er ook best veel van, omdat het goede en fijne producten zijn waar overna gedacht is, zo ook zeker dit hoofdstel. Dit hoofdstel staat ook op mijn lijstje, maar ik moet zeggen.. ik rij nu met een hoofdstel zonder sperriem en bij die neusriem kan er zowat een vuist tussen, dus denk niet dat de Micklem voor Wo een meerwaarde heeft op dit moment :P . Al is het wel degelijk een heel fijn en mooi hoofdstel :) . Dat filmpje is ook duidelijk, heb ik destijds ook gekeken :j .

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 21:41

Heb met veel interesse het filmpje bekeken en het hoofdstel spreekt mij nu nog meer aan! Zou je er gewoon mee mogen starten op wedstrijden?

Heleen, moet ieder voor zich ook weten, maar als ik zie hoe erg het nu al weer sneeuwt hier.... dan bedank ik toch liever, zelfs al hebben wij een stevige degelijke Volvo Cross Country 4 WD (met winterbanden) en een hele degelijke Blomert trailer (zonder winterbanden).

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 21:45

Je mag er gewoon wedstrijden mee starten volgens mij Simmie, het is een erkend hoofdstel dacht ik. Het fijne is dat het de zenuwpunten van het hoofd ontziet, en door de 'klem' ook de lagen van het paard :j .

Ik zou met dit weer ook niet de weg op gaan, tenzij het een noodgeval is.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 21:49

Ja, ik las het net in het topic. Had eerst alleen het plaatje bekeken uit Viefs eerste link.
Vind 'm prachtig maar prijzig.... ruim honderd euro en dan nog eens 40 euro voor bijpassende teugels. Maar, denk toch dat dat hoofdstel er voor Sim gaat komen.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 21:51

Dat is dan toch een fijne investering Simmie ;) . Nu ik het filmpje opnieuw bekijk, begin ik weer te twijfelen.. het is werkelijk een heel fijn hoofdstel en riep meteen toen ik er mee gereden had dat ik hem ook wilde.. :P Uiteraard moet ie er dan wel in het donkerbruin komen :)) . (zet nu namelijk geld opzij voor autorijlessen)

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 21:52

Nog meer enthousiastelingen :D
Ik kan het alleen niet uitstaan dat hij zo duur is, dus ga eerst nog eens grondig speuren. Mocht ik wat vinden dan laat ik het wel weten ;)
Laatst bijgewerkt door viefdepief op 30-01-10 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 21:53

Zeker, als mijn paard zich er prettig bij voelt is het zeker een goede investering!

Da's fijn Vief!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 21:55

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 22:00

Daar ben ik nog niet uit }:0 Het hoofdstel zonder vind ik veel chiquer. Maar aan de andere kant vind ik het wel zonde dat je dan opeens minder opties hebt. Wil alleen wel sowieso een zwarte omdat al mijn tuig ook zwart is. Maar weet niet of de multi bridle ook al in het zwart te verkrijgen is (volgens die site namelijk alleen in het bruin..)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 22:01

Ik wil eigenlijk de onderste (zonder) maar ik wil eigenlijk wel die bitclips er bij.... lastig dus. Vind het eigenlijk met die D-ring op de neusriem niet zo mooi.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 22:01

Simmie schreef:
Zeker, als mijn paard zich er prettig bij voelt is het zeker een goede investering!

Da's fijn Vief!

lees ff met jullie mee en heb ook gekeken naar filmpjes ed, ziet er idd aannemelijk uit, punt is alleen dat je van tevoren niet weet of het idd beter gaat lopen voor je paard, ik rijd Bull nu met een neusriem van mijn stang en trens, met de lage neusriem en gecombineerd sperde hij erg veel de bek. Zijn mond is goed, het kan zijn dat ik teveel toegeef en hij daar nu misbruik van maakt als ik wat wil opakken, want dat is het enige moment dat hij dat doet, maar dat wil ik eerdaags in de lessen gaan oppakken bij herman wientjes, maar nu met dit weer ga ik nog niet ver de weg op met trailer.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 22:02

Dat is idd een gok, maar wel het proberen waard.
Is het niets voor Sim, dan zet ik het hoofdstel wel weer te koop. Denk dat er genoeg animo voor is.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 22:04

Het ziet er erg interessant uit. Olivier wordt vaak zo heet in het springparcours, zou ik hiermee wat meer te vertellen hebben, denken jullie?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 22:05

Ziet er inderdaad erg interessant uit. In het filmpje wordt het trouwens erg duidelijk uitgelegd. Alleen het gespje van de neusriem lijkt precies bij de lippen van het paard te zitten? Dat is misschien niet zo comfortabel dan.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 22:08

Ik krijg idd de indruk dat je er meer mee te vertellen gaat krijgen omdat je op de neus in kunt werken, maar dat kan ook juist voor het paard fijner zijn ??, dat zal ook de reden zijn dat de KNHS dat hoofdstel in eerste instantie niet heeft toegestaan, maar nu mag je er vanaf 1 april mee starten, vond ik net allemaal in dat andere topic. Ben ff wat blz's terug gegaan... :D

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 22:09

Dat blijft altijd een gok Bianca, geld ook voor een ander bit.. Je moet het uitproberen :) . Ik reed Wolin voorheen op een gecombineerde neusriem, en toen ik de sperriem er af had gehaald om van de zomer een zo'n neusnetje tegen pollen aan de neusriem vast te maken, bleek Wo toch fijner te lopen zonder sperriem.. 'minder onrustig', al doet ze nu wel af en toe haar mond open, zeker als ze heet wordt. Maar misschien dat het scheelt door het hele ontwerp van het hoofd, zoals drukpuntontlasting, ik zou dan ook wel de klipjes willen voor aan het bit..... ik denk er nog eventjes over na :) .

Edit: Dat klopt inderdaad, door de klipjes gaat uiteindelijk de druk over op de neus en hier ben ik dus een groot voorstander van. Paarden worden er minder vechterig van (de druk op tong en lagen wordt gereduceerd). Moet zeggen dat ik dit ook zeker merkte tijdens het uitproberen :) .

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 22:38

Ik vind het niet zo'n mooi hoofstel eerlijk gezegd :o

Net was de club van mijn oom op tv bij My name is Michael! De uitslag van de aflevering was in de Rex. Het was echt heel goed in beeld, echt gaaf :D!