[SGW] [HK]Cross met ons mee, Holladiejee (DEEL7)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MJ_

Re: [HK]Cross met ons mee, Holladiejee (DEEL7)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 11:09

_Jitske_ schreef:
Morning Doei!

Morning!
Nu pas wakker....?
Haha!

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 11:12

Nee, bijna weer in slaap gevallen op school Clown
Had vanmorgen echt een té makkelijk Duits proefwerk, maarja, is wel eens fijn Ja
Biologie was wel slecht gemaakt, dus da's wel balen,
dus moet bio maar gaan herkansen en dan maar hopen dat ik economie wel goed heb gemaakt..

Nu ga ik maar even leren voor Nederlands proefwerk van zometeen..

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 11:13

goedemorgen jitske!

Mijn vriend vind springen ook leuker dan dat saaie dresuur. Daarom heet hij laatst hindernissen in de bak gesleept zodat ik wel moest springen! Clown Zaterdag heb ik ook even gesprongen. En hij zegt ineen zo van moet je niet wat extra gas geven voor de sprong? Ik zo hoezo? Nou hij springt haast niet en met een crossmotor moet dat ook als je over een heuveltje wil springen Clown Hij had nog gelijk ook!

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 11:14

Dapper van je vriend zeg MM!

Frank heeft wel wat gereden (manege) en vind het wel leuk om zo nu en dan eens op Ollie te zitten. Een paar jaar geleden was ik in het water gedonderd tijdens een training in Minderhout (in stap, echt hilarisch, goed dat er geen camera bij was.... Haha! ). Frank op zijn mountainbike achter Ollie aan. Hij kwam terug (draven!) op Ollie want hij had geen zin om het hele stuk terug te lopen Cool . Hij zegt nu steeds dat hij straks gaat springen met onze tweejarige. Ik heb gezegd dat dat mag, als hij hem zelf zadelmak maakt Haha! . Jammer genoeg heeft hij geen tijd om serieus te rijden, zo als Scum en Bitwise samen aan de hobby llijkt me erg leuk!

Ik was steeds op zoek naar een Z dresuurpaard om een winstpunt mee te halen in de Z1 zodat ik alles voortaan Z mag starten. Nu blijkt dat ik dat door mijn WP in het ZZ-L allang mag! Ben ineens heel blij dat ik nog geen paard gevonden had! Nadeel is wel dat ik geen B meer mag starten en Ultra dus ineens mee moet in het L1. Duidelijk minder.... Nors opkijken

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 11:16

dus weer een voordeel en een nadeel. Ook wel leuk dat hij terugkwam op ollie!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 11:17

Ik zou dat een heel raar gezicht vinden als Tom op Os aangedraafd kwam *LOL*
Wel leuk!

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 11:22

miss_jumpy schreef:
Ik zou dat een heel raar gezicht vinden als Tom op Os aangedraafd kwam *LOL*
Wel leuk!

Ik stond ook een beetje bet open mond te kijken hoor! Een paar weken daarvoor had hij er nl in de bak op gezeten en toen kon hij in draf de beweging niet volgen (manegepaarden draven over het algemeen iets minder ruim als ons Olleke....). Ollie vond dat eng en ging er van tussen (wat toen een jaar of 6 en iets minder braaf als nu Nagelbijten / Gniffelen ) en toen moest ik er voor springen om hem te stoppen. En op dat grote terrein in Minderhout kwam hij ineens doodleuk met een halflang teugeltje super relaxed terug draven. Alsof het de normaalste zaak van de wereld was.....

Waar luiheid mannen al niet toe kan bewegen....... Haha! Clown

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 11:31

hahaha nog foto's van?? Maar die moutainbike moest later toch ook nog opgehaald worden?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 11:37

Ik snap dat je baalt Wollie. Maar toch is het L1 heel goed te doen denk ik. Eigenlijk hetzelfde als de B, maar dan 5 m wijken erin. En als dat onderdeel nog niet zo geweldig is dan is dat nog geen ramp.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 11:48

minnie_muis schreef:
hahaha nog foto's van?? Maar die moutainbike moest later toch ook nog opgehaald worden?

Ja, die lag op de terugweg richting trailer..... Helaas zijn er geen foto's van! (Van Frank dan hè, die val van mij was helemaal niet grappig..... Schijnheilig )

Scum: Wijken kan hij al een beetje. Maak me meer zorgen om de middengalop en netjes halthouden ed. In het L1 verwachten ze toch iets meer dan in het B en hij is natuurlijk ook al 6. Er zit geen briefje op zijn kont geplakt dat hij pas vanaf januari aan het werk is ( niet dat dat uit zou mogen maken) en het is natuurlijk nog even afwachten hoe hij het gaat doen op vreemd terrein. Vind het zelf gewoon een beetje spannend. En ik zou met een vriend van me die een vier jarige heeft samen beginnen en dan gaan nu helaas ook niet door zoals we van plan waren.....

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 11:56

Haha, Ik moet nog zien of die vent van mij ooit op een paard zal stappen. Patrick vind een paard heel leuk... van een paar meter afstand. De held.
Wollie: Waarom start je niet gewoon een paar proefjes B HC?

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 11:56

Even L1 proeven bekeken. Middengalop is op de grote volte en verder valt het inderdaad wel mee. Wil eigenlijk 20 mei (niet doorvertellen) starten op onze eigen wedstrijd als mijn startkaart binnen is....

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 11:59

Haha nou die val had ik ook wel willen zien! Haha!

Ik heb mijn lijstje tot en met de friese klaar qua wedstrijden! en dat zijn er nog 11 dus 22 proeven. Dus mag maximaal 2 wps per wedtsrijd halen anders zit ik te hoog. En anders moet ik wedstrijden af gaan zeggen.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 12:03

broertje is net thuis. Hij is geslaagd voor zijn rijbewijs in 1 keer. gister reed hij nog door rood! Nagelbijten / Gniffelen

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 12:04

Ik zit nu weer op school, vanmorgen al erg intensief bezig geweest met tennissen, badmintonnen en sprinten Haha!
Ga nu maar even bezig met m'n presentatie van vanmiddag...

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 12:04

Netjes van je broertje MM!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 12:13

ben er weer, had de afgelopen dagen weinig zin om hier mee te kletsen. Een paar mutsen weten al waarom, we hebben gisteren Trammelant laten inslapen Verdrietig

Ik had een paar weken geleden al verteld dat het niet zo goed ging met hem, en dat is eigenlijk sindsdien alleen maar minder gegaan. Afgelopen donderdag schrok ik er zo van hoe slecht hij eruit zag, terwijl ik een paar dagen ervoor nog was geweest, en vrijdag hebben mijn moeder en ik samen besloten dat het mooi was geweest. Hij kreeg steeds meer moeite met zijn balans, hij was echt broodmager geworden en al zijn spieren waren verdwenen. En om te voorkomen dat hij een keer zou vallen en niet meer zelf kon opstaan + met de zomer in het vooruitzicht met hitte en dazen, vonden we dat het nu dan toch echt zou gaan gebeuren.

Dus gisteren is de DA gekomen, en we hebben hem in de wei laten inslapen. In eerste instantie wilden we zijn maatjes erbij laten, maar die werden zo gek dat dat niet werkte. Het was wel geweldig om te zien dat Trammelant net als altijd zijn kudde niet in de steek wilde laten, hij sprong vierkant omhoog en wilde met zijn maatjes mee. Uiteindelijk zijn ze achter hem aan een andere wei ingelopen (Trammelant voorop, tot op het laatst) en hebben we hem in zijn vaste wei laten inslapen. De DA had alles uitgelegd van tevoren, en het is heel rustig gegaan. Alleen het vallen na de narcosespuit vond ik heel erg naar, hij wilde niet gaan liggen en zelfs de DA zei "wat een ijzeren wil". Maar we hebben er met zijn 4-en (mijn moeder, Antoine, de vriendin die hem jaren heeft gereden en ik) bij gezeten en zo is hij rustig ingeslapen.

Het is wel heel erg raar, dat hij er niet meer is. Hij kwam bij ons in 1980, ik was 9 en als 11jarige hobbelde ik met hem rond in de manegelessen. Uiteindelijk heeft hij keihard gewerkt voor ons in de wedstrijden, en na zijn wedstrijdpensioen is hij nog jaren een geweldige leermeester geweest voor een vriendin. Op zijn 25-e toen de artrose hem te veel parten ging spelen, heeft hij zijn echte pensioen gekregen en nog 5 jaar op zijn kudde mogen passen. Na het afspenen van Wadje is hij zelfs nog oppasopa geweest, en dat mag hij nu weer gaan doen.

Afbeelding

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 12:15

Netjes van je broer MM!

@ scum: mag ik je ff een hele stomme vraag stellen Bloos Maar is Bitwise dan jou vriend?

Ik ga maar eens wat eten en zo richting school....

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-07 12:19

Ach gut Jeetje lielle! Gecondoleerd. Het was een toppertje zo te lezen!!!! Gelukkig heb je veel mooie herinneringen en foto´s. Zo´n besluit is niet leuk... sterkte!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 12:19

Lielle Ach gut

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 12:21

Heel veel sterkte Lielle!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 12:26

Lielle & Merlijn; heel veel sterkte. Jullie hebben een heel moedig besluit genomen en gedaan wat het beste is. Trammelant verdient wel een mooi plaatsje in de eregalerij Knipoog

Rowo; Ja

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 12:28

Ja, natuurlijk ook voor merlijn veel sterkte.

Het zal wel heel erg leeg zijn voor jullie. Gelukkig kunnen jullie wel terugkijken op een mooie en lange tijd met Trammelant!

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 13:00

Lielle en Merlijn: Heel veel sterkte met het verlies van jullie maatje! Ach gut

Fijn dat hij zo lang van het leven heeft mogen genieten bij jullie! Het enige waar ik vwb het houden van dieren een hekel aan heb... het moeten beslissen over einde. Ik denk in ieder geval dat jullie dit heel verantwoord gedaan hebben. Sterkte nogmaals!

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 13:07

Lielle nogmaals veel sterkte, gelukkig heeft hij een mooi leven gehad..
En natuurlijk Merlijn ook erg veel sterkte Ach gut