Ik ga op blote voeten... Allez, mijn paard dan toch. Ben ook wel niet zo blij met de regen, want gras gaat dan tegen einde vd middag helemaal tot sliding-baan zijn omgevormd vrees ik ...
Kzou liefst ook op blote voeten rijden, mr zal wss achteraan wel iets indraaien, proberen vanvoor geen vijsjes te zetten. Vandaag kwam smid (eindelijk, ze stond er meer dan 10 weken op !)
Antonius
Geplaatst: 26-03-15 17:20
Ik zou daar eigenlijk niet zoveel 'spel' van maken van die vijzen... Puntjes voor een harde bodem en vierkante voor modderige bodem. Ik heb maar die 2 en ik cross er al jaren tot M mee, nog nooit geslierd. Zoals het nu geregend heeft, zou ik sowieso vierkante of 6-hoekig of iets in die trant steken, in ieder geval geen puntjes.
Wij zetten ook bijna altijd dezelfde vijzen. Heb paarden die heel snel onzeker worden als ze niet 'vast' lopen, dus meestal de grootste maat, buiten als het harde ondergrond is dan meestal ook puntjes. Ruiter die met mijn paard rijdt, die gebruikt altijd puntjes zoals de jouwe, enkel als de ondergrond heel glad is zal hij de grote gebruiken.
Antonius
Geplaatst: 26-03-15 19:58
Die rechts vooraan uit je koffertje zou ik nemen ja.
Anoniem
Geplaatst: 26-03-15 20:07
Ik volg stiekem mee, dan weet ik heet al voor mocht het ooit nodig zijn
Ach, mag niet klagen van mijn hengst, krijg vaak genoeg te horen dat ik het best getroffen heb met 'm en da's zeker waar. Hij heeft al zo vaak de kans gehad om immens te gaan etteren, en toch doet hij dat niet. Hoe dan ook blijft hij altijd bereid om zich te laten corrigeren, de ene keer wat harder dan de andere, dat wel. Uiteindelijk doet hij altijd zijn stinkende best, al is het in tank spelen en een prachtimitatie van kameel vertonen Hij zet geen pas verkeerd, heb me er nog nooit bang op gevoeld, zelfs niet al hij heet wordt. 't Is gewoon mijn maatje
Hanne, niet aantrekken wat mensen zeggen. Als een mager paard een wedstrijd niet aankan, dan ga je dat ook zien aan zijn gedrag. Terwijl ik er mijn kop op durf verwedden dat shuddy in Waregem een hele dag vol lol gaat beleven, met de oortjes erop, pretkop en lol voor 10 in de cross
welk nummer is de dressuuproef ook alweer voor de dressuur B in Vechmaal nr 4 klass B? en die zie ik bij lrv.be toch? kan ik me al een beetje voorbereiden op de dressuur.
Pretkop had hij vandaag. Hij stond super fel vandaag. Dacht ik even op het gemak wat dressuur rijden, hebben we daar een stukje staan discussiëren! Hij liep met me weg met hoofd omhoog als ik bocht wou nemen. Maar omdat hij zo actief was en toegaf na die discussie, liep hij heel mooi bij elkaar, licht op de hand en plooide zeer gemakkelijk rond m'n been!
Ik dacht daar ook al aan, zondag gaat hij wel dat parcours doorsjeezen.
Hehe ok, dat wordt dus ondervinden! (met tips van jullie natuurlijk hehe. )
De bodem van de eventingstage in deurle bvb daar is er dan geen vijzen nodig? (allez hoe de bodem er toen was)
Antonius
Geplaatst: 27-03-15 08:58
Ik draai op gras altijd vijzen. Enkel voor dressuur rij ik soms zonder als het echt droog is, maar springen/cross zou ik nooit zonder doen. Ze hebben toch beenbescherming aan dus risico dat ze zichzelf aantikken is voor mij minder groot dan dat ze zouden glijden en hierdoor vallen of met minder vertrouwen zouden lopen.
mijn paard is erg groot, dus zelfs met dressuur doe ik er vijzen in..alleen dan ietsje kleiner. anders mist hij het stukje vastigheid en wilt hij niet meer buigen in zijn lichaam door de onzekerheid. en als ik achteraf moet zeggen, had ik ze maar ingedaan, dan zijn we te laat...