[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

madelein

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 21:50

@percy: leuke foto's! Ze moet wel nog leren basculeren of is het het moment?
@thia: lekker bezig weer dus! Nu dat been goed houden! Balen dat het toch niet over is.

Ed ging gister ineens weer minder. Mijn instructeur ( en staleigenaar) heeft meegekeken en hij denkt dat ik te snel ga. Dus weer een stapje terug, en nu 2x per week 20 min les zodat hij goed kan kijken wat de Max is. Fijn dat zo iemand in de buurt is om op terug te vallen :)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 02:08

Dat zie je goed Madelein, Free vind het fantastisch maar mist nog een stukje vertrouwen waardoor het basculeren ook minder is. Ze kon dat goed maar ze is vreselijk in de mond gerukt voor ze bij ons kwam. Pelham met teugel alleen op onderste ring en dan maar trekken. Maar je ziet wel dat ze lol heeft in de cross hindernissen en ook op wandeling geniet ze maar het lijntje is nog dun.

Jammer dat het met Ed nog niet helemaal goed gaat, fijn dat je zo'n meedenkende staleigenaar hebt. Gaat vast goedkomen.

Sterkte en succes Tia, klinkt als een drukke periode.

Hier heeft Daimler een wat dikke kogel, waarschijnlijk door een trap van Free, hij heeft een klein wondje. Woensdag moet hij voor school een rijstijlspringwedstrijd springen waarvoor we hem vanavond mee naar school hebben gebracht maar als die kogel dan nog dik is gaat het feest niet door.

Vandaag heeft Shetan zijn tweede crosswedstrijd gelopen in de Belgische B en de Nederlandse L en deze keer ging het echt super. Goede punten in de dressuur en daarmee vierde, een balkje in het parcours, meneer wist even niet waar hij zijn lange stelten moest laten. Daarna een foutloze cross met wel tijdsoverschrijding. Zeven minuten galopperen en 25 hindernissen was toch wat veel voor hem.

Gek genoeg rekenen ze bij de lrv geen 0,2 per seconde maar 0,4 en zo stond ze van de tweede plaats opeens op de vijfde maar nog super gedaan van onze zwarte vriend. Hij was verder zo braaf, we waren helemaal trots op hem. Nu is hij mee naar school samen met Daimler dus is het hier wat rustiger.

Ga eens mijn bed opzoeken, was een latertje vanavond.

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 10:08

@Percy, zo leuk om te lezen dat jullie zo actief zijn met de paarden, dochter mag echt blij zijn met zulke ouders. Op die leeftijd heb je de steun ook hard nodig. Ze heeft echt het talent er voor, haar hart is duidelijk gegaan voor de paarden. Knap van Free dat ze de vetrouwen durft aan te nemen, je ziet aan haar dat ze het leuk vind haar lichaam is nog wel wat terughoudend. Dat is natuurlijk niet zo gek, een paard wat nog vertrouwen moet overwinnen. Hoop dat de kogel van Daimler gauw terug trekt, wat goed van Shetan!
@kyrkelover, netjes gedaan!
@Tia, dat been blijft wel lang aanhouden, verstandig dat je de DA belt. Leuk dat je hebt in geschreven. Zo jij hebt het ook best druk, succes morgen met je tentames.
@Madelein, fijn zulke mensen om je heen die mee kijken. Verstandig dat je rustig aan doet. Herkenbaar soms wil je te snel, vooral al als het zo goed gaat.

Sinds zaterdag is Emy weer opstal, fijn dat ze weer thuis is. Haar been is mooi slank geworden. Moet 2 weken rustig aan doen, stapwerk. Ze zit vol energie wel lastig haar te beperken, onderzadel gaat goed maar in de wei... Op stal is geen optie, breek ze de tent. Heb zo'n lieve stalbaas, ze denkt met alles mee. Voor deze week zetten we de paarden in de rijbak, daar kunnen ze minder sprintjes trekken.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 14:41

:wave:

Balen van de terugslag van Ed Madelein!
Neesa gelukkig was je er vroeg bij! Fijn dat de staleigenaar zo goed meedenkt!
Percy fijn dat Free zo opknapt!
Mooie punten Kyrkelover.
Dankje Tia! Even doorbikkelen voor je tentamens, succes!
Wat goed van Shetan Percy! In Nederland is het ook 0,4 strafpunt per seconde trouwens.

Een aantal van jullie waren mijn topic al tegengekomen maar spam hem hier toch nog eventjes :o [SGW-ITP] Crossseizoen van Challenge
Bathmen heb ik helaas afgemeld. Chall heeft een wond op z'n heup en er zaten 2 afsprongen direct na elkaar in die al vrij vroeg in de cross zaten. De teleurstelling was groter geweest als ik halverwege was uitgesloten dus ben maar thuisgebleven. Net springwedstrijden opgegeven, heb al een tijdje niet meer gesprongen buiten de springparcoursen op SGW om.

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 19:30

Mistid, leuke topic. Prachtig koppie heeft challenge. Mooie combi zijn jullie!

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 19:53

Kyrkelover: Gefeliciteerd, mooie punten.
Thia: Jammer dat het been nog niet over is. Wat zei de DA?
Percy: Fijn dat jullie het paard de tijd en het vertrouwen geven. Dan moet het vast goed komen.
Madelein: Wat jammer dat het weer wat minder ging. Goed dat je iemand hebt om op terug te vallen.
Neesa: Fijn dat je n stalbaas hebt die goed meedenkt.
Mistid: Leuk topic heb je gemaakt!

Ik heb met Fame volgende week een springwedstrijd (BB), deze week nog even een keer oefenen.
Gaat de laatste tijd wel lekker met d'r, moet alleen zelf niet zo mutsen :P
Had ook nog een leuke foto van de onderlinge gekregen
Afbeelding

Ik heb inmiddels ook n 'nieuw' dressuurzadel voor d'r :D
Afbeelding

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 21:02

DA die eerst kwam heeft het niet beter gemaakt, maar minder. Gaf ook elke keer ander advies. Nu 3 x andere DA geweest, mocht niets meer smeren. Ze heeft spuit tegen de mok gehad en prednison (die ik nu aan het afbouwen ben). Been is wel bijna normaal (dun), maar korst laat nog niet los (dat moet het volgens DA vanzelf gaan doen). Been is ook bijna niet warm meer, dus wacht even af. Heb tot vrijdag medicijnen, dan weer bellen hoe het gaat.

Wat zit jij blij op je paard :D +:)+

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 00:08

Mistid: je hebt helemaal gelijk met de 0,4. Weet even niet waarom wij nu 0,2 in ons hoofd hadden :o

Dank je wel voor de mooie woorden Neesa maar het is volledig mijn schuld dat ze zo paardengek is! Alleen was ze in het begin niet zo fanatiek, dat is door pony Tarik aangewakkerd. Wij groeien er in mee en ik vind het ook wel leuk alleen soms wel heel tijdrovend en moeten wij zelf dingen laten omdat er geen tijd voor is maar dat hebben we graag voor haar over. Mijn eigen ouders hadden niets met paarden, die kwamen niet eens naar wedstrijden kijken. Neem ze niets kwalijk, ze gaven me wel de middelen maar het is wel leuk om dit als gezin te doen.

Fijn dat het de goede kant op gaat met Emy en heel fijn dat ook jij meedenkende stalhouders hebt.

Jammer dat je Bathmen hebt moeten afzeggen Challenge maar wel verstandig.

Wauw, Loesvan, kan je nog blijer op een paard zitten? :)

Balen Tia, daar wordt je niet blij van. Hopen dat het nu beter zal gaan.

Dierenarts op school heeft naar Daimler's kogel gekeken en hij heeft waarschijnlijk inderdaad een trap gehad. Niets ernstigs maar als het vrijdag nog zo is moet hij aan de ontstekingsremmers maar ze mag wel gewoon rijden.

Wat Free betreft: We staan nog maar aan het begin. Ze moet nu vooral leuke dingen doen onder het zadel en vertrouwen krijgen maar het is wel een tante. Ze durft haar stal niet eens in. Ik moet haar meenemen en er zelf binnen lopen want anders gaat ze niet, zelfs niet als er eten in haar voerbak zit.

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 18:25

Haha ik had door dat de foto gemaakt werd, dus moest ff leuk lachen :P

Tia: Wat vervelend van de 1e DA. Wel fijn dat het nu de goede kant op gaat.
Percy: Fijn dat het meevalt met Daimler's kogel. En wat sneu van Free dat ze zo bang is, gelukkig heeft ze bij jullie een super adres.

Inmiddels heb ik voor Fame de startkaart aangevraagd. Zag de actie voorbijkomen: aanvragen voor januari en in december 'gratis' starten. Dus ga even kijken of ik in december misschien al eens een dressuurwedstrijdje op kan geven.

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 20:53

@loesvan, blij ei word er zelf ook blij van hihi gaaf dat je gaat proberen om in december nog te gaan starten.
@tia, hoop zo dat het de goeie kant op gaat. Wel vervelend hoor dat je als maar verschilllend advies krijgt.
@percy, zo die free ze weet wel hoe ze jullie aan het werk moet zetten ;) paard waar je veel geduld voor nodig hebt zo te lezen. Fijn dat Daimler niets ergnstig aan heeft gehouden.

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 21:57

Haha Neesa, heb ff gezocht en gelijk een wedstrijd opgegeven. 6 dec dressuur :P
Dacht laat ik het gelijk maar begin dec doen, want ik wil d'r ook nog een aantal weken vrij geven, planning is om dit te doen wanneer het toch bagger weer is. Begin december is er nog meer kans op vrij redelijk weer.

Leuk Tia en Mistid dat jullie gelijk mijn topic ontdekt hebben.
Mistid leuk hè om t verschil te zien met foto's van vroeger :D

Voor de anderen, ik heb n topic aangemaakt van Fame. Misschien vinden jullie het leuk om te kijken :o
loesvan @ [SGW-ITP] Begin van het crossen met Fame

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 10:29

Mijn leven staat sinds een week totaal op de kop..heb dus helaas bathmen ook af moeten melden afgelopen weekend. Ga er verder hier niet teveel over zeggen maar in pb wil ik het wel vertellen. Vergeef me dat ik nket op alles reageer heb wel sommige dingen bijgelezen.

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 11:18

Jeetje Rianne klinkt niet best als het voor jou steun kan geven wil ik graag naar je verhaal luisteren via een PB

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 11:26

Ik zou graag gaan oefenen in Ysselsteyn vandaag maar echt niemand te vinden die mee wil helaas en voor het paard is het de eerste keer.

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 12:47

Jeeetje Rianne wat een rotnieuws.
Mocht je je verhaal kwijt willen, mijn pb box staat open.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 22:53

@Rianne heel veel sterkte!!
@loesvan mooi zadel en ga zo eens in je topic spieken.

Nou ik ben uiteindelijk toch nog naar Yseelsteyn gegaan om te trainen.
Pfooeee ze was nog veel moeilijker als verwacht.
De hindernissen waren nog het minste probleem, maar uberhaupt in het bos zijn alleen.
We hebben misschien wel 3 kwartier nodig gehad haar te kalmeren al stappend door het bos heen, we gingen vaker achteruit als vooruit.
Nou goed uiteindelijk met heeeel veel belonen en doorzettingvermogen nog hele leuke sprongen kunnen maken.
Maar o jee als ik hier ooit mee wil starten is er nog veeel werk aan de winkel.
Dit is niet terug te zien op het filmpje maar geloof mij ik had nog nooit zoiets van mijn leven gezien zo bang, niet echt van de hindernissen, maar het uberhaupt alleen in het bos zijn.
Een kleine impressie

Oh ja ze is dan wel geen 4 en al 9 maar ze is op cross gebied nog minder ver als de gemiddelde 4 jarige.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 00:06

Leuke filmpjes Kyrkelover!

Rianne, ik schrik van jouw bericht, hoor graag van je via pb maar voor nu heel veel sterkte!!

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 11:51

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 21:13

Percy, Hoe is het met Daimler zijn kogel?
Loesvan, Lekker starten. Leukkkkk. En ook een topic :) , wil er ook een maken, maar moet eerst even tijd hebben :D
Kyrkelover, ging goed in Ysselsteyn zo te zien. Leuke filmpjes. Die van mij ging eerst ook net zo veel achteruit als vooruit, nu klaar later gaan we bijna allen nog vooruit, dus heb geduld, komt vast goed. :+
Rianne, :(:)

Ik vandaag proefje wezen rijden. Ze was lief, tweede proef beetje moe. Hadden 196 en 187. Volgend jaar maar een keer L2. Nu 30-11 rondje springen :D

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 21:55

Wel leuke filmpjes geworden met potentie Kyrkelover.

Gisteren zijn mijn man en [naam] met de trailer naar onze oude pensionstal gegaan. Nico met Daimler om een buitenritje te maken met vrienden en [naam] om voor het eerst weer eens op Just te stappen na de castratie.

Daimler's been werd mooi dun na de rit maar Just was sloom, heel sloom. In de avond (gisterenavond) temperatuur opgenomen en meer dan 39 graden koorts. Dat was schrikken. Daimler's been in de klei gezet en dat was vandaag super mooi dun maar Just had nog steeds koorts. Niet meer zo hoog maar toch zorgwekkend en zijn koker was enorm dik. Overlegd met de veearts en we konden vandaag pijnstilling en antibiotica gaan halen. Hopen dat het aanslaat. Vandaag had hij al wat meer praatjes. Wij waren er zelf niet want we hadden een wandeling van ons hondenclubje

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 00:37

Verdorie had ik de stoute schoenen aangetrokken en me opgegeven met Athena voor een indoor SGW zit deze al vol :'(. Wel kan ik mee doen aan de training de dag van te voren, nou ja dat is al iets.
Mijn ruitertje met zijn pony zal overigens wel van start gaan in de B pony's.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 07:47

Rianne staat in uitgelicht :)

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 18:19

Ik zie het, leuk!! :D

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 18:46

Kyrkelover: Leuke filmpjes. T is inderdaad niet goed te zien dat ze het zo eng vond. Ik vind dat je al aardig ruige sprongen meeneemt voor een 1e crosstraining.
Percy: Hoe is het inmiddels met de paarden?
Rianne: Leuk dat je in uitgelicht staat!

Vandaag heb ik mijn BB debuut gemaakt met Fame. Was een doordeweekse springwedstrijd bij ons in de buurt.
Ik ben echt super tevreden. Fame vond het nog erg spannend, alleen al met opzadelen.
In de losrijring ging het na een tijdje echt super fijn en sprong ze super.
In de grote hal merkte ik dat ze het toch nog wel heel spannend vond. Heb even goed de tijd genomen om haar de hindernissen te laten zien en mooi rond te galopperen voor de start.
Vooral op de 1e hindernissen was ze nogal kijkerig, daar dus ook een balk, maar wel fijn in 1x gesprongen. Na hindernis 4 was ik nog even mijn beugel kwijt :o Maar even rustig de tijd genomen om m weer op te zoeken. Daarna ging het rondje eigenlijk best fijn. Had 3 balkjes en wat tijdfouten (vanwege het zoeken naar mijn beugel). Maar al met al super tevreden. Kwestie van km's maken.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 23:24

Fijn dat het goedging loesvan!! En inderdaad km's maken dan komt het vanzelf goed.

Voor mij staat donderdag mijn L debuut gepland samen met Athena en dan de week er na oid de 2e keer L.
Misschien dat we aankomende zondag weer gaan oefenen in ysselsteyn maar heel even kijken hoe en wat.