[SGW] [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:44

Jeroen: ik heb altijd al geweten dat Twente zijn tijd zeer ver vooruit is _O- .
En zo'n watermerk onder de kraan is helemaal top :') .

Oh, dressuur punten, breek me de bek niet open. Hoeft ook niet meer: hebben jullie al gedaan. Wat een ramp is dat zo nu en dan. Op zich zou ik Giga en Laurie wel inschrijven voor stijlwedstrijden in de L, want zij zitten normaliter wel hoog in stijlpunten (behalve in Heteren :Y) : daar hebben we nu twee keer met grote verbazing naar de stijlpunten van diverse combinaties zitten luisteren. Geen idee of het dezelfde jury was, maar het was echt absurd).

Ga nu weer eens aan het werk!

texelse

Re: [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:44

En weer terug!! Ging razendsnel, half 11 het ziekenhuis in, en 5 over 11 er weer uit. Foto gemaakt en bloed geprikt. Zie je wel, het kan wel!!!
Nog even een nabrander over de stijlbeoordeling: in het L zie je vaak nog rampzalige chauffeurs. Laatst stond ik tijdens de L op het voorterrein en daar reed een meneer in de rondte die vlak voor iedere sprong besliste of het paard zou springen of niet, en op dat moment zette hij zijn handen op de schoft om steun te zoeken......

Dressuurpunten: goed is goed, en fout is fout. Hier ligt een coupon met een 9, een paar achten, 7's een enkele 6, een enkele 5, een 4 en een paar 3-en. En daar hou ik van!!! Ik kan me er ook nog 1 hierinneren van 27 6-sen, 1 - 7 en 2 5-en, nou daar word ik niet vrolijk van.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:45

Dan is het inderdaad wel leuk om eens voor te rijden voor een jurycursus. Zou ik ook wel eens willen, ik denk dat ik veel punten laat liggen doordat ik veel te slorig ben haha! Daarnaast ook halshouding maar dat probleem is eigenlijk wel opgelost.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:48

Texelse, ik houd er ook niet van, maar ik weet ook dat er heel veel proeven voor dat soort punten gereden worden. Lekker vlot gedaan iig.

Eef, in Oud-Gastel loopt nu weer een B/L jurycursus.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:53

Margriet: :D

Edit: Jeroen weet je het nu???

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:57

texelse schreef:
En weer terug!! Ging razendsnel, half 11 het ziekenhuis in, en 5 over 11 er weer uit. Foto gemaakt en bloed geprikt. Zie je wel, het kan wel!!!
Nog even een nabrander over de stijlbeoordeling: in het L zie je vaak nog rampzalige chauffeurs. Laatst stond ik tijdens de L op het voorterrein en daar reed een meneer in de rondte die vlak voor iedere sprong besliste of het paard zou springen of niet, en op dat moment zette hij zijn handen op de schoft om steun te zoeken......

Dressuurpunten: goed is goed, en fout is fout. Hier ligt een coupon met een 9, een paar achten, 7's een enkele 6, een enkele 5, een 4 en een paar 3-en. En daar hou ik van!!! Ik kan me er ook nog 1 hierinneren van 27 6-sen, 1 - 7 en 2 5-en, nou daar word ik niet vrolijk van.

Super dat je zo snel het ziekenhuis uit was!
Wij hebben met Easter (M1 combinatie) een keer op een SGW alleen maar 6-en in de B-proef gehad. Sloeg echt nergens op.
Geef mij maar iemand die lekkere punten (omhoog en omlaag) durft te geven!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:11

met de hengstenkeuring van het welsh afgelpen weekend was er op vrijdagavond een showblok met een paar hengsten die internationaal lopen met de amazone die hem voorstelde. Zonder namen te noemen: er was er eentje die ik liever een amazonDe noem dan een amazone. Ze reed zo overijld, het beestje kreeg geen gelegenheid om een pas normaal af te maken, zo gejaagd, bah, heel naar om te zien. Terwijl daar ook Dana van Lierop reed, en dat was een plezier om naar te kijken. Dus dan is het hetzelde niveau, maar de ene chauffer of de andere, dat scheelt een mijl op zeven!!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:16

Texelse klinkt bekend, ik was naar de hengstenkeuring van het NRPS en daar waren ook een aantal negatieve uitschieters.
Iemand die hier bij de meeste wel bekend is reed op een beestje wat duidelijk niet rad was. Ik snapte het stamboek ook niet, want hij moest ook nog springen en daar werd niets van gezegd.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:31

Roos, heb jij toevallig nog naar het gespje van je neusriem gekeken? :o

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:36

Ja, zit een leertje onder. steekt rondom 2 mm uit of zo. Als je hem een keer wilt lenen,moet je hem maar eens langs halen. Je kan ze volgens mij ook ergen een week huren om te proberen.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:40

Thanks! (Even sparen en dan ga ik ervoor)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:47

Wie weet er een goed restaurant voor zaterdagavond in Den Haag? :D

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:49

Blech wat een snertweer!! Hadden ook nog net klanten die je liever de nek omdraait en waarvoor ik vroeg m'n bed uit kon komen. Alles met elkaar genoeg reden om sikkeneurig te zijn. ;) Gekukkig maakte Beli het goed door net super fijn te springen <3

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:49

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:56

Mootje, die site heb ik gevonden maar ik dacht misschien heeft iemand zelf een echte aanrader :D

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:56

@ TG: ik Den Haag ben ik niet zo bekend wat dat betreft ;) hier in de buurt wel :p

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:57

Fijn Weule!! kun je echt even een denkbeeldige lange neus maken naar de buurman.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:57

als je voor Indonesisch wil gaan weet ik wel iets, als ik tenminste weer op de naam kan komen ;)

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:58

nou, hij kan nog bezwaar gaan maken natuurlijk..., en 1 onderdeel (parkeerverbod langs de weg) loopt nog, en 1 onderdeel komt er straks zeker nog bij, na het gesprek met de burgemeester. en 1 ding houden we nog even achter de hand, afhankelijk van hoe het verder verloopt.. nooit gelijk al je kaarten op tafel leggen....

Straks buiten even bezig, kijken of ik hem nog zie :P

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 15:02

Groot gelijk, nooit je laatste troef te snel spelen en zeker je hand niet overspelen.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 15:09

Weule, preventieve last onder dwangsom terwijl er al sprake is van een overtreding? Dan zit de gemeente er wel naast hoor....

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 15:12

op hetzelfde is al eens eerder gehandhaafd, heeft hij zich niet aangehouden, hij krijgt nu tot 15 maart de kans om extra maatregelen te nemen (hek/slagboom) en vanaf 15 maart hebben ze hem een preventieve last onder dwangsom opgelegd voor elke geparkeerde auto op die plek.

hier kan dat wel omdat er niet altijd sprake is van een overtreding, alleen als er auto's staan.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 15:34

Maak er een pb van ;)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 16:20

weule :))

Over jury's kan ik niet echt meepraten. Ik ben het niet altijd eens geweest met de punten in totaal, maar heb me eigenlijk altijd kunnen vinden in het commentaar. Ik laat mijn proeven altijd filmen en bekijk dat thuis met de cijfers en het commentaar erbij. Meestal kom ik dan tot de conclusie dat ik me wel kan vinden in het commentaar van de jury. De ene jury geeft nu eenmaal sneller een 6 dan een ander. Zo heb ik in Wanroy ooit gehad dat een jury 9's weggaf voor de verzorging. Dat lijkt mij dan weer erg overdreven! Is wel de enige 9 geweest die ik ooit op mijn coupons terug gezien heb :+
Over allemaal 6-jes op de coupons heb ik ook nog wel wat te zeggen trouwens. Ik heb wel eens proeven gereden in de B waarin alles op zich wel goed ging, maar nét niet netjes genoeg, net de afwerking niet goed genoeg en dan kan ik me best vinden in grotendeels 6jes.

TG, Teegee mag ook weer toch? Hoe train jij nu? Ik ben nog steeds maximaal een half uur aan het rijden en stap nog steeds tussendoor een paar keer. Ik ben ook nog steeds afbouwend aan het rijden (dag 1 intensief, dag 2 minder, dag 3 (grotendeels) stappen of rust)

:( Ik zou een buitenrit maken, maar het weer wordt alleen maar erger. Nu hoost het... vanmorgen heb ik zelfs nog het zonnetje gezien! Balen zeg, ik had me er echt op verheugd maar ga niet in een dikke regenbui naar buiten toe.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 16:31

Ka in Leiden zou ik nog wel wat weten, maar Den Haag geen idee.
Weule: Echt die gemeente en buurman van jullie..

Ik heb net een hele mooie bodywarmer gekocht van Kingsland. De roze die jeom kan keren en dan zwart is.