[SGW] [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 15:45

Bij blijven valt nog niet mee, ben al automatisch weer meer in de meeleesstand gekomen. :o
Heb deze week ook 6 tentamens dus dan is het bijhouden helemaal lastig, en school gaat toch even voor.

Leuk dat je weer mee komt kletsen Renske! Je hoeft je iig niet te vervelen met een studie en nog 4 paarden te rijden..
Eef: Zo, dat is goedkoop voor scheren! Is diegene zo handig dat die zo snel klaar is of is het gewoon een beetje hobby? :P

Die van mij heb ik vorig jaar voor het eerst laten scheren. Ook helemaal, behalve het hoofd (naja tot de bakstukken dan). Moet zeggen dat het eigenlijk niet erg opviel dat haar hoofd niet was geschoren, veel mensen dachten zelfs dat haar hoofd ook gewoon was geschoren.

EvelienH

Re: [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 15:52

Nee, ze doet ook veel stallen enzo. Denk dat ze ongeveer 1,5 uur bezig is, best snel. :)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 15:59

Net tentamen gehad en serieus verneukt! Gelukkig hadden we allemaal iets van wtf is dit voor tentamen. Zitten nu in de mensa actief te wordfeuden met muffins om de frustratie kwijt te raken. (ben lcmasten)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 16:13

Lau: wat ontzettend vervelend!
Renske: welkom :D
Eef: ik wil ook een iphone, woensdag even informeren haha!

Die van mij is 2 jaar terug geschoren, maar ik kan het echt niet en ze krijgt van de winter toch rust dus denk niet dat het dit jaar gaat gebeuren :Y)
En ruby kan al helemaal niet zonder dat je haar helemaal plat laat spuiten.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 16:19

Lau: Wat ontzettend balen van dat tentamen

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 16:24

lau wat kl*te!

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 16:28

Hoi Renske!
Eef; dat is echt goedkoop, daar zou ik het never nooit niet voor doen iig!
Lautje; balen zeg!
Watapatja; Jij hebt mazzel gehad!!!

Voor het eerst sinds drie weken weer op Obalia gereden. Ze was onwijs heet, maar erg braaf. Morgen echt een ander bit halen, want het begint nu echt te frustrerend te worden. Ze blijft vasthouden en ze wil maar niet nageven.... Zucht....

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 16:45

Lau, dat is balen!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 17:13

Goedemiddag
Renske:Welkom!
Lau:Balen van je tentamen.
Over scheren, Bam is heel makkelijk met scheren maar ik kan het zelf niet dus wij laten het altijd doen, zou het wel willen leren maar zou het zo zonde vinden als mijn paard er door mij heel de winter niet uit ziet :+ . De oren knip ik ook uit, doe het ongeveer twee keer per week gewoon omdat Bam het zo lekker vind als je aan zijn oren frummelt, hij gaat er dan echt voor staan met zijn hoofd laag, mafkees is het eigenlijk := .

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 17:18

Evie, ik heb het vorig jaar voor het eerst zelf gedaan. Was verbazend makkelijk :+

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 17:22

_Noor schreef:
Evie, ik heb het vorig jaar voor het eerst zelf gedaan. Was verbazend makkelijk :+

Als je paard lief is wel :D

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 17:23

Middag/Avond!!!

Sannn: Die foto _O- geweldig. Wel sneu voor de hond.
Bvw: Mooie foto zeg van jou en frits!!
Kris: Is het ook. Had zelf nooit verwacht, maar ach. Mij maakt niet uit en heb er nog nooit problemen mee gehad. Wel balen van het gevecht met scheren!

Over wel helemaal scheren/niet helemaal, doe mij maar helemaal kaal! Vind dat zo lelijk als hoofd of benen nog vol haren zit. Urban is dus helemaal kaal(op stukje bij zadel na) maar zijn oren zijn niet helemaal uitgeschoren. Het langste is eraf!

Renske :wave:
Lau: Balen zeg. Dat moet het vast weer goed maken.

Vandaag met turnen was 3x niks. Met de warming up voelde ik mijn enkel al weer op zetten. Dus na 1x in de trampoline gesprongen te hebben maar niks meer gedaan. Wat ik nog niet snap dat ik met paardrijden er geen last van heb, dan komt er toch ook wat druk op te staan.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 17:26

rowo schreef:
_Noor schreef:

Als je paard lief is wel :D

Klopt, maar dat is ie dus ook <3

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 18:25

Ik heb Sim voor Neede al geschoren (laten scheren). Ze mag wel weer. Maar dat probeer ik nog wel even uit te stellen, maar ben het wel gewend dat ze 2 keer geschoren moet worden. Bij haar blijven de benen er ook in en het hoofd idd tot de bakstukken. Nou is Sim zwart dus dan valt het niet op. Bij de tweede keer scheren zie je wel meer verschil, maar persoonlijk vind ik het niet storend.

Vorig jaar heb ik Sim ook een keer zelf gedaan, maar ik vond het nog vies tegenvallen om het netjes te doen. Gelukkig is Sim superbraaf met scheren.

Hee die Renske! Leuk dat je weer terug bent. Zag wel dat je Violin te koop hebt. Jammer! Wel leuk om weer met jonge paarden aan de slag te gaan. Is zo leuk om ze op te leiden.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 18:52

Mijn paard is voor vasse geschoren en mag al bijna weer. Tube tranquigel is wel vereist anders is het vrezen voor je leven. Oren kunnen vaak niet. Kan er met een schaar al bijna niet aankomen. Het ligt er dan echt aan hoever weg zij is. Van de laatste poging heeft zij de tekens nog op haar hoofd zitten. Net maar weer eens dressuurzadel op de schimmel gelegd en dat ging aardig.
Heb net even bijgelezen maar er is weinig blijven hangen. Ik heb een enorm snotterhoofd en weer eens hoofdpijn.

@ Renske hoi. Ik ken je niet persoonlijk maar lees regelmatig wat over jou in de hoefslag. Jij gaat lekker met de SGW :D

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 19:05

@ Kris, het ging me goed af! Was heerlijk druk met meldingen!
Schietpartij, vechtpartijen enz! Thanx ;)

@ Danielle, Hihi suffie zeg! Lijkt de mijne wel! Doet ook alles!

Wat scheren betreft ik had vroeger een haflo dus die zat zwaar in z'n haar! Iedere x zoveel geld betalen in hem te laten scheren was ik zat dus ben het zelf gaan doen!
Doe het nu al jaren! Nadat mn tand uit m'n mond geslagen was ben ik ermee opgehouden voor anderen te doen.... Vroeg er maar €25 voor!
Ik scheer ook alles bij mijn paardje weg maar die komt natuurlijk nooit buiten net als de meeste wel hier!
Met een buitenrit maakt het natuurlijk weinig uit!
Ik scheer ook z'n oren uit.... Met de cross heeft hij altijd vliegennetje op dus kan er niks in komen!
Sorry weet dat de meeste het niks vinden maar vind het het mooiste!
Ik kan bij hem ook alles scheren zonder iets! Geen praam niks nodig!
Alleen wel z'n hoofd en oren met het kleine apparaatje!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 19:08

Renske: Blijf het toch jammer vinden van Vi, kom je ook naar het sgw etentje trouwens?

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 19:17

Kris wat maakte jouw paard een stampij om het scheren zeg
Leuke foto's watapatja
Gefeliciteerd met je wp Kim
Welkom renske
Jitske succes met al je tentamens
Kris hopelijk helpt je nieuwe bit

Scheren doe ik niet aan, normaal houdt Ferrose een zomervacht alleen dan een tintje donkerder

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 19:54

Goeieavond!!

Margreet, mooi kunstwerk!
Danielle heeft lekker gesprongen. Tessa is nog jong?
Evelien, goed gedaan zeg! Volgende keer gas erop houden! }>
Mandy, wat jammer dat Zetje niet constant wil aanpakken in de cross.. :(:)
BIanca, wat super goed van jou en Frits! Hij heeft het spelletje helemaal door! *\o/*
Marijke, wat een luxe, een opgezadeld paard! _/-\o_
Joki, balken zijn niet erg als ze maar niet stopt! Super toch!

Ik heb ook nog super veel coupons, echt zonde zeg...

Mootje, dat is mooi zeg!! Geniet er lekker van!
Lau, wat een top vriendje! Balen van je tentamen.. :(:)
Ilse, mooie foto!
San, wat fijn dat het goed ging bij Rob!
Margriet, gefeliciteerd met de kampioenstitel! *\o/*

Wordfeud? Nog nooit van gehoord.. :o

Corientje!!! Wat goed, gefeliciteerd!!!! *\o/*
Shanouk, dat is toch geen tijd voor een tentamen zeg
Kris, pfff het scheren was een hele bevalling dus. Of volgend jaar verdoven voor je begint.
Renske, :wave:
Jitske, mag je al weer te paard?
Evie, het is echt niet moeilijk hoor, als je maar een goede machine hebt.

Ik heb zaterdag nog een paard geschoren voor een oud stalgenoot, mooi wat centjes verdiend. Bari is al kaal, Do wil ik nog wel proberen deze of volgende week en Zomerfee is nog heel kort in het haar dus die heeft een dikke deken opgekregen.
Bari heb ik ook tot aan de bakstukken gedaan, ziet er best goed uit ondanks de wollige oortjes.

Ik was vandaag lekker vrij, zelf bij de kraker geweest en gelest met Zomerfee. Heb een foto van zn hoofd op facebook gezet.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 19:56

@ TG zag de foto op fb. Mooi koppie zit erop.

Ik scheer niet meer voor anderen of ik moet het dier goed kennen. Mijn bruine merrie is zo makkelijk. Die bond ik als 3 jarige vast en ben gewoon begonnen. Volgens mij vind zij het heerlijk. Geen praam of wat nodig.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 19:57

Ik scheer eigenlijk ook niet meer voor anderen maar van deze wist ik dat ie superbraaf was, anders doe ik het ook niet voor die paar centen.

TG had vanochtend een ongelukje, had zn hoofd gestoten aan de voerbak en precies tussen zn oren heeft ie nu wat mooie hechtingen. Gelukkig precies boven op zn hoofd dus hij mag morgen alweer zwemmen.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 20:13

Karen, zomerfee is leuk! Binnenkort een actiefoto? ;) Ga je er ook mee crossen? Ze komt zeker uit de feeenstam? Die van mij moeder ook maar dat is helaas niet zo'n springtalent. Arme T, hij is al zo zielig.
Ik heb inderdaad moeite met gas geven, beetje jammer want anders was ik 2de geweest zag ik. Mooi doel voor Bathmen, foutloos binnen de tijd. :P

Caro, ideaal zo'n makkelijke!

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 20:14

Heej Renske, jij ook hier? *\o/*
Ik ben absoluut geen vaste poster, maar lees wel zo goed als het gaat mee en strooi af en toe met 'meeuwenflatsen...' Leuk dat het crossen met de jonkie's je zo goed bevalt!

Bij mij is de jongste net geschoren. Hoofd, benen en een soort van 'uitrijdekentje' zijn nog lang. Het is zo'n heethoofd dat zeker z'n hoofd zelfs met Tranquigel nog niet te doen is. En heb hem ook alleen maar laten scheren omdat hij een vacht heeft als een konijn, en deze winter toch ook indoor aan de bak zal moeten! :Y)

Verder een paar hele leuke foto's voorbij zien komen. En heb helaas een oude koelkast als telefoon, dus geen woordspelletjes of boze vogeltjes...

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 20:19

Leuk al die scheerverhalen :D Ik heb de mijne nooit geschoren en ben het ook niet van plan. Als ik hem dekens opleg dan blijft hij heel kort in het haar. Ik heb hem nu zonder deken staan (tja, ik hoef toch niet te rijden he) en ik hoop dat hij genoeg wintervacht krijgt. Hij begint nu al een beetje een bolletje wol te worden.
Vies hoef je ook niet te scheren. We hebben het stukje achter zijn oren wel eens willen scheren, maar zodra we het apparaat aanzette, stond het paard niet meer vast :') Daarna ook maar niet meer geprobeerd, enkel de pezen opscheren bij de kliniek, maar daarvoor was hij verdoofd. Twee jaar terug bij de kliniek wilden ze hem niet verdoven en hebben ze een scan gemaakt zonder scheren, het lukte namelijk echt niet.

TG fijn trouwens dat het zwemmen bij TG lijkt te werken. Hoelang moet hij nog? En wat is de prognose zo met het zwemmen?

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 20:20

Tody je meeuwenflatst wat mij betreft er maar lekker op los, gezellig :D
Gaat goed met de kleine of niet?