[SGW] Verslagen SGW Vlietland (14&15 juni)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bianca1980

Re: Verslagen SGW Vlietland (14&15 juni)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 23:34

Hey Niels....jammer maar mocht helaas niet crossen. Mijn vriendin zei dat jij er ook stond bij het klassiek daar waar ik bij 3 volledig alles omhaalde.. Bloos Heb jij daar nog iets van, ook al zal het niet florisant zijn Tong uitsteken leuk je in ieder geval gemeet te hebben tijdens het parcours lopen... Knipoog

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 23:56

Laatst bijgewerkt door Sim op 16-06-08 08:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: gequote foto verwijderd; je mag geen foto's quoten

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 00:36

@ Jen_Elegance ik heb wel fotos van jou, ook van tinus (hele mooie) ik zet ze morgen wel op mijn site en dan doe ik de link hierzo. Heb ook een paar van Bambi, natuurlijk Fjordy, en een paar van de laatste oefen ponys.

Charlie ging gewoon foutloos in de oefencross paarden! Tong uitsteken ben erg trots! 4de geworden uiteindelijk Lachen
deze foto is gemaakt door Igor, ga het zeker bestellen!! Lachen
Afbeelding

Elegant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 00:40

Knap gedaan Ginny, je hebt Charlie echt veel geleerd in de korte tijd dat je hem hebt! Ik ben echt heel benieuwd en blij met je foto's, heb er alleen 2 van die oranje krans!

jumpingxgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 07:35

Wij hebben ook meegedaan het was onze eerste keer en ben toch erg tevreden ermee!
We hadden niet vreselijk veel weigeringen en hebben alle hindernissen genomen..

Zo te zien heb ik ook wel een paar bokkers gezien Knipoog
Als iemand anders nog foto's heeft van 210 vind ik het leuk om ze te zien Bloos

heb nog 2 fotootjes Lachen

Afbeelding

Afbeelding

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 07:45

Niels heb jij toevallig ook foto's van nummer 223?

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 07:58

Zal behalve mn vraag ook maar meteen even schrijven hoe Davey en ik het hebben gedaan Haha!
Eerste 7 hindernissen gingen prima ,aan nummer 8 vloog ie zo voorbij Clown
Opnieuw geprobeerd en toen ging ie wel.
De rest ging ook prima tot de waterbak.
We hebben van de week nog gezwommen met hem en hij gaf niks om water en nu had ie echt zoiets van ja dag,daar is het einde van de wereld en daar spring ik mooi niet in Haha!
Had ook het alternatief niet gezien dus zo doorgecrossed naar nummer 11 Clown
Op de haaientanden nog een weigering,tweede poging heeft ie em wel genomen.
Uiteindelijk bleek ik dus gediskwalificeerd te zijn,zal wel met nummer 10 te maken hebben.
Vond het al met al wel een leuke ervaring en hij heeft het zeker niet slecht gedaan.
Wij zijn volgend jaar zeker weer van de partij Haha!
Ben ook nog een aantal bokkers tegengekomen waaronder Corien Haha!
Zal vanavond nog even een foto plaatsen.

Hozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 08:10

Nou hier komt mijn verslagje dan:

Ik had gisteren de grootste pechdag van mijn leven geloof ik. Ik ben eraf gevallen in het springparcours na een weigering. Ik dacht dat ik daardoor niet mocht starten in de cross. Toen is mijn vriend gaan vragen of ik HC mocht starten gewoon in de B. Hij kreeg van de federatievertegenwoordiger te horen dat dat niet mocht. Nu zat ik net te kijken in de reglementen, blijkt dat je 1 x mag vallen in het springparcours en dat je dat gewoon strafpunten kost, maar dat is geen uitsluiting. Ik heb dus gewoon de verkeerde informatie gekregen van de federatievertegenwoordiger, hij had gewoon moeten zeggen dat ik met een val in het springparcours gewoon mag starten. Hierover ga ik denk ik maar een klachtbrief schrijven naar de KNHS. Maar goed, omdat ik dus niet mocht starten (dacht ik) heb ik me ingeschreven voor de oefencross, ging hartstikke goed, foutloos, tot aan de krans, ik ging te hard en ze schoot net op het laatste moment ernaast, m'n paard ging rechts en ik ging rechtdoor, viel er er dus weer vanaf, tegen de hindernis aan, alle ballen vielen eraf, dus het ging geloof ik vrij hard. Was nog even duizelig na die val, maar toch maar weer opgestapt en verder gegaan, daarna nam ze deze hindernis zonder problemen. Bij de hindernissen die erna kwamen (waren er nog maar een paar) reed er steeds een meisje in de weg die steeds een weigering had en ervoor bleef staan, waardoor ik niet lekker door kon springen, ik moest steeds inhouden. Verder wel steeds in 1 x over de hindernissen heen.

Wat vinden jullie? Had ik recht op de pechprijs? Clown

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 08:25

Wat ontzettend balen Hozie, maar ik vind wel dat je zelf ook had moeten weten dat je na een val in je springparcours niet bent uitgesloten.
Kun je de federatievertegenwoordiger wel de schuld geven, maar dat is niet helemaal eerlijk.
Gelukkig ging je oefencross wel heel fijn!

star_l0ver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 08:29

nou bij mij ging het ook lekker slecht.
ik ga er ook niet meer heen.
het ging mis bij de waterbak kom aan rijden moest meteen aan de kant, zat te dicht op de voorgangen dus moest ik aan de kant komt die gene achter mij en die mocht gewoon door. En ik stond er gewoon nog. was echt super boos. maar toen dacht mijn pony er na nou spring ik niks meer dan heb de stobalen en de krans en de haaietand niet gesprongen. dus het was geen succes bij mij erg jammer.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 08:31

Star_lover, het was ook ontzettend druk met de oefencross. Iedereen startte zo snel op elkaar, dat je eigenlijk na een weigering alweer aan de kant moest. Ze wilden iedereen laten starten, dus het moest om de minuut.
Jammer Hozie, dat is idd wel een pechprijs!

star_l0ver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 08:35

ja nou ik weet gewoon voor de volgende keer dat ik dan niet hoef te gaan want hij is al niet zo snel vergeleken met de paarden.

Hozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 08:37

Simmie schreef:
Wat ontzettend balen Hozie, maar ik vind wel dat je zelf ook had moeten
weten dat je na een val in je springparcours niet bent uitgesloten.
Kun je de federatievertegenwoordiger wel de schuld geven, maar dat is niet helemaal eerlijk.
Gelukkig ging je oefencross wel heel fijn!

Maar ik heb er meerdere mensen over gesproken (ook Michiel Brons en mensen die meer ervaring hebben met crossen dan ik) en niemand die dat dan even tegen me zegt, dus schijnbaar wisten meer mensen dat niet. Ik ging ervan uit dat het springparcours bij de cross hetzelfde werkt als een gewoon springparcours, daar ben je ook na een val uitgesloten...

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 08:40

Hozie, jij had dan zeker een pech dag met 2 valpartijen.
Maar ik ben wel benieuwd hoe het gesprek met de federatievertegenwoordiger ging?
Als jouw vriend vroeg, mag je na uitsluiting nog HC starten in de cross en hij zei nee, dan heeft hij helemaal niks verkeerd gedaan, want dat mag ook niet.
Je hebt zelf verkeer bedacht dat je niet verder mocht.

Verder heb ik je bij de start van de cross nog een paar keer opgeroepen maar je reageerde niet. Mensen die na het springen niet mogen crossen worden doorgegeven naar de start van de cross. Jij bent niet doorgegeven dus als je gewoon naar de start was gekomen mocht je gewoon starten.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 08:43

Starlover, bij de waterbak hebben we dit jaar proberen te voorkomen dat er meerdere mensen tegelijk gaan staan klooien, dat is alleen maar gevaarlijk. Dat hebben we gedaan door steeds de combinatie met het hoogste startnummer voor te laten gaan. Die heeft tenslotte nog de meeste kans in de wedstrijd. Bijna iedereen heeft daar begrip voor. Maar als jij liever met kluiten ruiters tegelijk het water in wil proberen te springen moet je volgend jaar gewoon lekker niet meer naar Vlietland komen!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 08:44

miss_jumpy schreef:
Als jouw vriend vroeg, mag je na uitsluiting nog HC starten in de cross en hij zei nee, dan heeft hij helemaal niks verkeerd gedaan, want dat mag ook niet.

Dat is niet helemaal waar MJ.
Het ligt in handen van de FV om te beslissen of je HC mag starten of niet.
Tegen mij werd gezegd dat ik een hele goede reden moest hebben om het te mogen.
In EL mocht in nl wel HC starten terwijl het in het springparcours mis ging.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 08:47

miss_jumpy schreef:
Starlover, bij de waterbak hebben we dit jaar proberen te voorkomen dat er meerdere mensen tegelijk gaan staan klooien, dat is alleen maar gevaarlijk. Dat hebben we gedaan door steeds de combinatie met het hoogste startnummer voor te laten gaan. Die heeft tenslotte nog de meeste kans in de wedstrijd. Bijna iedereen heeft daar begrip voor. Maar als jij liever met kluiten ruiters tegelijk het water in wil proberen te springen moet je volgend jaar gewoon lekker niet meer naar Vlietland komen!

Ik heb nog hele gesprekken met mn inhaalster gehad, ik denk ff vragen of die van haar zo het water in gaat, anders ga ik voor, heeft zij er ook wat aan. Maar hij deed het zei ze dus was een mooi punt om dr ff voor te laten gaan daar bij de waterbak. Nooit gedacht dat ik daar tijd en adem voor zou hebben haha

Hozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 08:48

miss_jumpy schreef:
Hozie, jij had dan zeker een pech dag met 2 valpartijen.
Maar ik ben wel benieuwd hoe het gesprek met de federatievertegenwoordiger ging?
Als
jouw vriend vroeg, mag je na uitsluiting nog HC starten in de cross en
hij zei nee, dan heeft hij helemaal niks verkeerd gedaan, want dat mag
ook niet.
Je hebt zelf verkeer bedacht dat je niet verder mocht.

Verder
heb ik je bij de start van de cross nog een paar keer opgeroepen maar
je reageerde niet. Mensen die na het springen niet mogen crossen worden
doorgegeven naar de start van de cross. Jij bent niet doorgegeven dus
als je gewoon naar de start was gekomen mocht je gewoon starten.

Mijn vriend heeft tegen de FV gezegd dat ik in het springparcours gevallen ben en daardoor niet meer mocht starten in de cross, misschien heeft de FV dan gedacht dat ik dusdanig veel strafpunten had dat ik daardoor niet meer mocht starten. Maar goed, het is nu eenmaal gebeurd, niks meer aan te doen, nu weet ik dat ook voor de volgende keer Knipoog Het is ook gewoon m'n eigen stomme schuld, had ik de reglementen maar beter moeten kennen. Jammer, maar volgende keer beter.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 08:48

Jij hebt in EL toch HC B gereden?
Een klasse lager dus?

Waarom de regels voor het springparcours als je mensen vervolgens toch HC de cross in laat gaan?
Misschien kan een FV beslissen af te wijken van de regel, maar de regel is in feite dat je bij bepaalde strafpunten gewoon de cross niet in mag. Persoonlijk vind ik het alleen maar raar als mensen slecht springen, ze vervolgens toch (HC) de cross in mogen. Het is toch een veiligheidsregel, is HC starten dan veiliger dan officieel??

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 08:50

Hozie, ik denk inderdaad dat de FV dat gewoon heeft aangenomen, dat je teveel strafpunten had of misschien het parcours niet afgemaakt hebt. Ik zou daar persoonlijk geen brief aan wijden want daar win je eigenlijk niks mee.

Inderdaad gewoon heel erg balen dat het zo gelopen is.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 08:51

Dat ben ik zeer zeker wel met je eens MJ (ook al ben ik zelf vaak de dupe van die regel Knipoog )

Maar er kan dus besloten worden door de FV dat je wel HC mag starten in de cross.

En ja, ik heb in EL B hc gereden, omdat ik de week ervoor ook in het springen was uitgebeld.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 08:55

Simmie schreef:
Dat ben ik zeer zeker wel met je eens MJ (ook al ben ik zelf vaak de dupe van die regel Knipoog )

Maar er kan dus besloten worden door de FV dat je wel HC mag starten in de cross.

En ja, ik heb in EL B hc gereden, omdat ik de week ervoor ook in het springen was uitgebeld.

En bij ons mocht Hozie nog in de oefencross rijden, ook een klasse lager dus!

star_l0ver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 09:00

miss_jumpy
die gene die acher mij zat hoorde voor mij te zetten dus klopt het niet anders had ik er echt geen problemen mee gehad, en ik zat achter een stal genootje aan dus als die gaat gat mijne ook maar ik mocht er niet achter aan dat vond ik niet eerlijk.

JAZZ4ff

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 09:04

[quote="Nielsie"]Dit is ook een bokker toch? Tong uitsteken
http://img210.imageshack.us/img210/2330/img9981ek4.jpg[quote]
Weet niet of ze een account heb maar dat is Ali van de Ripse ruiters, zij hoor je meestal van verre aankomen (moedigd haar pony heel hard aan.)
Heb van de meeste bokkers uit het lijsje wel wat water foto's gemaakt en van somige SGW starters zelfs de dressuur.
Frans

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 09:23

waar kunnen we die foto's vinden? Haha!