[SGW] SGW Ripse paardendagen outdoorcross 31mei&1juni- voorbesprek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

broertje

Re: SGW Ripse paardendagen outdoorcross 31mei&1juni- voorbesprek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 20:52

elsvanklink schreef:
Hallo Allemaal,
We hebben voor deze hesjes gekozen, omdat de afgelopen jaren het een heel gedoe was met de startnummers en veiligheidsspelden. Dit is voor het moment het beste en we willen na verloop van tijd over gaan naar echte rugnummers, maar ja daar moet dan wel geld voor zijn!
Er moet met een oranjehesje gereden worden omdat de jury dan duidelijk kan zien welk nummer je bent. Zeker outdoor omdat het dan zo een groot terrein is.
We hebben ze niet voor niets aangeschaft en tuurlijk pas het minder mooi bij je kleding maar ja.....

Hesje of geen hesje, maakt mij niet veel uit. Wat geeft het nou dat je met zo'n hesje op de foto staat. Het gaat toch om fijn rijden en tja als je dit dan toevallig aanmoet... Snap wel dat het voor de kleinere mensen en kinderen soms wat te groot dus onhandig is, maar een probleem gaan maken omdat het vloekt Slapen. Ik begrijp heus jullie wel want in set gaan is ook leuk en het is idd heel leuk iedereen zo te zien, maar een beetje begrip voor de vereniging is wel zo netjes.
Misschien een tip voor de vereniging, in Lisse starten ze met een soort doekjes/lapjes in de vorm van een rugnummerdrager. Ideaal, ze gebruiken ze keer op keer en kunnen zonodig ook nog in de was. Is minder opvallent en doet iedereen aan zonder commentaar Vork

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 20:59

Ik heb ook geen commentaar op de hestjes, nouja eigelijk wel.
Ik snap best dat ze een oplossing ervoor moesten hebben maar ik had zelf iets veiligers bedacht.
Ik doe hem om die reden ook niet aan en regel zelf iets zodat ik goed zichtbaar ben, heb ook alle respect voor de vereniging dat ze een oplossing nodig hadden, maar ik vind hem niet veilig genoeg voor mezelf na m'n acties van vorig jaar.

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 21:05

Ik sprak ook niet jouw persoonlijk aan, was meer algemeen. Ik snap jou ook heel goed, maar misschien dat de verenging dit goedkoop/gesponserd heeft gekregen en hier dus ook heel blij mee is. Vind het dus niet echt netjes hier in dit topic er zo over te praten, ik wil dit en ik wil dat. In principe kan zo'n verniging gewoon zeggen dat het verplicht is en anders doe je maar niet mee. Nogmaals ik snap jouw heel goed en misschien hebben ze de hesjes idd te ruim genomen, maar dat weten ze nu dus voor het vervolg.
Laten we het nu gewoon weer over de leuke dingen hebben ipv de hesje Haha!

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 21:07

Maar mag je nou wel of niet zelf zorgen voor duidelijke rugnummers (door middel van schrijven op BP of een rugnummerdrager)?

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 21:07

indoor mocht je ook zelf regelen dus neem aan nu ook. Als je goed zichtbaar bent.

Ik denk dat het wel eerlijk is dat je zelf een oplossing mag zoeken en als je nummer dan niet goed zichtbaar is je alsnog een hestje aan moet.

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 21:14

Volgende week even shoppen dan, body protector is wel zo slim toch (goede bestemming voor vakantiegeld Haha! ).

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 21:16

Is wel aan te raden, het is wel duur als je 1 keer per jaar gaat crossen maar als je van plan ben vaker te gaan crossen is het wel een veilige besteding ja Haha!

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 22:18

elsvanklink schreef:
Hallo Allemaal,
We hebben voor deze hesjes gekozen, omdat de afgelopen jaren het een heel gedoe was met de startnummers en veiligheidsspelden. Dit is voor het moment het beste en we willen na verloop van tijd over gaan naar echte rugnummers, maar ja daar moet dan wel geld voor zijn!
Er moet met een oranjehesje gereden worden omdat de jury dan duidelijk kan zien welk nummer je bent. Zeker outdoor omdat het dan zo een groot terrein is.
We hebben ze niet voor niets aangeschaft en tuurlijk pas het minder mooi bij je kleding maar ja.....

Goed geregeld, en duidelijk bewust voor gekozen Lachen
Van krijt en veiligheidsspelden kan ik mij voorstellen dat het niet heel duidelijk is, en dan de grens moeilijk te bepalen is.

Is een (officiele) rugnummerhouder wel toegstaan? Lachen

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 22:20

Ik neem aan van wel, als je startnummer maar goed zichtbaar is.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 22:23

Vind ik nou ook Miss_Petit.
Men moet blij zijn dat de organisatie zoveel moeite doet zodat je lekker kan crossen. Lijkt me niet dat je door het dragen van een hesje minder fijn crosst. Er zijn er hier die behoorlijk hoog van de toren blazen en niet alleen over hesjes.... Boos!

"past niet bij mijn setje" nou ja zeg!!! Hamer

In Wieringerwerf (officiele cross) wordt nooit met eigen rugnummers gewerkt, altijd met gele rugnummer hesjes van de organisatie. Wil je die niet dragen? Dan wordt er niet gereden. En ik geef ze groot gelijk.

xMnOn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 05:52

Ik snap de organisatie ook wel, en vind het ook wel slim bedacht, maar mijn bijrijdster gaat zo een ding niet passen Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 07:29

Ik zag inderdaad bij de indoor ook ruitertjes die er bijna in verzopen, ik snap best dat de wat grotere ruiters er geen last van hebben maar als dat ding telkens over je schouder zakt.
of wat je met de outdoor heb dat ie onwijs gaat wapperen als het waait, lijkt me dat toch wel wat vervelend.

Nouja laten we maar stoppen met discuseren want daar is dit topic niet echt voor Clown
Iedereen blijft toch z'n eigen mening houden met of die nou wel of niet zo'n hestje aan wil en een andere oplossing gaat zoeken.

angela36

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 07:31

Simmie schreef:
Men moet blij zijn dat de organisatie zoveel moeite doet zodat je lekker kan crossen. Lijkt me niet dat je door het dragen van een hesje minder fijn crosst. Er zijn er hier die behoorlijk hoog van de toren blazen en niet alleen over hesjes.... Boos!

"past niet bij mijn setje" nou ja zeg!!! Hamer

Daar ben ik het nou helemaal mee eens! Afgod

Ingridje16 schreef:
Ik ga exht niet in zo'n hestje, jammer dat het beter zichtbaar is.
Maar als ik voor aap wil lopen dan trek ik wel een kippenpak aan ofzo.
Ik schrijf het nummer gewoon op me rug.
De hesjes vind ik echt een rare oplossing en inderdaad nog gevaarlijk ook voor de kleinere ruiters.
Met hockey heb je met de training ook wel eens van die dingen nou ze zijn echt dodelijk gevaarlijk.

Dodelijk gevaarlijk is wel heel erg overdreven. Gestoord
De deelnemers mogen wel eens nadenken waarom de organisatie dit soort hesjes gebruikt, juist voor de veiligheid en het goed in de gaten kunnen houden van deelnemers.
Dat het niet bij je setje staat, dat je niet mooi op de foto komt of dat je jezelf voor aap vind lopen is toch echt te triest voor woorden!!! Verdrietig

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 09:25

simmie...zo iets van een setje is meer sarcatisch bedoeld.

ik vond dat ding gewoon onhandig, ik pas er denk ook 3 keer in, hij zakt scheef weg..

maar we zien het wel, is geen ramp hoor Tong uitsteken

_Fieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 13:47

Ik heb zaterdag avond nog wedstrijd en dan zondag ochtend cross. Kan beter op stal blijven slapen, hihi.
Ik blijf daar waarschijnlijk nog want Kelly rijd daar ene show met Taco. Ja

Linnnnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 14:35

Hoi! Ik doe dit jaar ook weer mee, maar dan met ponyrennen! Vorig jaar deed ik ook mee met ponyrennen. Ali rijd dit jaar de cros met speed omdat ik het toch nog wel een beetje eng vind..

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 14:58

Ik hoop zo dat het weer meevalt. Op buienradar voorspellen ze tot nu toe veel regen. Ik heb geen ijzers, dus het moet wel beetje droog zijn want ik kan geen stiften indraaien .

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:06

ben benieuwd hoe het gaat hahah

giannatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:40

wat betreft de hesjes:

de organisatie heeft hier dit jaar bewust voor gekozen. dit is duidelijker voor de jury, aangezien de baan een stuk langer is.
wat betreft de grote is dit makkelijk op te lossen, net als bij de binnencross. hier hebben wij zelf namelijk veiligheidsspelden voor, jullie niet? of er gewoon een knoopje inleggen en het probleem is opgelost.
bij de binnencross reden er ook hummeltjes mee, maar veiligheidsspelden doen wonderen.
opgelost zo?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 21:11

jury en duidelijk? er rijd wel 1 iemand op het terrein,, wat zal die moeilijk te zien zijn zeg Ja

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 21:23

Ja ik vind het ook een beetje apart Clown
Nouja ik hou het bij me eigen manier, ben ik meteen uit gediscuseert Clown

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 22:27

Zo nou mensen van paarden hoog bereid je maar vast voor Extreme duivel
Ik heb vandaag toch een goede crossles gereden Haha!
[HAW]Pacific Dream @ Crossles

Geen een weigering Wow!

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-08 08:29

Ik heb 3 keer gebelt omdat de starttijden niet kloppen.
Nu sta ik eindelijk beide dagen bij paarden hoog, sta ik opeens ook beide dagen bij paarden laag.
Ik had me ook expres al een paar maanden geleden opgegeven zodat ik niet aan het einde van de dag zou moeten.
Hadden ze me helemaal niet op de lijst gezet, en nu wel maar op zondag bijna helemaal onderaan.
Ik moet nog lopend terug met me paard en dat ga ik niet om 8 uur nog doen Boos!
Laatst bijgewerkt door Sim op 24-05-08 08:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: bericht aangepast.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 08:34

LinnxSpeedy schreef:
Hoi! Ik doe dit jaar ook weer mee, maar dan met ponyrennen! Vorig jaar deed ik ook mee met ponyrennen. Ali rijd dit jaar de cros met speed omdat ik het toch nog wel een beetje eng vind..

Ik doe ook mee in jouw catogorie Vork

millie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 09:16

Ik wil toch wel even kwijt dat ik de organisatie van de indoor- en outdoorcross prima vind.
Elk jaar weer staat er een leuk parcours klaar! Complimenten hiervoor.
Wij geven ons altijd bij tijds op en aan de verzoeken om juist vooraan of achteraan in een categorie te starten wordt netjes geregeld. (Dit omdat paard en pony in de dezelfde trailer moesten) Ook wisseling van paarden of categorie worden netjes verwerkt.