[SGW] SGW Gorssel (1+2 sept) - verslagentopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

IndianSummer

Re: SGW Gorssel (1+2 sept) - verslagentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 16:22

Hier ook maar een verslagje van mij Haha!

Dressuur ging voor Fred's doen goed. We hebben hier de laatste weken hard op getraind en het lukte in de proef aardig, al is ze nog wel snel afgeleid. 191 punten, waar ik nog wel tevreden mee was. Het springparcours 2 balken, wat mijn fout was. Ik liet 'm op 4 te lang, waardoor we op 5 ook nog een balk kregen. Toen degene voor mij de cross inging werd ik toch wel erg zenuwachtig Nagelbijten / Gniffelen Toen we eenmaal begonnen was alles weg, heerlijk gevoel als ze zo beginnen met aftellen! Hindernis 1 en 2 twijfelde ze wel wat, maar ging mooi door Ja Water ging ook goed. Verder heeerlijk verder gereden, ze liep er rond alsof ze het al jaren deed. De sauna toch maar het alternatief genomen, had toch tijd zat. Uiteindelijk foutloos gecrosst in 5min47 . Dat betekende een 7e prijs! Ik was helemaal trots op Fred's crossdebuut Lovers

Rowo; Ik zat in ring 13 Knipoog

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 16:28

Toppie IS!!!!

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 16:35

Rowo; Gefeliciteerd met je 2e plaats! Al wist ik dat gister al *LOL*
TG; Jammer van je weigeringen, had je snel ff voorbij zien komen toen je naar het springen moest!
LZ; Jou heb ik nog door de waterbak zien gaan, zag er netjes uit Ja
Sjaan; Wat gaaf dat je in de krant staat Haha!

De rest ben ik alweer vergeten Clown

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 16:47

Citaat:
Citaat:
jammer van je 'weigering' Wollie, en dat na Het Dak

Misschien wel dankzij het Dak, Wollie's paard dacht "Eerst eens even kijken waar ik hier naar beneden moet want de vorige keer moest van een huis naar beneden springen
"

Daar ben ik ook een beetje bang voor, hij keek echt zo naar beneden van "toch niet weer zo'n idioot hoge hè?". Gelukkig ging 10 wel weer fijn. Maar even wat lagere afsprongen oefenen voor het vertrouwen....

Citaat:
Toch nog iemand die mij heeft gezien SGWollie!! Zag het er nog een beetje uit?

Ik vond dat je heel strak van start ging TeeGee! Heel veel paarden twijfelen op 1, die van jou deed net alsof hij nooit anders gedaan heeft!

Citaat:
er was gister in het L een meisje, haar paard was afgekeurd bij de 1ste keuring.
ze reed in het lichtblauw, met een grote vos
werd mij verteld dat die ook van bokt was
wie weet wie dat is dan?

Dat was Alexandra (Wullems?) gloof ik. Volgens mij zit die niet op bokt.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 17:00

Bedankt SGWollie!! Nu ben ik helemaal trots!! Haha! Bloos

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 17:03

oh okay
is maar goed dat ik haar dan niet aansprak haha

Lautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:31

Als eerste mijn felicitaties voor alle prijswinnaars en verder super van iedereen die lekker gereden heeft!

Hier dan mijn verslag van zondag...

Tara was met losrijden voor dressuur wel redelijk relaxt. Eenmaal in de ring kreeg ze door waarvoor ze hier was en werd ze wat drukker. Kon de middendraf er daardoor niet genoeg uitrijden en ook de middenstap was te middelmatig. Jammer...helaas maar 177 pnt...

Springen was ik niet zo heel tevreden over. Met losspringen was ze fijn te rijden, maar in het parcours kreeg ik het ritme maar niet te pakken Boos!... Ze was kijkerig op alles wat er om de ring heen gebeurde...De mensen, het bos, het spandoek van subli was ook erg eng...*ZUCHT*..
Heb geprobeerd er het beste van te maken, op 2 (toen ik dus langs het subli-spandoek was) een balk en ook eentje op 3. Een balk op 6, geen ritme, daardoor ook een balk op 7 en uiteindelijk paste de dubbel ook niet lekker, waardoor dus nog een balk op 8b...
Resultaat: helaas 20 strafpunten
Het is weleens beter gegaan....................

Bedacht me dat we het in de cross dan maar goed moesten maken. Daar kon ze doen waar ze goed in is Knipoog...
Ik had een heerlijk ritme tijdens de cross. Misschien dat ze op sommige stukken nog net iets meer terug mocht komen op de sprong, maar ik voelde dat ze echt graag wilde en dat heb ik liever dan dat ze overal op loopt te loeren...
Dat loeren deed ze nog wel ff op het pad van 2 naar 3, maar daarna was het over.
Resultaat: foutloze cross en zelfs halve minuut onder de optimale tijd....

Onze 2 winstpunten zijn weer binnen en als het aan mijn trainer ligt gaan we in Neede voor het eerst L starten Lachen.
Volgens hem heeft Tara enorm veel uitdaging nodig en moest ik van hem niet in de B rond blijven rijden.
Denk ook wel dat ze de L-cross goed gaat aanpakken. Het enige waar we nu in de training mee bezig moeten blijven is het RELAXT door een springparcours gaan en dan moet het goedkomen! We gaan in ieder geval ons best doen Lachen!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 19:35

@ lautje: jammer van je dressuur en springen. Ik heb je zien losrijden en dat zag er idd wel goed uit. Ook zag ik je meerdere malen bij de trailer. Ik stond op hetzelfde veldje.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 20:53

Lautje: jammer van je dressuur en springen maar wel gefeliciteerd met je foutloze cross
IS: gefeliciteerd met je superdebuut Cool

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 21:32

Nog 2 fotootjes van paardinbeeld.com

Afbeelding

Afbeelding

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 21:35

Wat Karen al dacht, geen foto's van mij bij paard in beeld. Wel van de combinatie voor mij en na mij.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 21:44

Van mij wel 2:

Genomen na de gastank op weg naar de oxer.
Afbeelding

Afbeelding

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 22:04

Wat een leuke wedstrijdverslagen allemaal, en veel mooie foto's.
SGWOllie, toch balen dat die stop je is aangerekend.
BW, mooi rek-en strekwerk op die foto Knipoog

zelf ook nog wat fotootjes gevonden:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 22:37

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Was vergeten mijn beugels een gaatje korter te doen, verder vind ik ze wel leuk!
RK: Jij hebt ook mooie foto's zeg!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 06:28

Afbeelding

Afbeelding

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 06:56

Ook even mijn fotootjes plaatsen Knipoog
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En nog een paar van paard in beeld:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Wat een lange achterbenen Bloos
Afbeelding

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 07:14

Wat een leuke foto's allemaal! Jammer dat ik alleen 2 galopfoto's heb. Hoop dat evenementenfoto een springfoto heeft gemaakt.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 07:37

Leuke foto's allemaal zeg!!! Hopelijk heeft evenementen foto's er van mij wel wat.

@ sgwollie: toevallig heb k jou ook op de foto gezet, of zie ik dat verkeerd? Helaas is ie bewogen, je ging zo snel Clown

http://www.mijnalbum.nl/Foto-Q36SPWRL.jpg

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 07:56

Zo dan nu eindelijk op mijn gemakje alle wedstrijdverslagen eens gelezen!!

Sjaan, super dat je weer zo lekker door die M-cross heen bent gereden. Ja zonde van de molenwiek maar die was ook wel erg lastig volgens mij! Dus nu ga je binnenkort Z…..??!

Caatje, jammer van je stop in de cross, altijd vervelend als dat precies gebeurd waar je fans staan maar verder toch goed gereden na je blessure!!

_San_ gefeliciteerd met je foutloze cross, jammer van je balken.

Andrea, zonde van je volte bij de molenwiek maar wel super dat het zo lekker ging! Ik had je dus echt even zo snel niet herkend! Maar de volgende keer weet ik het hoor!

Renske natuurlijk ook weer super dat je zo lekker door het M heen knalt! Maar ja, die molenwiek he… En gefeliciteerd met je overwinning in het L, erg gaaf zo’n debuut!

EG, jou had ik natuurlijk al gezien! Erg jammer van de molenwiek in het M, ik had wel in de gaten dat die mensen in je aanrijroute stonden en dat leidt toch af! Maar je hebt het goed gemaakt met de bruine! Gaaf beest ook trouwens! Gefeliciteerd met je 4e prijs!

Paul, jammer van je dressuur en springen, maar gelukkig heb je alles goed kunnen maken in de cross! Super zo’n rit!

Sim super van je cross met je knappe springpaard!! Ik zag je uiteindelijk nog over hindernis 1 gaan en dat ging inderdaad lekker vlot!!

Bianca fijn dat je zo lekker gecrosst hebt!

Jenga gefeliciteerd met je tweede plaats, echt heel gaaf! Ik heb je in de verte gezien, ik was op weg naar het springen toen jij al bij de start van de cross liep. Je was erg herkenbaar aan je paard met korte manen en groene outfit!

Kim, leuke vos heb je!! Gaaf dat hij het crossen zo fijn oppakt!

Rosalie erg jammer van je uitsluiting op het water. Maar dat komt heus goed met veel oefenen!

Crosskip, jouw verslag vond ik het minst leuk om te lezen, echt zo’n afknapper om na een half springparcours al naar huis te moeten! Echt balen voor je, maar volgende keer beter!!

Bitwise, gefeliciteerd met je 5e plek! Jullie gaan nu zo goed dat die promotie ook geen probleem mag geven volgens mij!

Nickeltje wat balen van je balken, dat is niet gebruikelijk voor jou toch?? Maar gelukkig ging je cross zo lekker! Behalve de molenwiek dan maar ja, daar was je niet de enige met problemenn als ik het zo lees…

Rowo jammer dat het gevoel niet helemaal klopte maar natuurlijk wel gefeliciteerd met je 2e prijs!

TG volgens mij hebben we er een crosser bij, je klinkt nu al verslaafd! Mooi paard heb je maar wel groot, of ben jij klein?!

En LZ en Hester ook al een tweede prijs, gefeliciteerd allebei!

Reeskees dat ging weer lekker dan met foutloos springen en crossen. Jammer dat ik je dit jaar niet gezien hebt, want dan had je onze fietsenconstructie kunnen bekijken! Volgens mij was het vorig jaar Gorssel dat je ons op het idee bracht!

Juventus gefeliciteerd met je prijs!

Hozie, net zo’n domper als crosskip! Echt balen van je springen.

Jipje_niekje gefeliciteerd met je derde prijs, weer een bokker in de prijzen!

Wollie wat zonde van de weigering. Op een afsprong mag een paard even twijfelen om de diepte te schatten dus vraag me af of die poster niet wat te streng was… Kan me wel voorstellen dat Ollie even wil weten of het weer 2 meter naar beneden gaat. Wel super dat het verder zo lekker ging!

Ibonn wat balen van je springen maar gelukkig ging het daarna alleen maar beter!

Marloeske jammer van die bocht naar 6, ik moest daar zelf ook flink bijsturen want hij kwam toch wel erg snel na 5! Maar wel fijn dat het verder zo goed ging!

IS, lekker debuut en gefeliciteerd met je prijs!

Lautje dat gaat lekker, succes vast voor het L!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-07 08:02

IS; superdebuut hoor!
WOllie ik denk net als MJ dat een paard best even mag twijfelen bij een afsprong. Maar goed, ik heb er niet bijgestaan en ik weet niet hoe lang het geduurd heeft. Dit ga je de volgende keer gewoon goed maken Knipoog

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 08:10

Normaal is een stap achterwaarts toch een weigering?

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 08:15

Artikel 342 - Definitie van een weigering, uitbreken, volte en vallen
1. Weigering
a. Men spreekt van weigeren, wanneer het paard halthoudt voor de hindernis welke het moet
springen. Het stilstaan, onmiddellijk gevolgd door het springen vanuit stand zonder achterwaarts te gaan wordt eveneens als een weigering gestraft.
Bij waterinlopen mag een kleine aarzeling nooit een weigering tot gevolg hebben als het totaal beeld voorwaarts blijft. Deze beoordeling vraagt ook een grote deskundigheid van de hinderniscontroleur.
Bij afsprongen mag een paard/pony even aarzelen om zijn landing te taxeren. Dit is in overeenstemming met de africhting van paard/pony en deze kleine aarzeling moet derhalve niet als een weigering worden aangerekend. Deze beoordeling vraagt een grote deskundigheid van de hinderniscontroleur.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 08:19

Oh hoeft dus niet perse achterwaarts. Maar Ollie had dus wel even mogen twijfelen, maar ja, in hoeverre ie dat deed weet ik natuurlijk ook niet.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 08:27

Deze foto's zag ik zondag in de manege, vind ze mooier omdat de meer kracht en energie vanuit straalt dan die andere die zo veraf genoemen was.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Oortjes d'rop en op weg naar de volgende Haha!

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 08:30