[SGW] SGW-Wieringerwerf - Wedstrijdverslagen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hesterv

Re: SGW-Wieringerwerf - Wedstrijdverslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 09:41

@retzster: jemig!!! Heftig!! En wat een hoop hechtingen! Sterkte ermee en hopelijk komt het allemaal snel weer goed!

@suus81: ik heb de valpartij niet gezien maar wel minne boel. Juist als het net zo lekker gaat.. Gaat het met je paard allemaal ook nog goed? Nou moet ik zeggen dat het water niet diep stond maar een ongelukje zit altijd in een klein hoekje. Eerst maar weer een stapje terug zoals je zelf ook al zegt. (En natuurlijk gewoon veel op bokt blijven komen)

Wilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 09:49

Hallo,

Hier ook even mijn verhaal! Ik ben meegeweest om Ilonka te groomen! Ze had haar nieuwe paardje bij dat ze nu 4 weken heeft. Ze startte haar in de L.

De dressuur ging goed, springen ging ook goed alleen strafpunten wegens tijdoverschrijding en de cross foutloos alleen ook tijdsoverschrijding. Ze vond de bodem van de cross niet zo goed! Het was een leuke wedstrijd ( behalve die vele vallen en ongelukjes) met mooi weer!

Hebben jullie de pony's gezien? De laatste hindernis, voor de finish was een ramp voor hun !

suus81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 09:59

Scum schreef:
Suus; was jij degene met het fijne paardje (donkerbruin met zwarte manen) waaraan ik vroeg of het een Engelse volbloed was?

retzster, wat een nare gebeurtenis! Zo zie je maar weer dat een ongeluk in een klein hoekje schuilt. Hopelijk herstel je voorspoedig.

Hallo,
ja dat klopt, dat was ik. Ik ben nog aan het uitzoeken hoe je een bericht maakt, nu kan ik even alleen via quote. (ik ben geen internetheld)
Mistral heb ik 10 jaar geleden als hengstveulen gekocht op de veemarkt in utrecht voor 600 gulden. Hij was smerig en bang en heb hem uit medelijden gekocht. Ik kom daar nooit meer, alleen maar ellende zie je daar. gelukkig is mistral in alle opzichten perfect geworden, alleen altijd een heethoofd geweest. Vroeger dacht ik dat ik nooit de rijbaan met hem uit zou kunnen komen. De crosstrainingen hebben hem veel vertrouwen gegeven en ook de tinker van mijn moeder heeft hem buiten rust gegeven. Dit was de eerste keer dat ik met hem gevallen ben in de cross, gelukkig heeft hij er niets aan over gehouden, behalve een paar schaafwondjes. groetjes,
suus

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 10:01

Dat zag er even gemeen uit toen jullie over de laatste hindernis gingen. Gelukkig heeft hij er niks aan overgehouden. Je kunt gewoon op Postreply klikken als je een antwoord wil typen (Button zit onderaan).

suus81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 10:06

dat is makkelijker, dank je wel. ja, de laatste hindernis was eng, hij redde me, maar ik had het toen helemaal gehad. helaas zit de oefencross in lisse al vol. in vlietland kan ik er nog wel bij.
gisteren springlesje gehad. Lage sprongetjes voor het vertrouwen, rust en losmaken van de spieren.
ging erg goed en hij staat verder tevreden in het weiland.
Een ongeluk zit inderdaad in een klein hoekje. daarom vind ik het wel lekker om even een tussenstop te maken. voor hetzelfde geld was hij op me gevallen of had ik een hoef tegen me aan gehad.

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 10:13

Wilke schreef:
Hebben jullie de pony's gezien? De laatste hindernis, voor de finish was een ramp voor hun !

Ik had ook niet verwacht dat die sprong er nog op deze manier zou staan (tenminste.. Niet als allerlaatste hindernis en niet als zo'n dikke baal). Was blij dat mijn pony nog even op extra vermogen sprong!! Hoorde na mn finish dat er veel moeilijkheden van zijn gekomen..

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 11:16

@retzster: Gadsiedakkie!!!
Mijn vader had je zien lopen toen hij aan het wachten was tot ik terug was uit het ziekenhuis. Hij was goed onder de indruk. Veel sterkte ermee!!

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 11:20

Wilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 11:53

hesterv schreef:
Wilke schreef:

Ik had ook niet verwacht dat die sprong er nog op deze manier zou staan (tenminste.. Niet als allerlaatste hindernis en niet als zo'n dikke baal). Was blij dat mijn pony nog even op extra vermogen sprong!! Hoorde na mn finish dat er veel moeilijkheden van zijn gekomen..

Phoe idd! Veel zijn er daar nog afgevallen!

retzster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 12:21

Sabine: Ja, dat is heel wat anders dan een gebroken arm. Maar mssn hebben we wel even veel pijn hoor.

Dus jij lag ook in het ziekenhuis in Hoorn?

Ik ging alleen maar mee als groom voor Anica, doe ik altijd al. En dan ineens lig je weer op de klep als je het paard binnen wil zetten. Hoe dat nou kwam weet ik nog steeds niet. Ging allemaal wel heel erg snel.
Om 17 uur heeft Anica ons weer opgehaald en zijn we weer teruggegaan voor de prijsuitreiking. Ze had 201 pnt in de dressuur, maar door alle spanning had ze met springen 2 balken. De cross ging wel goed, alleen een beetje tijdfouten, was vorige keer ook zo. Dit was geloof ik de 3e of 4e SGW voor dat paard.

Zaterdag gaat ze weer starten in Gorsel. Ben benieuwd of ik dan weer mee kan.

Sterkte met je arm

Groeten Michel

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 12:25

ik kom ook even mijn topic hierzo melden Knipoog

viewtopic.php?f=10&t=824537

Moesten de pony's ook over die hooibalen ?? Zo...die waren flink aan de maat !

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 12:30

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 12:39

Grappig dat er ineens weer een paar nieuwe mensen hun weg vinden na zo'n wedstrijd. Beterschap aan Retster, ook het leven van een groom gaat niet over rozen blijkt wel weer! Vriendjes zijn?
Suus81, ben wel nu benieuwd naar een fotootje, maar dat is vast teveel gevraagd als beginnend bokker Haha!

Zo nu even de foto topics bekijken!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 12:50

Poe, een cross van uitersten zo te lezen!! Gewonden beterschap! en gefeliciteerd voor degenen met een fijne cross!

Nog een extra pluim voor Scum, die nu ein-de-lijk weet dat ze het echt wel kan! Top hoor!!

en voor Lielle, die nu onderhand ook weleens een fijne rit had verdiend!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 16:16

ik meld me ook weer even..

gisteravond naar de dierenarts en osteopaat geweest (die werken samen)..helemaal nagevoeld maar toen ze bij haar hals kwamen vol tegenstribbelen en wilde ze niet naar rechts buigen.

Foto's gemaakt en nou blijkt dat er een botfragment tussen de 3de en 4de halswervel is afgescheurd.... Huilen Verdrietig
ik mag haar wel rijden om haar op conditie te houden maar absoluut niet met een aangespannen nek...dul volledig lange hals.
als ze zelf wil inbuigen dan voelt ze zelf wel tot hoever...maar ik mag me er niet mee bemoeien.
dus dit doen we 4 weken...dan maken we weer nieuwe foto's...kijken we hoe ze genezen is...en dan hebben we nog 2 weken om haar te gymnastieken en weer soepel te maken voor ysselstein...
maar voorlopig ga ik helemaal nergens van uit.

vind het echt heel erg...en heb ook al flink wat huilbuien gehad...het enige wat me nog een beetje gerust stelt is dat ze wel vrolijk door de wei loopt te galloperen en draven en volgens mij niet al te veel pijn heeft als ze haar hals recht houdt.

met mezelf gaat het de goede kant op...pijn gaat ergens weg en komt op een andere plek weer terug....
maar gelukkig wat beter.

verder valt niet veel te vertellen...

tja..meer valt er niet veel te vertellen....

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 16:19

Jee wat heftig Madelene! Maar wat goed dat je Nanea zo snel hebt laten nakijken!!!

Veel sterkte voor de komende tijd!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 16:20

ach, wat ellendig Verdrietig Heel veel sterkte, wat zal jij je k*e voelen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 16:24

Sjit Madelene! Wat een ongelooflijke pech! Ik moet zeggen dat een gescheurd botfragment in de halswervel wel heel eng klinkt?

Wilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 16:27

oliebol zeg madelene! Veel sterkte!!

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 16:32

Maddie: Huilen Ach gut

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 16:40

Wat naar madelene Ach gut
Sterkte ermee!

Scum: het zal wel inkapselen en dan hoeft het niet altijd meer een probleem op te leveren. Je moest eens weten hoeveel mensen er met zoiets rondlopen zonder dat ze het weten Clown

replay_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 16:43

Heeft iemand nog foto's gemaakt op zondag? Ik was nummer 11....

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 16:49

Madelene, hele dikke knuf voor jullie allebei. Ach gut

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 17:02

Kop op Madelene, we duimen 4 weken lang!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 17:04

_San_ schreef:
Kimdepim; Mooi dat je tevreden was, Ik heb een vraagje zag ik Westerbork dat jij je beenbeschermers helemaal had ophuld met flexbadages? Klopt dat, en hoeveel rollen heb je nodig voor vier benen?? Knipoog Vind het wel super mooi staan Knipoog

Dat klopt Lachen.
Wij gebruiken 3 per cross.
Ik heb ze over andere been beschermers heen.