[SGW] Voorwaarden deelname NK zijn bekend

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gr_roos

Re: Voorwaarden deelname NK zijn bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 20:16

Er staat nu een deelnemerslijst op de site, zie je meteen of je genoeg coupons hebt opgestuurd.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 09:14

ik sta er nog niet tussen, maarja heb van de week het pas op de bus gedaan

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 09:56

bianca1980 schreef:
hey ladyzwien en eventinggek, ik had me idd ook opgegeven voor de bungalow puur voor de gezelligheid ook maar idd als het wel 50 euro de man word vond ik dit te duur, er komt verder ook nog al wat bij kijken aan kosten voor Sgw, dus vandaar dat ik mijn optie heb aangeboden, gratis. Ik woon 45 km van het terrein af, ik ben vorig jaar op de wedstrijddag zelf ook op en neer gereden. kunnen we in ieder geval savonds lekker met zijn allen eten (chinees of zo ) en bij mij douchen en ontbijten.
Mijn paard laat ik wel daar zodat zij niet op en neer hoeft. Weet eigenlijk alleen nog niet waar ze die stalling hebben ??

Super bedankt voor je aanbod Bianca! Maar ik vind ¾ uur naar de wedstrijd rijden bij een overnachting wat erg ver....

Het secretariaat heeft mij gisteren gebeld (had n briefje bij m'n coupons gedaan). De inschrijvingen gaan zo hard, dat ze misschien nog wel extra stalling moeten gaan regelen dmv boxen in de manege te gaan neerzetten! Verder zijn ze nu nog alle paarden bij clubleden onder aan het brengen. De paarden worden dus verdeeld over verschillende locaties (neem aan dat ze de paarden ve ruiter natuurlijk bij elkaar houden).

Verder ga ik dus pap nog maar eens serieus vragen of ik toch echt de camper mag lenen (moet het altijd 10x navragen en echt een overtuigend 'ja' krijgen, anders gaat ie er misschien nog per ongeluk mee vandoor Clown ).

Trouwens: gaan we dit jaar weer gezellig ergens uit eten met z'n allen? :)) Vingers aflikken Vorig zijn we wezen wokken, en dat was harstikke gezellig! Al mag het dit jaar wat mij betreft best bijv. een griek zijn!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 14:43

Die hebben we niet in Hattem hoor Tong uitsteken
Wel een ongelooflijk goede Italiaan die niet alleen pizza en pasta heeft maar ook gewoon biefstukje ed..

Idd wordt er eerst geprobeerd om de paarden en mensen bij de leden onder te brengen.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 14:53

Italiaans is ook lekker! Vingers aflikken Haha!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 14:55

Ja en dat is echt een supergoede en lekkere!! Echt jam jam jam!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:44

Ik heb wel aangegeven dat ik mijn paard graag op dezelfde locatie gestald heb als Piet. Rij met hem mee met de vrachtwagen dus dan is het wel handig dat we op 1 stal staan.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:46

Had je er bij moeten melden dat je stalling voor je paard wil hebben?
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat als je op vrijdag en zaterdag rijdt, zij het voor het RK voor je regelen...

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 19:50

dat weet ik niet
ik heb er een briefje bij in gedaan

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:00

Je moest er een briefje bij doen of een mailtje sturen. Ze regelen niet automatisch stalling.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:50

Ow... aha... Heb ik niet gedaan.
Morgen maar even regelen en hopen dat ik dan nog op tijd ben...

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 09:15

Ik rijd helaas niet meee maar ik wil wel mee uit eten Knipoog

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 13:13

Heb gisterochtend meteen een mail gestuurd voor stalling maar nog geen antwoord. Hoop dat dat nog lukt...

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 15:24

Citaat:
KNHS Eventing Kampioenschappen

Het Kampioenschapsreglement Eventing is op advies van de Eventing Commissie aangepast ten opzichte van voorgaande jaren. Mede vanwege het grote aantal deelnemers in de voorgaande jaren, waardoor het roosteren voor de organisatie moeilijk was, is ervoor gekozen om de selectiecriteria aan te passen.

Voor de Kampioenschappen van 2007 is het onder andere zo dat de benodigde winstpunten in het betreffende kalenderjaar moeten zijn behaald. Het gaat hier nadrukkelijk om het aantal behaalde winstpunten en niet om de vereiste stand, kortom eventueel behaalde verliespunten veranderen niets aan de startgerechtigdheid als maar wel het benodigde aantal winstpunten is gehaald. Voor de klasse L paarden geldt bijvoorbeeld dat er in het lopende jaar 8 winstpunten moeten zijn behaald, de overige eisen voor deze en andere klassen zijn HIER na te lezen.

De KNHS hoopt met deze aanpassing in het Kampioenschapsreglement dat het aantal deelnemers aan de kampioenschappen zo is dat dit hanteerbaar blijft voor de organisatie en dat die ruiters startgerechtigd zijn die in het lopende jaar bewezen hebben winstpunten te kunnen halen in de betreffende klassen.

De precieze voorwaarden voor deelname aan de KNHS kampioenschappen zijn hier te vinden.

Dit stond op eventingsport.com

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 15:52

ja had het gelezen, maar dat zijn de reglementen die er al heel lang opstaan.
dat je zoveel winstpunten moet halen in DIT jaar

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 17:17

Klopt, maar dat is dus een uitleg van iets dat tot verwarring heeft geleid.

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 19:45

Eerlijk gezegd vind ik het jammer dat ik nu pas lees waarom ze de selectieregels veranderd hebben. Wat mij betreft had de KNHS die toelichting beter kunnen geven toen ze het reglement publiceerde. Nu vind ik het niet echt interessant (meer). Groeten, Paul

[edit: dan was de bond de onrust over de onduidelijkheden misschien ook een beetje vóór geweest, maar ook dat is mosterd na de maaltijd.]

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 21:00

Nee, mosterd in de soep Knipoog

Het is idd wel erg laat, maar ja.. that's the KNHS
Even een extra vraagje, de cross. Staat die op het Nk meestal zwaarder. Lijkt me wel toch?

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 07:05

ik heb geen idee, maar werd mij verteld dat hattem altijd een mooie cross is, ze zouden er vast niet veel aan veranderen omdat het nu een NK is.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 07:16

Nou, vorig jaar was het in P'hage. 2 weken ervoor had P'hage een open cross. Maar 2 weken later op het NK zag de cross er toch heel erg anders uit Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-07 07:17

NK is altijd zwaarder dan de reguliere cross, om het net wat selectiever te maken.

Paul, ben ik met je eens. Ik heb er nav bovenstaand bericht nog eens over gedacht, maar volgens mij bereikt de KNHS hun doel het beste door te zeggen dat je in het lopende kalenderjaar tenminste 8 winstpunten netto moet halen, dus je behaalde winstpunten min eventuele verliespunten. Dan voorkom je dat mensen met opzet verliespunten gaan rijden zodat ze niet over de wp'en grens heen gaan (mn in het L) en dat combinatie die in het begin van het seizoen wel wp's hebben gehaald maar daarna het vertrouwen kwijt zijn, toch kunnen starten.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 13:36

ik hoorde dat ook al haal je nu verliespunten dat je dan wel mag starten op het NK als je de 8 hebt bereikt.

want ik heb nijeberkoop nog, stel dat ik daar wordt uitgebeld sta ik op 9-2 is 7, en zou ik wel mee mogen doen. ( niet dat ik wordt uitgebeld, dan verlaat ik liever zelf de cross)

vondt hte wel raar, maar hoorde dat

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 13:46

Ja, dat staat ook in de KNHS quote een paar berichten hierboven Knipoog

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 13:47

haha okay, ja sommige zinnen snap ik niet helemaal haha

maar mag in ieder geval mee doen Haha! Haha!

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 15:46

Klopt helemaal. Ik ben er wel blij mee hoor! Ben met Ungaro begonnen in het L met -2 omdat ik me verreed in de cross Koe paardje sprong echter alles perfect! En ik start pas vanaf Maarsbergen in het L met dat paard dus heb maar een paar wedstrijden gereden (MB-2, Ede+2, Gorssel+2 & Vlietland+1). Moet er nu nog 3 halen met Ysselsteyn en Bathmen nog te gaan.