[SGW] Barchem - NK LMZ paarden + open B pa, B/L po; 4/6 nov

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MissM

Re: Barchem - NK LMZ paarden + open B pa, B/L po; 4/6 nov

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 20:20

Ik ben er ook weer. Ben vandaag meegeweest met mijn juf en haar vriend om te groomen. Ik vond het idd een technische cross, maar staat barchem daar ook niet om bekend?

Ik vond vooral hindernis 12a en b best wel moeilijk voor de B.

Juf had goed gereden: dress 165 punten (3e) en foutloos gesprongen. In de cross wel 3 weigeringen, maar daarvan 2 doordat ze dingen wilde proberen om te kijken hoe het starks in de L zal gaan. (nog niet helemaal zoals het moet, zeker het water nog niet ) Haar vriend is helaas uitgebeld bij het springen (waar ken ik dat van....)

Ik heb Gomir nog gesproken, en Chantal nog even gezien bij het parcours lopen. We zagen tijdens het crosslopen de weigering van Muriel op hindernis 11, daar was idd de vaart eruit.

Nu ik de foto's zie heb ik Giloni en Kimdepim ook gezien, jullie vielen goed op met die blauwe benen

Het was wel een heerlijke dag trouwens, dit weer verwacht je niet echt om deze tijd van het jaar!

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 20:25

Jah het was echt super lekker weer
Best wel bijzonder zo voor november

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 20:45

kim stoertje!!!
goed man!
gefeliciteerd

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 21:02

tsjah ik weet niet prsies welke hindernis het was,, dat witte hek,, en dan moes je meteen de bochtom.,,, en daar stond een boom

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 21:21

miss_jumpy schreef:
[Die man doet ook de regiotrainingen zeker?? Sneu hoor, wat heeft ie??
[/quote]
ik weet het niet, hij zei wel gedag maar dat was het.

miss_jumpy schreef:
Haha, lekker hamsteren!! Is dit nog een gevolg van je rit door de bosjes van laatst?!!

Nee, er was een stukje van mijn kies afgebroken en ik ben niet zo'n held met tandartsen dus dat had ik uitgesteld tot na Barchem.
Als gevolg van stress ( inbraak )is het wsl eerder gaan ontsteken en was ik alsnog de klos.

Jiska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 22:06

o dat lijkt me vrij pijnlijk!!

Liezjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 12:48

woooww kim!! was je 1e??! fet goed heej! gefeliciteerd!!
en de rest ook allemaal bij wie het goed ging!!
beter als bij mij iig:p:(
ik heb het hele jaar nog maar 1 weigeirng gehad..nu had ik er 5 ind e cross!!!! zowheeej...wel me eige schuld majaah...
gelukkig ging het bij meer niet zo goed..dat was een troost..:S maarjah niet zo'n leuke afsluiter.. ik ging echt super van start! bij 4,5,6 wou ik rechtdoor en dat had ook goed gekund..als ik na 5 niet voorover uit balans viel..dus daar stond ie voor 6..maar voor hetzelfde geld was hij uitbraafheid wel doorgelopen. noujaah voltetje en gwoon weer diezelfde smalle gesprongen, achteraf had ik direkt het alternatief moeten nemen, maakte niks in tijd.. nou ik weer als een speer verdr.. ging heel goed, raakte ik na 10 (die beetje afsprong de wei in) en toen stootte ik keihard me kop tege de hals, dus btje daarmee bezig..stond ie voor de punt..:S dus ik het alternatief..heel kort..laat ik hem met me domme hoofd nog voor B staan!! nou hoe dom:S ik schaam me diep.. toen maar rustig verdr gereden..kwamik nie zo goed bij 14 omhoog..dus stond ik voor B..en later stond ie nog voor 18A!! zou die normaal ook nooit doen..maarjaa..ik wete het ook niet..het was wel eenbeetje jammer..!!
men vader zelfs..was er bij 4 nog afgevallen omdat zn paard zown brieke sprong maakte! en gelukkig dat wij aan het begin moesten..toen er nog iet zoveel publiek was..want bij de waterbak sprong hij die A helemaal op rechts en dat paard springt rechtdoor door dat houten hek!! dus me vader weer terug springen en rijdt weer verdr..hij was nog door 2 ingehaald!! dat had ik dan niet..maar het ging niet goed!!:(

paul van oers was er ook nog btw.. nog mee staan praten;) maar die foto's staan er nog niet op..

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 13:35

jammer lisette..
ik vond het echt een hele mooie cross,,
Ik was best wel zenuwachtig,, en dat ben ik niet vaak met een cross,, maar hindernis 5 (voor ons dat kruis) zij mn vader omdat mn laatste keer B zou zijn,, ja rechtdoor over het midden nemen,,
Ik zo neej dat durf ik nooit,, nja nog een keer de cross gelopen en toen tog maar besloten hem wel te nemen,, en het ging super,, ik helemaal blij
dus mn eerst volgende cross L

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 14:48

Kort verslagje van mij , want ik moet werken

Dressuur ging voor Pico's doen best wel goed, stilstaan lukte nog niet, maar ze was niet zo erg gespannen als normaal. Had dan ook een dik uur losgereden met veel stappen en relaxen tussendoor. Ik had 165 en 156 punten.

Springparcours stond errug laag. Het ging wel heel erg lekker. Vorige parcoursen had ik steeds wel 1 of meerdere noodsprongen doordat ik haar er niet passend bijkreeg, nu ging alles echt helemaal keurig. Op 8A een balk, gewoon omdat ze haar benen niet ver genoeg introk. Toch had ik er een heel fijn gevoel over!

De cross vond ik echt gaaf gebouwd! Bleek ook wel dat de cross echt de scherprechter was en zo hoort het ook vind ik. Met Rob had ik besproken dat ik op 4 en 5 rechtdoor zou gaan en op 6 het alternatief zou nemen en dat lukte ook. Ik was heel blij dat de punt met het water erop zo perfect ging, want daar zag ik nog best tegenop. De opsprong met dat rondje erachter leek me niet zo moeilijk en juist daar had ik een langsloper. Het pastte al niet helemaal lekker en we kwamen er niet fijn bij. Niet echt Pico's schuld, want ik had het idee dat ie niet begreep wat ik wilde en het ging ook veel te snel om nog iets te kunnen herstellen. Daardoor het tijdrovende alternatief moeten nemen en verder zonder problemen naar de finish.

Ik had redelijk wat tijdoverschrijding (iets van 10 strafpunten geloof ik) en dat komt omdat ik al 100 meter voor de hindernis moet gaan afremmen. Pico luistert dus nog niet goed genoeg en dat kost veel tijd. Iets om aan te werken voor volgend jaar!

Ik vond de cross zoals ie hoort te zijn....je kunt rechtdoor gaan en risico nemen en je kunt ook alternatieven nemen die dan ook lekker veel tijd kosten. Aan het enorme aantal weigeringen te zien denk ik dat de overige crossen misschien toch wat aan de makkelijke kant zijn geweest dit jaar..

Oja, ik ben uiteindelijk iets van 26e geworden...

Lielle: gefeliciteerd met je prijs in het M! Ik zag je weigering met Pablo op 4 en ik moet eerlijk bekennen dat ik het niet echt aan zag komen (bij sommigen zie je meters van te voren al dat het niet gaat lukken). Pablo had de oortjes erop en kwam in een mooi ritme aan en ineens schoot hij erlangs....balen hoor, want dat was natuurlijk niet nodig!

Volgend jaar wil ik in ieder geval veel smalle hindernissen gaan oefenen met Rob, want het blijft toch lastig...

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 14:51

Ik hoop tropuwens dat ik vanavond even tijd heb om bij te lezen en op alle anderen te reageren....het komt er alleen al een tijdje niet van!

Canter: heb wel de foto's van jouw mannetje gezien...wat een kleintje zeg! Gelukkig dat het nu de goede kant op lijkt te gaan!!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 16:27

kim, jiska en anydale: gefeliciteerd met jullie prijzen

liezjuH: jammer zeg...echt balen maarjah volgend jaar beter

vief: gave foto's hoor

Sjaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 18:02

Gefeliciteerd!!

Er staan gave foto's op de site van pvo!
Dit zijn de mooiste van mij:
Op de punt:
Afbeelding
Toen het alternatief van de 2e punt:
Afbeelding
Ik wilde errug snel weer weg draaien... haha
Afbeelding

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 18:32

marieke, goed gedaan!

Chantal, mooie foto's, je draait inderdaad lekker kort

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 19:44

Mooie foto's Chantal

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 19:54

Van Emmy en Q hebben ze een halve foto genomen..
Echt een hele lelijke nog niet eens op een sprong ofzo..

Hilde_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 20:45

Kom net bij Lasko weg.. Hij had op zijn kroonrand gestaan met dat gekloot bij de waterbak.. Hij liep niet rad.. Baal wel, heb zijn been eerst ff met koud water afgespoten.. Daarna even wat spul eropgespoten.. Vond ie niet zo fijn Hij wou me daarna niet meer aankijken.. Dat wordt geen springles morgenavond..

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 21:39

echt balen hilde..

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 21:46

Mooie foto's Chantal, had ze al gezien

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 10:02

Vervelend Giloni

Liezjuh, jammer van jullie weigeringen, ik heb jullie helaas niet gezien.

MissM, welke hindernis was 12ab in het B? Barchem staat idd bekend als technisch en moeilijk, wel heel erg leuk! Wat mij betreft mogen er meer van dit soort crossen zijn

Marieke, goed gedaan met Pico! Hij pakt wel super aan in het L
Ik had die weigering met Pablo ook helemaal niet verwacht, hij kulde me er lelijk vond ik. Maar goed, andere lijnen gingen weer super.
Mijn verslagje is bijna klaar.

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 10:25

Wat balen Hilde, het leek er allemaal niet zo erg uit te zien zondag..
Hopen dat het snel weer beter wordt!!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 10:35

SGWukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 10:46

Hé, daar ben ik ook nog even.
Nou, met mij ging het absurd slecht. Mijn paard was echt compleet in staking. Hij weigerde op hindernissen waar hij dat normaal nooit doet.
Eerst twijfel on 4,5 en 6, maar hij ging er nog wel in een drafje overheen. Daarna die brede oxer. Ik zat er goed voor, geen enge hindernis. Daar dacht ons beessie anders over.
Het huisje stond hem ook niet. Dat mottuintje vond hij maar niks en het greppeltje daarna ook niet. Nou, toen had ik het even niet meer.
Ik ben toch maar wel doorgereden op advies van toeschouwers omdat hij anders zou winnen. Maar het was vreselijk. Passage de Route een weigering op de afsprong en op de grote waterpartij een complete staking. Normaal doet hij nooit moeilijk op het water. Toen ben ik uiteindelijk toch maar gestopt. Ik weet echt niet wat hij had. Dit heb ik nog nooit zo erg meegemaakt. Zal het komen doordat hij vorige keer zijn benen zo hard gestoten had? Want het ging net een beetje lekker
En nou zag ik dat Paul van Oers me ook nog eens gewoon niet op de foto heeft gezet terwijl ik die hindernissen echt wel gesprongen heb
Het zit me allemaal niet mee. Een vervelende afsluiting van het seizoen.

Uiteraard voor iedereen die het wel goed heeft gedaan mijn hartelijke felicitaties

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 10:59

Jeetje joh wat balen! Zou hij toch wat vertrouwen zijn kwijtgeraakt in Princenhage? Het lijkt er wel op als ik het zo lees. Lekker tusitg oefenen van de winter en vol goede moed weer starten volgend jaar.

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 11:08

Arme SGWukkie.
Volgend jaar is hij alles vast al lang weer vergeten en gaan jullie gewoon weer lekker crossen

Schrale troost misschien, Emmy heeft behalve een halve foto ook geen foto's terwijl zij nog echt lekker gecrosst heeft..

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 11:40

Balen zeg SGWukkie, maarja misschien wat je zegt dat hij geschrokken is van die andere keer. Hopelijk gaat het volgend sezoen weer super