[SGW] SGW De Schalm Renswoude 18-04-2015

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 09:10

Nee helaas. Vind het altijd erg lastig om te weten wat iemands echte naam of boktnaam is en om daar irl een combinatie van te maken.

dropje_90

Re: SGW De Schalm Renswoude 18-04-2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 09:15

Ik had startnr. 79. :)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 09:17

Ik ben iig de echte nummer 55. Met de vos met witte benen en een bles.
Welk nummer zij nu heeft weet ik niet..

Jammer van je val!
Em balen van een plakker achter je. Vind dat je dat zelf ook best mag aangevrn bij het secretariaat want dat kan natuurlijk niet!

Fijn van de succezverhalen van de rest! :D

voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 09:29

Vind het wel een beetje kinderachtig Brigit, jij als sterrenruiter, zo zeuren in een B wedstrijdje. En je kan het ook van de andere kant bekijken. Als degene achter je echt sneller is, en hard ging je niet, want jong/groen paard, kan je ook degene achter je er langs laten. Als dat op een hindernis gebeurd (met weigering bv), heeft degene die achterop komt ook voorrang.
Edit:
Tenzij jij natuurlijk net diegene ingehaald had, en dan achter jou aanplakt. Dan heb ik niks gezegd. Maar zo zag het er op het laatste stuk, over 'heuveltje' en dan laatste lijn richting water niet naar uit. Je kan je beter op het rijden concentreren dan je druk maken, en roepen naar degene achter je.
Laatst bijgewerkt door voet op 19-04-15 09:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 09:34

Marjoow schreef:
Even een lijstje met wie de bokkers zijn.... Ik krijg zoveel PB's ook :') Ik heb 2x nummer 55... Wie weet welk nummer suikermeisje had?

Klasse B
  • 005 - dany94
  • 010 - anoukvw
  • 016 - martinev
  • 027 - ElineThera
  • 038 - kyrkelover
  • 043 - sn0esje
  • 045 - YvonneSA
  • 047 - annikavoder
  • 050 - Renske_NW
  • 055 - suikermeisje (??)
  • 055 - Cioccolato
  • 057 - Venthe
  • 063 - crosskip
  • 067 - Prisjee91
  • 071 - brigitdeman
  • 079 - dropje_90
  • 091 - Zephyr
  • 095 - ulaantje
  • 134 - Whitepanther
  • 136 - Sophie_
  • 141 - Silly1972

Klasse L
  • 163 - nostra
  • 165 - voet
  • 171 - vera_pino
  • 172 - Altos
  • 175 - Suelza
  • 192 - JustEnjoy
  • 199 - Laura878
  • 219 - Suelza
  • 220 - x_joyce_x
  • 222 - XNonnetje
  • 231 - kyrkelover
  • 242 - M_Vainqueur

Ik zou het ook tof vinden als jullie mijn facebookpagina willen liken! Hierop zal ik ook de link van het album plaatsen als de foto's af zijn!

http://www.facebook.com/MBShots

brigitdeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 09:47

SusanH schreef:
Dat is ook zo daar zijn regels voor. Maar het is in de praktijk wel lastig, ik kon haar bijvoorbeeld niet stoppen omdat ze zo dicht achter nr 71 reed, ze wachtte uiteindelijk wel maar ging toen toch vrij dicht achter Birgit over de hindernis. En ik kan niet zo hard rennen. Heb er een aantekening van gemaakt en aan de wedstrijdleiding door gegegeven. Maar de regel is als jouw paard weigert of om wat voor reden ook langzamer is dan degene die na jou gestart is, dan moet je ruimte geven en daarna afstand bewaren. Birgit heeft het voor jou nu nog gevolgen gehad? Ik heb het aan de wedstrijdleiding over gelaten wat ze met jouw weigering moesten doen.

O fijn xNonnetje, het is best een hoge val geweest volgens mij!

Ja op hindernis 11 twijfelde mijn paard maar meestal als dat zo is en ik praat tegen haar gaat ze uiteindelijk toch, maar doordat ik langzamer ging haalde ze mij in en stopte haar paard weer dus die van mij liep nog wel door en dacht ineens hè waar is die andere dus stopte en ging achterom kijken, dus naar de hindernis gestapt en laten zien maar op het filmpje ook zie je dat het echt niet om de hindernis ging! Dus ik baal gigantisch want heb wel een weigering en super veel tijdfouten!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 09:49

brigitdeman schreef:
SusanH schreef:
Dat is ook zo daar zijn regels voor. Maar het is in de praktijk wel lastig, ik kon haar bijvoorbeeld niet stoppen omdat ze zo dicht achter nr 71 reed, ze wachtte uiteindelijk wel maar ging toen toch vrij dicht achter Birgit over de hindernis. En ik kan niet zo hard rennen. Heb er een aantekening van gemaakt en aan de wedstrijdleiding door gegegeven. Maar de regel is als jouw paard weigert of om wat voor reden ook langzamer is dan degene die na jou gestart is, dan moet je ruimte geven en daarna afstand bewaren. Birgit heeft het voor jou nu nog gevolgen gehad? Ik heb het aan de wedstrijdleiding over gelaten wat ze met jouw weigering moesten doen.

O fijn xNonnetje, het is best een hoge val geweest volgens mij!

Ja op hindernis 11 twijfelde mijn paard maar meestal als dat zo is en ik praat tegen haar gaat ze uiteindelijk toch, maar doordat ik langzamer ging haalde ze mij in en stopte haar paard weer dus die van mij liep nog wel door en dacht ineens hè waar is die andere dus stopte en ging achterom kijken, dus naar de hindernis gestapt en laten zien maar op het filmpje ook zie je dat het echt niet om de hindernis ging! Dus ik baal gigantisch want heb wel een weigering en super veel tijdfouten!

Dat zag ik idd. Ik stond bij Hindernis 11.
Nu dacht ik aanvankelijk ook van, laat de bonte dan voor gaan (die leek namelijk een stuk sneller te zijn dan jij). Maar ik weet niet wat de regels zijn, ik denk dat de bonte gewoon meer afstand had moeten houden, want bij hindernis 10 zat ze je al op de hielen...

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 09:52

Ik heb je fb pagina geliked! Mooie fotos!

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 09:53

Echt jammer Birgit dat zo moest. Ze liep jou duidelijk in de weg, daar was geen twijfel over mogelijk.

Hindernis 11 vond ie inderdaad al spannend en toen dacht die bonte ik ga er nou wel langs, misschien wel met idee jou juist te helpen, maar dat ging helaas niet zoals gepland.

Volgende keer beter!!

Als iemand foto's heeft van nr 5 maak je hier iemand heel erg blij mee, kan niet wachten !

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 09:55

Dank je!! :D

@Dany94:

Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 09:57

Stond je bij mij bij hindernis 11 marjoow?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 09:58

Ja klopt! Ik heb nr 26 t/m 100 bij hindernis 11 :)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 09:59

Oh jammer! Op 7 was ook erg gaaf geweest <<)
Ik wacht geduldig je pb of fb pagina af! :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 10:05

Ik heb zelf een beetje rondgelopen en wilde voor mezelf meerdere hindernissen op de foto zetten :) . 7 was de brug toch? Daar heeft Jan10fotografie de hele dag bij gestaan. Ik dacht dat het voor jullie ook leuk zou zijn om meerder hindernissen te hebben :)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 10:08

Oh ik zag verschillende fotografen onderweg. Ook 1 bij de waterbak. De brug was hindernis 8.

Ik ben iig erg benieuwd naar alle fotos!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 10:09

Ja klopt er waren er een heleboel. Eventingphoto was ook aanwezig zag ik :)

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 10:15

Bedankt marjoow! Super gaaf!!

brigitdeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 10:26

voet schreef:
Vind het wel een beetje kinderachtig Brigit, jij als sterrenruiter, zo zeuren in een B wedstrijdje. En je kan het ook van de andere kant bekijken. Als degene achter je echt sneller is, en hard ging je niet, want jong/groen paard, kan je ook degene achter je er langs laten. Als dat op een hindernis gebeurd (met weigering bv), heeft degene die achterop komt ook voorrang.
Edit:
Tenzij jij natuurlijk net diegene ingehaald had, en dan achter jou aanplakt. Dan heb ik niks gezegd. Maar zo zag het er op het laatste stuk, over 'heuveltje' en dan laatste lijn richting water niet naar uit. Je kan je beter op het rijden concentreren dan je druk maken, en roepen naar degene achter je.

we hebben alles op film en je ziet duidelijk bij hindernis 11 dat zij staat te wachten tot ik er over heen ben en er niks aan deed om er over heen te kunnen. zei is een lager nummer dan ik en had een weigering en ik nog niet dus dan is de regel dat ik voorrang heb, heb haar niet horen roepen dat ik aan de kant moest.

voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 10:56

Dat was dus bij hindernis 11, welke hindernis was dat?
Dat is dan dus de situatie waar ik het over had, maar dan in jouw voordeel, en heb jij gelijk. Zij liet je daar dus ook voor, en heeft daarna dan misschien wel dicht achter jou aan gereden. Maar ja, wat is (te) dicht. Ik heb maar een klein stukje gezien, en vond het daar meevallen, zag alleen wel dat zij harder ging.
Maar dat maakt het wel lastig ja, als de een hier problemen heeft, en de ander ergens anders, dan blijf je 'om elkaar heendraaien'.
Maar goed, ik neem aan dat het voor jou trainingsrondjes zijn, en dat het niet om het lintje gaat. En dan kan je je beter op je eigen rijden en paard concentreren, dan je druk maken om anderen.

brigitdeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 11:10

voet schreef:
Dat was dus bij hindernis 11, welke hindernis was dat?
Dat is dan dus de situatie waar ik het over had, maar dan in jouw voordeel, en heb jij gelijk. Zij liet je daar dus ook voor, en heeft daarna dan misschien wel dicht achter jou aan gereden. Maar ja, wat is (te) dicht. Ik heb maar een klein stukje gezien, en vond het daar meevallen, zag alleen wel dat zij harder ging.
Maar dat maakt het wel lastig ja, als de een hier problemen heeft, en de ander ergens anders, dan blijf je 'om elkaar heendraaien'.
Maar goed, ik neem aan dat het voor jou trainingsrondjes zijn, en dat het niet om het lintje gaat. En dan kan je je beter op je eigen rijden en paard concentreren, dan je druk maken om anderen.

Het gaat mij inderdaad niet om het lintje maar baal der wel fiks van dat het voor m'n paard de eerste keer gelijk zo moet en foutloos rond had kunnen lopen. Maar goed is gebeurt.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 11:35

Uit het discipline reglement eventing:

Artikel 309 - moeilijkheden bij een hindernis

1. Iedere deelnemer, die voor een cross-country hindernis in moeilijkheden verkeert, dient voordat de volgende deelnemer aanrijdt de weg vrij te maken. Het hinderen van een andere deelnemer wordt met uitsluiting bestraft.

Wat er vroeger in omschreven stond was dat deze afstand ong. 30m betrof.

Dat lijkt veel maar dan kom je als achteropkomende ruiter niet snel ook in de problemen als je net ingehaalde concurrent tegen een weigering aanloopt.

sn0esje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-15 12:02

Marjoow, mijn startnummer was 42 ipv 43, was nog veranderd op Donderdag. Helaas had ik bij de waterbak ook een jongeman voor me die niet echt aan de kant ging. FF flink geschreeuwd maar wel vrij dicht langs hem op gesprongen.
Dit was de eerste keer dat we foutloos gesprongen hadden! Daar ben ik heel blij mee. In de cross vertrok hij gelijk op tempo. Ook heel mooi. Ik ging denk ik daardoor wat te hard op 3 af en daar weigerde hij. De rest ging ook goed alleen komt hij op sommige sprongen nog wat te veel terug wat ten koste van het ritme gaat (ja zeur...). De rest alles genomen dus mag niet klagen!

Ik zag een hoop mooie combinaties en fijne ritten. Blijft een geweldige sport dit! Nu alleen nog naar Castenray en dan eerst weer een paar keer dressuren en springen om in het najaar weer gas te geven.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 13:13

Ik vond het een lastige situatie, vandaar dat ik het uiteindelijk aan de wedstrijdleiding gelaten heb wat ze er mee zouden doen nadat ik zo goed mogelijk had uitgelegd wat er gebeurd was. En idd wat voet zegt, als je elkaar zo tegenkomt blijf je om elkaar heen draaien. Al had nr 70 echt geen 30 meter afstand tot jou. Dat was veel minder.

Vandaag nog even bij de oefencross gekeken. Kwam troytroy ook nog tegen, fanatiek hoor!

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 14:55

Ik heb vandaag ook voor het eerst een oefenrondje gereden. Mooie hindernissen en veel uitdaging! Ik heb regelmatig stil gestaan maar wel alles gedaan wat ik wilde doen (alleen de brug af niet gedaan) en ben supertrots op m'n puppypaard. Ze was wel 2x erg stout met draaien en steigeren, maar er was ook wel wat te zien, dus dat komt de volgende keer vast goed.

Gaaf dat er zo veel foto's gemaakt zijn. Ziet er goed uit!

Weet iemand wie er vandaag foto's heeft gemaakt? Ik heb alleen Troy even gezien en bedankt.
Laatst bijgewerkt door yvetjes op 19-04-15 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Dusteyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 15:22

Willen deze bokkers mij een pb sturen met email adres? Jullie zijn voor mijn camera langs geweest ;)
•038 - kyrkelover
•043 - sn0esje
•045 - YvonneSA
•047 - annikavoder
•050 - Renske_NW
•055 - suikermeisje (??)
•055 - Cioccolato
•057 - Venthe
•071 - brigitdeman
•091 - Zephyr
•095 - ulaantje