Eigenlijk is dat voor die mannen toch gemakkelijk hé. Wij kopen een (in mijn ogen) dure licentie, maar het seizoen is zelfs nog niet begonnen en er worden al 2 wedstrijden afgelast...
Ja inderdaad! En waarom lassen ze het op zoveel tijd al af? Kunnen ze geen reden vinden voor het wel te laten doorgaan. Vind de licentie zeker genoeg geld kosten.
Antonius
Geplaatst: 18-03-14 14:25
Voor Tielt staat er een onduidelijk bericht op FB, van wat ik eruit begrijp zouden ze niet tevreden zijn met verloop van kalendervergadering en voelen de organisatoren zich achteruit gestoken voor wat betreft de datum... Maar ja, dan moeten ze op de vergadering al meteen zeggen dat ze eruit stappen vind ik, en niet eerst kalender laten verschijnen, mensen planning laten maken om dan nog af te zeggen.
Affligem vond ik ook een stomme reden hoor, weersomstandigheden... De laatste weken heeft het geen drup geregend, maak je mij niet wijs dat er niet zou kunnen gecrosst worden.
PrietPraat
Geplaatst: 18-03-14 14:28
Erg onduidelijk bericht idd op FB, maar heb er dat ook van gemaakt.
En idd Affligem, er zal wel een haar in de boter gezeten hebben, drie weken op voorhand een cross aflassen door de weersomstandigheden is beetje voorbarig.
Vind het inderdaad jammer dat als ze op de kalender staan, ze zich daarna toch nog aflassen. Mensen stellen hun trainingen daarop af. als het nu 1ntje is, om een goede reden zou het nog wel aanvaarbaar zijn. Maar nu... al 2 crossen op zo een korte tijd met niet echt een reden.. Vind ik toch wel heel jammer voor de mensen die het hadden ingeplant
Ohja over de go pro! Een meisje wou in Haaltert starten met de Go-Pro. Heeft hem moeten afzetten en het werd afgeroepen dat het niet mocht op de lrv.... Echt heeeeel jammer... had mijne ook mee
Wat ik van de eerste keer heb opgenomen was, omdat ze de regels van de FEI volgen. En deze zijn (dit jaar?) veranderd dat ze niet meer met gopro mogen rijden omdat als de wedstrijden op tv worden uitgezonden, ze dan via gopro eerder op youtube komen ofso iets. Precies weet ik het ook niet... vind het wel heel jammer
Alsof L*R.V op tv wordt uitgezonden, zo belachelijk .
xPony
Geplaatst: 18-03-14 17:58
Toen ik op een startplaats aan het wachten was vorig jaar, zei iemand van de mensen daar dat gopro's niet mochten volgens FEI. Heb geantwoord dat het volgens mij alleen was om tv uitzendrechten te beschermen, maar het mij niet leek dat deze wedstrijd werd uitgezonden en er van uit ging dat het dus verder geen probleem zou moeten zijn om ermee te rijden. Man heeft z'n schouders opgehaald en toen weggelopen. Ben gewoon nog gestart met de camera.
hallo belgische eventers, dit weekend start mijn dochter voor het eerst over de grens in Minderhout. Nu zie ik tot mijn verbazing dat ze eerst moet cross rijden en daarna pas springen? In nederland mag je alleen de cross in wanneer je het springparcours heb afgelegd met maximaal 4 balken en met meer strafpunten mag je niet gaan crossen. een foutloze cross levert winst op. Hoe is dat dan bij jullie geregeld? Stel ze crossed foutloos, maar wordt uitgebeld in het parcours (dat denk ik niet, maar...) telt dan de foutloze cross wel of??????? Kortom wie weet hoe dat dit in elkaar steekt?
Voor zover ik weet ik uitgesloten in jumping maar foutloze cross even veel,uitgesloten . Het is het eind resultaat dat telt . Hier in België op LRV crossen is het vaak zo, eerst crossen en dan springen om zoveel mogelijk mensen te kunnen laten starten.
Het eindresultaat telt. Dus wanneer je uitgesloten zou zijn in het springparcours, ben je over heel de lijn uitgesloten. Nu denk ik niet dat het uitmaakt hoeveel balken je hebt. Maar je maar een aantal weigeringen mag hebben. Nu weet ik niet zeker of dat er 2 of 3 zijn.
esje01 was me net voor met inbreken op jullie topic, sorry daarvoor! Ik start dit weekend ook in Minderhout en er is wat onduidelijkheid over het dressuurtenue waarin je mag starten. Ik start altijd in het bruin met creme, 2 jaar terug in Brugge ook hierin gestart. Maar nu hoorde ik dat je in Belgie alleen in het zwart (en soms in het blauw) mag starten in de dressuur.. In het reglement op equibel zag ik zwart en verenigingskledij voor burgers. Hoe is jullie ervaring hiermee? Kan ik gewoon in het bruin starten of moet ik wat zwarts regelen..
Start je vlp of lrv? Lrv is hier heel streng in en wilt echt zwart. Vlp is er wat losser in maar hoe los weet ik niet. Hoop dat iemand anders jullie kan helpen.
Ik start zaterdag in Minderhout, volgens equibel is dat VLP als ik het goed begrijp. De zondag is voor jullie dacht ik en de zaterdag apart voor de Nederlanders en de andere Belgische vereniging omdat Chaam niet doorgaat.
Daar is het losser, maar denk als je echt 100% zeker wilt zijn, je beter iets zwarts zoekt..
__Astrid
Geplaatst: 18-03-14 23:31
Ik kom ook even binnengluren! Mijn oorspronkelijk plan was om dit jaar OCC 60 te gaan rijden, maar heb besloten om toch maar beetje rustig aan te doen en eerst wat meer dressuur- en springwedstrijden te rijden en dan evt een vrije cross mee te pakken. Wanneer vinden jullie je paarden klaar om mee te pakken naar een oefencross of een crosstraining? Weten jullie nog goede trainingen omgeving oost-Vlaanderen/Vlaams-Brabant? Ik was ingeschreven 2 maart voor de crosstraining in Heusden, maar mocht dan 1 dag op voorhand toch niet gaan vd eigenaar, had die week best hard geregend en pony staat op ijzers, maar zonder vijsgaten...
Ik heb de VLP reglementen tijdje geleden doorgenomen, en daar staat letterlijk in dat je in cross outfit mag dressuur rijden, dus lijkt me sterk dat bruin/crème niet zou mogen... En oja, cross Affligem: ik snap best dat ze het 3 weken op voorhand hebben afgelast. Dat is is hier quasi om de hoek, en alles is hier leem en kleigrond. Zelfs nu het al 2-3 weken quasi droog is, zijn plekken die niet in de volle zon liggen nog gewoon echt moddernat. Vorig weekend met de hond gaan wandelen, was een landbouwweg met langs weerskanten weides, en 1 van die weides (die zelfs iets hoger gelegen lag) stond gewoon nog voor de helft onder water... Had toen al zeker 1,5 week niet geregend en weiland lag wel open... Om je maar een idee te geven hoe traag alles droogt hier...
5. dressuurproef Militairen: dienstuniform met handschoenen, diensthoofddeksel. Burgers: jachtkledij van de rijvereninging wit hemd en witte das, handschoenen, witte of lichtbeige rijbroek, een beschermend hoofddeksel zoals voorzien in art 521.1 in verplicht, zwarte laarzen of bottines met chaps
Vlp zie ik er zowel in het bruin, beige als in het blauw rijden hoor, LRV enkel zwart
Antonius
Geplaatst: 19-03-14 09:16
@Astrid: dressuur rijden in cross-outfit in enkel voor OCC!! Absoluut niet voor nationaal!
@Sannnn: Mijn rijrok is lichtbruin, daar mocht ik zonder probleem mee starten. Vooraleer ik die kocht, heb ik geïnformeerd bij VLP zelf of het mocht. Ze zeiden dat er nationaal niets over vermeld wordt, dus ik moest de internationale reglementen volgen. Opgezocht en ook hier staan geen kleuren in vermeld. Ik ken een jurylid die zowel nationaal als internationaal jureert op eventing en hij gaf ook aan dat kleur van de jas niet opgenomen is in reglement dus dat het toegestaan is. Dit is nu 2 jaar geleden, bij mijn weten zijn die reglementen intussen niet aangepast.
Antonius
Geplaatst: 19-03-14 09:22
Ow Astrid, nog vergeten antwoorden op je vraag ivm crosstraining. Van zodra er rem en stuur op staat, en ik paar keren gewone hindernissen gesprongen heb, pak ik al een crosstraining mee. Vorig jaar eentje zadelmak gemaakt, na 2 maand een training gedaan en na 3 maand cross Heusden gereden en hij was foutloos... Maaaar, moet wel zeggen, het was/is een braaf paard, rustig, gewillig... Maar sowieso train ik vrij vroeg crosshindernissen. Veel geleide trainingen zal je nu niet meer vinden. Wat je wel kan doen, is bij K*obe C*ammaert gaan in Scheldewindeke. Hij heeft op privé-terrein een grote wei met vanalles van crosshindernissen gemaakt, je kan daar vrij trainen, maar je kan ook les van hem krijgen, zeer schappelijke prijs, vriendelijke mens, goede uitleg... In Heusden voor de training waren trouwens geen vijzen nodig, quasi alles was zand. Voor de cross zelf zaten er wel grasweides in. Mocht je naar Scheldewindeke gaan, wel zeker vijzen draaien.