[SGW] Wedstrijdkalender 2014

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 10:30

Van de regiosite:
Citaat:
12 december 2013: Gezien het feit dat een aantal organisaties heeft besloten om voor dit seizoen geen SGW wedstrijd te organiseren is vanuit het Regiobestuur besloten om geen Brabants Kampioenschap voor dit seizoen uit te schrijven.
http://www.knhsregiobrabant.nl/

Dat vind ik nou echt een aanfluiting! Er zijn zoveel enthousiaste eventingruiters in de regio brabant en dan schrijven ze gewoon geen kampioenschap uit voor 2014 (ik ga er tenminste ondanks de onhandige formulering maar vanuit dat ze met "dit seizoen" komend seizoen (2014) bedoelen aangezien er voor 2013 bij mijn weten wel een kampioenschap is geweest)! Het regiokampioenschap hoeft toch niet te vervallen omdat Chaam niet doorgaat? Dat kan dan toch gewoon in Etten-Leur of Princenhage? Bij mijn weten was de regio Brabant toch al de enige regio die het kampioenschap uitschreef over meerdere wedstrijden.

Lielle

Re: Wedstrijdkalender 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 10:47

Tijd om te gaan mailen lijkt me zo.

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 10:51

Heb iig al gereageerd hun facebookbericht en deze gedeeld zodat het wat meer mensen bereikt want de regiosite wordt denk ik niet ontzettend druk bezocht. Ik zal er idd ook nog even een mailtje achteraan gooien.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 11:18

Idem hier

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 11:31

Ik heb iig ook via facebook gereageerd, en de status gedeeld. Hopelijk haalt het wat uit.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 11:53

Mss ook via de knhs en je eigen club doen. Eens kijken of ik vanavond een mailtje kan dichten.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 12:07

Raar Altos, een kennis van mij uit Branbant (fanatiek moeder van sgw-ruitertje) zal ik even inseinen, die komt zeker weten in actie als ze het hoor. Samen sta je sterk, als niemand wat laat horen veranderd er zeker niets.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 12:55

ik heb ook al gedeeld en een mailtje gestuurd, vindt het een hele eigenaardige beslissing

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 13:41

Heel apart zeg!!

Ik kan zeggen dat oefencross (manege) Berestein wordt gehouden op 11-05-2014.

Nieuwe hindernissen zijn al in de maak :D

judithpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 13:44

Ik heb vandaag een mail gestuurd naar het regiobestuur. Ik denk dat we dit allemaal moeten doen. Dit zal meer gelezen worden dan hun fb pagina. Ook gezegd dat Brabant de enige is die de kampioenschappen over twee wedstrijden verrijdt. Zelfs de Nederlandse is 1 wedstrijd. Nog optie's aan de hand gedaan van Etten leur en prinscenhagen met uitwijkmogelijkheid naar Ysselsteijn en castenray. Gelderland en Utrecht organiseren ook samen met ieder hun eigen kampioen. Kom mensen. Klim massaal in de pen

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 13:55

+:)+

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 15:01

Ysselsteyn en Castenray wisselen het RK ook per jaar, dus limburgse is op 1wedstrijd. Nu voor mij niet meer van toepassing, rij nu ook voor de Brabantse titel :D

Zal ook eens mailen hierover, aan de andere kant zou ik niet in een andere provincie het rk willen rijden, dat is ook een afgang voor een grote provincie als N Brabant. Er zou in brabant juist wat meer aan getrokken moeten worden zoals in Limburg....

judithpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 16:09

Helemaal gelijk Ibonn. Maar ik dacht als ze dan bij de regio meerdere wedstrijden willen laten tellen, dan kunnen die in Limburg ook mee telen. Maar nodig is het eigenlijk niet. We hebben in Brabant ook wedstrijden en Etten Leur komt hiervoor zeker in aanmerking. Prinscenhagen kan ik niet zeggen, omdat wij die nog nooit gestart hebben.

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 18:41

Pfff wat gek zeg... 2 wedstrijden moet toch nog genoeg zijn om een regiokampioen aan te wijzen... In westerbork is het kampioenschap voor 3 provincies!

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 23:05

Ik vind het ook nog steeds eaar dat het nk maar 1 wedstrijd is. Dat is het met dressuur toch ook niet?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 07:15

Bij alle disciplines is het NK 1 wedstrijd, maar dat is ook met een EK, WK en OS het geval. Bestaat misschien uit meerdere proeven en meerdere dagen, maar een sgw wordt ook over 3 onderdelen berekend en is ook over 2 dagen, of je moet mazzel hebben. Selectie voor NK is anders, maar dat is ook logisch, niet iedere regio kan voor het NK een RK laten verrijden. Ze zijn juist van het eerste weekend november afgestapt om andere organisaties ook een kans te geven, niet iedereen kan dan nog over het terrein beschikken en niet ieder terrein ligt er dan nog goed bij.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 11:01

Ik doelde inderdaad meer op de voorselecties. Bij dressuur kan het niet voorkomen dat iemand zich voor de grap opgeeft en direct NK wordt. Dat is bij de SGW wel het geval. Weet niet of dan wen voorselectie nodig is, maar laten verrijden over 2/3 wedstrijden zie ik meer nut van in..

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 14:49

Je kunt je zeker in het L niet voor de grap opgeven, dan moet je toch eerst een aantal wp's hebben gereden. NK B bestaat niet.

Wat jammer van de Brabantse kampioenschappen!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 17:35

Inderdaad Mistid, voor het L 8 en dan ook nog in dat seizoen en voor het M 4. Een NK over meerdere wedstrijden vind ik een aanfluiting, voor de beste over meerdere wedstrijden heb je de eventingcup.

Wat betreft de selecties, voor dressuur en springen kan je je debuut maken op een selectiewedstrijd en dus ook met 2 of 3 wedstrijden op dat niveau naar het NK. Je kan in theorie met 1 winstpunt naar het NK gaan, zelfs met 0 als er op de selecties en het RK zo beroerd gereden wordt dat je alles wint met 179 ;) en dat kan dus niet met een NK sgw.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 23:58

Super crossles gehad! Instructeur was erg te spreken over Warempel :)
En na overleg met hem ga ik nog twee B crossjes doen en dan naar de L :)

Heb ook maar besloten om Maasbergen te nemen en Genk te laten zitten.. Pff hendig duur om in belgie te starten zeg!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 08:16

CalvinenGino schreef:
Super crossles gehad! Instructeur was erg te spreken over Warempel :)
En na overleg met hem ga ik nog twee B crossjes doen en dan naar de L :)

Heb ook maar besloten om Maasbergen te nemen en Genk te laten zitten.. Pff hendig duur om in belgie te starten zeg!

als je de benzine erbij telt naar maarsbergen, ben je dan niet hetzelfde of meer kwijt?
fijn dat de training zo goed was gegaan, vond het erg jammer dat ik er niet bij kon zijn..been was eigenlijk al weer goed zaterdagochtend, maar na een hele week niet rijden dan te trainen...hmmm..stuiter stuiter..njaaah

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 09:26

Klopt madelene, al rij ik op Gas ;)
Maarr in Genk moet ik al L gestart hebben en een wp hebben, en dat heb ik dan nog niet, omdat de 2 er voor ik B start.
Dus we gaan in september wel naar Theux ;)
Wel stom dat in Maasberen geen dressuur is!!! Daar kan ik juiste mee scoren :p

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 10:00

Dat gaan we in nederland in de B steeds meer zien, ik vind het ook jammer, het hoort erbij.
Maar ik kan de gedachte erachter wel begrijpen, ook al ben ik het er niet mee eens.
Ik moet me ook maar eens met de kalender bezig houden...op de een of andere manier heb ik zelfs nog geeneens gekeken, ik zie zoveel lijsten hier langskomen...

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 17:09

medecrossers, is er ook een topic waar er gezellig gekletst wordt over trainingen en wedstrijden :) hihi, kan er namelijk niet zo snel 1 vinden waar ik me misschien mag toevoegen :)

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:44

CalvinenGino schreef:
medecrossers, is er ook een topic waar er gezellig gekletst wordt over trainingen en wedstrijden :) hihi, kan er namelijk niet zo snel 1 vinden waar ik me misschien mag toevoegen :)

Nee idd leuk idee
Als een amateur ook mee mag kletsen hihi
Nu is veel onderwerp afhankelijk