[SGW] Verslagen sgw Markelo Snorrewind

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DmNqUe

Re: Verslagen sgw Markelo Snorrewind

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 17:05

Jaja de foto's van de pony's komen online en dan staat alles er van de cross op :d

Horsemaniac

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 18:59

waren de stijl jury's bij de B paarden zonder en MET dressuur hetzelfde? ik was wel tevreden over mijn punten ;) stiekem zelfs een beetje trots ;) had op het eerste veld namelijk een 8 op grondtempo.. en van de andere stijljury een 8 op houding en zit... TOF!!!! de rest 7ens....
ben benieuwd naar de waterbak foto's! was zo trots dat ze die in een keer goed nam! al was het niet van harte hahaha

tips voor watervrees: Breeze wilde nog geen hoefje in een plasje zetten, als het regent en er liggen plassen in het bos dan springt ze uren lang over de plassen ipv erdoor heen ;) ik heb heeeeeeeeeel vaak gewoon gestapt/ gedraafd en toen dat beter ging ontspannen hand galopje door het water gedaan. Wij hebben hier in de buurt een aantal meren waar ik lekker doorheen kan galopperen. hiervoor werd een goede tip genoemd om het eerst met een ervaren paard te doen! dat helpt! je moet zo min mogelijk klooien en gewoon beginnen met dat wat wel lukt en dat vaak herhalen en dan heeeeeeeeeeeeel langzaam je grens verleggen.. daar is het echt VEEL beter van geworden en 2 weken geleden voor het eerst in Lelystad bronsveld een insprong gedaan... Snorrewind even getwijfeld, maar toch gekozen voor de mooie rechte lijn dus over de boom ;) Ze ging gelukkig goed! maar moest er wel wat voor doen ;) no een paar keer oefenen voor de bevestiging en dan wordt het vast makkelijker!

Yesorno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 19:22

Ik ben ook benieuwd naar de waterbakfoto's. Lijkt me dat t daar best donker was om te fotograferen?

Denk dat je veel water moet oefenen met rust en het een beetje leuk moet maken.
Simpel er doorheen stappen en daarna galopperen. Snap heel goed dat n paard twijfelt bij een insprong; straks s dat water een meter diep. Dat weet dat beest ook niet.. :P

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 19:37

Daarom oefen ik ook altijd ondiepe waterbakken. In de cross is het ook nooit diep dus heb ik tot nu toe meren vermeden. Hij weet niet anders dan dat het ondiep is..
Dus als oefening zou ik zeggen, veel waterbakken oefenen op crossterreinen en nog niet naar meren of andere diepe wateren gaan. Laat het paard eerst weten dat het echt niet eng is!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 19:42

Idd Marijke, 2 jaar geleden jureerde hij ook. Was toen ook hetzelfde met stijlcijfers.. Ik snap alleen niet dat er zoveel onvoldoendes zijn.... Bepaalde dingen zoals je balans/ controle etc. is toch gewoon basis? Natuurlijk zijn er ook uitzonderingen zoals Anke bijvoorbeeld, maar de helft is geen uitzondering denk ik...

Ik zou heel veel water opgaan zoeken voor het watervrees. In Maart stond ik met haar tijdens de 1e training bijna 15 minuten voor het water stil, daarna heeft ze regelmatig zo gestaan als ze water zag:
Afbeelding
Ben toen elke week 2x naar het water gegaan, zonder andere paarden. Elke keer heel consequent en duidelijk maken dat ze er in moet... Als ze er in staat heel erg belonen en snoepje gegeven. De afgelopen 2 crossen die ik met haar gereden heb, Etten Leur en Renswoude ging ze zo het water in. Ik zou juist niet met andere paarden gaan oefenen, achter anderen aan doen ze het meestal wel. Maar het gaat er juist om dat ze het alleen doen, anders zit je op de cross straks weer. Zeker niet gelijk over een boom ofzo het water in springen. Dat komt later, eerst moeten ze leren dat er geen krokodillen in het water zitten en er met vertrouwen in gaan. In maart deed ze het absoluut niet en 2 weken terug sprong ze over de dikke boom bij Rob het water in. Met heel consequent zijn en je paard laten zien dat ze jou kan vertrouwen kom je het verste denk ik. :)

Ik wou net op de site van WM kijken, maar ik kan de foto's niet vinden.. Ik kijk waarschijnlijk super scheel omdat iedereen ze wel vind. Maar ik kan boven in de balk niet verder naar rechts dan de springwedstrijd bij Snorrewind... Meer mensen dit probleem (gehad)?
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 14-05-13 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Lordino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 19:51

Misschien lees ik ergens overheen, maar weet iemand wie er foto's heeft gemaakt van de waterbak? Er stond een vrouw. Ik kan ze op wm fotografie niet vinden.

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 19:52

Sann: nouja de controle was er het grote deel gewoon niet zondag. Dus hoorde daar gewoon bij hoor! Moet wel zeggen dat ik pas 2jaar nadat ik het paard heb officieel ben gaan crossen omdat ik daarvoor niet genoeg controle had. Dat gaat de laatste tijd erg goed, helaas door spanning een terugslag in de cross maar we moeten toch km's maken.
Klinkt als een goed trainingsprogramma voor het water!! Fotos zijn inderdaad niet te zien in die balk. Best slecht, op mobiel wel en die link heb ik doorgestuurd.
Staat wat pagina's terug :)

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:14

Horsemaniac schreef:
waren de stijl jury's bij de B paarden zonder en MET dressuur hetzelfde? ik was wel tevreden over mijn punten ;) stiekem zelfs een beetje trots ;) had op het eerste veld namelijk een 8 op grondtempo.. en van de andere stijljury een 8 op houding en zit... TOF!!!! de rest 7ens....

Alsjeblieft! :). Heb niet veel 8-en kunnen geven. Heel veel die zittend de cross reden.
Zag dat we als stijljury bij de B paarden zo goed als gelijk waren.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 20:17

wat een waardeloze site dan dat zoveel mensen het niet eens duidelijk zichtbaar krijgen.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 21:19

Inderdaad niet echt de meest handige site voor de foto's.... zeker ook niet omdat alles door elkaar staat...

Het is wel een flink 'slagveld' geweest in Markelo als je de uitslagen zo bekijkt. Wel jammer dat ze ook geen stijlpunten van mij hebben ingevoerd, ben in de waterbak gestrand, dus bij beide jury's langs geweest... Nou ja, hopelijk volgende keer weer :)

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 23:35

Pfffff, wakker liggen omdat mijn paardje niet fit is :(
Ze heeft zich tijdens de dressuur geraakt aan de binnenkant van haar voorbeen tijdens een struikelpas, goed terug te zien op de video.
Het is echt een iniminie sneetje, zag het zondag na de tijd bij het benen wassen pas, maar de volgende dag toch wat dikker.
Toch even mee bij de DA geweest en voorlopig rustig aan doen, dwz geen cross trainingen en wedstrijden, wel goed op de buigproef gelukkig.
Bij deze dan ook afgemeld voor Maarsbergen.... had er zo'n zin in!! Maar neem het wel voor lief dat ik niet kan starten en ga voor safe.

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 06:34

He bah wat vervelend :( goede beslissing om het rustig aan te doen dat het weer goed kam herstellen. Maar kan me voorstellen dat het een domper is :(:)

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 06:36

Ooh mm wat balen. Maar idd better safe than sorry. Hopelijk knapt do gauw op.verstandig om mb af te zeggen

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 06:42

Oh wat jammer zeg.... :(

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-13 07:12

Mizzmontana dat is balen. Hopelijk knapt ze snel op

Yesorno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 07:48

Oh wat vervelend zeg!! Wel goed dat je dan keuze maakt rustig aan te doen..

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 07:57

had je algePBd MizzMontana, echt zo balen allemaal!

ik zat zelf net op uitslagenlijst te kijken en zie dat ik niet eens bij stijljury in buurt kwam ;). ik heb trouwens bij de 4e weigering ook mijn rugnummer niet ingeleverd, maar ben er wel meteen uitgegaan (langs de bar). en het is ook nog omgeroepen dat ik gestopt ben. dus ik hoop maar gewoon dat het geregistreerd is dat ik niet ben doorgereden (zie er namelijk geen hindernissenlijst bij staan).

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 08:40

Zag net op de uitslagen dat ik 2 weigeringen heb gekregen terwijl ik echt maar 1 stop had op 12. Ben wel in stap de waterbak in gegaan maar daar zeker niet stilgestaan... Balen van mijn winstpunt maar ik ben wel tevreden hoe hij liep!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 09:17

Lief dat jullie zo meeleven :)
Ben heel zuinig op haar en plan was sowieso na MB pas weer een cross in het najaar. De hele zomer staat niets gepland dus we doen mooi rustig aan.
Ga zo maar even met haar stappen, ik mag er wel een zadel op leggen dus we doen een rondje door het bos. Toch wat leuker dan aan de hand rondjes over het erf.

Carbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 09:48

muts_marijke schreef:
(bedoel het niet als bla bla maar om aan te geven hoe belangrijk goede water training is, andere ruiters springen er veeel eerder in, maar ik wil er alleen maar mee zeggen dat het oefenen oefenen oefenen is :) )

Of je krijgt goede tips van mede deelnemers tijdens cross lessen :) :+ :D

Carbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 09:58

Ik ben ook tevreden over mijn rondje in Markelo. Dressuur had ik 174 punten.. beetje aan de lage kant volgens mijzelf maar ach.. Vervolgens springen foutloos maar het parcours was net 2 hindernissen te lang... werd op het laatst strek en snel... Toen de cross dit liep als een trein foutloos en 4.15 (kwam omdat ik overal goed door reed en geen alternatief heb genomen behalve op het water). Zelf vond ik het een eerlijke cross en met goede trainingen en voorbereidingen moet je ver komen. Ik heb zelfs nog gewacht op de prijs uitreiking, helaas net buiten de prijzen (7e). Zag ik gisteren de uitslagen zie ik wel dat ik prijs heb... Even achteraan gebeld moet vandaag weer bellen... Hopen dat ik hem nog mag ophalen.. Mijn volgende stop is in Maarsbergen, stond als een van de eerste op de wachtlijst...

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 10:25

Ik zag het ook Cariene. Vond het al zo gek dat je zei net langs de prijzen. Hopelijk kun je je prijs nog ophalen, lijkt me hun fout dus neem aan dat ze dat rechtzetten. Maarsbergen kom je vast wel door :)

Zie trouwens dat morgenavond ook de oefencross kan worden gereden vanaf 18.00

Carbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 10:53

Waar Anke?? Bij Snorrewind?

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 11:14

Ja. Morgenavond vanaf 18.00 en zaterdag tussen 1 en 5 :)
Helaas kan ik beide keren niet. Anders was ik nog wel voor een rondje gegaan puur om te oefenen dat hij bij mij blijft, zo niet gewoon stilzetten. Maar dan gaan we dat maar in Winterswijk proberen in juni :)

Horsemaniac

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 11:24

BuenaVista schreef:
Horsemaniac schreef:

Alsjeblieft! :). Heb niet veel 8-en kunnen geven. Heel veel die zittend de cross reden.
Zag dat we als stijljury bij de B paarden zo goed als gelijk waren.

Thanks voor het compliment! _/-\o_

Goede aanvulling Ankevivaldi! onze meren zijn meer plassen zonder diepte... bij de ene blijf ik bij de rand en de ander is niet dieper en ik blijf inderdaad ook altijd tot onder de knie want anders wil breeze niet meer galopperen ;)

@ Mizz montana sterkte! jeetje wat een pech!

@ Annikavolder: dat is wel erg jammer inderdaad!