[SGW] voorbespreking sgw ermelo!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Daphne

Re: voorbespreking sgw ermelo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 07:58

Oh Sue, balen van je val!
Rianne, fijn dat je lekker hebt gereden :)
Ilona: Ik geloof dat ik je heb zien zitten dan, toen we gingen verkennen. De foto's kan je het misschien het beste bij SGW-ITP plaatsen denk ik?
Curly2day: Gefeliciteerd met je verjaardag & veel plezier/succes!

Bij mij ging het gister wel goed. Dressuur vond ik matig, we hadden nog wel 185. In het springen ging het al een stuk beter, simpel foutloos rond :) De cross ging eigenlijk ook best goed. Het lijntje 4-5-6 vond hij toch wat bijzonder. Bij 6 stond hij echt te kijken van 'meen je dit? nou oké vooruit dan maar'. Daarna simpel verder, piano ging heel mooi. De hindernis na de brug ging goed, maar wel enorm hoog er over haha. Toen lekker verder, watercombinatie ging lekker, daarna 13AB mooi op 4 galopsprongen etc. Het enige probleem wat ik nog kreeg was dat je onder de brug door moest en daarna 18-19 moest springen. Ik vond het al niet simpel met lopen en inderdaad, niet genoeg opgevangen en hem net iets te veel overvallen waardoor hij er eigenlijk langs liep. Nog eens aangestuurd en toen ging het wel goed, nog steeds wat spannend, maar hij ging wel :) Dus ik ben tevreden!
Ik vond het voor een tweede L-cross eigenlijk nog best een beetje hoog/breed af en toe, want zo hoog/breed had ik nog nooit een cross gereden, maar het blijkt maar dat hij zich ook hier makkelijk mee redt. Dus dat geeft veel vertrouwen voor de rest van het seizoen :D

loveyrsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 08:05

Iedereen veel succes vandaag!!:D
Ik ben er helemaal klaar voor!!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 10:13

Nou de grond is niet zo hard in Ermelo..
Iedereen succes verder nog!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 10:25

Jij bent dat toch niet gaan testen hè San??

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 11:34

Ik baal..

Ik ben zo zenuwachtig steeds dat ik niet weet wat ik met mezelf aan moet.. met springen op 1 een weigering maar daarna super fijn door, foutloos.

Met cross vol overtuiging over 1,2,3 en 4.. voelde zo top aan.
Piano had ik weigering verwacht en inderdaad, opnieuw aangereden en toen super, flink beloond
Maar toen de hindernis na de brug, voelde haar twijfelen en voordat ik t wist ging ze erlangs en lag ik op de grond.
Ik baal zo erg, iedere keer op hindernissen met stro blokkeert ze.

Al met al toch trots, paard was voor t eerst super braaf en rustig en dit was onze 3e x na een pittige blessure van mijn kant.

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 11:37

Zou iemand mijn stijlpunten (en vooral de opmerkingen) willen doorgeven? Dan ga ik lekker mijn paardje naar de wei brengen. Ik had nummer 193. Verslagje volgt, maar ben zeer tevreden. Vast bedankt!

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 11:55

Wij zijn ook weer thuis! Ik reed met de schim in het roze. Tijdens het losspringen werd Layla behoorlijk pittig, in het springparcours dus extra op de rust en tempocontrole gelet. Kostte ons 1 balkje maar heb heerlijk gereden. Daarna door naar de cross. We gingen al heerlijk van start, na hindernis 7 was ze even zoekende op het ''grote veld''. Ik merk dat dat nog wel indruk geeft. Helaas een stop op 9b. Ik vond dit ook een lastige dubbel, wilde toch vaart maken voor 9a maar kwam daardoor te hard op 9b aan. Voorderest foutloos en volgens mij een tijd van 4.08 ?

Ben benieuwd naar de rest van de reacties! Mocht er een bokker zijn die bij de prijsuitreiking blijft, en mocht ik toch prijs hebben (ga er vanuit van niet), zal een van jullie dan zo vriendelijk willen zijn dat op te halen? Yentl Klein Gotink met Di Layla. De eigenaresse van mijn paard (Curly2day) is vandaag jarig dus daarom meteen richting stal gegaan!

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 11:59

Is er nog iemand in Ermelo aanwezig die voor mij zou willen kijken of ik in de prijzen zit? Dan weet ik of ik nog terug moet komen vanmiddag. Was wel foutloos en binnen de tijd, maar heb denk ik niet zulke hoge stijlpunten.

_E_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 12:43

Ik heb heerlijk gereden! Springen foutloos en cross ook fijn foutloos. Kleine twijfel op het water, maar ging er toch mooi in. 5 sec buiten de tijd. Had nog een 6e prijs :)

iedereen die nog moet veel succes! Ik was toch wel blij dat ik vanmorgen mooi optijd mocht met dit (natuurlijk wel erg lekker) warme weer!

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 12:49

Ik ook lekker gereden. :) Springen foutloos. Cross ging ook super. Bij de opsprong snapte ze het even niet, stond ze even stil, maar daarna uit stilstand nog gesprongen. :P Is wel als weigering aangerekend. Daarna weer lekker verder en alles super gedaan, dus ben heel tevreden.

Ga Gorssel gewoon mooi L opgeven. :D

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 12:51

Ik ben ook alweer onderweg terug, gelukkig mocht ik vroeg starten met die warmte.
Mijn paard deed het weer super, springen en cross foutloos en een 1e prijs!

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 15:26

Gefeliciteerd!!

Ik krijg net een app met mijn stijlcijfers.. 7,7 en een 8.
Extra hard balen.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 15:58

Sannn, ik heb je zien springen en was de cross aan het lopen toen jij van start ging. Ik dacht nog; Nee, wat balen!!! En ik doe hetzelfde -O-

Springen stop op 1, daarna met iets meer gas een super fijn rondje en verder geen fouten meer gemaakt. Kwam overal perfect uit, zo fijn was hij te regelen. Dat is wel eens anders. ;) Bij ons ligt de stress in het springen en niet in de cross. Dus vol enthousiasme op naar de cross. Edge vertrok vanaf zijn achterbenen, die was zo happy. Helaas was hij iets te enthousiast. :+ Hij vloog over 1 en 2 en ging zo kneiterhard de bocht door naar 3, dat ik flink moest remmen. Hier ging het mis en boorde hij zich op het allerlaatste moment in hindernis 3, zo snel, dat voordat ik het wist ik er op mijn voeten naast stond. :Y) Echt superzonde, ik had echt zin om die mooie cross te rijden, maar helaas. The Edge was ook enorm boos dat hij zo snel al moest stoppen, haha!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 16:20

Kahawa schreef:
Ik ook lekker gereden. :) Springen foutloos. Cross ging ook super. Bij de opsprong snapte ze het even niet, stond ze even stil, maar daarna uit stilstand nog gesprongen. :P Is wel als weigering aangerekend. Daarna weer lekker verder en alles super gedaan, dus ben heel tevreden.

Je mag ook niet uit stilstand springen. Dus zo gek is die weigering niet...

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 16:31

Bij eventing is springen vanuit stilstand een weigering. Jullie maakten me in de war, ik dacht dat de reglementen misschien veranderd waren dus heb het nog maar even opgezocht:

Reglement Eventing:

5. Weigering:
a. Men spreekt van weigeren, wanneer het paard halt houdt voor een te springen hindernis. Het stilstaan, onmiddellijk gevolgd door het springen vanuit stand wordt eveneens als een weigering bestraft.
b. Bij waterinlopen mag een kleine aarzeling nooit een weigering tot gevolg hebben als het totaalbeeld voorwaarts blijft. Bij afsprongen mag een paard/pony even aarzelen om zijn landing te taxeren. Dit is in overeenstemming met de africhting van paard/pony en deze kleine aarzeling moet derhalve niet als een weigering worden aangerekend.

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 16:34

Otto en ik hebben een heerlijke crossdag gehad vandaag. Het springen ging al fijn (dat is ons struikelblok) en de cross ging super, foutloos.
Ik vond het best een pittige B-cross en vond dat er goed gereden werd door de combinaties die ik zag langskomen. +:)+
Zelf vond ik het wel leuk dat ie wat pittiger was. :))

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 16:44

Loetie84 schreef:
Kahawa schreef:

Je mag ook niet uit stilstand springen. Dus zo gek is die weigering niet...

Dat zei ik ook niet...

Maar wist het gewoon niet zeker op het moment zelf, want weet nooit helemaal zeker of ik het helemaal goed gevoeld heb en het duurde vrij kort en gaat toch erg snel allemaal.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 16:47

Netjes Motje! Had je nog prijs?

F_E wat jammer zeg!!

Joyce mooie stijlpunten zeg! Volgens mij heb ik je nog zien rijden, hij had er zin in!

Lisa gefeliciteerd!! Super!

Kahawa jammer van je weigering

E gefeliciteerd! Mooi resultaat!

Suzanne ook mooi foutloos

Yentl jammer van 9b

San whats gebeurd?

Daphne jammer van 19, maar verder goed!

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 16:47

Ik had een betere dag en mijn jonkie ging fijn foutloos en 4e. :)

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 17:02

Goed gedaan Sue_!

En nee, ik reed HC. Ik rij gewoon voor m'n/ons plezier.
Als het springen nou goed gaat ga ik misschien wel weer één of twee stapjes hoger, maar ik vermaak me prima op zo'n dag als vandaag. :)

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 17:36

De afgevaardigde (zo heet dat toch?) W.G. was ook goed bezig. Ik heb hem mensen horen aanspreken op het niet dragen van een rugnummer tijdens het losrijden, een te strakke neusriem voor iemand de springring in ging en wieltjessporen bij het losrijden voor de cross.
Tja, natuurlijk niet leuk als je dat overkomt maar je moet het natuurlijk ook in orde hebben.

xMaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 17:52

Dat was ik met de te strakke neusriem. Maar heel mijn hand paste er tussendus vond zelf dat ie niet zo strak zat.
Maarja. Bij mij ging springen goed was foutloos.
In de cross ging hindernis 1 heel netjes
en kwam goed op 2 aan maar paardlief vond van niet en op t moment dat ik t gevoel kreeg dat hij ging afzetten ging hij ineens vol op de rem en lag ik boven op de hindernis.
Later kwam wel die man die mijn neusriem ging controleren nog naar me toe dat hij had verwacht dat ik wel goed rond zou komen omdat ik een goed gecontroleerd tempo had en goed over 1 ging.
Achja volgende keer beter!

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 18:04

Oja, was jij dat? :)
Wel fijn dat hij je achteraf nog een complimentje gaf, en jammer dat je bij 2 gestrand bent.

Stond je toevallig ook naast me bij de trailers?

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 18:19

hey Motje, ik was nummer 194...na jou...we hebben nog even staan kletsen...leuk dat ik nu ook een gezicht weet bij jou naam.
en xMaika, ik stond aan de springring te kijken, hij had eerst mij gecontroleerd en toen jou, ik hoorde jullie praten..
en de dame van de sporen stond voor mij de sporen uit te doen...hihi wat een toeval allemaal!!
Ik heb super gereden, foutloos in het springen en foutloos in de cross met maar 6 sec over de tijd heen, het wordt wat met mijn monster! nu nog leren sneller terug te komen voor de hindernissen en dan moeten we hopelijk van het najaar een keer in de tijd kunnen rijden.
Ik weet niet wat ik geworden ben uiteindelijk (niet in de prijzen iig) maar wil wel nog weten hoe het voor mij geëindigd is

edit...ik zag dat de uitslagen online staan, ik was 10de! dik tevreden dus!!
Laatst bijgewerkt door madelene op 06-07-13 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 18:26

Motje11 schreef:
Goed gedaan Sue_!

En nee, ik reed HC. Ik rij gewoon voor m'n/ons plezier.
Als het springen nou goed gaat ga ik misschien wel weer één of twee stapjes hoger, maar ik vermaak me prima op zo'n dag als vandaag. :)

Vanaf de kant waren er veel mensen erg positief hoe fijn en eerlijk je door de cross ging :D