[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

madelein

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 20:31

Mijn inschrijfformulier voor ons (oefen)cross debuut is verzonden :). Dan hoor ik vanzelf wel of ik toch die ene winstpunt moet hebben neem ik aan.
Spannend!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 22:25

Over zadels, ik heb een devoucoux spring zadel en rij aar ook de dressuur proef mee. Vind dat in de B en L prima kunnen maar wil nog wel een keer naar een dressuur en cross zadel overstappen.

Caro, fijn dat je weer aan de gang kan met je paard, zou leuk zijn als je dit seizoen nog een (oefen)cross kan rijden.

Marije ben jij uiteindelijk nog naar Ermelo geweest?
Ik heb uiteindelijk alleen de 4 jarige gestart in de terreinproef en die deed het heel goed!! Het minst kijkerig van allemaal denk ik. Dat mag ook wel na zoveel trainen :+

Madelein wat leuk dat je debuut gepland staat!

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 07:07

kimdepim schreef:
Marije: Wat balen dat het nog wat dik is!
Caro: Hopelijk kun je snel weer springen en dan uiteraard crossen ;).
Tiahastrona: Fijn dat ze het wat gaat snappen.

Ik heb me opgegeven voor het BB in Norg :o (hoop dat er nog plek is) en de oefencross in Nijeberkoop.
Vanmorgen even op ons clubterrein gereden en ook was crosshindernisjes meegenomen. Ze vind het echt heel leuk dus ik heb me maar opgegeven en dan zien we wel :).
Eerst morgen maar even twee keer een BB parcours springen in Bergum.

Leuk Kim! Ik moet morgen helaas werken, dus kan niet naar Bergum. Had ook wel met Edelweiss naar Norg gewild in de BB, maar heb Texel opgegeven en dat is op dezelfde dag. Denk dat ik haar volgende week zondag een rondje BB springen start, voor de eerste keer :)

@MizzMontana: Mooi dat jouw rondje goed ging! Weet even niet wie jij was :+ In welke groep startte je? Ik was er ook :)
Heb gister met haar gestapt en gedraafd op het harde, dat ging helemaal goed. Daarna even overlegd met de veearts, zij gaf ook aan dat het dan wel moest kunnen. Had haar nog afgespoten thuis en daarna rustig ingevlochten. Had m'n andere paardje voor de gezelligheid/veiligheid mee naar Ermelo genomen, zo bleef Edelweiss lekker rustig. Ik vond het eigenlijk best goed gaan :D Ze had bij het oefenrondje een paar stops, maar rustig telkens opnieuw aangereden en bij het 2e rondje sprong ze alles en galoppeerde ze ook lekker door. Voor de ervaring die ze had, vond ik dit eigenlijk heel prima. Deze hoogte hadden we ook nog niet vaak gedaan haha, dus ze heeft veel geleerd :)
@Madelein: spannend! Leuk om naar uit te kijken!
@Anne: Jammer dat er geen oefencross/BB in Vasse is..
Laatst bijgewerkt door marije1987 op 16-08-13 07:15, in het totaal 1 keer bewerkt

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 07:14

Zo, goedemorgen!

Bedankt voor de complimenten over de schimmel. Vanavond mag deze mee voor het eerst mee naar de springles bij de Nieuwe Heuvel. Gaat meer om de ervaring van een nieuw terrein en dat er meerdere paarden langs zullen draven. Zou mooi zijn als ik nog een klein hindernisje mee kan pakken!

Ik ga nu even bijlezen want jullie kletsen vlot door! :D

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 08:00

Krijg net een mail dat de bb vol is... 17 mensen op de wachtlijst :(.
Nou ja volgende keer beter!

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 08:47

Zo even niet op de form en er zijn al wat nieuwe leden bij, leuk allemaal fanatieke sgwers!
Welkom: xTesslove, Kimdepim, Rianne, Madelein.

@Kimdepim: zo te lezen, ben je al goed op weg met het oefen met de cross en leuke paarden!
@Rianne: mooie foto, zijn goed gelukt.
@MArije1987: Dat was zeker schrikken van Edelweis, super om te lezen dat het goed gaat.
@Mizzmonata: voor de eerste keer, lijkt mij dat je goeie prestatie hebt geleverd. Als je ook nog je eigen fouten herkend, ben je alleen maar een sprongetje voor Toch... zonder fouten leer je het niet.
@Caro29: leuk, dat het na een poosje stil staan zo goed gaat
@Tiahastrona: Nog gefeliciteerd
@Anne3000: hoe ging je M1?
@Uk_eef: mooie kleur heeft hij
@Irene: Lijkt me heelijk het stand, helaas voor ons ook te ver.
@Madelein: jammer dat bb vol zit

Ik heb gisteren Alice Naber gemailt voor een les, na onze vakantie. Over een week gaan we 3 weken op vakantie. Van weekend voor het eerst een wedstrijd gegaan, Endurance 22km. Ze is nog niet klaar voor een dressuur proef. Maar Endurance, was voor haar haalbaar. Goeie ervaring, drukte van andere paarden, voor brengen bij de dierenarts en stilstaan bij de trailer. Alles ging super, behalve dat ze in de ochtend niet de trailer in wauw, en we hebben er zo lang op geoefend het ging zo goed.

Als ze vingers had, liet ze echt twee middelvingers zien "zoekt het maar mooi uit met die trailer van je" met hulp van twee anderen en twee lijnen is ze er wel in gegaan. Op de trailer toont ze een uitstraling zonder angst en knabbelt wat hooi weg.

Na onze vakantie gaan we het echte werk doen, springles, crossles en dan een oefencross. Heb er zin in!

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:23

Eerste keer M1 in Lonneker was goed :D Ik maakte zelf een paar fouten en reed hem de eerste proef t diep ingesteld. Was nog niet voldoende. Paard was echter top voor de eerste M1.

Je ziet het ook wel aan deze foto; paard loopt fijn en ik zit overdreven te doen :P
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:51

Netjes! mooi paard heb je Anne

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 13:11

Dankje :) (nog een leuk weetje; we hebben deze Don Frederico gratis gekregen)

Rijden jullie ook dressuur en spring wedstrijden naast de SGW's? Alle 3 met 1 paard? Dat heb ik vorig jaar wel gedaan met me oudere merrie, maar denk niet deze dat gaat overleven :P

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 13:25

Zulke kado's wil ik ook wel ;)

Nu dat ik Emy heb, zijn we op andere disciplines gaan richten. Hier voor reed ik alleen Endurance, maar deed veel recreatief in de cros, springen en uiteraard dressuur als basis. Toen kwam ik achter dat de cros mjj wel erg beviel, en met dit paard zou dit een mogelijkheid kunnen zijn.

Mijn doel is wel voor dat we echt gaan starten met de sgw, dat we eerst paar dressuur proeven en springparcours hebben gedaan. Vindt wel dat ze deze twee taken goed moet beheersen. Wij zullen het zeker naast doen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 13:39

ik heb met alle crosspaarden ook reguliere wedstrijden gestart. Ukkie loopt nu M2, L springen en L sgw, onze vierjarige is daar nog niet aan toe. Ik merk wel dat het in het crossseizoen - maart-juni en aug-okt - er nauwelijks in zit, omdat ik wel mn sgw wil starten en niet ieder weekend weg wil.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 13:46

Madelein wat jammer!

Anne3000 fotos zien er goed uit! Hoe oud is je paard?

Ik doe ook alles. Maar met dit paard doe ik lekker rustig aan, toont al heel wat voor een vierjarige maar moet toch nog veel sterker worden.. juist omdat ie zo makkelijk loopt moet ik oppassen dat ik niet teveel van hem ga vragen. Ik ga dit najaar wat crosslesjes en miss 1/2 oefencrossjes rijden en verder in de winter wat dressuurproefjes en misschien wat bb parcoursjes. :)

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 14:49

Neesa: Oke, dus zowiezo eerste gewone dressuur en springwedstrijden. Leuk.

Lielle: Snap ik, dat heb ik dus met de dressuur wedstrijden. Er zijn erg veel leuke en mooie concoursen die ik hier wil starten met hem. Onder andere ook de Amelose Ruiterdagen en dan wordt het al snel veel ;)

_rianne: Hij is 5 jaar. Vergeleken met vorig jaar is hij nog een paar cm gegroeid en moet nog veel breder en sterker worden. Tijdens het springen voel ik hem na een tijdje slap worden achter. Dan is ie alweer op ;)
Ja met zo een als die van jou moet je inderdaad uit kijken dat je niet te veel doet. Dat is misschien nog wel lastiger.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 21:59

Ik start in de winter wel springen en dressuur maar net als bij Lielle komt het er in het cross seizoen haast niet van. Veel te druk met crossen en de andere weekenden trainen. Als er dan een weekend niets is hou ik dat graag zo!

Marije ik was de laatste van de derde groep, blauw shirt aan met een vos. Welke groep reed jij? Had je ook opgegeven voor de veiling?

Lastig om op de telefoon uitgebreid te reageren, na het weekend maar weer eens op de laptop bijlezen. Nu snel slapen morgen met mijn eigen paard naar Putten en dan zondag crossen.

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 08:24

Iedereen alvast veel succes dit weekend met de cross in Ede/Putten! *\o/*

Gister voor het eerst de schimmel meegenomen naar springles nadat we thuis één keertje wat balkjes hadden geoefend. Deed het echt weer heel braaf en heeft alles gesprongen. <3 <3 Video's volgen nog.
Afbeelding

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 18:04

Leuk paard :D (UK_eef)

Oke dus dan is soms echt focussen op de sgw wedstrijden belangrijk. Dat het niet te veel wordt voor jezelf en voor je paard. Soms wel jammer, vind ik, van de dressuur en springwedstrijden.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 21:41

Ik kom weer even binnenvallen. Dit seizoen lijkt het wel een ramp om sgw te starten.
Alphen Chaam werd afgelast vanwege sneeuw, Etten Leur waren we daardoor te laat. Vrouwenpolder ging niet door. Princenhage gaat nu ook opeens niet door en van Lisse krijgen we tot nu toe geen enkele reactie.
Merksplas mocht er niet gestart worden van de knhs maar stond mijn dochter wel op de startlijst. Helaas kwamen we daar te laat achter.

Inmiddels heeft hij wel in twee springwedstrijden twee winstpunten en een prijs gehaald en in vier dressuurwedstrijden zijn punten voor het L1 maar eens een keer echt sgw starten zou toch wel leuk zijn.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 04:22

Percy schreef:
Ik kom weer even binnenvallen. Dit seizoen lijkt het wel een ramp om sgw te starten.
Alphen Chaam werd afgelast vanwege sneeuw, Etten Leur waren we daardoor te laat. Vrouwenpolder ging niet door. Princenhage gaat nu ook opeens niet door en van Lisse krijgen we tot nu toe geen enkele reactie.
Merksplas mocht er niet gestart worden van de knhs maar stond mijn dochter wel op de startlijst. Helaas kwamen we daar te laat achter.

Inmiddels heeft hij wel in twee springwedstrijden twee winstpunten en een prijs gehaald en in vier dressuurwedstrijden zijn punten voor het L1 maar eens een keer echt sgw starten zou toch wel leuk zijn.

Lisse heeft hier ook een week of 3 geduurd voor ik een reactie kreeg... -O- Hopelijk heb jij meer geluk dan ik, want mijn rubriek ( BB paarden) zit al vol...

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 12:40

madelein schreef:
Krijg net een mail dat de bb vol is... 17 mensen op de wachtlijst :(.
Nou ja volgende keer beter!

Jammer! Wat wordt nu je volgende wedstrijd?

@Percy: Dat is wel een hele serie afgelaste wedstrijden zeg! Ondertussen wel goed bezig op de spring- en dressuurwedstrijden, netjes! :D
@UK_Eef: Gave foto :D Ziet er goed uit! Super dat ie het zo goed oppakte!
@MizzMontana: Dan heb ik je wel gezien, maar niet gesproken haha. Ik moest in de 3e groep, maar had me wat vergist met de tijd en moest uiteindelijk heel snel losrijden en inspringen (dacht ik), maar toen mocht ik toch later, dus viel het qua tijd wel weer mee. Ik had Edelweiss ook opgegeven inderdaad, maar verder niets gehoord, dus denk dat dat niet door gaat.
Jij al iets gehoord? En hoe ging het in Putten en met crossen?
@Neesa: Leuk dat je endurance hebt gereden! Best een afstand ook! Hoe lang deed je daarover? Even aan 't testen bij de trailer dus haha, boefjes zijn het soms he, die jonkies!
@Anne3000: Mooie foto's en je paard loopt netjes zeg! Ik rij ook nog dressuurwedstrijden (M2 met m'n Harley en heel af en toe M1 met m'n Matterhorn) en springwedstrijd(Z met m'n Matterhorn) en cross ook met hun beide (B of L). Vind het super leuk om alles beetje af te wisselen! A.s. zondag ga ik m'n eerste BB springparcoursje met Edelweiss starten :D Lekker wedstrijdweekje deze week: woensdagavond en zaterdag M2 starten en zondag dan Bb en Z springen.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 13:51

Wat grappig Marije, ik ben dan op jou plaats gestart. Zat er best op tijd op omdat de vos best fris kan zijn en toen liep het ook nog iets uit.
De ringmeester riep jou nummer en ik hoorde je zeggen: ik moet nog losrijden. Toen heb ik gemeld dat ik wel wou starten, kwam mooi uit zo!
De vos is geselecteerd voor de veiling, hoorde het dezelfde avond nog, dus denk ook niet dat je er bij zit als je niets gehoord hebt :( of ben je er ook wel blij mee dat Edelweiss blijft?

Putten/Ede ging fantastisch!! :D Heb echt genoten van mijn twee paarden.
De 5 jarige in het L had ik slecht mee gereden in de dressuur 174. Was echt mijn eigen schuld, rugnummerhouder vergeten en moest er 1 regelen en haasten en was nog 1 proef voor mij toen ik bij de ring kwam. Normaal kan ze wel 10 punten er bij lopen maar ik was te gespannen.
Springen wel foutloos en in de cross was ze geweldig!! Overal goed aanpakken en makkelijk binnen de tijd gereden. <3
De vos had een balk en een foutloze cross, wel 8 seconden buiten de tijd, maar met een 6.3 en een 6.7 toch nog 11e van de eerste B groep. Echt heel knap van hem, hij heeft dan ook de komende tijd vakantie. Lekker in de wei en bosritjes met hem maken.

Madelein jammer dat je niet mee kunt doen in Lisse.
Percy voor jou en je dochter ook jammer dat het niet zo mee zit met het starten op sgw's. Wel netjes van de behaalde spring en dressuur punten!
Eef wat een leuke foto!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:48

@marije, geen idee. Denk dat ik het dit jaar bij het springen en de dressuur houdt. Volgend jaar actief in de sgw starten, mits de trainingen goed gaan en hij niet teveel last krijgt van zijn ataxie.
Volgend jaar is ie 5, ook een mooie leeftijd voor een debuut in de sgw :).
Het kost ons nu best veel moeite om überhaupt onze eerste winst in de dressuur te rijden. Hij kan enorm spannen op concours. Daarnaast heb ik er bijna een half jaar uit gelegen ivm een knieblessure. Dus denk dat we vooral kilometers gaan maken op concours komend binnen seizoen. Misschien nog wat oefencrossjes binnen mee pakken.
Verder zie ik ook niet heel veel in de buurt van noord-zuid Holland aan wedstrijden, of zoek ik verkeerd?

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 14:52

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 18:14

MizzMontana schreef:
Als je zoekt op wedstrijdplatform vind je het meeste wel.
Heb je onderstaand topic gezien? Hier staat ook nog het eea.
[SGW] Oefencrossen en tripalons 2013

Thanks!
Moordrecht proberen, hopelijk is daar nog plek

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 19:24

Knap Marije dat je zoveel verschillende wedstrijden in 1 seizoen krijgt :) Lijkt me ook wel wat hebben, dan ben je wel heel SGW bezig :P
Mooi lijstje van de oefenparcoursen :D ik heb besloten eerst in Nordhorn en evt Wietmarchen de crosshindernissen te oefenen.
Ik heb ook een Garmin spothorloge gekocht, om op buitenrit om te doen en met me andere paard mee naar het strand (dit jaar is het andere paard aan de beurt voor het strand, want die is nog nooit mee geweest). En ook endurance als we volgend jaar niet meer gaan fokken.

EN: Die kan ik natuurlijk ook ooit in de cross gebruiken ;)

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:13

Citaat:
@Neesa:Leuk dat je endurance hebt gereden! Best een afstand ook! Hoe lang deed je daarover? Even aan 't testen bij de trailer dus haha, boefjes zijn het soms he, die jonkies!

We hebben er 2 uur over gedaan, gemiddelde snelheid 11 km p/u.