[SGW] Voorbespreking SGW Markelo Snorrewind

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 17:45

:D
5 uur daar is goed, ik zal je een telefoonnummer sturen via PB, altijd handig.
Gaat 1 van jullie nog naar Winterswijk een oefenrondje doen donderdag?
Ik neem de 4 jarige mee en had eigenlijk bedacht dat Do wel klaar is voor Markelo maar nu valt mijn springles uit en heb ik stiekem wel zin om Do ook mee te nemen. Onder het motto: niet echt nodig maar wel heel leuk :D

Martenique

Re: Voorbespreking SGW Markelo Snorrewind

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 19:23

Ik doe ook mee :) Heel heel heel veel zin! Gisteren nog (eerste en meteen laatste) crosstraining van dit jaar gedaan maar hij deed het super. Behoorlijk heftige dingen gesprongen dus hoop dat daardoor Markelo meevalt. Maak me alleen zorgen om het water. Dat wil hij eerst een keer gezien hebben. Maar donderdag nog dressuuren in Wierden dus daar de waterbak van het mennen ook maar even proberen op te zoeken :+

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 19:59

Mart, waarom ook meteen je laatste training?? Doe je Markelo met of zonder dressuur?

Martenique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 20:02

Oh ik bedoel laatste voor Markelo... Met dressuur natuurlijk, dat is enige onderdeel dat we sowieso moeten kunnen...

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 20:08

hahaha, daarom heb ik ook met ingeschreven :P dat geeft meer hoop :Y) springen en cross gaat ook wel goed maar dressuur geeft meestal wel een beetje extra marge.
Do is ook weer aangeslingerd en deed het heel goed met de laatste crosstraining, maar het blijft een echte merrie he dus ik ben benieuwd hoe de pruik komende zondag staat ;)
Hoe laat moet je starten?

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 20:59

MizzMontana schreef:
Ik neem de 4 jarige mee en had eigenlijk bedacht dat Do wel klaar is voor Markelo maar nu valt mijn springles uit en heb ik stiekem wel zin om Do ook mee te nemen. Onder het motto: niet echt nodig maar wel heel leuk :D

Ik ga donderdag ook nog even een oefenrondje doen, mooi dichtbij.
Heb daar ook altijd privéles, dus de oefencrossen moeten daar natuurlijk ook meegepikt worden :P

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 21:41

MizzMontana schreef:

jaaa, ik ben er ook! ik sta om 11:30-12:00 ingepland met vriendin, maar die is helaas uitgevallen (paard heeft infectie en staat op kliniek). kijk anders of je je op dat tijdstip in kan schrijven. gezellig :D (wij doen mee onder motto: niet dat het ook maar iets uit gaat maken - want als'ie de waterbak niet in wil dan doet'ie het toch niet..., maar gewoon zin in!) :D

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 10:53

Waarom maakt iedereen zich zo zorgen over al die hindernissen en afstanden tussen bepaalde combinaties? Ik heb de 2 voorgaande jaren geen probleem gehad met de afstanden. Eerst jaar ging paard zo zonder controle die 3 sprong in. Dus dat paste maar net 1 galopsprong. En vorig jaar gewoon normaal ingekomen en toen liep hij er zo door heen. Laat paard gewoon zelf regelen dan komt echt wel goed!

En waar je zoiets mooi kan trainen is in lunteren. Zit aan 1 zijkant in bos een lange rij met hagen en greppels. Daar leer je echt dat als jij netjes aanrijd je zo verder kan gaan in dat ritme zonder er iets aan te hoeven doen.

En de puntjes zijn niet zo moeilijk, zelfs mijn paard springt ze en die is anti puntjes! Want in de trainingen vertikt hij e altijd te springen...

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 13:46

Je bedoelde mij Sanurie, vanwege het filmpje? Ik maak me nergens zorgen om hoor :D Paard gaat wel, hoef alleen maar mee te zijn. Zo niet, dan vergaat de wereld nog niet. ;)

Net heel fijn gereden in de oefencross van Nordhorn. Ze was erg... uuhh...fanatiek... haha.

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 14:15

Nou ik had eerste jaar tussen beide 1 galopsprong. Maar dan ook net, paard kwam als een malloot in en ik was de rem kwijt. Vorig jaar paste die netjes beide 1 galopsprong. Zonder enkel probleem :)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 14:17

sanurie schreef:
Waarom maakt iedereen zich zo zorgen over al die hindernissen en afstanden tussen bepaalde combinaties? Ik heb de 2 voorgaande jaren geen probleem gehad met de afstanden. Eerst jaar ging paard zo zonder controle die 3 sprong in. Dus dat paste maar net 1 galopsprong. En vorig jaar gewoon normaal ingekomen en toen liep hij er zo door heen. Laat paard gewoon zelf regelen dan komt echt wel goed!

Ai.... Moet hier effe op reageren. :o
Ik vind juist wel dat je als ruiter je goed bewust moet zijn van de afstanden EN de grootte van galopsprong van je paard. Zeker in combinaties is het van belang dat je moet weten of je m op bv 3 of 4 rijdt omdat je paard een grotere of kleine galop heeft.
Ik ben het wel met je eens dat je als ruiter niet te veel terug moet zitten rijden maar ritme moet houden en het paard MEE moet laten kijken, maar je kunt imo niet verwachten dat het paard alle afstanden maar voor je oplost. Dat is de taak van de ruiter.
En eigenlijk geef je dat zelf nu ook aan in je laatste bericht. :D

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 14:36

Ik bedoel dat ook Sim, eerste bericht het er niet goed neergezet ;)

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 17:16

Hahaha MB wat een heerlijk motto :+
Dan ga ik jou morgen waarschijnlijk wel zien in Winterswijk want ik ben met een ander paard om 11 u aan de beurt.
Ik denk dat ik jou en B. wel herken van de foto's en filmpjes en anders vraag ik H v.E wel wie er met een Karandasj is :)

Mijn Markelo paard neem ik toch niet mee morgen, laatste crosstraining in Lunteren met haar zo fijn gereden dat ik met dat gevoel wel de cross in wil gaan.
Ook dat lijntje met heggen en greppels gedaan waar Sanurie het over heeft en dat deed ze fantastisch!

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 17:20

In de gewone springwedstrijden staan de dubbels voor B. soms niet helemaal goed, omdat het best wel een klein paardje is. Maar als ik dan wat ruimere galopsprongen rij (dus iets sneller), past het wel. Derhalve, ik meet het wel uit en maak me geen zorgen... :)
Gezellig MizzMontana, tot morgen!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 17:48

Net rondje buiten gereden en kwam zowaar nog wat greppeltjes tegen en picknicktafels bij ons in een recreatie gebied.. Die toch maar stiekem mee genomen, merrie was blij :)

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 19:09

Kom net terug van stal.... Ging me vriend helpen een paard (niet van ons) te rijden. Eerst even aan de longe. Paard trekt zichzelf los en springt de bak uit (bij de deur) uit einde van de longeerlijn blijft hangen aan de zijkant bij het scharnier van de deur. Paard klapt achter over, maar heeft gelukkig helemaal niets.

Echter is mijn dressuur zadel volledig, maar dan ook volledig naar de klote. Denk dat de boom op minimaal 4 plaatsen gebroken is. Ik helemaal van slag. Hecht me namelijk nog al aan me spullen. Einde van me oude Kieffer dressuur zadel. Voor teken omdat ik SGW zonder dressuur heb ingeschreven? Zo van... Die je toch niet nodig..

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 19:15

jeutje.... pffff daar schrik je je inderdaad helemaal lam van. Pfffff

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 20:35

Jeetje dat is schrikken anne, gelukkig heeft je paard er niks aan over gehouden

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 20:44

ja gelukkig maar was een paard van stal. Gelukkig kan ik waarschijnlijk een dressuurzadel van hen lenen, tot we volgende maand een nieuwe kunnen betalen. :)

Edit: L2 met me springzadel staat zo raar... ;)

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 23:44

Jeumig Anne, kan me voorstellen dat je goed schrikt ja! En ik ben ook gehecht aan mijn spullen hoor, ook al zijn sommige dingen al heel oud. Dat wordt dus de portemonnee trekken voor een nieuw zadel, ook niet tof... Of is het verzekeringswerk?

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 07:42

ja echt jammer van dat zadel! Nee moeten even wachten wat Jelle terug krijgt van de omzet belasting. Daar gaan we dan een 2e hands van kopen. Gelukkig kan je voor 700 euro via een zadelmaker of divoza een 2e hands Kieffer/ Prestige enz kopen.

wwr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 12:17

Ik heb me net afgemeld.
Paard loopt wat voorzichtig, dus dan wil ik haar niet laten crossen.
Kom nog wel kijken want mijn oude pony doet mee :)

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 13:09

Jammer WWR, maar gezondheid natuurlijk voor alles :)

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 13:10

Leuk jou vandaag ontmoet te hebben Mizz Montana! Ik zie je zondag om 17:00! Je reed erg netjes!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 13:48

Zullen we zaterdag parcours verkennen MB? 8-) :D