[SGW] Nabesprekingstopic SGW Markelo Potdijk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Horsemaniac

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 11:23

Merel_Claire schreef:
Horsemaniac schreef:
Ik heb natuurlijk geen vergelijking materiaal maar ik vond de cross juist wel prettig qau route...Ik vond het een rustige start zonder lawaai en gedoe om ons heen! blijft de hartslag mooi laag bij de start en verbruiken we niet onnodig veel energie... ik heb helaas nog geen foto's van nr 73 op zaterdag voorbij zien komen... hopelijk heeft iemand nog een verdwaalde blauwe smurf met een vosje op de foto :P
ik heb nog een filmpje gemaakt! veel kijk plezier! wat een mooi weer was het trouwens he! TOP!

http://www.youtube.com/watch?v=oBHNUl9i ... 2jutGdpf-y

Hey! Wat grappig, herken je nu pas :+ .
Ik rij achter je.
Welke camera heb jij trouwens? Mooi duidelijk beeld!

haha ik jou nu ook pas! leuk! *\o/*

ik heb een gopro hero 3 (gewonnen op fb!;)

Merel_Claire

Re: Nabesprekingstopic SGW Markelo Potdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 11:35

Hahahaha!

Wat een mazzelaar zeg!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:42

Zondag even gekeken, aantal hele leuke dieren gezien. Nadeel van de cross vond ik dat deze grotendeels, voor mijn gevoel, bergaf liep. Ik heb alleen de B route gelopen trouwens, ik ging niet zo snel :P

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 18:48

Klopt. Omdat het bergaf liep had ik wel moeite om hem bij elkaar te houden. Vooral richting de picknick, dat was echt alleen maar terugrijden en proberen hem op de achterbenen te houden.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 20:28

TeeGee schreef:
Zondag even gekeken, aantal hele leuke dieren gezien. Nadeel van de cross vond ik dat deze grotendeels, voor mijn gevoel, bergaf liep. Ik heb alleen de B route gelopen trouwens, ik ging niet zo snel :P

Dat vond ik ook best lastig eerlijk gezegd, Zeus gaat dan snel hangen en pullen, heb daar best wel langzaam gereden omdat ik bang was dat ie te veel op de kop ging lopen. :j

Vond het wel leuk jullie daar te zien. :D

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 08:57

MizzMontana schreef:
Voor de liefhebbers van foto's: ik zag op FB voorbij komen dat J.eroen S.poolder ook foto's heeft gemaakt zondag van de klasse M paarden.

Ja echt raar, ik stond voor het M te fotograferen op de huisjes en heg. Komt hij na een paar combinaties aanlopen gaat hij precies naast mij staan?! Sorry hoor maar zoek je eigen plek. Heb ze nu gratis op Facebook gezet, eigen schuld :Y)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 09:20

Kreng! ~~}> :P

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 09:23

Haha laat ik zeggen dat het heeft meegeholpen in mijn beslissing om ze gratis weg te geven. Was sowieso niet van plan het op mijn website te zetten, dat doe ik alleen als ik iedereen er op heb staan :P

Horsemaniac

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 10:47

CaKa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 13:43

Eventingphoto was alleen op zaterdag hé? Ik wacht nog steeds op een mooie foto van mij, van de zondag :-)! Heb tot nu toe alleen 2 leuke foto's van Finlandia :-)!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 14:28

wwr schreef:
Ik zag bij de uitslagen ook mensen die een foutieve cross hebben gereden, maar vervolgens wel gewoon de cross hebben uitgereden..

Foutieve cross kan je niet altijd wat aan doen. Spreek ik dit geval uit eigen ervaring. Vorig jaar Markelo een beetje discutabel over de paddestoelen heen gegaan, maar aangezien ik niets hoorde van de hinderniscontroleur ben ik gewoon doorgereden. Later dus FP aangerekend gekregen (geeft niet, was ook wel een beetje terecht wellicht, maar je gaat ook niet stoppen, keren en vragen...) De hinderniscontroleurs horen hardop te tellen bij het aantal weigeringen (gebeurt maar zelden) en als je een hindernis niet juist passeert, horen ze dat aan te geven. Hetzelfde is me overkomen in Hardenberg. Voor beide incidenten heb ik geen brief van de KNHS ontvangen.

Overigens vraag ik me nog steeds af hoe het precies zit als je een hindernis per ongeluk verkeerd neemt. Doordat mijn paard eigenlijk langs de hindernis wou schieten, gingen we over de pony hindernis heen, maar als hij er niet gestaan zou hebben, was het een gewone weigering zijn geweest en was ik niet direct uitgesloten geweest. Ik reed duidelijk de juiste hindernis aan, maar ze brak uit en door de vaart moest ze wel de andere hindernis over...

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 14:45

Dan is het toch alsnog foutieve parcours, want dan sla je die hindernis in feite over en rijdt wel verder het parcours uit..

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 07:06

Roxxiejj schreef:
Dan is het toch alsnog foutieve parcours, want dan sla je die hindernis in feite over en rijdt wel verder het parcours uit..

Maar als je een smalletje over een vlaggetje springt met het grootste deel van je paard aan de verkeerde zijde, wordt je een weigering aangerekend en mag (moet) je de hindernis opnieuw aanrijden. Dat is in feite ook wat ik toen had, alleen niet op een smalletje, maar op een brede hindernis. De hinderniscontroleur had me daar dan ook moeten terugroepen, en me opnieuw de hindernis moeten laten nemen. In Hardenberg heb ik gewoon de verkeerde hindernis aangereden. (maar ook daar had de hinderniscontroleur me terug moeten fluiten en me moeten vertellen dat ik er uit lag, want ik was me van geen kwaad bewust...)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 07:18

niet als je dan een andere hindernis hebt gesprongen, dan ben je uitgesloten. staat letterlijk zo ergens in het reglement.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 07:29

Lielle schreef:
niet als je dan een andere hindernis hebt gesprongen, dan ben je uitgesloten. staat letterlijk zo ergens in het reglement.

Ok, zal dat er eens op naslaan. Heb er toen ook geen werk van gemaakt hoor, want ik ging idd wel voor 75% over de pony hindernis. Maar blijf er bij dat de hinderniscontroleur daar wel een rol in heeft om te melden dat je FP rijdt en moet melden hoeveel weigeringen je aangerekend krijgt.

Mjoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 08:08

Loetie84 schreef:
Lielle schreef:

Ok, zal dat er eens op naslaan. Heb er toen ook geen werk van gemaakt hoor, want ik ging idd wel voor 75% over de pony hindernis. Maar blijf er bij dat de hinderniscontroleur daar wel een rol in heeft om te melden dat je FP rijdt en moet melden hoeveel weigeringen je aangerekend krijgt.

Soms gaat de ruiter zo hard dat terugroepen niet gehoord wordt. Ik heb jullie zondag allemaal voorbij zien komen. Zat namelijk als hinderniscontroleur op het smalletje en heb veel goede combinaties voorbij zien komen! :j

Als er bij mij iemand op het smalletje niet tussen de vlaggen zou springen dan had ik "FOUTIEF" moet roepen en kan de combinatie de hindernis opnieuw aanrijden. Dit wordt dan aangerekend als een weigering. Wanneer de verkeerde hindernis wordt gesprongen ben je inderdaad uitgesloten.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 08:16

En dat is ook het nadeel ervan als hinderniscontroleurs 'voor' de hindernis zitten. Toen ik aan het verkennen was, was het B paarden bezig. De hinderniscontroleurs zaten boven bij de laatste keer dat je weer omhoog moest, terwijl de hindernis denk ik 20 meter verderop stond (op het zandpad weer richting de manege zegmaar), maar op deze manier konden ze de ruiters aan zien komen. Je kunt de ruiters dan nooit naroepen en als ze vallen ook niet meteen aanwezig zijn.
Wat dat betreft kan je veel beter 5 meter 'achter' de hindernis staan. Je kunt aan de fluitjes van de andere hinderniscontroleurs wel horen dat de volgende ruiter er zo aan komt.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 11:45

@ Mirthe er wordt je als hindernis controleur altijd verteld dat jou plek VOOR de sprong is, om goed te kunnen zien of het paard een pas naar achteren maakt :) bij een evt weigering

Als je achter de sprong zit wordt je 9 van de 10 keer door de wedstrijdleider naar voren geplaatst :j

Mjoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:01

muts_marijke schreef:
@ Mirthe er wordt je als hindernis controleur altijd verteld dat jou plek VOOR de sprong is, om goed te kunnen zien of het paard een pas naar achteren maakt :) bij een evt weigering

Als je achter de sprong zit wordt je 9 van de 10 keer door de wedstrijdleider naar voren geplaatst :j

Inderdaad en of het paard tussen de vlaggetjes door springt. En een ruiter valt er vaker voor de sprong dan na de sprong af lijkt mij.. Daarbij was een plekje in de zon ook gewenst.. :brr: 's ochtends was het nog best fris!!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 21:35

precies Mjoor :j

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 06:58

de foto's van de b-paarden op zaterdag staan inmiddels op eventingphoto :D

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 07:13

Ja ik zag het! Die moeten echt stoppen met zulke mooie foto's maken... nu moet ik er weer 1 bestellen :Y)

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 07:17

AnkeVivaldi schreef:
MizzMontana schreef:
Voor de liefhebbers van foto's: ik zag op FB voorbij komen dat J.eroen S.poolder ook foto's heeft gemaakt zondag van de klasse M paarden.

Ja echt raar, ik stond voor het M te fotograferen op de huisjes en heg. Komt hij na een paar combinaties aanlopen gaat hij precies naast mij staan?! Sorry hoor maar zoek je eigen plek. Heb ze nu gratis op Facebook gezet, eigen schuld :Y)

:= niet echt origineel om op dezelfde plek te gaan staan...