[SGW] Wie nog meer SGW debuut in 2013

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:09

Ik sluit me hier even aan :D

Ik zal me eerste even voorstellen.
Ik: Iris 24 jaar
Mijn paard: Warempel net 6 jaar geworden.

Ik heb gister mijn eerste officiele SGW wedstrijd gehad (mijn eerste cross wedstrijd overall)
en ik ben meteen eerste geworden!!
Check mijn profiel, een mooie foto is er gemaakt van een crosshindernis :)

QueenE

Re: Wie nog meer SGW debuut in 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 16:39

Dat belooft wat voor de toekomst :P

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 17:10

Gefeliciteerd! Gave cap heb je trouwens :)

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 11:30

Mag ik meekletsen?

Afgelopen zondag onze 2e SGW gehad (met U2) en met mijn nieuwe paard Vianna hoop ik in het dijksgatbos mijn debuut te maken.

_M_arieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 12:24

Ik wil me ook graag even voorstellen;
Marieke van Doornik, 20 jaar
paard: Balalaika bijna 7 jaar B springen L1 dress
en ik heb me opgegeven voor mn eerste oefencross op 29 juni in Panningen!
Hiervoor al een paar crosslessen gereden bij Rob Jansen en volgende week nog een crossles.

Ik heb er super veel zin in, maar heb 0.0 ervaring met crosswedstrijden. Hebben jullie Tips en Tricks? :D

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 17:14

Mijn aap heeft ondertussen al wel 2 crossparcoursen gezien, maar gaat nog overal op de rem. In heino hier en daar kunnen doordrukken, in Markelo kon ik mooi achter iemand aan :j

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 09:32

Ik heb dus zondag mijn debuut :) Dinsdag nog wezen oefenen, maar er helaas raar afgevallen waarna pony over me heen is gelopen, daarna even mijn durf kwijt maar toch nog wel even goed afgesloten.. Pijn wordt al wat minder dus we gaan er gewoon voor, zien wel hoe ver we komen, hopelijk zondag weer wat meer zelfvertrouwen terug..

Afbeelding

Afbeelding

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 14:54

Hoe is het gegaan QueenE?

En goed hoor Iris. Ik heb mijn eerste cross niet eens uitgereden :D. Maar verschil moet er zijn...

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 20:08

Niet zo goed :P Springen wel fijn en foutloos, in de cross weigering op 1, 2, 3 en 6 :P Was toch nog wel wat spannend en was zelf nog niet genoeg aan het rijden, maar wel blijven zitten dus dat is fijn haha :P Nog even wat meer trainen en dan volgende keer komen we hopelijk wat verder..

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 20:10

vast wel joh! het is ook niet niks hoor, ik vind het ook erg wennen. maar wel leuk! :D

en fijn dat je foutloos gesprongen hebt, da's al een mooi begin!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-13 20:13

Ja leuk is het zeker! Al was ik nog wel erg zenuwachtig :') Maar kwam ook wel omdat ik de laatste tijd een paar keer gevallen ben, ook al had ik nu al die weigeringen geeft toch een stuk beter gevoel dan als je valt :') Dus heb ook echt wel weer zin in de volgende keer :D

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 19:04

Ik zou ook bloednerveus zijn voor m'n eerste officiële!
Maar het is toch super dat je de cross in mocht met een fijn parcours in het achterhoofd, én dat je niet bent gevallen en daar dus een goed gevoel aan over hebt gehouden! Weet je meteen weer wat je werkpuntjes zijn :). Stoer hoor, komt vast goed de volgende keer!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 20:06

Ja vast!

:D
Afbeelding

Ondanks de weigeringen vond hij het aan z'n koppie te zien toch wel leuk :P
AfbeeldingAfbeelding

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 07:58

Dank je Miss Bay :)
Was ff het topic kwijt :)

14 juli hebben weer een crossles :)
Heb besloten dat ik volgend jaar me richt op de selectie springwedstrijden en cross
en het binnenseizoen meer de dressuur. Ik wil toch ook het Z1 met hem eens behalen :P

2 weken geleden hadden we een crossclinic
Afbeelding

Diegene die in de bak staat zou eigenlijk de clinic doen, maar haar paard stond kreupel.
Zij heeft alles wel verteld en Warempel en ik hebben het laten zien.
Was ook heel leerzaam voor mij
Over strobalen, over een picknick tafel, over één enkele rechtop staande ton, over een kruiwagen, allemaal in één keer of die het al jaren deed.
Echt zo super trots op hem.
Want eigenlijk heeft die net 2/3x cross hindernissen gezien.

_M_arieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 10:02

Leuk die crossclinic Calvinengino!

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 19:18

Mooie set ook :D

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 20:39

Ik wil hier ook wel meekletsen :D

Zal me even voorstellen.
Ben Anneloes, 28. Paard is Viva, KWPN van 11, Z2 dressuur, B springen en klasse 1 endurance.
Elk jaar in het najaar wordt er bij ons op de club een onderlinge sgw georganiseerd. Afgelopen oktober deed ik voor het eerst met Viva mee, ja verslaafd dus. Ze had nog nooit een boomstam gesprongen en net 5 springlessen achter de rug.
Omdat ze het zo leuk oppakte ben ik me wat in het crossgebeuren gaan verdiepen, reed voorheen alleen dressuur en endurance voor de fun erbij.
Vanaf dit voorjaar hebben we regelmatig springles, en 1 april hebben we onze eerste crossles gehad in Oenkerk. Supergaaf, Viva deed het echt top en dus doen we het nu vaker.
Ondertussen hebben we 3 crosslessen en een oefencross gedaan, zijn we officieel gaan springen, de eerste wp's zijn binnen en staat ons SGW-debuut gepland in Oenkerk 27 juli.

Wat foto's:

Eerste crossles in Oenkerk
Afbeelding

Afbeelding

Gisteren crossles in Vinkega
Afbeelding

Afbeelding

Ze pakt het tot nu toe superfijn op, doet álles, incl afsprongen en waterinsprongen. Gisteren ook de L hindernissen meegenomen voor een deel en ook dat doet ze gewoon. Verbaas me enorm over mn gekke dressuurpaard, en eigenlijk ook wel een beetje over mezelf want ik heb ook 0,0 ervaring hierin!
Maar zolang het leuk blijft gaan we lekker zo door :D

Nu ga ik eens wat bladzijdes teruglezen...

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 21:38

Leuk Royaltjuh! Wij doen ook mee in Oenkerk. Die van mij pakt nog niet zo goed aan (wisselt nog te veel qua bui en als het te eng is dan checkt hij even uit), maar we doen ons best! Ben nu op KNHS Instructieweek Eventing en dat is heel leuk :D

MissBay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 21:39

Mooie foto's ook trouwens, zeker die uit Vinkega zijn prachtig!

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 16:43

Wat een ontzettend veelzijdig paard heb jij Royaltjuh :)

Ik heb volgende week eindelijk weer een crossles gepland :D

XNonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 15:44

Ik hoop dat ik dit jaar ook nog mijn SGW debuut kan maken met m'n nieuwe paard!
Paard heb ik nu 4 maanden, is een merrie van 6 jaar en heeft al best wat ervaring(M1 dressuur, L springen en 2 crossen gelopen).
Ik had dus verwacht dat dit geen probleem zou worden, maar helaas gaat het allemaal nog niet zo als gepland. :(

Vandaag heb ik nog een buitenrit gemaakt met dr, zonder andere paarden. Niet vanaf stal oid, we zijn gewoon met de trailer naar een natuurgebied gereden. Je kon daar niet zo mooi een rondje rijden, dus gingen we gewoon heen en terug. Maar dan wil ze op de heenweg gewoon niet vooruit, stappen lukt vaak nog wel. Maar als ik mijn been er aan leg om aan te draven/galoperen gaat ze stil staan, omdraaien, achterwaarts, de sloot bijna in.. alles wat ik niet wil dus. Op de terugweg kan ik wel heerlijk galopperen in verlichte zit. Maar zodra ik weer even de andere kant op wil, begint ze weer.
Ik dacht dat ze misschien verlatingsangst heeft? Maar omdat ze in de cross ook alleen moet, wil ik wel echt dat ze dit gaat leren. Maar hoe los je zoiets op? Iemand hier ervaring mee?

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 18:59

Ah wat vervelend XNonnetje! Vriendin van mij heeft dit ook gehad vertelde ze laatst. Bij haar was het puur uitproberen; toen ik op haar paard zat een tijdje terug was het precies hetzelfde verhaal terwijl ie het bij haar al tijden niet meer doet. Zal haar eens vragen hoe ze dat uiteindelijk heeft opgelost :)

XNonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 20:21

Uitproberen zou het ook nog nog wel eens kunnen zijn inderdaad.
In de twee crossen die ze bij de oude eigenaar heeft gelopen had ze dit ook niet (heb een van de crossen op film gezien).
Ben wel benieuwd hoe zij dat opgelost heeft!

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 21:41

Oh dat is idd wel heel vervelend!! Geen ervaring mee, dus kan je niet verder helpen.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 09:08

Gave foto's Anneloes :)

Balen XNonnetje, denk gewoon door blijven oefenen :) Mijn Fries wou ook nooit graag alleen op buitenrit of voorop, die ging dan ook steeds langzamer :') Maar nu ze even door heeft dat het leuk is wil ze wel lopen :j Alleen af en toe voor wat engs wil ze nog stoppen en proberen om te draaien maar dat is dan na een klein meningsverschil wel weer op te lossen :)