[SGW] Wedstrijdkalender SGW 2013

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 09:18

muts_marijke schreef:
@ Loetie Potdijk heeft idd een hogere afsprong, vooral het begin vind ik echt ideaal voor een jong paard/debuut. Start is al weg bij de andere paarden en de eerste 3/4 hindernissen zijn op een bospad. Zijn ze vaak al een beetje op gang. Wordt voor ons dit jaar ook zeker Markelo-potdijk.

Ben nog nooit in Markelo Potdijk geweest, maar misschien dat ik met Cairo wel ga! Hangt even helemaal af van de eventing kalender. :)

vickers

Re: Wedstrijdkalender SGW 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 09:28

Echt een heel handig topic:)
Ben erg benieuwd naar de gehele agenda.
Ik denk dat Potdijk dan een BB voor ons wordt.

Valyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 09:29

Vickers volgens mij heeft Markelo Potdijk geen BB..

vickers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 09:32

O, dat is jammer.
Dan gaan we maar eerst kijken hoe het springen verder gaat.
Heb goede hoop:)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 09:33

Meeste SGW's hebben geen BB hoor... Ik heb er in mijn seizoen nog geen 1 meegemaakt in mijn buurt. Potdijk had vorig jaar iig geen BB.

vickers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 09:36

Oke, weet dat je het Lisse wel hebt.
Dijkgatbos 1 of 2 weekenden voor de wedstrijd.
Thanx voor de info.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 09:55

Vlietland en neede hebben ook meestal bb. Panningen vorig jaar ook

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 09:57

Ermelo stond op de kalender, maar is niet doorgegegaan. (had niet te maken met de regen, ze hebben die rubriek ruim daarvoor al geschrapt...)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 09:58

Oudkarspel ook, tenminste andere jaren wel.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 12:13

Norg en Vinkega hadden ook BB dit jaar :)

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 16:46

Weet niet of dat jullie het weten, maar de inschrijving voor Ettenleur is open!!!!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 16:46

Nu al? :?

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 17:24

Is er al officieel bekend dan welke datum dat is? Dat kan toch niet voordat er die vergadering is geweest ergens in december?

Marije_Kaoma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 17:26

Loetie84 schreef:
Snorrewind is rechtdoor wel enigsinds uitdagend voor beginnende combinaties. Puntjes, trakheners, coffin. Maar veel met alternatief, dus op zich goed te doen, ook voor een wat minder ervaren combinatie. Verder is Gorssel ook nou niet echt een cross om je debuut te maken vind ik persoonlijk. Vond het dit jaar best aan de maat staan en de sprong voor het water was voor menigeen een scherprechter! Gorssel heeft geen rare hindernissen verder. Het is dus maar net wat je fijn vind.
Ik sluit me verder bij de rest aan, dat potdijk een leuke is om me te beginnen. Vond er niks kijkerigs, alleen wel een vrij hoge afsprong. En het lastige er aan zijn de bulten, maar dat vond ik juist zo gaaf!

Bedankt voor de betere uitleg!
Is er later in het jaar niet een met een redelijk makkelijke B cross?
Ik wil eerst mijn examens halen namelijk :D

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 17:27

kreeg een mailtje van onze regiotrainer dat we konden inschrijven, dus ik heb de inschrijving maar weg gedaan

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 17:49

Marije_Kaoma schreef:

Tja 'makkelijk'... Ik blijf het erg persoonlijk vinden ;) 'Men' vind Diepenheim makkelijk, maar ondanks dat ik daar makkelijk door heen kwam, zitten daar wel wat lastiger dingetjes in en vond ik het water niet echt B-vriendelijk (heel veel stops en uitsluitingen) Hardenberg was laag, maar veel draaien en een heel raar bruggetje...

Wat ik dit jaar veel gedaan heb is oude nabesprekingstopics lezen en daar dan mijn eigen oordeel over vellen. Dat in combinatie met het algemene topic over de SGWs waar heel veel foto's en commentaar in staat. Op basis daar van kun jij zelf uitmaken wat jij wel en niet haalbaar vind. Ik heb bv meer moeite met een hoog en dik parcours (zoals Gorssel, maar verder vrij 'saai' qua hindernissen) dan een wat lager parcours met 'enge' trakheners en coffins. En een kronkelcross zoals Heino is bv ook niet echt aan mij besteed. Maar op zich kun je daar best je debuut maken als je een rem en een stuur hebt... Tenzij je op-en afsprongen niet beheerst, dan kun je daar maar beter niet heen voor je debuut.

*edit: zo te zien is de inschrijving voor EL inderdaad al toegestaan... :oo

Marije_Kaoma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:10

Loetie84 schreef:
Marije_Kaoma schreef:

Tja 'makkelijk'... Ik blijf het erg persoonlijk vinden ;) 'Men' vind Diepenheim makkelijk, maar ondanks dat ik daar makkelijk door heen kwam, zitten daar wel wat lastiger dingetjes in en vond ik het water niet echt B-vriendelijk (heel veel stops en uitsluitingen) Hardenberg was laag, maar veel draaien en een heel raar bruggetje...

Wat ik dit jaar veel gedaan heb is oude nabesprekingstopics lezen en daar dan mijn eigen oordeel over vellen. Dat in combinatie met het algemene topic over de SGWs waar heel veel foto's en commentaar in staat. Op basis daar van kun jij zelf uitmaken wat jij wel en niet haalbaar vind. Ik heb bv meer moeite met een hoog en dik parcours (zoals Gorssel, maar verder vrij 'saai' qua hindernissen) dan een wat lager parcours met 'enge' trakheners en coffins. En een kronkelcross zoals Heino is bv ook niet echt aan mij besteed. Maar op zich kun je daar best je debuut maken als je een rem en een stuur hebt... Tenzij je op-en afsprongen niet beheerst, dan kun je daar maar beter niet heen voor je debuut.

*edit: zo te zien is de inschrijving voor EL inderdaad al toegestaan... :oo

Oke bedankt!
Ik ga dan maar op onderzoek uit :+
Tot nu toe heb ik nog geen moeilijkheden ontdekt van ons, maar het is inderdaad heel persoonlijk wat wel en niet makkelijk is...

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:54

Ik vind Markelo erg fijn Sannn, maar volgens mij is ie al een paar keer tegelijk met Etten Leur georganiseert. Denk wel dat het voor Cairo leuk is, de bulten zijn ''anders'' sommige mensen/paarden vinden dat lastig. :)
@ Marije Neede is ook niet erg moeilijk :) Die is meestal aan het eind v september

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:56

muts_marijke schreef:
@ Marije Neede is ook niet erg moeilijk :) Die is meestal aan het eind v september

Maar daar is dit jaar een kampioenschap toch? Zal ie dan even 'makkelijk' zijn als voorgaande jaren? Ben zelf nog nooit in Neede geweest. Staat komend seizoen op de planning!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:56

Marije: Inderdaad wat Loetie zegt, kijk even in de nabesprekingstopcics of het topic Alles over de bekende sgw's daar staat alles in. Het is heel persoonlijk wat je wel of niet fijn vindt. Mijn paard vindt het open veld heel eng, daarom was Markelo Snorrewind voor de mijne heel lastig, dat had niets te maken met de sprongen. In principe kun je bijna alle B crossen wel als eerste cross doen. Alleen Barchem is bij mijn weten echt wel pittig in de B en Hattem ook, maar Hattem heeft bijna nooit B.

Jemig wat is EL vroeg, klopt dat wel? :wow:

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:58

Ik ben benieuwd wanneer markelo potdijk is want twijfel tussen die cross en etten leur

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:03

Loetie84 schreef:
muts_marijke schreef:

Maar daar is dit jaar een kampioenschap toch? Zal ie dan even 'makkelijk' zijn als voorgaande jaren? Ben zelf nog nooit in Neede geweest. Staat komend seizoen op de planning!

Daar is nog niks van bevestigd :)

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:04

oh en een toevoeging, vorig jaar was het de gelderse/utrechtse kampioenschappen en was hij ook niet moeilijker, hij was wel anders omdat we toen een nieuw terrein kregen maar was niet moeilijker. Dit jaar was hij veranderd en wel wat mooier gebouwd maar ik wil hem niet moeilijk noemen :)

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:09

esje01 schreef:
Weet niet of dat jullie het weten, maar de inschrijving voor Ettenleur is open!!!!

Ik heb mij al ingeschreven :D :D

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 19:11

Zijn er ook mensen met een bevestiging van Etten-Leur? Ik vind het namelijk wel erg raar dat hij al open is :+