Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Lieees schreef:Het werd geloof ik wel omgeroepen.. Dacht dat alleen de 2 paarden die na mij kwamen er last van hebben gehad, daarna hadden ze hem alweer te pakken gelukkig.
smurffie schreef:IK had bij het incrossen inderdaad nog nagevraagd of jij wel mocht starten gezien je al 2 keer( op dat moment, nog geen 3 minuten later de 3e keer) naast je paard lag.
Voor mij was het behoorlijk knudde dat je door mocht omdat je een behoorlijk gevaarlijke situatie hebt veroorzaakt voor mij en mijn pony : wij gingen bijna samen onderuit omdat je paard op ons af kwam stormen en precies in mijn aanrijden voor de hindernis stond.Mijn pony heeft zich netaan staande kunnen houden.
Je zou kunnen zeggen dat ik woest uit de cross kwam en dan druk je het eerlijk gezegt nog zacht uit
De rest van de cross niet meer lekker gereden: onzekere pony die er geen plezier meer in had, bij elke hindernis vragen of we wel echt gingen en behoorlijk terugkomen terwijl ze normaal flink aantrekt op de hindernis. Dan is er geen moment meer lekker rijden tussen![]()
Ik hoop haar donderdag op mijn wekelijkse crosstraining weer goed op de hindernissen te kunnen krijgen en haar plezier erin terug te vinden.
Eerlijk gezegt vind ik zadel zonder wrong en een gladde broek een banketstaaf excuus: dat weet je toch allang? dan heb je je toch niet goed voorbereid?
En een paard voor het eerst crossen op vreemd terrein meteen op zo'n wedstrijd als vlietlanden? wat was er mis met een cross training op bv. voorhout? Je neemt een 3 jarige toch ook niet meteen mee op een dressuurwedstrijd want hij is zadelmak? Daar train je toch ook eerst heen?
Over het starten na 3 keer vallen zijn de meningen behoorlijk verdeeld dan, ik vind het inderdaad ook onverantwoord.
Zeker als je daarna met smoesjes van weining wrong en een gladde broek komt want dat had je in de cross ook.
Wellicht de volgende keer even nadenken waarom het al tot 3 keer toe misging en dan blij zijn dat je niet bovenop een hindernis neergekomen bent.
Je ging er de 2 keer dat ik je hebt zien vallen behoorlijk makkelijk af.
Ik moet zeggen dat ik, en vele op het terrein met mij je verschrikkelijk onverantwoord bezig vonden.
1 val kan gebeuren, maar na 3 maal doorgaan vraag je om moeilijkheden: niet voor jezelf danwel voor andere danwel je paard
texelse schreef:Lieees schreef:Het werd geloof ik wel omgeroepen.. Dacht dat alleen de 2 paarden die na mij kwamen er last van hebben gehad, daarna hadden ze hem alweer te pakken gelukkig.
En dat zijn er 2 teveel...Het is niet altijd te voorkomen, maar het is wel heel jammer voor de 2 die achter jou aan kwamen. Dat je er afkukelt kun je niets aan doen, maar dat de cross dan niet stil gelegd wordt is wel jammer. Heeft dan toch een minuut of 4 geduurd voor de boel weer onder controle was.
MargreetW schreef:Is het heel raar als ik schrijf dat je voor een L cross een L dressuurproef moet kunnen rijden en voor een M cross een M dressuurproef moet redden? Eventueel wat aangepast en dan bv. 165 punten om door te mogen gaan?
asbadedas schreef:Jaaa dat gejuich bij het waterik vergat bijna dat ik nog verder moest
haha