[SGW] [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 20:42

Suikermeisje, dat klopt. Ik denk dat het bij hem dan in zn lendenen zit, vlak onder het zadel. Paarden zijn over het algemeen niet zomaar stout, meestal hebben ze lichamelijke klachten. Tenminste, zo denk ik erover. :D Het is een ander verhaal als ze jolig zijn maar echt staken doen ze niet zomaar.

Marloes, ik ben ook erg benieuwd! Ik heb snel last bovenin mijn rug en schouders en dat komt ook uit mijn (rij)houding. Daarnaast ben ik hypermobiel in mijn rug waardoor stabiliseren heel belangrijk is. Maandag maar eens bellen om een afspraak te maken! Enne... Gefeliciteerd he ;)
Laatst bijgewerkt door EvelienH op 28-01-12 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 20:46

Avond!

Suikermeisje: Welkom!
Snoek: Goed nieuws zeg, en fijn dat ze naar zo'n goed adres gaat! Wel even slikken altijd als echt zo ver is!
MisterT: Leuk groomen bij je mams!
Suikermeisje: Kijk straks naar de filmpjes, mijn muti wil nu!

verder kan ik nu niet bijlezen, mij muti vind minder leuk dat ik op de pc zit

suikermeisje

Re: [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 20:58

lastig zo'n mutie zeg haha :P

ik wil geen vorst

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 21:29

Lekker getraind dus Suikermeisje! :)
Is Scene wel verbeterd Eef?

Ben ook weer terug uit Lunteren, was een bijzonder begin van het seizoen. Haha, de bomen bijten en het water is ijskoud. Hij was net een kind in een speeltuin, alles was super spannend. Zou niet zeggen dat we L crossen. ;)
Wel nog steeds het bit probleem helaas, stuur was af en toe stuk. Vooral smalletjes waren lastig te rijden, helemaal zonder vlaggetjes. Maar wel ff lekker hoor zo!
Wil eigenlijk over een week of 2 ergens lessen, hoop dus dat het weer mee gaat vallen.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 21:35

sann ik zag het op fb dus had al zoiets wat zou what gedaan hebben.
Gelukkig nog wel beetje kunnen rijden
Ik wil ook binnenkort ergens lessen

zo net de voice kids terug gekeken. nu even tv kyken en dan maar eens klaar maken voor vanavond

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 21:36

Ik ben jaloers da jullie lekker kunnen trainen en vooral crosstrainen. Ik kan alleen maar hopen dat ik in Westerbork van start ga.

@ Sann jammer dat de stuur weer even stuk was. Als ik de weersverwachting zie dan zie ik het somber in

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 21:42

Wat heerlijk, die cross verhalen! En ook leuke filmpjes.
Kan haast niet wachten. :):) :):)

Vandaag oefenparcourtje gesprongen, ben best tevreden.
We hadden al een tijdje geen parcours gezien, dus laag ingeschreven. Rondje 80 en rondje 90cm.
Ik wilde flink werken aan een rustiger tempo, maar dat resulteerde in een van links naar rechts springende Edge ipv netjes over de hindernissen. :? Dus toch maar iets meer gas en dat ging beter, al kwam hij nog wel terug op de sprong om daarna een dot gas te geven. In de 90 kreeg hij meer een vloeiend ritme en sprong erg fijn. Kon hem na de sprong weer fijn rond rijden, waar ik erg blij mee was. 1 balk en 1 stop, puur omdat ik dan toch weer teveel wil regelen. Maar al met al erg tevreden, veel geleerd en krijg steeds een beter gevoel in de parcoursen. (niet emer dat effect van op hoop van zegen :+ )

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 21:49

Sannn: What maakte er dus een spelletje van? Hoop dat ie gauw weer door heeft dat hij zich straks weer netjes moet gedragen :D
Eef: Fijn dat je er zoveel aan had! Hopelijk kom je er gauw achter waarom Scene zo doet :(:)
SM: Leuke filmpjes, fijn dat je training zo lekker ging :)
Lielle: Geen probleem, heeft geen haast :)
Mendy: Gelukkig ben je blijven zitten!
FE: Fijn dat je veel geleerd hebt van je parcoursjes vandaag!

Ik een relaxt dagje gehad. Woll na het rijden gewassen en ben vooral heel benieuwd hoe ze er morgenochtend uit ziet := Water gaat eraf voor de vorst, dus nog een 2e wasbeurt zit er gewoon echt niet in en mijn paard kennende doet ze er alles aan om te verbergen dat ik vandaag zo hard aan het boenen geweest ben :+

Had ook nog filmpjes van een stalgenoot gekregen. Onze 4e springles na een jaar veulenvakantie. De controle gaat al steeds beter, daarnaast mag het allemaal nog wel wat soepeler, schakelen vindt ze nu gewoon nog wat lastig, maar daar trainen we hard voor :D Filmpje is helaas wat uit verhouding na het uploaden, maarja...

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 21:58

Wat loopt woll mooi beheerst in de rondte Vief!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 22:02

Leuk Vief. Ze is inderdaad wel beetje kort :+ .
FE heeft lekker oefengesprongen. En Sannn heeft Lunteren onveilig gemaakt. Jammer dat het sturen soms niet lukte.

Het Giga-monster heeft weer een schone staart. Rest heb ik niet gewassen. Is ook niet echt nodig: ze is een heel nette schimmel.
Hoofdstel is ingevet, maar moet nog in elkaar gezet worden. Wilde eerst even opwarmen voordat ik daar mee verder ging.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 22:07

Ze is inderdaad wel heel compact zo haha :=
Ik ben jaloers op jouw schone schimmel. Die van mij heeft de poep altijd in en aan haar oren hangen :\

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 22:09

Giga is echt super schoon. Soms wat poep op haar achterbeen, maar verder noppes. Enige nadeel is dat ze morgen onderweg op de trailer vast aan de diarree gaat, dus dan is het wassen van d'r staart ook voor niks geweest. Maar weer even bandage er om doen.

Onze Easter is wel een enorme smeerpoets: die gaat altijd met z'n hoofd in de poep liggen. Vreselijk varken.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 22:11

Leuk filmpje Vief. Ritme is inderdaad nog niet helemaal top. Ze is wat huppelig,houd zich wat strak en heel kort kwa galoppade voor zo'n groot paard. Maar je moet wat hebben om aan te werken toch. en de bak lijkt me ook niet ideaal om te springen, vrij mini lijkt ie zo.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 22:20

Edge is juist heel klein en maakt vaak galopsprongen van een paard van 1.80, dat is ook niet altijd even comfortabel, hihi. Net zo een race eend die door een bak heen vliegt. dus ik ben altijd erg onder de indruk als een paard zo beheerst tussen de hindernissen door loopt.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 22:24

Leuk filmpje Vief, succes morgen!! :D

Marloeske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 22:29

dankje eef.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 22:44

Klopt helemaal Tientjeh! Onze binnenbak is 20x40. Woll heeft gauw de neiging om zich strak te houden. Dressuur/springen het is altijd een aandachtspuntje :) De lengte moet er nog wat meer ingereden worden, dan maakt ze haar sprong ook wat mooier af. Maar momenteel vindt ze dat gewoon nog heel erg lastig, dit kan ze nog slecht vasthouden en valt dan al gauw uit elkaar. Door het in elkaar gedrukte filmpje is het er ook niet beter op geworden trouwens :D Maar in vergelijking met 2 maanden terug kan ik haar al steeds meer bij elkaar rijden en wil ze ook op mij wachten in een lijntje. Merk wel dat ze door het springen weer wat soepeler aan het worden is, want ze had het toch best wel zwaar nadat ik haar weer oppakte na GG. Nu nog wat meer power en souplesse.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 22:46

ohja joh! 20x 40 ? Dat hebben wij ook op de rijvereniging, maar die lijkt niet zo petitterig als jullie bak op de film. Fijn toch dat het steeds beter gaat!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 22:48

Leliaardje, ik heb een staartbeschermer+zak van Kentucky voor Beau, die is ook vaak aan de dunne op de trailer. Ding bevalt me prima, heb hem bij de Paardendrogist gehaald maar hij is bij Canter goedkoper zag ik!

Leuk filmpje Vief!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 22:56

Haha, komt vast doordat het filmpje zo in elkaar gedrukt is, want door het gaas lijkt hij juist wel wat groter vindt ik ;)
Maar voor het springen mag de bak wel wat groter zijn voor het fijne vind ik zelf!

Ik kreeg net een mailtje dat de camera die ik op marktplaats verkocht had veilig is aangekomen. Vond het nogal een bedrag voor een pakketje, maar het is gelukkig allemaal goed gegaan :) TNT heeft nog wel een onderzoek lopen naar een 'verloren' rijjasje. Dat pakket is gewoon nooit op een sorteercentrum of iets aangekomen :(

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 23:52

Suikermeisje veel pelzier morgen
Danielle fijn dat de springles goed ging
San ook al lekker crossen
Leliaardje wat sneu
FE fijn dat je parcoursen goed gingen
Vief wat een enorme controle

Ik mag morgen 2x B starten. Tweede B-parcours is alleen standaard niet voor punten, maar het leek me voor Ferrose en mij wel goed een extra oefengelegenheid.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 00:10

veel plezier en ook wat succes morgen Joki!

morgen lekker uitslapen, paardje longeren tegen spierpijn en m'n pony maar weer eens wat laten doen, doe er op het ogenblik zelf wat te weinig mee (Wordt wel gereden door mijn nichtje van bijna 7 en een ander meisje van 8) dus beweging krijgt ze wel.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 01:35

Zo dag 1 van een paardenweekend zit er weer op. De hele dag gejureerd bij de NH-Cup in Oudkarspel. Leuke wedstrijd, spannende finales, en geullig geen vervelende dingen. Een val, en die zag er niet lekker uit, maar viel achteraf wel redelijk mee.
Morgenochten met m'n vriendin een paard kijken hier in de buurt, daar is ze vandaag ook geweest, en die is een 2e bezichtiging wel waard. Ben benieuwd, en dan snel door met jongste naar dressuur-cc.

Iedereen die morgen start, veel succes!!!

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 02:02

@ Leilaardje zielig van het geitje...
@ Itsme net thuis van werk! Weekend late dienst!
@ Lielle hoop dat je wat aan de foto hebt!
@ Suikermeisje altijd leuk om te horen :)

Vanmorgen gereden! Hij liep heel veel! Na 2x schouderbinnenwaards vond km hem onregelmatig voelen! Meteen in paniek!!!!!! Volgens de manegesigenaresse drukte hij z'n rug weg waardoor hij geforceerd liep! Wat naar voren gereden en hij liep weer goed!
Voel me toch rot dus morge toch ff rustig aandoen en hopen dat het AUB niks is!

Ga morge vroeg op om te kijken bij m'n vriendinnetje! Moet de regiokampioenschap rijden!
Ze heeft tot nu toe alles steeds boven de 200 punten gereden dus wie weet....

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 02:03

Iedereen trouwens heeeeel veel succes morge!!!