[SGW] Renswoude crosstraining

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NoaChanel

Re: Renswoude crosstraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 07:47

Afsprongen vind ik veeeel lastiger dan opsprongen!
Liever een meter de lucht in dan een beetje naar beneden....

En die sprong in het water vond ik ook wel erg gaaf! Noa pakte het ook eigenlijk meteen super op.
Die van jou ook zo te zien.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 07:03

Weten jullie eigenlijk hoe het zit met de oefencross? Mag je starten wanneer je wilt of wordt er een startlijst gemaakt (en waar komt die dan te staan?)

Yesorno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 08:41

NoaChanel schreef:
Afsprongen vind ik veeeel lastiger dan opsprongen!
Liever een meter de lucht in dan een beetje naar beneden....

En die sprong in het water vond ik ook wel erg gaaf! Noa pakte het ook eigenlijk meteen super op.
Die van jou ook zo te zien.

Ik vind afsprongen ook lastig. Dan zit ik gelijk uit balans en teugels langer enzo :+ heel onhandig.
Nou eerst stond Q doodstil voor dat huisje, maar bij de 2e keer snapte ze dat ze erover heen moest ipv ervoor te blijven staan :P

Ik heb geen idee van de oefencross? Ik hoop een startlijst of iets van indicatie van tijden. Dat vind ik altijd handiger :)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 10:14

ik vind opsprongen juist lastiger als afsprongen :o

gil was ontzettend flauw woensdag, alleen maar weigeren en dan ook echt heel smerig weigeren :(

over de oefencross, ik heb begrepen dat je hem eerst met zijn allen loopt, en dat je daarna gewoon mag rijden :) ik weet nog niet of ik hem rij, ik heb helaas geen vervoer ;(
dus als iemand in de buurt van apeldoorn nog die kant op gaat en nog een plaatsje over heeft hoor ik het graag :))

Yesorno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 10:57

Afsprongen vallen eigenlijk wel mee, als er maar niks gelijk achter aan komt :+ Daar heb ik de balans en handigheid nog niet echt voor.
Opsprongen vind ik wel lastig aanrijden ook. Vaak ga je te hard of heb je te weinig ritme.

Wij komen vanuit Maarn helaas.. hebben nog wel een plekje over, maar we mogen ook maar 1 paard trekken met de auto.
Zou wel jammer zijn als je de oefencross niet mee zou kunnen rijden..

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 11:07

NoaChanel schreef:
Ha Amber!!

Ik herkende jou idd ook op die bonte ja!
Wilde alleen niet tijdens mn les gezellig gaan staan beppen met je en daarna was jij in les dus het kwam gewoon ff niet uit helaas! Fjordy had je ook mee toch?? Met die geweldige manen kan ik hem wel herkennen haha!
Bedankt voor je compliment over Noa!!

Over 2 weken zijn we er weer hahaha!
Hoe gaat het met DJ en zijn training? Cindy is een vriendin van mij vandaar dat ik weet dat hij bij jou is hahaha.

Wat toevallig haha!! Ja hij word braver haha :+
Ik had mezelf met Fjordy ook opgegeven voor de oefencross, maar helaas ga ik de 3de obder het mes voor mijn rechter knie. Zet hem op he!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 13:21

xSaarSaar schreef:
Weten jullie eigenlijk hoe het zit met de oefencross? Mag je starten wanneer je wilt of wordt er een startlijst gemaakt (en waar komt die dan te staan?)

Voorheen volgens mij startlijsten.

NoaChanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 06:39

Jij ook succes Amber met de operatie!! En sterkte alvast!

M_D_H ik heb geen plekje voor je sorry!

Precies Yerorno de hele afsprong zelf lukte me wel maar dan weer optijd in balans en controle over mn paard hebben voor de volgende sprong is het lastige eraan.

Opsprongen vind ik wel te doen. Noa trekt zich er altijd super op. Ook als ik een inschattingsfout maak.. Wat dat betreft zal ze altijd wel springen denk.. Dat maakt het juist zo gevaarlijk voor ons... Als ik geen controle heb zou ik zeker de cross niet doorrijden, zij is echt een doodloper zeg maar.

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 09:56

xSaarSaar schreef:

Vorig jaar kreeg je een startnummer (dus rugnummerhouder mee ;)) en was er een startlijst. Die stond ongeveer een week van te voren op hun site.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 12:35

En als je geen rugnummerhouder hebt? :+

Yesorno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 12:52

Ik had die ook niet bij SGW vlietland, BB gestart. En toen heb ik die daar maar even aangeschaft. Toch wel handig. Met tape blijft toch niet echt zitten en het is toch het duidelijkst te zien met rugnummerhouder.

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 12:59

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 09:59

Weet iemand waar de voorlopige startlijst te vinden is?

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 10:24

Ik heb hem via de mail doorgestuurd gekregen, kan wel even voor je opzoeken hoelaat je bent? :)

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 10:34

Ik heb je even een pb gestuurd :+

edit: helaas sta ik er niet op |( terwijl ik wel bevestiging had gekregen, nja ik heb er maar gelijk een mailtje achteraan gestuurd!

marshmellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 10:51

Even domme vraag, maar hoe werkt dat allemaal met zo'n oefencross? :o?
Is voor mij de eerste keer dat ik met zoiets ga meedoen, dus heb geen idee hoe dat allemaal gaat..

Moet je bij cross ook parcours lopen?
En hoe zit het als je paard meerdere keren weigert op een hindernis, moet je dan stoppen, of mag je dan net zo lang proberen tot i gaat?

En, zijn er ook mensen hier die foto's gaan maken? :o

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 11:03

Vorig jaar kon je 's ochtends met Gert parcours lopen als je dat wilde, hij legde dan precies uit welke lijnen je kon rijden en hoe je precies moest rijden. Als dat dit jaar weer is zou ik dat als ik jou was wel doen, zeker als het je eerste oefencross is. Maar parcours lopen is dus wel aan te raden anders weet je niet waar je naartoe moet ;)

Verder hoe het zit met weigeringen weet ik niet, je hoeft niet te stoppen maar ik denk wel dat het slim is als je paard er écht niet over wil om misschien door te rijden naar de volgende hindernis. In ieder geval moet je wel aan de kant voor diegene die na jou start, dus als je dat in de gaten houdt zit je sowieso goed.

marshmellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 11:06

Oke, bedankt :)

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 11:11

Hoelaat is het parcourslopen ongeveer, of is dat nog niet bekend?

Ik ben ook wel benieuwd of er fotograven komen, en welke! :D

marshmellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 11:15

xSaarSaar schreef:
Ik ben ook wel benieuwd of er fotograven komen, en welke! :D

Mijn moeder iig.. :')
Maar of we daar nou zoveel aan hebben dat weet ik niet, die gaat van de zenuwen alleen maar foto's van de lucht of de grond staan maken denk ik :=

Yesorno

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 11:23

Om 11 uur gaan we met Gert parcours lopen :) staat in het mailtje.

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 11:32

Jee kan nog op de lijst :) gelukkig maar! Marshmellow, ik neem wel mijn filmcamera mee, dus wellicht dat ik sommige mensen kan filmen. Als ik de startnummers weet en daar tijd voor heb tussen het rijden van 2 paarden door.

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 11:49

Mijn moeder gaat ook mee, maar die is ook niet zo'n ster in foto's maken. Meestal staan alleen de achterhoeven erop :=

NoaChanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 07:48

Hallo Meiden,

Zooooo ik heb gisteren toch een gave les gehad!! Was echt heeeeeeeeeel leuk.

We hebben een vette afsprong gedaan! Opsprong enkele galoppassen, over het schot de afgrond in hahaha!
Echt zo stoer. Noa twijfelde geen moment en nam alles in 1 keer! De eerste keer bij landing helde ik iets naar recht maar kon mezelf corrigeren en gewoon door galopperen! De keren daarop gingen super!
Het water inrijden was weer iets spannend dus dat zal wel lachen worden zaterdag, zat bijna met mn hol in het water....
En dat stomme geschilderde dakje was weer eens vreselijk spannend! Jemig was heb ik moeten kloten om dr er overheen te krijgen. Vorige les stond ie in het water en toen ging ze er vol gas overheen en nu was het weer drama....
Mn pa is langs geweest om foto's te maken, zodra ik die heb zal ik wat plaatsen.

Succes jullie vandaag en morgen!

Yesorno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 07:53

Gaaf joh! :D Ben benieuwd naar je foto's!