[SGW] Wedstrijdkalender 2012

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Evony

Re: Wedstrijdkalender 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 11:44

Ik rij mijn spring/dressuur wedstrijden eigenlijk ook meer als trainingen, of hij nou een in totaal een 20 minuten in loopt en daarna nog een parcours of een 1 uur volle training.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 11:49

De afgelopen 2 jaar heb ik de sgw wedstrijden gecombineerd met de endurancewedstrijden. Nu ik weer thuis ga wonen zal het makkelijker zijn om ook een springwedstrijdje mee te pikken, maar daarin moeten we eerst weer groeien en vertrouwen op doen, dus oefenparcourtjes lijkt me fijner.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 11:56

Ik rij heb het afgelopen jaar 13 crossen gereden, en dan echt door heel het land en ook in België, inmiddels heb ik zo ongeveer bijna alle crossen wel een keer gereden, volgend jaar wil ik iets minder crossen rijden, echt de mooiste en meest leerzame crossen uitkiezen zodat ik daartussen wat meer tijd heb om bijvoorbeeld conditietraining te doen.
Ik wil trouwens van de winter ook zelf wat aan mijn conditie gaan werken, ik heb het idee dat ik aan het begin van de crossen elke keer heel alert ben en scherp op de situaties inspeel, maar de afgelopen crossen ging ik tegen het einde aan zonder echt een duidelijke reden steeds slechter rijden, en dat wil ik graag voorkomen in de toekomst.

Mijn paard heeft nu eerst een weekje "vakantie", dan ga ik hem weer oppakken en in december wil ik een paar keer fanatiek dressuur gaan starten

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 12:14

Op twee crosstrainingen na, heb ik ook even een vakantie voor mn paardje ingepland. Ze heeft een best heftig seizoen gehad en is van 1 jaar van recreatie paard omgetoverd in wedstrijdpaard (dressuur, springen en SGW) en is ook nog 'eventjes' beleerd voor de wagen. Even een stapje terug dus om alles lekker te verwerken en straks vol plezier weer beginnen aan het nieuwe seizoen.

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 12:41

Ik heb dit jaar uiteindelijk 5 sgw wedstrijden gereden, stonden er 7 op de planning. Verder veel gesprongen tussendoor. Vind zelf een springconcours ook niet veel zwaarder dan een springtraining bijvoorbeeld.

Nu van de winter ga ik heel veel dressuur rijden om dat gewoon echt goed te krijgen. Springen gaat bij ons toch super goed. Tot nu toe in de planning:

13 nov - Soest , 20 nov - Austerlitz , 26 nov - onderlinge dressuur , 3 dec - driebergen , 17 dec bunschoten spakenburg.

Is allemaal dressuur.
En dan zijn me coupons weer op. En dan het nieuwe jaar ook weer dressuur.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 12:42

Ik was ook vaak elk weekend weg en er zijn vaak avondwedstrijden voor zowel dressuur als springen. Voor les moest ik ook 40km met de trailer en de wedstrijden waren dichterbij en ik moet toch rijden :o Wedstrijd is mi minder belastend dan een les.
Alleen na een cross of crosstraining had paardlief het weekend ervoor en erna vrij.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 12:51

Mijn dochter wil in 2012 voor het eerst gaan starten. wij gaan 28 december oefenen in Deurne/Wanroij. Ook willen we gaan oefenen bij de trainingen in Yesselsteyn. Wat is een goeie wedstrijd om voor de eerste keer te starten. Dochter is heel enthousiast, maar moeders vind het allemaal nogal spannend, heb geen idee hoe het allemaal in zijn werk gaat. Ben zelf vroeger alleen maar gestart in de dressuur en het springen. Lees dus vol belangstelling mee wat er voorbij komt in het SGW-topic.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 12:54

Hoi esje, uit welke regio kom je? En start je dochter bij de pony's of de paarden? In het begin van het seizoen vind ik etten leur een mooie om mee te beginnen!

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 15:05

EvelienH schreef:
Spannend Sann! Als de winter een beetje mee werkt en ik nog wat crosstrainingen kan doen wil ik mijn jonkie misschien toch B starten in Chaam.

Leuk, dan gaan we samen! Moet kunnen volgens Rob!

Kruidenpotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 15:31

esje01 schreef:
Mijn dochter wil in 2012 voor het eerst gaan starten. wij gaan 28 december oefenen in Deurne/Wanroij. Ook willen we gaan oefenen bij de trainingen in Yesselsteyn. Wat is een goeie wedstrijd om voor de eerste keer te starten. Dochter is heel enthousiast, maar moeders vind het allemaal nogal spannend, heb geen idee hoe het allemaal in zijn werk gaat. Ben zelf vroeger alleen maar gestart in de dressuur en het springen. Lees dus vol belangstelling mee wat er voorbij komt in het SGW-topic.

Onze dochter is in 2011 begonnen met trainingen in Ysselsteyn, ze vond het in eerste instantie ook wat spannend ("schrijf me eerst maar in voor een BB wedstrijd") maar dankzij de kundige trainingen van Gerrit en Gerald gaat ze komend seizoen starten in het M. Na een aantal trainingen in Ysselsteyn heeft ze als eerste wedstrijd Castenray gedaan en die is goed te doen.

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 15:34

Ik heb er nu al zin in!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 15:59

Kris schreef:
EvelienH schreef:
Spannend Sann! Als de winter een beetje mee werkt en ik nog wat crosstrainingen kan doen wil ik mijn jonkie misschien toch B starten in Chaam.

Leuk, dan gaan we samen! Moet kunnen volgens Rob!

Ja als hij het zo blijft doen moet het makkelijk kunnen! :D

Ik rij naast het crossen nog wel veel andere wedstrijden, moet zeggen dat hij dit seizoen geloof ik maar 6 crossen heeft gelopen. Ik ben bijna elk weekend wel op pad, of hij nou thuis loopt of 2 proefjes loopt op wedstrijd maakt ook niet veel uit. Deze winter moet hij er wat betreft de dressuur echt aan geloven. }> Kijken of hij nog een keer wilt gaan ontspannen in de proef. Hier in de buurt zijn ook vaak wedstrijden op dinsdagavond, die rij ik ook vaak.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 16:15

Ik heb denk 5 of 6 crossen gereden, paar spring wedstrijden en paar dressuur.

Net even me coupons tevoor schijn gehaald men ik heb 1 set van dressuur wat ik nog niet eens gebruikt heb :=

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 16:27

Terugsturen dus Corien :D

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 16:41

Mag toch alleen als ze na 1 juli zijn besteld?

Ik had wel een set na 1 juli besteld, kon zo gauw geen coupon vinden en heb er 1 van de set nieuwe gepakt. Terugsturen kan ik dus ook vergeten.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 16:54

gr_roos schreef:
Mag toch alleen als ze na 1 juli zijn besteld?

Ik had wel een set na 1 juli besteld, kon zo gauw geen coupon vinden en heb er 1 van de set nieuwe gepakt. Terugsturen kan ik dus ook vergeten.

Gewoon een oude van een andere set er tussen frummelen... je denkt toch niet dat ze alle coupons stuk voor stuk gaan controleren? Ik heb namelijk begrepen dat ze nagaan wanneer je ze besteld hebt (en dat ze dus niet teruggenomen worden als je ze voor 1 juli hebt besteld). Gewoon 16 losse coupons opsturen. Niet geschoten, altijd mis! Je hebt er immers 16 na 1 juli besteld.

(Zag ook de tip van alsnog een set van 6 bestellen en er vervolgens 16 terugsturen voorbij komen...)

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 17:59

Hoeven ze niet allemaal aan elkaar vast te zitten dan?

Ik heb totaal nog zo'n 65 coupons liggen van de 2 paarden waarmee ik start... allemaal voor juli besteld natuurlijk :(

6 bestellen en dan weer 16 terugsturen vind ik dan wel weer raar, die paar euro wat het je dan oplevert...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 18:55

Ik scheurde ze standaard meteen van elkaar. Ik vond het altijd een heel onhandig pakket! Ze kunnen toch ook aan de volgnummers zien dat het bij elkaar hoort?

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 19:42

_Sim_ schreef:
Pittig hoor Roxxie. Persoonlijk zou ik dat erg veel vinden voor het paard om zowat ieder weekend op pad te zijn.
In het seizoen doe ik overwegend SGW (cross of 10) met af en toe een spring/dressuurwedstrijd. Dat zullen er niet meer dan 4/5 zijn. In de winter doe ik 1 maand helemaal niks aan wedstrijden en ga daarna weer optrainen.

Ik moet wel zeggen, dat ik met een dressuurwedstrijd er nooit langer opzit dan half uur/3kwartier inclusief proef. Springen idem.
Mijn les en hier en daar een training is wat dat betreft altijd zwaarder :j

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 20:07

Ik heb dit jaar 12 Sgw's gehad ( wel steeds verdeeld, de ene maand 1 de andere maand 2, op oktober na), maar geen enkele springwedstrijd tussendoor gereden, de laatste daarvan was in februari.. ;) , ik doe wel mijn lessen volgen (springen en cross) en eens een oefenparcours, maar dat is dan wel heel dichtbij. Ik ga nu in november weer voor het eerst op springwedstrijd, dressuur heb ik deze zomer 2 keer gestart, 1 keer M1 en 1 keer M2.
Ik probeer zoveel mogelijk de weekenden van de cross vrij te zijn, dus dan schieten andere wedstrijden er toch wel bij in omdat ik dan die weekenden weer werk.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 20:10

Ik heb dit jaar 11 SGW's gehad en ben pas in Mei met dit paard begonnen omdat ik hem pas in Maart had. Daarnaast wat gesprongen en dressuur gereden. Ga van de winter meer dressuur starten, springen ook wat. Ik ben niet van wedstrijdrust van de winter o.i.d., automatisch rijdt hij toch al minder vanwege dat het vroeg donker is en straks ook vanwege het weer. Waarschijnlijk ben ik in januari nog weekje weg ook, dus dan heeft hij dan ook vrij.
Vaak zijn mijn trainingen, springen en dressuur, zwaarder dan de wedstrijden zelf. Heb het dan wel over prive les, niet over club. Daar is het hetzelfde als thuis.

Zag je al op de lijst staan voor zaterdag Bianca. :)
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 08-11-11 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 20:12

Mootje schreef:
Ik scheurde ze standaard meteen van elkaar. Ik vond het altijd een heel onhandig pakket! Ze kunnen toch ook aan de volgnummers zien dat het bij elkaar hoort?

Doe (deed) ik ook hoor!

Ik heb begrepen dat ze niet meer aan elkaar hoeven te zitten. En ik denk niet dat ze de volgnummers gaan controleren van iedereen die er 16 opstuurt, dus gewoon door elkaar husselen ... Ik heb er niet zo veel meer en zou toch al van vereniging veranderen, dus had het verlies al ingecalculeerd, maar ik kan me goed voorstellen dat je er van baalt als je nog een hele stapel hebt liggen of net 1 van de set gebruikt hebt!
Er 6 bij bestellen en 16 terugsturen is natuurlijk gewoon een rebelse actie... Maar als je het mij vraagt heeft de KNHS dat in dit geval over zichzelf afgeroepen (en verdiend) door zo laat alles bekend te stellen. In de Paardensport van vorige keer stond nog doodleuk dat je coupons ook volgend seizoen te gebruiken zijn, naar aanleiding van een vraag over het aanvragen van een startkaart per oktober... :?
Laatst bijgewerkt door Loetie84 op 08-11-11 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 20:17

Sannnn schreef:
Zag je al op de lijst staan voor zaterdag Bianca. :)

oohhh is hij er al ga ik ff kijken... ;) lang getwijfeld of ik wel zou starten, omdat ik nu niet eerst B kan/mag springen, maar dat is voor mij tussen de oren.... :o de selectie rijd ik verder nl niet, lukt toch allemaal te moeilijk om alle data vrij te zijn en de kampioenschappen zou ik ook al moeten werken mocht ik verder komen dus dat vond ik teveel gedoe.......dus nu word het wel gelijk een flink debuut......

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 20:22

Valt wel mee hoor denk ik! Vaak staat het tijdens de selectie in Nijkerk niet heel moeilijk en hoog gebouwd. De 2e selectie in Kootwijkerbroek is dat vaak wel. :)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 21:09

Ik zou dit jaar 10 of 12 SGW's starten maar het zijn er 8 geworden. Daarnaast start ik ook op gewone wedstrijden. Afgelopen zomer maar 1x gedressuurd en 5x gesprongen. Normaal veel meer. Ga deze winter veel springen en hopelijk krijg ik haar ook in de dressuur weer goed aan de loop.