[SGW] Nabespreking oefencross en SGW Dijkgatsbos

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:20

gr_roos schreef:
Carmen, ik heb een paar keer horen omroepen door de portofoon dat de verplichte doorgang na de haaientand gemist was. Misschien is dat de oorzaak geweest.

nope, daar heb ik extra opgelet.

Inderdaad een harde les, nooit meer weggaan voordat de uitslagen bekend zijn. Bah, heb er echt een heel rot gevoel over. Had hartstikke lekker gereden, jammer van hindernis 16 en uitglijer in de modder, maar verder ging het echt super.

Gelukkig a.s. zaterdag weer cross in Oenkerk. Hopelijk kan ik dit dan snel vergeten!

Stephanie432

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:32

Eef_Bam schreef:
Mijn verslag:
Gisteren om half 5 op voor de cross (moest half 6 zijn maar ik had de klok per ongeluk verzet ) en met mijn snotkop, lichte hoofdpijn en maag die salto's aan het maken was richting ww.
Dressuur ging echt lekker, misschien iets braaf en had een terecht 193 punten.
Springen ging wel aardig, wilde met iets meer controle rijden dan in Nokere en dat ging aardig, een balk sprong hij er finaal af en de laatste tikte hij er helaas net af.
Toen de cross in, Bam pakte vanaf het begin weer super aan, op het boompje voor de eerste greppel keek hij wat naar het water, ik was te druk bezig mezelf schrap te zetten voor de lancering over het greppeltje en daardoor net te laat om hem even bij te prikken op het boompje ervoor, toen rustig opnieuw aangereden en simpel eroverheen. De rest van de cross ging super en vertrouwd, op weg naar de waterbak ervoor gekozen over het gras te gaan ipv door de blubber, hier verstapte Bam zich een keer en ben even gestopt om mijn beugel weer terug te vinden, was gelukkig nog mijlenver van het water dus toen wel het blubberpad opgegaan, water ging heel simpel, mijn moeder heeft het nog op film met de Iphone, met een tevreden gevoel gefinished. Jammer dat ikzelf er met mijn hoofd er niet helemaal bij was op het boompje maar Bam pakte verder wel echt heel fijn aan weer.

Daarna had ik nog met mijn suffe kop de auto dichtgegooid met de sleutels erin, dus moesten we wachten op de wegenwacht. Na de cross kwam ook mijn bijholte-ontsteking die ik heel de dag al voelde aankomen opzetten, ik kreeg het zo ontzettend warm van de koorts en was flink beroerd, na het afzetten van Bam direct thuis mijn bed ingedoken om 5 uur, en pas vandaag om 3 uur er weer uitgekomen. Ik heb helaas ook de hele VIP-dag op het EK-dressuur vandaag gemist , mijn moeder had me nog even wakker gemaakt om te kijken hoe het ging maar kon amper op mijn benen staan. Nu gaat het wel weer wat beter maar nog niet echt goed, morgenochtend maar langs de ha voor ab.

Moest jij op zaterdag rijden? Want ik hoorde het jou vertellen en je moeder begon daarna te schelden. Of was jij dat niet? Wij zaten bij de vrachtwagens.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:39

Nisma, zonde van die matige dressuur. Kost je ook meteen je winstpunt. Wel netjes van de cross en het springen! Wel tevreden daar over?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:41

Nisma schreef:
Ik had ook gestart B ponys cat E

dressuuur ging super goed eht nooit zo goed gereden, jury was t er niet mee eens 158.... allemaal 5e en 4e zonder beschrijving?? ;(

Springen foutloos binnen de tijd, cross 1 weigering..

stond met cross en springen iets van 4e maar dresuur heeft me onterecht naar beneden gehaalt...

was me 1e x, was wel zuur dat t zo moest eindige maarja..
zat in ring 6 overigenens hoorde wel meer dat er barslecht is gejureerd..
was leuk voor de ervaring;)

Misschien wel gewoon bar slecht gereden en daar een keer op afgerekend. Ik heb nog nooit gehad dat ik een wauw gevoel had na een proef en dan zulke lage punten had.

texelse

Re: Nabespreking oefencross en SGW Dijkgatsbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:43

Ring 6 had over het algemeen wel vrij lage punten. Maar om dan te zeggen dat er "slecht gejureerd" is, dat klopt denk ik niet. Je kunt ook zeggen dat er in ring 6 slecht gereden is.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:56

Misschien heeft de jury wel gewoon naar dressuurmaatstaven gejureerd en niet naar SGW maatstaven. Ik zat dan in ring 5 en deze jury punt gemiddeld een punt hoger per onderdeel bij een SGW dan bij een normale dressuurwedstrijd.

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:57

gr_roos schreef:
... benieuwd hoe je broek zo is geworden, want op Rose was er niets aan de hand

Tussen afstappen van Rose en opstijgen op Costa had ik om mijn broekspijp recht te trekken een ruk daaraan gegeven die blijkbaar te grof was voor de stof.
Laatst bijgewerkt door Paul_H op 22-08-11 13:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:58

zo nog even mijn verslagje,

ik deed mee aan de B pony's cat. E

dressuur ging niet goed, hij was heel gespannen. We zaten helemaal in ons eentje daar dus hij vond het maar niks dat de andere paarden er niet waren. 170 punten, had zelf nog wel iets hoger verwacht maar niks aan te doen. Moeten maar weer even flink aan de dressuur werken, hij is de laatste tijd beetje stout dus was al blij als hij rustig en ontspannen was. Springen was hij heel enthousiast en druk, ging wel netjes en een foutloos rondje. Cross was hij wat druk in het starthok maar kreeg hem gelukkig goed weg van de andere paarden, foutloos rondje. Qua afstanden kon het af en toe wel wat beter maar hij sprong erg braaf dus was erg trots op hem :D erna hem nog even lekker afgespoeld

zag op de uitslagen dat ik ook nog een 3e prijs had dus helemaal leuk. Mijn vader wilde helaas echt niet wachten dus heb noor nog maar even een pb gestuurd.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:59

Carmen85 schreef:
Inderdaad een harde les, nooit meer weggaan voordat de uitslagen bekend zijn. Bah, heb er echt een heel rot gevoel over. Had hartstikke lekker gereden, jammer van hindernis 16 en uitglijer in de modder, maar verder ging het echt super.

Dit soort dingen is mij ook al een aantal keer overkomen. Echt balen.
Ik wacht tegenwoordig altijd op de uitslag. Maar zelfs dan is het geen garantie dat een fout wordt teruggedraaid. Zo hebben ze mij in Gorssel vorig jaar onterecht een weigering aangerekend. Maar ik kon niks bewijzen en het was mijn woord tegen die van de hindernisrechter. Helaas pindakaas dus.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:02

Stephanie432: Dat was ik inderdaad, moeders was not amused :7 .

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:04

Was jullie auto ook zo goed beveiligd? Jullie waren met de Audi toch? Had je niets geleerd van mijn autosleutelsverhaal van de week ervoor ;)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:13

Ik kwam net de cross uit en had het echt ontiegelijk heet (combi van warmte en de koorts die al kwam opzetten) en wilde zo snel mogelijk alles uit doen, ik pakte wat spullen vand e achterbank en had de sleutels daar neergelegd en ik wilde naar het voorportier lopen om mijn shirt uit te trekken, en in mijn haast smeet ik zo de deur in terwijl de auto net daarvoor automatisch op slot was gegeaan, we waren inderdaad met de audi. Ik moest wel gelijk aan jouw verhaal denken Marjolein :+ !
Gelukkig was de wegenwacht er bij ons echt al binnen 15 minuten, echt snel gelukkig.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:34

Jammer van de dressuur Nisma. Maar niet gelijk de jury de zwarte piet toespelen hoor.
Wat betreft het water, dat was volgens mij ook een verplichte doorgang en geen hindernis. Dus vandaar dat daar geen weigeringen op gerekend zijn.

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:37

Het water zelf idd niet, maar ik had een weigering op die boom voor het water, dat was wel een genummerde hindernis.
Bij mij had het echt als weigering gerekend mogen zijn, dat was het immers ook echt. Viel niet echt over te twijfelen naar mijn idee.
Nouja, gelukje zo. Maakt niet veel uit voor mij.

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:50

Nouja, makkelijk toch. :P

In ring 6 was idd niet heel hoog gejureerd, ik had 185 maar vond mijn proef zelf ook wat lauw en met wat slordigheden die gewoon afgestraft zijn.. Denk dat dat jurylid gewoon 'normaal' gejureerd heeft, nja, jammer dan :)

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:53

Jetske, we hebben elkaar nog even "recht in de ogen gekeken" :D . Ik was net bij de springjury om de uitslagen op te halen toen je moest rijden, en heb je
parcoursje dus ook gezien.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:18

Jetske, ik heb je mooie blauwe laarzen bij de DA ook bewonderd, en dacht nog wel volgens mij heeft iemand van bokt ook zulke laarzen :+ :D

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:33

Ooh dat zou heel goed kunnen Texelse, ik heb het alleen niet heel bewust gezien denk ik. Ik had mijn handen nogal vol aan mijn lieve paardje :+

Gehe, dat kan er natuurlijk maar één zijn Margreet :P

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 15:04

poedersuiker!! Ja echt! En ik mag het zeggen! Znoes heeft een peesblessure. Vanmorgen naar slootdorp geweest om te checken. Maar even het zekere voor het onzekere nemen. Want mocht het haar pees zijn en we gaan weer aan het werk dan zijn we verder van huis. Nu blijkt ze dus ECHT (ik had al zo'n voorgevoel) een peesblessure te hebben. De verstapping was erger dan verwacht. Het zag er op de scan heel erg uit. Dat komt omdat het nu (zo kort na de gebeurtenis) nog in de acute fase zit. Maar ook omdat het even leek als of ze een breuk had. Dus ook nog even een röntgenfoto gemaakt. Maar gelukkig was het geen breuk! De pees die aan haar sesambeentje zit aan de binnenzijde van haar been is de boosdoener. De prognose is goed! De DA verwacht dat ze met 5-6 maanden weer volop in de sport kan lopen. Voor nu is het rust! Ze mag gelukkig wel op het land. Welliswaar op een klein stukje. Maar ze mag naar buiten. Verder gaan we de eerste week koelen. En mag ze na 2 weken (mits het niet of nauwelijks meer dik is) meer stappen. Dan mogen we gaan opbouwen met het stappen. Nu hoeft ze niet te stappen als ze op het land staat. Dus we gaan een leuke tijd tegemoet!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 15:08

Balen PP, wel goed dat je meteen naar de kliniek gegaan bent.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 15:10

Het voelde niet goed. Ze was gisteren wel iets verbeterd maar qua dikte niet heel veel en dat zat me niet lekker! Dus ik dacht beter het zekere voor het onzekere. DA zei dat het heel verstandig was. Als ze over 3 weken goed had gelopen en we hadden opgebouwd dan hadden we haar stuk gereden!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 15:13

Gelukkig zijn nu de vooruitzichten goed, maar het is wel heeeeel vervelend. Jammer hoor.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 15:17

Volgend jaar hopen we weer van de partij te zijn bij de SGW wedstrijden in de buurt!

Stephanie432

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 15:20

Eef_Bam schreef:
Stephanie432: Dat was ik inderdaad, moeders was not amused :7 .

Haha oke, ja dat merkte we al haha!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 15:29

Toch denk ik dat het best wel eens goed zou zijn om bij het M en Z ook op stijl te beoordelen. Ik heb bij het Z wel een flink schrik moment gehad en alle hulde voor het paard. In het M was het verschil tussen de ruiters ook enorm, bij sommige vroeg ik me echt af hoe ze ooit op rijstijl de B zijn uitgekomen :o Waslijnen als teugels en totaal geen afstand rijden, eerder een misafstand rijden en echt mee liften op het paard. Van sommige had ik toch echt heel veel beter verwacht, zeker als je de mensen dan hoort praten......