[SGW] Verslagen Westerbork 16/17 April

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 12:20

TeeGee schreef:
Jij hebt wel een aantal spannende foto's Bianca :P

Is dat zo ?? eentje vind ik wel wat spannend eruit zien, dat is die dikke boom naar beneden..(ff gecheckt ) idd wel wat meer vreemde acties ja..... :D eentje staat met zijn achterbeen op het bankje zowat van die picknicktafel, daar hoorden wij VEEEL paarden tegenaan kletsen zeg.....bbrrrr....

Lappie_Lap

Re: Verslagen Westerbork 16/17 April

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 13:52

Was het water geen hindernis dan? Ik dacht dat het alternatief (rondje om de waterbak en die hindernis aan de tentkant) voor alleen de waterbak was?
Sorry, heb daar niet echt op gelet (die van mij gaat wel door het water).

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 13:56

de waterbak was alleen een hindernis voor de B pa/po en L po (met alternatief idd), de rest hadden hindernissen in het water dus die moesten wel door het water maar op zich was dat water zelf dus geen hindernis ;)

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 13:57

Ik wist helemaal niet dat dat mocht, nou ja goede les voor de volgende keer dus, dan ga ik dat ook doen :)

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 13:58

Ik blijf het apart vinden dat de L pony's eventueel niet door het water hoeven. Dan vraag ik mij af wat doe je in de L????

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 14:02

@ Rianne ... ohhh, op die fiets! Mirthe reed natuurlijk in het M :D

M'n paard doet raar kruisen van z'n benen :P
Afbeelding

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 14:38

Hij had inderdaad daar mooi zijn beentjes over elkaar . Ik was bij deze hindernis zaterdag jury. Was wel een leuke hindernis om bij te zitten. En ook wel gezellig met maaike. zaterdag heb ik de gehele dag bij de waterbak gebivakeerd.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 14:44

Wel een hele mooie foto LL!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 14:49

caro29 schreef:
Ik blijf het apart vinden dat de L pony's eventueel niet door het water hoeven. Dan vraag ik mij af wat doe je in de L????

Inderdaad. In het L kan je er zelfs wel inspringen. In Heino heb je dat, B paarden inspringen alternatief inloop, L pony's verplicht inspringen (al gaat dat over 15cm, maar toch

Ingrid, helemaal goed :D Hoe is het met z'n mok? Leuke foto!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 14:59

ik vind sowieso dat de L pony's in verhouding te makkelijk is. Het is vaak alleen maar iets hoger dan de B maar niet technischer omdat B pa hetzelfde rijdt.
Dacht trouwens ook dat L pony's in WB wel verplicht door het water moest, maar ik heb er eerlijke gezegt ook niet op gelet...

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:13

fenja schreef:
Hij had inderdaad daar mooi zijn beentjes over elkaar . Ik was bij deze hindernis zaterdag jury. Was wel een leuke hindernis om bij te zitten. En ook wel gezellig met maaike. zaterdag heb ik de gehele dag bij de waterbak gebivakeerd.

Het was idd erg gezellig :D :D

@ Lappie_Lap: we (Fenja & ik) zagen het al op de camera, vond het ontzettend netjes van je paard dat hij ook eventjes netjes zijn benen over elkaar heen legde voor de foto _O- _O-

@ xxitsmexx: dacht ik even dat ik mijzelf zou kunnen zien zitten op dat filmpje, is ie helemaal zwart bij de 1ste hindernis _O-

X_spirit_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:20

Haha ik sta wel op het filmpje van Rianne bij hindernis 3 :')

fellow2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:24

ik lees veel goeie verslagen,
nu mijn verslagje:

Ik had allebij me paardjes mee, in het M reed ik cappuchino, Dit was de 2e keer M en de vorige keer had zee heel hard haar knieen gestoten waardoor ze daarna niet meer sprong en ook niet meer goed liep dus toen ben ik gestopt. ik hoopte dat ze nu het vertrouwen weer had en dat had ze. Ze sprong de cross foutloos en ik vond het best pittig zeker omdat dit nog net een pony is. springen foutloos en dressuur ging echt heel slecht haha. Normaal heb ik best wel hoge punten maar nu maar 180 er stonden mensen en die vond ze natuurlijk eng en toen kwamen er ook nog kinderen met papiertjes langsrennen. vond ze ook heel leuk . Maar toch nog een 4e plek

Met die andere reed ik in het L. dressuur ging bij deze ook slecht, had 182 punten. dressuren was vandaag niet helemaal onze dag haha. Maar ze sprong foutloos en de cross liep ze ook foutloos en een 3e plek.

Ik ben helemaal blij met ze!

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:25

Ik was er nog even niet aan toe gekomen, maar hierbij ook mijn verslagje. Ik heb op zaterdag HC in de B gereden.
Een heel fijne dressuurproef gereden. Waarvoor ik vervolgens zeer onterecht 155 punten kreeg. 8)7 Met maar twee opmerkingen: “onzuiver” bij de middendraf en “tegen de hand” bij het halsstrekken. Dit komt op mij zo absurd over dat het me niet eens raakt. Het lijkt wel of ik een coupon van een ander heb, maar dan nog, je geeft toch niet iemand 155 ptn. en dan maar twee kleine opmerkingen?
Zaten jullie ook in ring 1 Lappie_Lap en bvw?
Vervolgens snel klaarmaken voor het springen en naar die mulle losrijbak. Daar hoorde ik links en rechts vallen dat het springen zo inliep. Dus ik ging even tellen met de nummers die nog voor me waren. Huh, het liep helemaal niet in, het liep juist iets uit… Ik ging het even aan de ringmeester vragen. Bleek dat ik me in alle haast een half uur vergist had en dus te vroeg klaar was. (dat overkomt mij niet zo vaak, haha) Dus nog een beetje tijd gedood met stappen over het erf, paar sprongen gemaakt en de ring in. Het ging niet soepeltjes maar wel foutloos. Jeej Otto! Ga zo door! *\o/* *\o/* *\o/*
Toen naar de dierenarts en door naar de cross waar we alle tijd hadden. Sprongetje gemaakt en naar het starthok. Otto was leuk aan de start. Bij het aftellen vijf…vier…drie…twee…één kwam hij met zijn voorbenen van de grond en liet zich op zijn achterbenen zakken. Dit alles in slowmotion, hij liet gewoon een prachtige levade zien! (ik had er een commando aan moeten plakken haha!) En vanuit die levade met een mooie sprong van start.
Ik vond de cross wat minder dan eerdere jaren. Erg kronkelig waardoor je geen mooie stukken kon galopperen en we veel (halve) galopwissels maakten.
Ik kreeg op dat paadje aan het begin ook een flinke tak in m’n gezicht. Voor de eerste had ik gebukt, maar toen ik weer opkeek kreeg ik FLETS een dikke takkenbos in m’n gezicht. Deed gelukkig niet zo’n zeer.
De cross heerlijk rondgekomen. Otto sprong alles braaf, soms erg groot. Op het stuk voor de waterbak werd ik nog even afgeleid door Bianca :D en reed ik rechtdoor (sporen volgend) naar het lint. Bij het lint aangekomen kon ik niet links- of rechtsaf en zag ik geen pad meer. Ik riep “Waar is het pad?” mensen riepen ”Terug terug, door de bomen!”. Haha, nou volgens mij was ik niet de enige die rechtdoor gereden was. Beetje vreemd dat dat lint zo ver weg hing, meestal hangt dat om een pad af te sluiten, en er hing ook geen briefje met een pijl. Dat afgeleid worden is natuurlijk een grapje, ik moet de cross gewoon zelf goed kennen.
Bij de tweede dierenartscontrole 56 en bij de eerste 60. Ik geloof dat we niet de enigen waren die na de cross een lagere hartslag hadden dan ervoor. Het was een leuke dag, mede door het lekkere weer!!!

Gefeliciteerd TheHorseInn en ilovejamai!
Ga nu verder lezen vanaf pagina 5… :D (en foto's zoeken)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:33

lekker marieke van je foutloze springparcours! Wanneer ga je de L proberen...?
Ik zat idd ook in ring 1, toen ik jou verhaal zag dacht ik "zou ze in ring 1 hebben gereden?" Ik had namelijk ook het idee dat ik de coupon van een ander had. Zo had ik een 5 op binnen komen (over de hoefslag) met als commentaar recht richten...
En op onderdeel 26 kreeg ik een 4, commentaar: loopt op twee hoefslagen.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:40

Volgens mij moesten de L pony's inderdaad door het water. Want volgens mij was daar een verplichte doorgang aangegeven!

Pluisje_666

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:57

Ik moet eerlijk zeggen dat ik tot pagina 2 ben met verslagen lezen.. de rest komt nog.

Tja onze eerste cross van het seizoen was wat apart. We reden in de L meende baan 6, igg de dressuurbaan rechtsachteraan op het veld.

Dressuur ging naar mijn idee niet verkeerd. Heel braaf, moest voor de verandering rijden ipv remmen maar wel in de aanleuning en buiging. Alleen in de middengalop gleed Leo op beide kanten weg. (dit jaar begonnen zonder ijzers, eerst kijken hoe het gaat en W'bork is toch hoofdzakerlijk zandcross)

Toen de cross gelopen, wel tevreden over wat ik zag, voor ons een goed begin, het vertrouwen en de conditie moeten toch nog wat terug komen na de val in Neede. Had nieuwe schoenen aan en op beide voeten heb ik enorme blaren gelopen (vandaag ook de hele dag op slippers op t werk :+) Daarna lekker liggen luieren op de klep van de vrachtwagen, moesten redelijk n paar uur wachten.

Het springen ging best goed. Foutloos en controleerbaar. Heel fijn en erg tevreden. Toen de cross in.. We hadden er dit keer voor gekozen lang te wachten bij de dierenarts en er 3 nummers van te voren op te gaan. Dit leek goed te gaan, tot ong 1 minuut voor de start. Toen ik echt aanstalten maakte om naar het starthok te gaan flipte meneer weer aardig. Gelukkig bleef het hanteerbaar maar lastig was het wel. Met behulp van twee combinaties die ook in de bak waren ben ik toch nog van start gegaan. Vlak voor de 1e hindernis hoorde ik de piep van 1 minuut. Goh wat gaat de tijd toch snel... :0

Igg. De cross zelf ging foutloos. Bij 7 (dacht ik, of is het 6) alternatief omdat die lijn naar mijn idee mooier was en toen rechtdoor. Hij pakte het super fijn op en kon redelijk goed terug rijden. Was 6.02 binnen. 1 minuut telaat dus.. ja, die rijdt je niet meer goed.

Dus helemaal happydepeppy dat we foutloos waren. Bij de dierenarts nog moeizaam gedraafd (door mij) en Leo was prima. Direct na de dierenarts op blote voeten terug gelopen naar de auto. Mn blaren waren echt helemaal open.

Bij de vrachtwagen kreeg ik van Inge mijn briefje met de dressuurpunten, toen verdween mijn zonnigehumeur als sneeuw voor de zon. 158 punten. Geen winstpunten dus. Hoewel er eigenlijk alleen maar 4,5 en 6 op mijn coupon stonden was er geen comentaar bijgeschreven. Ik baal echt als een stekker snap ook echt niet hoe ik aan zulke punten kan komen en dat als je ze geeft dat je er niet bij zet wat het probleem is. Ik weet dat we geen showcombinatie zijn en dat het geen 200 punten proef was maar zeker wel rond de 180punten.

Maar goed, zijn maar naar huis gegaan. Blij dat ik fijn gecrossed heb maar verder..

Iedereen met prijs en winstpunten gefeliciteerd en de minder gelukkigen onder ons, volgende keer beter!

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 15:58

riannhuh schreef:
Ik had ook een cameraatje op m'n cap, m'n zussen verklaarden me voor gek dat ik daarmee ging rijden :+ Dat kan mij lekker niks schelen, heb er zelfs nog leuke reacties op gehad haha :P

Echt leuk, dat filmpje! Ik wilde dat ook altijd al eens doen. Wel een beetje een Blair-Witch effect (misselijk) haha, maar echt leuk gedaan!

Ik zag nog een bekende tak langskomen in het begin, haha. :')

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 16:00

Ik heb inderdaad meerdere mensen gehoord met lage punten en dan geen commentaar.... Dat vind ik eigenlijk niet kunnen, geef dan tenminste ook aan waaróm die lage punten gegeven zijn....

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 16:33

Kaisa schreef:
Ik heb inderdaad meerdere mensen gehoord met lage punten en dan geen commentaar.... Dat vind ik eigenlijk niet kunnen, geef dan tenminste ook aan waaróm die lage punten gegeven zijn....

Ik had ook meerdere 4 en 5en, allemaal zonder commentaar. Volgens mij was dat gewoon de stijl van de jury in ring 4, want ik heb alle coupons die er lagen snel bekeken, maar stond nergens iets of weinig bij.

@Lippielap: Wat schattig hoe je paard springt haha!

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 16:47

Mensen met mooie resultaten; gefeliciteerd! Heb ook leuke foto's gezien :j En een leuk filmpje :D

Maar, wat een lage punten zeg! :oo Ik ben eigenlijk wel benieuwd welk jurylid dat was..

:') Vrolijke koe, i.c.m. mijn hoofd :+
Afbeelding

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 17:12

bvw schreef:
Zo had ik een 5 op binnen komen (over de hoefslag) met als commentaar recht richten...
Misschien had dat jurylid op Bokt gekeken wat de oplossing is voor al je problemen... :Y) Valt nog mee dat ie niet schreef: "Neem les!" _O-

Lien_ schreef:
Maar, wat een lage punten zeg! :oo Ik ben eigenlijk wel benieuwd welk jurylid dat was..
Die van mij begon met de V en eindigt op os. ;)

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 17:20

Ik zat ook in ring 4. 2 regels commentaar..

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 17:21

Zelfde jury?
Ik zat op zaterdag in ring 1.

Ik kan me niet voorstellen dat die man een leuke dag heeft gehad... :=

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 17:27

Amazone reed zaterdag in Ring 3 en kreeg zelfs bij een 8 acht commentaar. Welliswaar alleen maar netjes uitgevoerd maar dan nog.
En ook die 2 6en die ze had stond commentaar bij!