[SGW] Voorbespreking SGW Castenray 7/8 mei

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mireilledons

Re: Voorbespreking SGW Castenray 7/8 mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:50

Ook ik gun alle wachtlijstbewoners een plekje hoor, maar dat het mijn plekje moet zijn is natuurlijk niet leuk! Gelukkig blijkt Zoncorde na het kreupelheidsonderzoek, thermografie en 5 röntgenfoto's geen onderliggend probleem te hebben voor zijn kreupelheid. Hij liep gisteren alweer iets beter. Met een week rust, Metacam en dagelijks sodabad moet hij volgende week weer rad zijn.
Heel veel plezier allemaal in Castenray. Ik ga mij ook maar vast verheugen op Vlietlanden, samen met Fatal_Flower en heel wat anderen.

peetje1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 11:13

heb gisteren gezien dat ze aan het sproeien waren dus hopelijk valt de stof mee, en nee karin ik rij niet mee ben geen springruiter probeer dressuur te rijden maar dit gaat ook niet altijd even goed maar ik vind het rijden nog steeds leuk en da t is het belangrijkste.geef nog even je starttijden door van dressuur kan ze zo gauw niet terug vinden.
tot zaterdag en voor iedereen die rijdt heel veel plezier en natuurlijk succes

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 11:31

Ik hou van startnummers! Ideaal dat je in 1 oog opslag kunt zien wie er op dat moment in de ring zit en hoe ver de rest is met zijn voorbereidingingen. Had het liefste dat ze startnummers zouden dragen bij alle takken van paardensport.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 11:41

Ik herken juist mensen eerder aan hun setjes, al die startnummers kan ik toch niet onthouden.
Alleen handig zodat je kan zien wie er wanneer in gaat. Met dressuur heb ik hem ook altijd gewoon om, hoort gewoon zo bij SGW. :)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 11:44

Ik maak bij de dressuur ook gebruik van een hoofdstelnummer. Vind ik gewoon netter staan.

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 12:32

pol013 schreef:
Ik hou van startnummers! Ideaal dat je in 1 oog opslag kunt zien wie er op dat moment in de ring zit en hoe ver de rest is met zijn voorbereidingingen. Had het liefste dat ze startnummers zouden dragen bij alle takken van paardensport.

Helemaal mee eens! Ik sta me ook altijd groen en geel te ergeren op een normaal CH omdat ik daar niemand meer ken en geen idee heb wie er in de ring is.

Hoofdstelnummer in de dressuur, eigenlijk nooit met rugnummer.
Sinds Kamp Lintfort maak ik ze ook op de schabrakken vast en niet meer aan het hoofdstel.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 12:48

Carmen85 schreef:
Aardig van de organisatie dat ze mensen naar achteren zetten zodat ze later kunnen starten, maar nu moet ik eerder starten.... Moet net zo goed 2,5 uur rijden. Daar baal ik wel een beetje van.

Dat is wel heel balen zeg, zeker als je eerst wel later gepland stond........

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 12:51

bianca1980 schreef:
Carmen85 schreef:
Aardig van de organisatie dat ze mensen naar achteren zetten zodat ze later kunnen starten, maar nu moet ik eerder starten.... Moet net zo goed 2,5 uur rijden. Daar baal ik wel een beetje van.

Daarom vind ik het ook stom als je gaat mailen of je later mag omdat je anders vroeg je bed uit moet. Nu is een ander daarvan de dupe.
Zit je nu met je werk oid is het wat anders, maar alleen om reden dat je anders vroeg op moet om voor je dressuur nog te moeten verkennen vind ik persoonlijk not done. :n
Vroeg opstaan hoort nou eenmaal bij een SGW en heeft ook wel een bepaalde charme (vind ik). :o

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 13:06

SIM @ ben het idd met je eens, nu is carmen de pisang. Als je later moet starten ivm werkzaamheden ed (en dus niet kunt slapen) weet je dat van tevoren en kun je dat vooraf bij aanmelden al opgeven. Dat heb ik ook weleens moeten doen bij Ede, want dan kan ik de dag zelf pas om 8 uur de kazerne uit, dat is dan wel balen. Dan ben ik de dag wel vrij, maar kon ik niet vroeg weg. Zo moet ik dus ook weleens mijn diensten ruilen of gelijk 24 uur verlof vragen, dat gaat dan wel hard met je uren. Ik hoop dat het voor iedereen afwisselt, vroeg en laat starten, dan heeft iedereen een keer dat je moet slapen en zo. (maar ja....das organisatorisch wel moeilijk. :D )

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 13:08

_Sim_ schreef:
Daarom vind ik het ook stom als je gaat mailen of je later mag omdat je anders vroeg je bed uit moet. Nu is een ander daarvan de dupe.
Zit je nu met je werk oid is het wat anders, maar alleen om reden dat je anders vroeg op moet om voor je dressuur nog te moeten verkennen vind ik persoonlijk not done. :n
Vroeg opstaan hoort nou eenmaal bij een SGW en heeft ook wel een bepaalde charme (vind ik). :o

Helemaal mee eens. :j Een keer i.v.m. omstandigheden snap ik, maar anders moet je maar geen SGW gaan rijden. Vroeg op en lange dagen horen daar nu eenmaal bij. Dat maakt het ook wel weer heel leuk, iedereen heeft het zelfde.
Ik ken ook iemand die bijna elke keer mailt of ze niet later mag als ze vroeg staat, zelfs nu in Castenray. Terwijl ze nog later moet starten dan ik. Kwam wel even een discussie op gang afgelopen weekend op cc. ;)

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 13:10

Ach ik moet zaterdag 04:15-04:30u al op stal zijn.
Als mijn wekker gaat zal ik wel even vloeken maar als ik eenmaal wakker ben komt het allemaal wel goed.
Wist van te voren dat vroeg op staan erbij hoort bij een SGW, gelukkig vind mijn moeder het ook niet zo heel erg, zij is namelijk mijn vaste groom.

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 13:18

Ach wij rijden daags van te voren zelfs naar Gorssel op en neer om te verkennen (zijn ook 4 uur in de auto zitten) hoort er allemaal bij toch?

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 13:21

Ik heb het geluk dat ze aan huis staan, moet er zaterdag kwart voor 5 ongeveer uit. Dan kunnen ze rustig hun eten opeten en kan ik mijn ouders uit bed schoppen. :D
Ga morgen ook heen en weer naar Castenray om te verkennen, 3 uur rijden ongeveer denk ik. Hoort er idd bij.

Stephanie876

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 13:44

Wij gaan morgen ook alvast cross verkennen, moet zaterdag om 08:42 dressuur starten, en tussen door geen tijd om te goed te lopen. Dus morgen maar alvast anderhalf uur heen en terug!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 13:47

Vorig jaar in Castenray totaal weggeregend op zondag. Maar hebben ook al een jaar gehad dat het zo warm was dat het echt kurk droog was. Moesten toen om 9uur ongeveer dressuur rijden en om half 5 springen... in het Z vergeet ik nooit meer... en toen sprong ie in het spring parcour bij hindernis 4 de verkeerde hindernis... toen konden we naar huis en het was niet zo gezellig in de auto... Zo erg kan het nooit meer worden! En dit jaar hebben wij super tijden !! En hopen op lekker weer zodat ik wel mee kan en in mn stoeltje kan zitten.

albert1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 13:51

Ik ga zaterdag tussen de dressuur en springen de cross lopen. Moet net lukken!!

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 13:53

Ik heb nu ongeveer zulke tijden op de zondag marijke ... kan me voorstellen dat het niet zo gezellig was daarna bij jullie.
Wij gaan er morgen al heen en blijven dan het hele weekend. Wordt een flink lang weekend want ik moet dus op de zondag nog laat starten. Maar ik heb het ervoor over hoor :D

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 14:03

Ik vind het ook altijd wel wat hebben om zo vroeg te vertrekken.
Niemand die je in weg zit op dat tijdstip op de weg en altijd zo schattig om op stal te komen en al die paarden te zien slapen. Gelukkig ben ik een ochtend mens :D
Carmen ik hoop dat je niet door mij naar voren geschoven bent.. Kan me voorstellen dat je er van baalt zeg! Helaas kon ik gewoon echt niet eerder weg :(:)

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 14:34

bianca1980 schreef:
Carmen85 schreef:

Ja ik stond inderdaad echt vrij ver achteraan als 1 van de laatsten gepland. Nu ook niet als eerste ofzo, maar wel een stuk naar voren. Ik vind het echt niet erg om vroeg weg te moeten of ver te rijden, dat hoort er nou eenmaal bij als je SGW start. Heeft inderdaad ook wel een bepaalde charme, zoals Sim ook al zegt.
Snap ook best wel dat als het echt niet anders kan, je vraagt of je laat mag starten. Maar volgens mij weet je dat dan bij inschrijven ook al wel.

edit: @Venthe, jij start B toch? Ik L, dus komt niet door jou hoor ;)

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 14:53

Wij hebben het er ook helemaal voor over Jetske maar toen we blijkbaar voor niks kwamen was de lol er zeker af... want van de cross hebben we toen niks gezien natuurlijk (met paard dan he, wel lopend) Maar sinds dien heeft ie nog nooit geen foutief parcours weer gesprongen... *afkloppen*

Jade91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 14:56

Ik ben ook van de partij!
Zaterdag en mijn zus zondag.
We gaan heen en weer rijden en niet overnachten.
Helaas moet ik al rond half 9 dressuren en is het voor ons een aantal uren rijden.. Ik vertrek thuis al om half 5 .. Pff. Ben dan nog net optijd om gauw crossparcour te lopen, kan ik tussendoor ook niet doen anders had ik wel om 5 uur kunnen vertrekken..

_Yvonne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 17:42

Ik verheug me op het weekend. Ben benieuwd hoe mijn paardje het gaat doen, zometeen nog even springlesje en dan morgenavond fijn crosslopen.
Ik mag zaterdag om 8.21uur dresuren, wordt dus vroeg opstaan ondanks dat we dichtbij wonen.
En dan zondags hindernisjury bij hindernis nr 7, dus voor de bokkers die dan langskomen ;)

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 18:19

MM @ ik zit me helemaal voor te stellen hoe dat geweest moet zijn...(zo ongeveer... :( ... |o ...en dan... _-:( hopelijk niet op elkaar).... _O-

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 18:54

pol013 schreef:
Bij mij nog steeds onzeker of ik kan starten. Ben wel aardig hoog op de wachtlijst gekomen. Spannend

Ik mag hopen dat de organisatie de boel op orde heeft. Zie nl een naam op de lijst staan waarvan mij een week geleden gezegd is dat zij niet start ivm een val in Westerbork en de daarop gelopen blessure. Zie ik net de def.startlijst staat zij er wel op met twee paarden. Heb haar al ge-sm-t, dus weet niet als hoeveelste jij staat ?? Jammer dat die wachtlijst niet online is. Zo blijf je helemaal onzeker wachten. Als je 3e stond zou je nu ook eerste kunnen staan bv ??

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 19:19

muts_marijke schreef:
Vorig jaar in Castenray totaal weggeregend op zondag. Maar hebben ook al een jaar gehad dat het zo warm was dat het echt kurk droog was. Moesten toen om 9uur ongeveer dressuur rijden en om half 5 springen... in het Z vergeet ik nooit meer... en toen sprong ie in het spring parcour bij hindernis 4 de verkeerde hindernis... toen konden we naar huis en het was niet zo gezellig in de auto... Zo erg kan het nooit meer worden! En dit jaar hebben wij super tijden !! En hopen op lekker weer zodat ik wel mee kan en in mn stoeltje kan zitten.

Oh, wat een horror verhaal :oo . Niet te geloven!

Tjonge, wat moeten jullie vroeg op pad allemaal. Wij moeten om 7.15 uur weg en dat vind ik al vreselijk :o . Durf het hier bijna niet te zeggen.
Maar, we hebben er zin in. Ze liep gisteren lekker. Nu vanavond nog een keer dressuren en dan is het wel welletjes.
Had over stof eigenlijk nog niet zo nagedacht :o? , zal lekker worden met m'n lensen...........