[SGW] Regiotrainingen West 2011

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Re: [SGW] Regiotrainingen West 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 10:42

Leuke foto's :-)

Dan weet ik waarom ik je laatste val gemist heb, toen stond ik wat meer naar achteren in de schaduw :-)

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 08:59

Doet er woensdag (morgen dus) nog iemand van hier mee in Den Haag? Ik rij een inhaalles mee en sta nu om 18 uur ingedeeld :)

Ik ben benieuwd naar het terrein en naar Rom, want tot nu toe had ik steeds Michiel.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 10:26

*Leest nog steeds stiekem mee* :D
Ik ben benieuwd wat je van Rom vind, want hij is echt niet te vergelijken met Michiel ;)
Welk terrein is er in Den Haag?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 11:07

Rom is inderdaad niet te vergelijken met Michiel :D

In Den Haag is het ook een terrein van de bereden politie. Daar gaan wij maandag heen :-)

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 11:58

ik heb zondag hernen, dus vandaar dat maandag nu niet zal gaan, door mijn arm en een keer van groep wisselen heb ik rom steeds "ontweken", niet expres natuurlijk ;)

nou ik ga het morgen meemaken dan. ben wel benieuwd wat jullie van hem vinden dan, haha

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:02

Misschien heb je Rom ook wel in Hernen :)) (ook van de regiotrainingen toch? Of heb je een aparte les bij Rob geboekt?) .

Rom is wat meer van het doen. Langere lijnen, meer de grens opzoeken. En dan na afloop bedenk je 'wat? Heb ik dat ook gesprongen? :oo '
Rom is volgens mij heel prima voor combinaties die het best kunnen, maar die het misschien zelf nog niet zo durven. Rom helpt je dan net even over die grens heen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:28

Ik vind juist dat Rom mensen dingen laat springen waar ze nog niet zo klaar voor zijn :o En hij wil je paard in een bepaald stramien gereden zien worden, maar soms lukt dat gewoon niet...
Ik kan trouwens lezen en schrijven met Michiel (zowel dressuur / spring als crosstraining) :D

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:49

Ik vind het beide erg goede en fijne instructeurs, maar wel met een hele andere insteek.

Ik vind Michiel vooral heel goed met wat onzekere en beginnende combinaties, ben in 2009 begonnen met crossen met de regiotrainingen en heb toen doordeweeks alleen Michiel gehad en veel vertrouwen opgedaan en geleerd, alleen achteraf soms het idee "ik had wel ietsje meer willen/kunnen doen" want mijn paard pakte alles heel simpel op en deed eigenlijk alles meteen braaf, en ik was dan vaak de sjaak om combinaties waarbij het niet lukte achter ons aan over de hindernis heen te loodsen.
In 2010 reed ik op zondag en had ik ze om en om en Rom helpt je inderdaad om je grenzen wat te verleggen. Rom laatste heb ik vorig jaar met inhalen op het eind een paar keer achter elkaar gehad en die heeft mij toen echt wat lastigere dingen laten doen waarvan ik dacht "kan ik dat?" en met veel meer lef en overtuiging leren rijden. Maar heb het in mijn les bij Rom ook wel eens fout zien gaan met een combinatie die erg overmoedig was en "die hindernis" wel even wilde springen, als jij denkt dat je dat kan mag het van hem en dat was niet helemaal goed afgelopen.

Maar desondanks heb ik van beiden veel geleerd en ik had dit jaar graag weer meegedaan, maar ik vind al die trainingen toch net wat te veel naast al de crosswedstrijden die ik nu rij.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:59

Apple schreef:
Misschien heb je Rom ook wel in Hernen :)) (ook van de regiotrainingen toch? Of heb je een aparte les bij Rob geboekt?) .

Rom is wat meer van het doen. Langere lijnen, meer de grens opzoeken. En dan na afloop bedenk je 'wat? Heb ik dat ook gesprongen? :oo '
Rom is volgens mij heel prima voor combinaties die het best kunnen, maar die het misschien zelf nog niet zo durven. Rom helpt je dan net even over die grens heen.

Ja is voor de regiotrainingen, dat is mijn eigenlijke groepje. Michiel dacht inderdaad dat Rom mijn groep zou hebben zondag, dus dat is meteen paar keer achter elkaar les van Rom.

Oh ok, ik heb bij michiel altijd wel het vertrouwen als hij zegt dat we iets aan kunnen, maar zelfs dan denk ik soms van: wow moeten we dat springen? dus dat wordt nog wat bij Rom :Y)

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:01

Ik zal dan wel wel even rustig aanzien wat ik aandurf, opzich pakt mijn paard het goed aan, maar hij laat zich niet in een bepaald stramien zetten, haha. Ik laat het wel even op me afkomen morgen.

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:12

Ik vind zelf Rom heel fijn (maar daar les ik ook al 2 jaar bij), ik ben wel benieuwd van wie ik zondag les heb :P

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:27

ik heb juist alleen maar les van michiel gehad de laatste jaren, nu sinds kort ook springles.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:28

Dat 'als je ken dat je het kan mag je het springen' herken ik inderdaad van Rom. En ja, dan kan het fout gaan als het een overmoedige combinatie betreft.

Ik vind allebei prima, maar ik denk dat dit jaar voor ons Michiel beter is dan Rom.

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 23:44

Ik moest bij mijn inhaalles bij Rom ook wel even wennen! Hij zit er echt bovenop en hup gaan met die banaan. Wel hele duidelijke uitleg en ik heb dingen gesprongen die ik van tevoren echt niet had bedacht. Als er iets goed ging dan was het ook echt van hee goedzo meissie, zie je dat het wel kan, trots op jullie. En dat werkt bij mij wel haha!

Ben benieuwd naar het terrein! Michiel zei vorige keer dat het een stuk kleiner was dan Rotterdam en ook een heel ander idee, dus ik ben benieuwd! Veel plezier morgen iig, voorzichtig met je arm.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 07:25

Ik ben met buitenritten al heel vaak langs dat terrein gereden, en altijd zin gehad eens die hindernissen te springen :D er liggen mooie ruiterpaden in het aansluitende gebied, dus als je even wil uitstappen naderhand, is dat daar mooi te doen :)

Voorlopig voorspelt het weer weinig goeds voor vanavond. wordt het wel eens afgelast bij zulke extreme weersomstandigheden? Ik vraag me af of het terrein er goed bij blijft liggen als er met dit weer getraind wordt. Maar ik ben niet de moeilijkste, ik woon er dichtbij, dus als Rom de moeite doet uit Ursem te komen, dan kan ik niet achter blijven...

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 09:20

Ik heb heel veel zin in zondag, in Hernen! Dat is echt zo'n heeerlijk terrein :-)
Is helaas gelijk de laatste training voor mij.. laatste keer Renswoude zit ik in Brugge voor de eventingwedstrijd.

Den Haag ben ik nooit geweest, maar ik heb wel gehoord dat het heel klein en beperkt is..

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 09:31

ik heb ook zin in Hernen zondag, leuk te horen dat het een fijn terrein is. ik keek net op de routeplanner, maar die geeft vanaf de A15 een andere route aan dan de routebeschrijving van Pleun. Wat zijn de ervaringen?

Den Haag is wel klein inderaad. voor mij is het binnen een half uur aangereden, dus dan vind ik het algauw best.

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 09:33

Hmm.. ik let nooit op want ik rijd er nooit zelf heen hahaha.
Maar volgens mij pakken wij ook meestal de A15, rijdt vlot aan.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 09:36

in beide gevallen rij je over de A15, maar bij de routebeschrijving van Pleun rij je daarna om via de A50 en kom je vanuit zuidelijke richting op het terrein aanrijden; via de routeplanner ga je al eerder van de A15 af en rij je via Beneden-Leeuwen over N-wegen het laatste stuk richting Hernen.

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 09:37

Nee, dan vervolgens de N-wegen, dat is het kortst, en gaat best snel!

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 09:52

Mooi :) dat leek me ook de makkelijkste route. nou ik ben erg benieuwd. Ik zag veel foto's op zand voorbij komen van Hernen, maar ook deels op gras toch?

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 09:58

Ja klopt, vrij groot gedeelte is ook op het weiland.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 09:59

Javayo, Ik ga altijd naar Hernen via Beneden Leeuwen. Er ligt een nieuwe weg, dus die rijdt vlot door! Op het einde kom je door een dorpje heen waar je even kunt kwijlen naar al het mooie spul daar (o.a. Seth Boschman) ;)

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 10:04

ok mooi :D wel zo fijn als het beetje makkelijk aan rijdt. Ik heb er zin in.

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 11:56

Je hebt inderdaad niet erg mooi weer uitgekozen Jav! Veel plezier vanavond iig, neem je je geweldige fotograve weer mee? :D