SGW Princenhage 16/17 oktober - Voorbespreking

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mootje
Berichten: 15719
Geregistreerd: 19-01-08

Re: SGW Princenhage 16/17 oktober - Voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 08:51

Hoe weet jij dat, Amber?

Amber_

Berichten: 10138
Geregistreerd: 21-06-05

Re: SGW Princenhage 16/17 oktober - Voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 09:19

Ik heb gemaild, omdat ik iemand had belooft te helpen met verhuizen :D.
Gelukkig kan ik beide zo doen !

CoriienRN

Berichten: 9772
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Valkenburg zh

Re: SGW Princenhage 16/17 oktober - Voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 09:34

Ja das wel makelijk als je wat weet :)

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: SGW Princenhage 16/17 oktober - Voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 09:58

Volgens mij wordt het voor de BBers sowieso vroeg opstaan omdat ze voor de middag moeten rijden. Ik ga daar in elk geval wel vanuit.

Ik moet ook van ver komen en moet die ochtend nog parcours lopen, dus dat wordt extra vroeg vertrekken.

Amber_

Berichten: 10138
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 10:06

Hmm valt mee.. ik start als nummer 2 :j, en ik ben om 11 uur in de cross.

venga

Berichten: 1748
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Veghel

Re: SGW Princenhage 16/17 oktober - Voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 10:08

Oke, dat klinkt wel als een nette tijd!

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 10:12

Annetje schreef:
Volgens mij wordt het voor de BBers sowieso vroeg opstaan omdat ze voor de middag moeten rijden. Ik ga daar in elk geval wel vanuit.

Ik moet ook van ver komen en moet die ochtend nog parcours lopen, dus dat wordt extra vroeg vertrekken.


vorig jaar en 't jaar daarvoor was de BB volgens mij ook in de ochtend (wel op gerekend eigenlijk :+ ? )
vind het zelf altijd fijn om vroeg te starten, ben ik ook weer op tijd terug en kan ponylief daarna nog lekker de wei op!

ben erg benieuwd, amber.. jou ga ik iig nog zien rijden (jij rijd toch ook BB paard?)

Amber_

Berichten: 10138
Geregistreerd: 21-06-05

Re: SGW Princenhage 16/17 oktober - Voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 10:16

Dat klopt :D! Anders hoor je hem wel gillend het terrein over komen
Al was hij wel stil in Lisse :))! Leuk !

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 10:16

Ik heb geen idee eigenlijk wat ik fijner vind. Het vroeg starten is misschien wel fijn ook qua parcourslopen. Dat is handiger als er niet al tig paarden in het parcours rondhuppelen en er ook al veel ruiters aan het lopen zijn.

Je mag het parcours neem ik aan gewoon helemaal lopen ook al is er al gestart? Ik heb afgelopen weekend namelijk gekeken bij de boscross in Broekelo en daar vond ik het niet altijd veilig om naar een hindernis te lopen omdat het pad een beetje smal was en geen mogelijkheid bood om weg te springen voor een aankomende ruiter.

Ik vind het gewoon nu al spannend. Ik had vanacht gedroomd dat ik in de waterbak eraf viel :Y)

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 11:08

Annetje schreef:
Ik heb geen idee eigenlijk wat ik fijner vind. Het vroeg starten is misschien wel fijn ook qua parcourslopen. Dat is handiger als er niet al tig paarden in het parcours rondhuppelen en er ook al veel ruiters aan het lopen zijn.

Je mag het parcours neem ik aan gewoon helemaal lopen ook al is er al gestart? Ik heb afgelopen weekend namelijk gekeken bij de boscross in Broekelo en daar vond ik het niet altijd veilig om naar een hindernis te lopen omdat het pad een beetje smal was en geen mogelijkheid bood om weg te springen voor een aankomende ruiter.

Ik vind het gewoon nu al spannend. Ik had vanacht gedroomd dat ik in de waterbak eraf viel :Y)



haha, dat droomde ik ooit ook bij mijn eerste oefencrossje.. bleek er geen waterbak te zijn :Y)
vind de waterbak van princenhage ook wel meevallen hoor, mijn pony is echt egen waterrat en ben er tot nu toe altijd netjes doorheen gekomen :j

overigens; je moet stukjes door het bos (vorig jaar bij die prachtige heksen van aaike! :D ) waar je misschien wat lastiger weg kan springen voor een ruiter, maarals je direct na een ruiter daar oversteekt lijkt me dat geen probleem hoor?

@amber: misschien gaat mijn merrie dan wel teruggillen hoor, die blaast zichzelf ook wel eens op (volgens mij denkt ze dat de mannen dat aantrekkelijk vinden, want ze staat soms ook spontaan hengstig een ruin te stalken - duwt ze dr billen zo in die neus := )

Amber_

Berichten: 10138
Geregistreerd: 21-06-05

Re: SGW Princenhage 16/17 oktober - Voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 11:17

Hahaha dan weet ik dat mijn hengst dan vrij charmant over het terrein gaat, met iets uit hangend O:).
Hij moet er nog beetje aan wennen wanneer wel en niet .. :P

CoriienRN

Berichten: 9772
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Valkenburg zh

Re: SGW Princenhage 16/17 oktober - Voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 11:20

ZIe nog steeds niks kwa lijsten ook niet op de site

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Re: SGW Princenhage 16/17 oktober - Voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 11:26

ik ook niet.. komt vanzelf wel, fanclub heb ik beloofd vrijdag te laten weten hoelaat ze er echt moeten zijn O:)

*is nu nog op zoek naar extra fotografen :))

hoop eigenlijk dat ik deze keer als een van de eersten mag starten, dan hoef ik niet zo ver achterin het terrein te parkeren en tussen alle trailers en vrachtwagens door te rijden _O-

CoriienRN

Berichten: 9772
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Valkenburg zh

Re: SGW Princenhage 16/17 oktober - Voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 11:27

ja idd.. hoop op droog weer :)

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Re: SGW Princenhage 16/17 oktober - Voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 11:30

op het weerbericht zeggen ze nu dat vrijdag een slechte dag word en het weekend zonnig en droog :))

*\o/*
en anders gaat het mijn pret niet drukken heb ik besloten!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: SGW Princenhage 16/17 oktober - Voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 11:47

Ik ga het van spanning waarschijnlijk snikheet hebben, dus het hoeft niet warm te worden hoor O:) Ik wil best een klein regenbuitje meenemen als de grond maar goed genoeg blijft.

Amber_

Berichten: 10138
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 12:53

Annetje schreef:
Ik ga het van spanning waarschijnlijk snikheet hebben, dus het hoeft niet warm te worden hoor O:) Ik wil best een klein regenbuitje meenemen als de grond maar goed genoeg blijft.


Hou je op ?!

Ik vind regen niet zo leuk O:)

crossmiep
Berichten: 54
Geregistreerd: 10-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 15:03

Nog steeds geen lijst...jammer |(
moet best een eind rijden en wil zaterdag ook nog naar boekelo (zo 2 dagen heen en weer racen....)
zit heel erg te twijffelen of ik vrijdag avond gewoon naar brabant zou gaan rijden, paard vrijdag bij manege stallen en caravan er achter aan... voor mij is het 1,5 uur rijden naar boekelo, en 1,5 terug, en dan zondag 2,00 rijden naar princenhage, en dan 2,00 weer terug......
wat zal ik doen ???

groeten daphne

mamabird
Berichten: 926
Geregistreerd: 02-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 19:35

pol013 schreef:
Mammabird: voor de volgende keer alvast een opmerking.
Als de startlijsten zo lang op zich laten wachten is het wel erg fijn als er alvast een indeling op de site staat. Wanneer de verschillende klasses rijden en in welke volgorde. Dan heb je enig idee waar je aan toe bent.

Ik wil graag begrip opbrengen voor de omstandigheden maar wij worden ook nieuwsgierig en onze 'grooms' en 'fans' willen ook graag weten wat ze ongeveer kunnen verwachten.



Kan ik helemaal inkomen, maar jullie hebben echt geen idee wat voor tegenslagen wij de laatste 5 dagen hebben moeten incasseren en op hebben moeten lossen! Voor zover dat al opgelost is. Er is zelfs sprake geweest van aflasten en niet door een natte bodem, want de bodem word zelfs al weer wat droog. Dit komt door andere redenen, waar wij als organisatie niets aan kunnen doen, behalve keihard werken en regelen en doen. En daarom komen de startlijsten even als laatste aanbod. Want GEEN wedstrijd lijkt me ook vervelend voor de 180 deelnemers per dag, de 80 vrijwilligers en de 25 officials.... (de stress druipt er hier vanaf, dus als ik te scherp overkom, mijn excuses. Wij maken nu dagen van 12 uur alleen maar SGW en daarnaast ook nog gezin, paarden en slapen.......)

Sim
Berichten: 31485
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: SGW Princenhage 16/17 oktober - Voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 19:36

Ik denk dat je met jouw bericht een hele hoop begrip van de deelnemers krijgt Mamabird. Fijn dat je even wat hebt laten horen. Heel veel sterkte met alle dingen die nog gebeuren moeten.

mamabird
Berichten: 926
Geregistreerd: 02-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 19:50

Ik zal maar meteen kort uitelggen wat er gaande is, want dat wekt misschien begrip op:

De maïs is er NIET af! En de loonwerker heeft het te druk en kan NIET garanderen dat de maïs er op tijd afgaat (lees: op tijd had eigenlijk gisteren geweest). Op zijn allervroegst heel misschien gaat de maïs er as vrijdag af... Maar geen garantie gekregen. Ik ben persoonlijk naar die loonwerker geweest en die was niet te overtuigen dat het voor ons van heel groot begang is dat ie eraf MOET. We kunnen namelijk niet finishen (en dan ontbreken er voor de finish nog 4 á 5 hindernissen, die dus nog opgebouwd moeten worden, de bodem moet nog geprepareerd worden, aankleden, afvlaggen voor vrijdag 16.00uur). Het zure ervan is is dat een ander loonwerker het wel wil doen, maar de eerste loonwerker heeft een waterdicht contract met de landeigenaren en als de loonwerker het niet door een concurrent wil laten doen gebeurt het dus niet. En de loonwerker wil het pertinent niet hebben (ik heb gesmeekt (heb bijna staan janken van onmacht) Dus de landeigenaren willen wel, maar de loonwerker niet en die kan niet garanderen dat de maïs er op tijd af is. Enig lichtpuntje is wel dat het dressuurterrein er al strak bijligt. Morgen worden de ringen uitgezet. We zijn als een gek bezig om alle routes te preparen, aan te kleden en af te vlaggen, zodat we vrijdag ALS de mais er af gaat alleen nog maar dat stuk hoeven te doen. De dames van het secretariaat proberen ook nog een meer startplaatsen te fixen vanwege de vele late aanmeldingen en we streven ernaar om iedereen te laten starten, maar diezelfde dames zijn ook van 8.00 tot 18.00 in de cross bezig en we hebben al alle dagen 's avonds ook nog overleg over het noodplan. Morgenavond beslissen we of we banen gaat doen, maar aangezien de loonwerker ook niet komt om de banen te doen, moeten we dat zelf doen (onmodelijk werk bijna) en daar hebben we dus donderdag de hele dag voor en vrijdag tot 16.00uur......
Dus ik snap de irritatie van de startlijsten, maar alsjeblieft heb ook een beetje compassie met ons, want we zitten er allemaal doorheen en we moeten de komende 3 dagen NOG harder werken dan dat we de afgelopen twee weken al deden.
Ik wilde het kort houden, maar dat is me niet gelukt....... Ik ga nu weer de schuur in om de trailer vol te laden met aankleding voor morgen en ga vanavond maar eens voor 1.00uur het bedje in
(en nee, dit zijn geen smoesjes/excuses of wat dan ook, het is gewoon vreselijk hectisch en bijna niet te doen voor het kleine clubje dat zich hier mee bezig houdt

mamabird
Berichten: 926
Geregistreerd: 02-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 19:51

_Sim_ schreef:
Ik denk dat je met jouw bericht een hele hoop begrip van de deelnemers krijgt Mamabird. Fijn dat je even wat hebt laten horen. Heel veel sterkte met alle dingen die nog gebeuren moeten.



Dank je zit hier al weer bijna te brullen....ben zo ontzettend moe....

Mootje
Berichten: 15719
Geregistreerd: 19-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 19:53

Pff, Wat een gedoe Mamabird :(:) In ieder geval al +:)+ voor de organisatie!

EvelienH
Berichten: 3714
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-10 19:58

Inderdaad helemaal top van de organisatie, het zit jullie echt niet mee. :(:) Sterke nog de komende dagen!

xx_Irisje

Berichten: 12351
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: SGW Princenhage 16/17 oktober - Voorbespreking

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 20:01

Sterkte de komende dagen, zou willen dat we konden helpen!