[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 20:50

Ik heb een vest met 50% korting gescoord, nieuwe handschoentjes en een net touwtje :D
Wilde ook nog nieuwe teugels, maar ik kon geen fijne vinden.

Interessant die paardenweegschaal! Ik schatte Vorstin zelf op 550 kilo, maar als ik de gewichten hier hoor denk ik dat ze minder moet wegen!
En ik ga Vorstin dit jaar ook weer laten scheren. Is vorig jaar goed bevallen.

Balen van Corion's ijzer Mootje :(:) Over dat scheren, geen idee!
Wat een bijdehandje is je zusje Mirthe :\ Ik zou toch ff je moeder aanspreken dat dit niet leuk is. Die mag zo te horen wel wat harder aangepakt worden..
Sterkte met uitzieken Evie

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 20:53

Potver, zit ik net onderuit gezakt op de bank een Harry Potter-DVDtje te kijken, kan ie halverwege de disc niet meer lezen -O- En dat met de Bose van mijn ouders. Ik moet het ook gewoon bij mijn eigen supersimpele Aldi DVDspeler houden ;) Nu maar House kijken.

Ik gebruik ook nooit shampoo, behalve voor heel ernstige mestvlekken en de staart.
Mootje, en met een praam erop? Jer is zo braaf, die kan ik zonder verdoving oid scheren <3 Nudine is weer een ander verhaal, die heeft al meer dan 1 scheerapparaat door midden getrapt ;)

Lekker dan Mirthe. Persoonlijk had ik zusje allang een pak rammel gegeven maar dat ben ik.
Fijn dat de pony goed is gekeurd PB.

Wordt gezellig van de winter met die buitenritten. De eerste conditietrainingen weer! :D

Mootje

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 20:57

Noor, Hij komt dwars door de praam. Al op drie meter afstand van het scheerapparaat met praam op gaat hij hangen. Misschien moet ik anders gewoon een werkend scheerapparaat naast zijn stal leggen, dan went hij er vanzelf aan :+

Balen van de HP film!
Snoekiej, Lekker geshopt dus :D

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 21:02

Mo: Scheermachine ophangen bij de stal aandoen en hele dag aanlaten staan. Desnoods meerdere dagen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 21:17

peanutbutter schreef:
Mo: Scheermachine ophangen bij de stal aandoen en hele dag aanlaten staan. Desnoods meerdere dagen.

:D

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 21:22

@ Mootje mijn paarden krijgen sedalin en een praam op. Merrie is link bij de achterbenen en staat ook te trillen als een rietje. Ruin is vorig jaar voor het eerst geschoren en toen was 1 sedalin eigenlijk nog niet genoeg. Benen bij beiden maar niet gedaan. Ik kan dat hier viavia krijgen en heb altijd wat spuiten liggen. Ideaal...

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 21:49

Balen van je film Noor :(:) House heb ik ook gekeken, was een goede aflevering!

Ik denk erover om naar Breda Hippique te gaan. Weet iemand hier of dat leuk is om te gaan kijken?

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 21:57

Shanouk, wij gaan al jaren naar Breda Hippique en vind het nog steeds een erg leuk concours om te gaan kijken. Dit jaar helemaal omdat er het NK eventing is. Altijd een leuke sfeer en de entree is gratis (wat ook wel fijn is).

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 22:04

Breda is zeker leuk om te gaan kijken. Als het in mijn schema past, ga ik zeker ook kijken!

Gaan er volgende week nog peoples van hier naar de oefencross bij Alice?

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 22:06

Ik ga er op dinsdagavond trainen vanuit het HTC, begreep dat er vooraf oefencross was?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 22:13

Ik moet springen met Breda Hippique. Met Het en Amati. Maat gaat er z'n eerste serieuze L debuut maken :Y)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 22:15

Leuk PB!
Succes in Brugge overigens en maandag kom ik je natuurlijk aanmoedigen in Ermelo.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 22:16

Wanneer is Brega Hippique?
Ik ga niet naar Alice. Volgende week spring-bootcamp en oefenspringen bij Evie op stal.
PB, Ik neem binnenkort maar een haspel mee naar stal, zodat paardlief lekker in zijn stal kan staan met een 'vrolijk' achtergrondgeluid!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 22:17

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 22:29

Simmie thnx! Zie je maandag dan.
Morgen vroeg moet ik vroeg weg, dan vlug inpakken, nog dressuurles met Maat en dan naar Brugge tot zondag. Beetje druk dus...

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 22:33

Mootje schreef:
Bianca, Ik heb in 21 jaar paardrijden nog nooit een paard gewassen met shampoo, doe jij dat wel dan? Betadine droogt volgens mijn DA de huid heel erg uit.

Ik wastte mijn paarden ook zelden, daarom ben ik zo blij dat ze GEEN aftekeningen hebben/hadden....meer luiheid en zwart is toch wel schoon.. :D maar bij Emmeloord kreeg ik te horen dat ik ervoor moet zorgen dat ik zijn huid helemaal schoon MOET houden, omdat hij dus hyperactief reageert op zijn eigen huid "bacterie" ( zweet vuil ed).
Deze DA zegt dat ik hem JUIST met betadine moet wassen omdat dat verzachtend is voor zijn huid ivm de ontstoken plekjes.. :?
zo houd je altijd weer verschillende meningen ben ik bang.... :\

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 22:34

Heb niet goed bijgelezen, was een erg lange dag...
Vandaag een varken behandeld :D . Viel niet mee, met die dikke huid. Beest krijste alles bij elkaar. Niet normaal wat een herrie eruit kwam :D :D
Osteopathisch viel er weinig mee te doen. Ik heb de mensen wat oefeningen gegeven. Was erg grappig. :D :D :D

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 23:07

Ik heb hele fijne paarden shampoo waar ik ze in de zomer wel mee was, nooit problemen mee gehad.

Scheren is met Myth ook ieder jaar een groot drama. :( Die kan ik alleen doen als hij bij de DA in een opvoelbox staat, dubbele portie verdoving in z'n bloed en proppen in z'n oren. Dan heeeeeel snel een kant alleen het lijf (kan niet bij hoofd en benen in de buurt komen) dan bijspuiten en snel de andere kant. Ik ga het ook niet op een nadere manier proberen omdat dat gewoon veel te gevaarlijk is :o

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 23:48

Avond!!

@Jetske: Wat een leuke foto's van jou en Lasko!! ;)
@Heleen: Wat grappig dat je een varken hebt behandelt! ;) Wat moest je bij het dier uitvoeren? Ben ik wel benieuwd naar!!
@Bianca: Ik heb ook nog nooit mijn paard gewassen met shampoo, behalve de staart en dat doe ik met het goedkoopste van het goedkoopste één keer per jaar :o ... Mijn Tinker heeft dus ook een vliegenallergie en om de huidjeuk te verzachten doen we wel 'eens' wassen met TeaTreeshampoo :) .. Daar wassen we haar mega dikke staart ook mee!! :) Verder gebruik ik voor de staart Cowboy Magic.
@Mootje: Ik vind de tip van PB wel erg goed!! :)
Verder scheer ik Wolin niet... Het is allereerst niet nodig, die vacht blijft aardig dun!! En daarnaast denk ik dat zij ook de tent af zal breken ;) ... gelukkig is het niet nodig. De Tinker ga ik denk ik wel gedeeltelijk scheren dit jaar..

Vanmorgen uitslag gekregen van de dierenarts van het bloed.. bloed was redelijk normaal, wel konden ze er uit opmaken dat Wolin een flinke griepvirus te pakken had.. Wat dus gewoon uitzieken is :) . Kan 7 tot 10 dagen duren, hopelijk hebben we de tweede koortsstuip van het proces net achter de rug..
Vandaag dus Wolin op tijd binnen gehaald.. desondanks de stralende zon.. Het begon toch aan het eind van de middag flink te plenzen!! Ben blij dat Wo binnen was...

Nog één avonddienst werken en dan heb ik EIN-DE-LIJK vakantie.. en dan de 30e lekker mijn diploma in ontvangst nemen :) .

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 08:05

Ben blij dat ik niet de enige ben met een draak met scheren. Het gaat nu wel beter, heb een hele stille machine en een nog stillere opscheermachine. Bij haar is het probleem vanaf haar schoft naar het hoofd toe.
Benen kan ik wel doen, maar als ze er klaar mee is dan is er niks meer aan te doen, dus die laat ik standaard zitten, hoofd begin ik ook niet aan :+

Zit nog even te twijfelen wat te doen dit jaar ivm dracht, als ik scheer dan is het vroeg zodat er nog genoeg vacht kan groeien voor April. Dan zal ze bloot moeten.

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 08:07

Ben ik blij dat Midnight maar een dun vachtje heeft. Ik begin gewoon op tijd met dekens en dan is scheren helemaal niet nodig. Vaak vragen ze me juist of hij geschoren is omdat hij zo dun in de vacht zit.
Lijkt me lastig als je paard er zo bang van is.

Ik was Midnight in de zomer wel af en toe met shampoo voor een wedstrijd. Het is zo'n vetzak en hij zoekt in de wei altijd het stoffigste of modderigste stuk uit om eens lekker in te gaan rollen. Al dat stof en zand krijg je er zo niet uit.
Maar doe het niet vaak.

Beterschap met Wolin

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 08:29

Goedemorgen!
@ Marjan, volgens mij heeft het groeien van de wintervacht niet met dekens te maken maar met de hoeveelheid licht ;) Het is dan weer per paard verschillend hoe het daarop reageert. Bij ons op stal hoefde een paard nooit geschoren te worden, is van stal veranderd en nu moet ze voor het mooie eigenlijk wel geschoren worden (terwijl ze echt niet in een donker hok staat!!).
@ WL: lekker hoor bijna vakantie! Hopelijk knapt Wolin snel op! Moet je haar temperatuur in de gaten houden?
@ Heleen: hahaha, grappig zo'n varken!
@ Snoek: lekker geshopt dus!

Druk dagje weer voor de boeg (en dat na een nacht muggenjagen :( ). Nu even een paar uurtjes (extra) werken, dan ergens bij Tiel de hond van haar logeeradres ophalen (kon niet verder weg denk ik >;) ). Vanmiddag komt vriendje restant lasagna opeten want die moet vanavond voetballen en dan komt er nog een vriendin eten. En ergens wil ik ook nog Jer gaan longeren. Dusssssssssssss :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 08:30

Ow, en in het kader van niet bijgelovig wel voorzichtig: het is vrijdag de 13e! Dus beware!! ;)

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 08:59

Ja, vrijdag de 13e.. een mooie dag voor de kampioenschappen :+
Vandaag ervoor met het viertal!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 09:02

Veel succes Rosalie!!

@ Simmie: het staat wel in de planning om naar Alice te gaan, maar even kijken of er iemand met me mee wil/of ik een auto heb en hoe Jer in zijn velletje zit. Oh ja, en hoe druk het is op het werk ;)