[SGW] SGW Vlietlanden - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:12

_Noor schreef:
Welk steiltje nog meer dan?
Volgens dhr v/d Marel alleen die links van de punt en dan er zo omheen. Dat kost dus meer tijd, maar is makkelijker. Had ik ook nog "terug" moesten springen?

Edit: dan heb ik dat dus verkeerd begrepen.
Balen.

Dat is wel heel zuur als je het wel gevraagd hebt maar dat dan toch ergens miscommunicatie was.
Kan alleen maar zeggen geniet lekker na van je cross en op naar de volgende, dit is dan echt een keer pech en erg zonde.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:13

Geen idee. Als het dan is, zou ik het aankaarten bij de KNHS, dat er zoveel verwarring over is geweest en dat je je niet bewust was van je 'fout'.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:13

_Noor schreef:
Blonde actie dan.
Dat wordt dan brief nr. 2 van de KHNS := Zou dat consequenties hebben?

Goede vraag, zou eigenlijk wel erg zot zijn, alsof je expres verkeerd springt en dan verder rijdt....

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:14

MJ_ schreef:
_Noor schreef:
Welk steiltje nog meer dan?
Volgens dhr v/d Marel alleen die links van de punt en dan er zo omheen. Dat kost dus meer tijd, maar is makkelijker. Had ik ook nog "terug" moesten springen?

Edit: dan heb ik dat dus verkeerd begrepen.
Balen.

Dat is wel heel zuur als je het wel gevraagd hebt maar dat dan toch ergens miscommunicatie was.
Kan alleen maar zeggen geniet lekker na van je cross en op naar de volgende, dit is dan echt een keer pech en erg zonde.

Ik zal nagenieten van het kleine stukje cross dat ik heb gereden ;)
Het was toch al een K-dag waarop alles fout ging, dus dit kon er ook nog wel bij |(
:P

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:15

Noor, ik heb na Vrouwenpolder ook geen brief gehad toen ik een fout parcours heb gereden (ging langs 2). Dus wie weet krijg je geen brief!

MJ_

Oh oeps ik dacht dat je verder lekker gereden had?!
Ga toch nog even teruglezen in de verslagen :o

_Noor

MJ_ schreef:
_Noor schreef:
Blonde actie dan.
Dat wordt dan brief nr. 2 van de KHNS := Zou dat consequenties hebben?

Goede vraag, zou eigenlijk wel erg zot zijn, alsof je expres verkeerd springt en dan verder rijdt....

Mochten er consequenties aanzitten, schrijf ik wel een mooie brief.
Als het een boete is, betaal ik die wel gewoon (mits niet te gek natuurlijk) want wil deze dag gewoon achter me laten en het vizier weer op de volgende wedstrijd richten.

CoriienRN

Idd zou gewoon afwachten en het goed uit leggen :)
Was in het Z ook veel verwaring over :(:)
Laatst bijgewerkt door CoriienRN op 28-06-10 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:16

MJ_ schreef:
Oh oeps ik dacht dat je verder lekker gereden had?!
Ga toch nog even teruglezen in de verslagen :o

Uitgesloten op het water ;)
Maar het eerste deel wel héérlijk gereden.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:17

Volgens mij is de KNHS niet zo snel met het versturen van deze brieven.
Wat ontzettend balen Noor! Denk je dat je er goed aan doet door het advies van Pleun op te volgen...

MJ_

CoriienRN schreef:
Idd zou gewoon afwachten en het goed uit leggen :)
Was in het Z ook veel verwaring over :+:

Verkeerde smily denk ik Corien :+

magicsanne

Kids super gereden gisteren
Larissa met Magic Pride (nr. 81) in de L pony's. 178 pnt dressuur wat voor haar normaal is tijdens de SGW kan de pony alleen nog maar aan crossen denken zeg maar. 1 weigering in het springen was ook net echt een groot probleem. De cross voelde super aan tot de laatste hindernis, geen idee waarom maar de pony ging in de stop en Laris schoot op haar nek en met haar armen op de hindernis, toen ze terug in het zadel wilde schuiven merkte ze pas dat ze het hoofdstel over de oren van de pony had getrokken. Conclussie afstappen en blij zijn dat de pony de rest van de cross zo super had gelopen en zich fijn liet bewerken. Ondanks de "val" hield ze toch een heel fijn gevoel over aan deze cross, zeker omdat we door omstandigheden heel weinig hebben kunnen trainen de laatste maanden.
De tweede pony (nr. 238) startte pas aan het eind van de dag in de klasse BB.
Robin ging met zijn Magic Mystery super rond in het springen en foutloos en snel kwamen ze over de finish.
Ook de cross was voor dit "kleintje" geen probleem. Hoewel de hindernissen voor de pony flink waren zag zij geen problemen en crosste foutloos binnen de ideale tijd rond.
Ons kleine crossmonstertje werd dan ook 1e in de klasse BB pony's.
Na afloop van de cross zijn ze beiden nog heerlijk zonder zadel door het water aan het "crossen" en zwemmen geweest, een geweldige afsluiting van deze fijne crossdag en de pony's waren meteen heerlijk afgekoeld voor ze weer op de trailer naar huis moesten.

CoriienRN

Re: SGW Vlietlanden - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:20

MJ ja geb geedit ;)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:21

Mootje schreef:
Wat ontzettend balen Noor! Denk je dat je er goed aan doet door het advies van Pleun op te volgen...

Ja idd. En dan zijn er meer zo gereden (als ze niet voor het puntje gekozen hebben) want we stonden met een heel groepje :+ Maar ik ga er vanuit dat ik het verkeerd begrepen heb hoor, uiteraard geen "kwaad" woord naar Pleun haha ;)
Na Markelo had ik trouwens wel vrij snel een briefje binnen. Nou ja, ik zie het wel. Zoals ik al zei: het is de bekroning op een K-dag! Dus ga me er verder net meer druk om maken!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:24

Mootje schreef:

Mijn mening is anders. Ik heb in Etten Leur jaren geleden ook een verkeerde hindernis gesprongen. Was met lopen verkeerd afgevlagd. Werd aangepast, maar de eerste ruiters waren al in of bijna aan het crossen. ik had bezwaar gemaakt, het zou geen gevolgen hebben en een paar weken later lag er een brief op de mat.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:25

@Noor: "en dan gewoon erom heen" zoals je schrijft, kan dus echt op 2 manieren gelezen worden. Ws. bedoelde vd Marel dus "om dat puntje heen", dus weer terug.
Wij vonden het ook erg verwarrend. Vrijdagavond waren we daar tegelijkertijd met de pacoursbouwer, en anders was Jorieke ook verkeerd gereden ben ik bang. Hoewel we daar zaterdagmorgen nog wel een poosje hebben staan kijken, dus dan was het lampje misschien toch nog gaan branden.

Jammer Noor, maar ja, beter al die dingen die verkeerd gaan op 1 sgw, dan iedere sgw 1 akkefietje!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:26

Das ook niet zo netjes roos, wat kan je daar dan aan doen?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:27

texelse schreef:
@Noor: "en dan gewoon erom heen" zoals je schrijft, kan dus echt op 2 manieren gelezen worden. Ws. bedoelde vd Marel dus "om dat puntje heen", dus weer terug.
Wij vonden het ook erg verwarrend. Vrijdagavond waren we daar tegelijkertijd met de pacoursbouwer, en anders was Jorieke ook verkeerd gereden ben ik bang. Hoewel we daar zaterdagmorgen nog wel een poosje hebben staan kijken, dus dan was het lampje misschien toch nog gaan branden.

Jammer Noor, maar ja, beter al die dingen die verkeerd gaan op 1 sgw, dan iedere sgw 1 akkefietje!

Zo is dat! Ik heb alles nu wel gehad dacht ik zo!!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:30

Het was ook erg verwarrend hoor, op de tekening die er even hing was echt een klatje! en je moest echt goed kijken hoe je moest rijden :=

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:31

Noor, In Maarsbergen ga je gewoon knallen :D

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:32

Juist!! zo'n fout maak je geen 2de x :)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:34

Mootje schreef:
Noor, In Maarsbergen ga je gewoon knallen :D

Dan doe ik niet mee ;)
WW (onze thuiscross) is de volgende (en tevens NH kampioenschap).
Zondag gaan we naar WW! ;)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:58

Phoe wat een hoop verslagen:

Wilde een hoop mensen feliciteren en andere een hart onder de riem steken maar kan niet meer bedenken wie het precies waren. Voor iedereen die het aangaat dus.....
iig snoek en amber even een extra :(:)
Een paar mensen had ik al gesproken en dat waren overwegend leuke berichten.

Ik was zelf ook helemaal in de wolken.

Dressuur prima met 198 punten maar ik heb dan ook een paard wat uitblinkt in braaf een B proefje lopen. Fijne jury die even aangaf dat veel paarden keken op een bepaalde hoek en je daar dan ook meteen naar toe stuurde.
Snel snel snel terug naar de trailer en hele mikmak omruilen voor cross spullen. Op het spring terrein had hij het meteen door: Dit is leuk!. Dan is het meteen een heel ander paard. Losspringen voelde al meteen erg lekker en met een goed gevoel de ring in. Onderweg nog even de handrem moeten gebruiken om wat overdreven enthousiasme weer tot normale proporties te brengen. Foutloos resultaat. Zelfs rob was tevreden wat betekend dat ik niet te veel heb lopen mutsen en remmen.
In de cross voelde hij geweldig aan. De eerste bloemen wilde hij eerst even inspecteren maar hij liet zich heel makkelijk overtuigen om meteen door te springen. Bij het water had hij wel even tijd nodig voor een kleine inspectie maar hij bleef wel de intentie houden om er in te gaan. Toen naderde de bulfin (waar ik tegenop zag) maar ook die ging prima. Die eer is weliswaar meer toe te schrijven aan paardlief. Ik was vooral mijn best aan het doen om niet anders te gaan rijden. (wat een beetje voelt als; denk niet aan een roze olifant..) Verder alles prima gegaan en dus foutloos gecrosst. Veel later kreeg ik pas in de gaten dat dat winstpunten betekend. 2 stuks zijn nu dus binnen. :D Ben trots op mijn knol.

Heerlijke dag gehad en op naar maarsbergen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 13:00

Gefeliciteerd Pol +:)+

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 13:08

Poging bijlezen:

Renske: Heb je nog zien rijden, zag er zoals altijd weer super uit. Jullie stralen rust uit. :D
Thanks, TG kijkt inderdaad fijn mee altijd :D
Nessah: leuk om je weer gezien te hebben. Filmpjes????? :D
Noor, wat jammer dat Jer niet over de pallisade wou. Gewoon blijven oefenen of om de hindernis rijden en dan eerst het water in.
Shanoek; nog maar een extra knuffel. Dit is echt niet leuk. :(:)
Vera: gefeliciteerd met je 2e plek! +:)+
MJ: mij nog gezien?? 8-)
Apple: volgens mij heb ik je zien lopen. Blauwe polo?
Lielle: leuk je even gesproken te hebben. Ook handig dat je mij op het water hebt gezien. Super dat Raimaer zo goed aanpakt!
Jitske: foutloos, super! Gewoon weer je pelham erin! }> Ik rij er ook alleen meer mee op cross en dat gaan super. Thuis dubbelgebroken trens.
Corien, leuk om je gemeet te hebben!!
Evie: zonde van je weigering! :(:)
PB: wat onwijs jammer van je val van Het. Maar super van Amati! +:)+
Leuk dat je moeder toch nog mee was!
Sabine; jammer van de problemen op hindernis 3 :(:)
Simmie: heb je mij nog gezien? 8-)
Madelene: super van je foutloze cross! +:)+
Jetske: gefeliciteerd!!!! +:)+
Yvet: gefeliciteerd met je 4e prijs! +:)+
Nessah: goed van je springen!! Jammer van de twijfel bij de opsprong maar super van je 1e winstpunt! +:)+
Corien: jullie gaan goed!! Stom van je 4 strafpunten voor bij de finish! :(
Amber: ahhh wat jammer zeg!! Maar super van Toot!! Goeie opvolger :D +:)+
Polo: gefeliciteerd!! +:)+ Had je nog prijs?