[SGW] SGW Vlietlanden Verslagen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:15

@SGWuppie: Ik wil haar eerst nog een paar keer meenemen in een training, vind het gewoon zonde als haar vertrouwen beschaamd wordt door onervarenheid.. En de trainingen die ze nu heeft gehad gingen echt fantastisch, dus eerst nog wat meer ervaring op doen op verschillende hindernissen en verschillende terreinen :j . Wo kan nogal onberekenbaar zijn als ze iets spannend vind en in haar koppie spanning opbouwt, dus dat wat dat betreft moet er ook wat meer ervaring op gedaan worden, voor zowel haar als voor mij.

Die BB is inderdaad vooruit gegaan, ik kreeg vorig jaar gewoon plaatsvervangende schaamte van wat er allemaal niet rondjakkerde en dat komt wellicht dan ook de SGW in :roll: , komt de sport niet ten goede. Ben blij dat het zo verbeterd is :j !! +:)+

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:18

Noekiej: Ik vind dat eerlijk gezegd ook een vreemd waardeoordeel.
Hoe je aanrijd moet toch niet ter zake doen? Als je het maar netjes en effectief doet. toch?
Als jij zittend/ staand fijn met je paard kunt communiceren en de afstand dan beter ziet???

Ik rijd bijna het hele springparcours eigenlijk in verlichte zit. Schijnt niet normaal te zijn maar ik vind het veel fijner. Zit verder netjes op mijn paard en kan mijn hulpen goed genoeg door krijgen.

Misschien bestaat er een regel die ik niet ken?

Snoekiej

Re: SGW Vlietlanden Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:26

Het verschilt inderdaad per paard hoe je het het beste kan doen. Van 1 jury kan ik het wel begrijpen, want die zaten bij het water. Op weg naar het water ben ik precies langs de bosjes gaan zitten, dus ze hebben me niet verlicht zien zitten. Van het water naar de mexicaanse hoed ben ik blijven zitten, omdat die al zo snel kwam. Van het chateau naar de spoorboom weet ik niet, maar na de spoorboom ging ik gelijk verlicht zitten. En bij de andere jury ligt het denk ik aan welke hindernissen ze naar keken. Van de oxer naar de bulfin bleef ik ook zitten omdat het zo snel achter elkaar kwam, daarna verlicht. Van de triplehaag (zonder haag) naar het stro ging ik volgens mij wel verlicht. Voor mij gewoon pech geweest helaas.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:28

Apple schreef:
Vond trouwens het springparcours voor sommige van de BB pony's wel aan de maat staan. Er was een jongetje op een kleine pony die zn pony onder luide aanmoediging over elke hindernis heeft gekregen, voor die pony was het echt een stevig parcours.

Helemaal mee eens!
Bij de B wordt er nog onderscheid gemaakt naar de hoogte van de pony maar dat gebeurt bij BB niet, waardoor de kleintjes hetzelfde moesten springen als de grotere pony's.

Snoek, hopelijk mag je lekker naar Maarsbergen!
Ik snap wel hoor dat je baalde van gisteren! Ik bedoelde vooral dat iedereen wel eens zoiets zal meemaken, daar doe je weinig aan.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:29

Ik had nu een 6,66 gemiddeld, dat is best hoog. :)) Want ik heb ook wel is crossen dat ik idd 5,5 gemiddeld heb.. Terwijl ik dan niet echt idee heb dat ik anders gereden heb. Soms ben ik zo in de cross, dat ik vergeet echt op me houding te letten O:)

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:36

Apple schreef:
Vond trouwens het springparcours voor sommige van de BB pony's wel aan de maat staan. Er was een jongetje op een kleine pony die zn pony onder luide aanmoediging over elke hindernis heeft gekregen, voor die pony was het echt een stevig parcours.

aguttie. Maar zijn de crosshindernissen dan ook niet vrij hoog voor hem, of zijn die stuk lager dan het spirngparcours?

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:39

Talida schreef:
Apple schreef:

aguttie. Maar zijn de crosshindernissen dan ook niet vrij hoog voor hem, of zijn die stuk lager dan het spirngparcours?

Ik vond het ook redelijk aan de maat staan.
De crosshindernissen vond ik zeker niet te hoog voor ons, maar het springparcour hadden we allebei moeite mee...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:48

Dat is ook vreemd Snoek. Bij voorkeur moet de jury niet bij het water zitten.
En dan snap ik mijn zessen van het water ook niet. Want dat ging gewoon geweldig. En als je allemaal zessen geeft kun je er ook best even bij schrijven waarom je die zessen geeft, maar er stond nergens commentaar bij. Maar het maakt mij ook verder niks uit. Ik hecht niet zoveel waarde aan die stijlpunten. Die kunnen ze beter afschaffen.

Zoiets heeft alleen nut als de jury erbij schrijft bij welke hindernissen er gekeken is. En als er ook commentaar bij staat.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 12:54

Talida schreef:
Apple schreef:

Voor de BB pony's had ik het idee dat de crosshindernissen een stuk lager waren dan het springparcours. Die pony ging trouwens echt als een speer door het crossparcours :))

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:05

Inderdaad Scum. Ik had bij allebei de jury's 2 zessen en een 5, waar bij stond verlichte zit. Vorige keer had ik juist weer hele hoge stijlpunten. De hindernissen heb ik ook allemaal netjes aangereden, water ging volgens mij ook hartstikke netjes. Goed gas teruggenomen, en gewoon rustig in een drafje erdoor. Beter dan erdoorheen jakkeren.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:40

Mooie Lasko van Jetske _/-\o_

Afbeelding

Rest per PB ;)
Laatst bijgewerkt door _Mel op 22-06-09 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:41

zuigen die dingen niet ontzetten vol met water??

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:01

Moderatoropmerking:
Verzoeken/vragen of iemand foto's heeft gemaakt zijn/worden verwijderd. Fotografen melden zich wel in het fotografentopic. Je kunt dan de betreffende fotograaf een pb sturen met de vraag om foto's.

_Chantie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:16

Ik snap wel wat je bedoelt hoor Snoekiej. Ik had vijf zessen en een vier. Omdat ik niet verlicht gezeten zou hebben. Maar ben alles nagegaan en snap het niet. Zou het ook anders vinden als het commentaar wat duidelijker is, dus dat je ook weet bij welke hindernis het was. Maar ja, we houden maar vast aan het fijne rondje!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 15:03

Gisteren een leuke dag gehad in Vlietland! Heb nog gezellig met Scum, Bitwise en Apple staan praten samen met mijn zusje (Vivre). Scum nog gefeliciteerd met je tweede plek! Toen we aankwamen bij het springen was Simmie net over de kop gegaan. Hoorde meteen dat het er erg naar uit zag. Gelukkig stond ze weer op. Hoop dat alles meevalt! Vast wel veel spierpijn vandaag.
Was trots op mijn zusje en Vivre. Voor haar veel weigeringen en balken in het springparcours. Gelukkig reed ze een keurig foutloos springparcours. Heb Heleen ook uitgesloten zien worden. Olivier keek echt enorm naar de dubbel en de rest van het parcours ging zo soepel. Echt jammer!
Heb nog een tijd bij hindernis 5 van de cross staan kijken. De meesten gingen toen gewoon rechtdoor. Een noodsprong gezien. Hield even mijn hard vast, maar dat paard wist zich echt wonderbaarlijk te redden. Was ook even bang dat er weer iets fout gegaan was met Vivre en mijn zusje. Stond nog steeds bij hindernis 5 en ze kwam maar niet. Bleek dat Vivre omgedraaid was tussen hindernis 2 en 3, waardoor het wat langer duurde. Gelukkig kwamen ze dus alsnog voorbij en gingen heel soepeltjes over hindernis 5. Uiteindelijk de cross netjes uitgereden en ben zeer trots op de achtste plek die ze behaald hebben!
Verder voor iedereen die een mindere dag hadden, volgende keer beter! En alle prijswinnaars natuurlijk gefeliciteerd!

Voor iedereen die mij mogelijk gezien heeft: was degene die achteraan bij de trailers een hele tijd met een groot donker paard heeft gestaan (laten grazen, trailer vind ze niet zo leuk).

Vond het trouwens erg raar dat er na de cross geen kreupelheidsonderzoek meer werd gedaan door de DA. Alleen de hartslag werd gecontroleerd.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 15:07

Sussie85 schreef:
Gisteren een leuke dag gehad in Vlietland! Heb nog gezellig met Scum, Bitwise en Apple staan praten samen met mijn zusje (Vivre). Scum nog gefeliciteerd met je tweede plek! Toen we aankwamen bij het springen was Simmie net over de kop gegaan. Hoorde meteen dat het er erg naar uit zag. Gelukkig stond ze weer op. Hoop dat alles meevalt! Vast wel veel spierpijn vandaag.
Was trots op mijn zusje en Vivre. Voor haar veel weigeringen en balken in het springparcours. Gelukkig reed ze een keurig foutloos springparcours. Heb Heleen ook uitgesloten zien worden. Olivier keek echt enorm naar de dubbel en de rest van het parcours ging zo soepel. Echt jammer!
Heb nog een tijd bij hindernis 5 van de cross staan kijken. De meesten gingen toen gewoon rechtdoor. Een noodsprong gezien. Hield even mijn hard vast, maar dat paard wist zich echt wonderbaarlijk te redden. Was ook even bang dat er weer iets fout gegaan was met Vivre en mijn zusje. Stond nog steeds bij hindernis 5 en ze kwam maar niet. Bleek dat Vivre omgedraaid was tussen hindernis 2 en 3, waardoor het wat langer duurde. Gelukkig kwamen ze dus alsnog voorbij en gingen heel soepeltjes over hindernis 5. Uiteindelijk de cross netjes uitgereden en ben zeer trots op de achtste plek die ze behaald hebben!
Verder voor iedereen die een mindere dag hadden, volgende keer beter! En alle prijswinnaars natuurlijk gefeliciteerd!

Voor iedereen die mij mogelijk gezien heeft: was degene die achteraan bij de trailers een hele tijd met een groot donker paard heeft gestaan (laten grazen, trailer vind ze niet zo leuk).

Vond het trouwens erg raar dat er na de cross geen kreupelheidsonderzoek meer werd gedaan door de DA. Alleen de hartslag werd gecontroleerd.

Had het paard een halster met bont aan en vrij losse ijzers :D?
Dan heb ik je namelijk wel gezien. Ik stond een tijdje met Vorstin bij het gras, en later mijn moeder.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 15:12

nee geen halster met bont aan, een blauw rabobank halster. Maar wel erg losse ijzers. Ze liep op slippertjes, maar ze zijn er wel onder blijven zitten. Zaten jullie op de stoeltjes en het paard stond uit het slootje te eten?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 15:13

Sussie85 schreef:
nee geen halster met bont aan, een blauw rabobank halster. Maar wel erg losse ijzers. Ze liep op slippertjes, maar ze zijn er wel onder blijven zitten. Zaten jullie op de stoeltjes en het paard stond uit het slootje te eten?

Nee, dat was ik niet. Dan heb ik een ander gezien!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 15:26

Heb je nog wel voorbij zien galloperen in de cross. Maarjah roepen is dan ook zo vervelend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 15:47

Sussie85; dan heb ik volgens mij jou wel zien staan, jij stond bij Kim en toen ging ik richting het springen stappen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 15:52

Dus de jury's zaten bij het water en bij de 2e hindernis?

Ik heb nog nooit zulke hogen stijlpunten gehad in de cross, maar ik had juist anders gereden (posi dan)

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 15:52

Snoekiej schreef:
Jammer dat je de cross niet hebt kunnen uitrijden Ingrid. Misschien kom jij dit keer in de krant met je waterfoto's :+

Hoop eerlijk gezegd wel dat er foto's van zijn. Dan wil ik nu net weer niet in de krant. :o
Maar als ik dan toch een keer koppie onder moet gaan bij het water, wil ik dat wel graag vast gelegd hebben als aandenken :D

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 15:54

__Marloes schreef:
Dus de jury's zaten bij het water en bij de 2e hindernis?

Ik heb nog nooit zulke hogen stijlpunten gehad in de cross, maar ik had juist anders gereden (posi dan)

Ze zeiden mij, dat er 1 zat bij het Water en Mexicaanse hoed
En nummer 2 zat op een kar bij de Bulfin, Strobalen en die 2 boomstammen.

cobrst55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:01

Scum schreef:
Dat is ook vreemd Snoek. Bij voorkeur moet de jury niet bij het water zitten.
En dan snap ik mijn zessen van het water ook niet. Want dat ging gewoon geweldig. En als je allemaal zessen geeft kun je er ook best even bij schrijven waarom je die zessen geeft, maar er stond nergens commentaar bij. Maar het maakt mij ook verder niks uit. Ik hecht niet zoveel waarde aan die stijlpunten. Die kunnen ze beter afschaffen.

Zoiets heeft alleen nut als de jury erbij schrijft bij welke hindernissen er gekeken is. En als er ook commentaar bij staat.

Allereerst nog +:)+ met je prijs en uiteraard alle andere (prijs)winnaars gefeliciteerd, en voor alle PECHvogels :(:) :(:)

Sum, met dat laatste ben ik het helemaal eens, gaat alles goed en heb je toevallig een "noodsprong" in het bijzijn van de jury dan heb je gelijk onvoldoende...maar zonder commentaar!

Echt waarde hecht ik er ook niet aan het is een momentopname, maar een paar winstpunten op je CV staan zo leuk :D die loop ik dus nu bijvoorbeeld mis, had een gemiddelde van 5,83 (?) maar wel een foutloze cross. 8-)

Ik heb zelf ook wel lekker gereden, hoewel Max zich een beetje stug hield tijdens dressuur en springen, was niet zo lekker voor mijn been, resulteerde met springen in 3 balken( kostte me dus de 1e plaats en het regio kapioenschap)

Ik heb mijn filmpje nog even teruggekeken en toch nog iets positief in mijn geval dan, 2 van de 3 balken waren achterbeenfouten dus ruitefout hij werd echt te lang, maar het intrekken van het voorbeen gaat de goeie kant op, 2e van de dubbel was een beetje laag in verhouding tot de eerstedus daar struikelde we zowat over..eraf door voorbeen.

In de cross had ie het weer helemaal naar zijn zin, ben rustig gestart maar na de bocht van hindernis 2 zag ie de ruimte en toen ging het gas erop ik heb hem zelfs na de mexicaan wat teruggenomen want we hadden nog wel een hoop tijd over, onze uiteindelijke tijd was 4.42 :P

@snoekiej |o hard roepen dan maar de volgende keer!

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:09

Sussie85, bij mij werd wel een kreupelonderzoek gedaan hoor :)!