[SGW] De SGW dressuurproef.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gr_roos

Re: De SGW dressuurproef.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 20:19

Over de dressuur heb ik me nog nooit druk gemaakt, sta meestal bij de laatste 5 Tong uitsteken Mijn eigen gevioel is het belangrijkst en ik heb 1 keer een proef gereden waar ik aardig wat punten voor had, zag er wsl netjes uit, maar rijtechnisch kreeg ik het niet echt lekker opgelost.
Heb daar 3 weken lol van gehad, dus ik los het liever rijtechnisch goed op en dan komen de punten wel een andere keer ( en anders maar nooit Haha! )

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 20:23

Ik heb in de SGW zelf nog nooit een probleem ondervonden in de dressuur. En dan bedoel ik meer dat ik nooit de punten haalde die ik dacht te moeten hebben. Stond altijd bovenin, dus mag niet klagen.

Karens reactie kan ik heel goed begrijpen, want haar 168 punten-proef heb ik gezien en was gewoon minstens 1 dikke, als het geen 2 winstpunten waren, waard!

Ik heb alle paarden altijd op ontspanning rondgereden en niet te hoog ingesteld. Het is ten slotte maar een B proef. Ze willen volgens mij gewoon graag ontspanning en gehoorzaamdheid zien.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 13:47

Ik denk dat dat mijn probleem was in Gorssel met trakkie. Die liep gewoon heel moi hoog in de oprichting. De proef was heel netjes en hij deed precies wat er gevraagd werd, maar kreeg idd als opmerking dat mijn paard teveel opgericht was.
Voortaan maar wat lager instellen als ze dat willen zien. Maar ik vond het niet leuk om onderaan te eindigen en 6'sen te krijgen voor onderdelen die echt wel meer waard waren (zoals kaarsrecht en gesloten afgroeten).
Verder denk ik er maar niet teveel over na, krijg ik alleen maar hoofdpijn van.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 14:13

Kan best zijn dat ik dat ook heb gehad PB, in Neede laat ik hem gewoon wat lager.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 14:23

ik snap het soms ook niet, maar mag meestal niet zeuren want hoor bijna altijd bij de 1ste 4. Toevallig in Wieringerwerf niet stond ik 6e ofzo. ik rijd normaal ook Z1 met hem maargoed.

Ik rijd altijd gewoon een actief net proefje, stel hem niet zo hoog in als met gewoon dressuur ( vindt ie ook al moeilijk)
denk dat het ook belangrijk is in zo;n proef dat je goed kan schakelen in tempo's dus duidelijke verschillen laat zien als dat gevraagd wordt. en ophoudingen dat ze direct reageren.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 15:06

Bij de uitslagen van Gorssel staat wel dat je 180 punten had Karen en niet 168......

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 15:08

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 15:09

Ligt er aan wat voor punten de rest heeft en op welke plaats je staat na de dressuur.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 15:57

Ik stond met 186 idd ook wel een keer 3e, wat ik toch ook echt TE weinig punten vond. Aantal punten zegt dus niks

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 17:06

rowo schreef:
Ik stond met 186 idd ook wel een keer 3e, wat ik toch ook echt TE weinig punten vond. Aantal punten zegt dus niks

dat had ik idd al eerder gezegd. Plaatsing zegt mij een stuk meer dan de punten. Laatste staan met 177 (oude telling) is ook niet echt een succes Knipoog

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 17:42

Nee precies... dat lijkt me ook niet wat. Of dat alles een winstpunt rijd en de nummer 1 heeft 230 punten ofzo.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 18:13

ik kijk ook naar de plaatsing, punten zeggen me weinig.
Maar bij het Nk liep die echt k*t en toen stond ik 4e na alle 2 de dagen, dus ja snap het soms helemaal niet haha!

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 19:02

Ik reed afgelopen weekend in Gorssel echt geen top proef.. Het eerste gedeelte ging fijn voor mijn gevoel (6-en en een enkele 7) Tijdens het galopgedeelte werd ie langer en langer en de punten werden waarrempel hoger en hoger.. Stond gewoon derde met 195 punten... Heel apart.. Mijn vader en ik moesten er om lachen... Dat bewijst dus wel weer, dat je eigen gevoel niet zoveel zegt...

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 20:20

Ik kijk (met Lielle en anderen) niet eerst naar de punten maar naar de plaats op de ranglijst en hoeveel ik goed moet maken met springen en crossen. En ja: ik verbaas me met enige regelmaat over de scores die Rose en ik (of een andere combinatie) krijgen. Ik weet waar de jury's op zouden moeten letten maar merk dat dat niet altijd gebeurt. Soms krijg ik meer dan ik verdien, soms ook minder. Het blijft een zaak van een persoon die iets ziet en dat beoordeelt, en dat hoeft niet aan te sluiten bij wat ik als ruiter voel.

Wanneer je betere en meer uniforme beoordelingen voor de gereden dressuurproeven bij een SGW wilt, is het dan een idee om een pool of vakgroep van juryleden te organiseren die jaarlijks een aantal wedstrijden jureren, doen aan (onderlinge) deskundigheidsbevordering en dergelijke meer? In mijn ogen zou je hiermee best winst kunnen boeken. Om over na te denken Slim .

Groeten Paul

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 20:31

Volgens mij willen ze bij de KNHS helemaal geen tijd en geld aan bijscholingen spenderen voor de sgw Lips are sealed

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 21:10

GvdT schreef:
Volgens mij willen ze bij de KNHS helemaal geen tijd en geld aan bijscholingen spenderen voor de sgw Lips are sealed

Dag Roos. Met of zonder plaksel op de mond: dit hoef je ook niet onmiddellijk op het bordje van de bond te leggen. Ik kan me als een start voorstellen dat een aantal wedstrijdorganisaties bij elkaar in de buurt met elkaar spreekt en afspraken maakt over uit te nodigen juryleden en over gezamenlijke instructie; ik kan me voorstellen dat een aantal juryleden het initiatief neemt om zich te melden bij verenigingen in de buurt, ik kan ...

Kortom met (graag) of zonder (jammer) bond zou je eens moeten kijken wat je kan doen om wat stappen in de goede richting te doen. Niets moeilijks, niets ingewikkelds dat weer in reglementen moet worden gevangen. Gewoon ergens beginnen en kijken of dat wat oplevert.

Groeten Paul