[SGW] Oefencrossen najaar

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SGWuppie

Re: Oefencrossen najaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:26

Ligt er ook aan wat voor paard je hebt! Ik heb er 1 die alles springt wat je haar voorzet. Na 1 training heb ik 3 B crossen gereden met goed resultaat. Maar ik heb zelf ook wat ervaring dat scheelt ook weer. Mijn andere paard heeft al best wat trainingen achter de kiezen, maar start ik pas in het najaar in de B. dat is gewoon veel meer een scheiterd waarbij ik eerst een heleboel vertrouwen moet winnen.

Dus als die van jou lekker nuchter is, zou ik gewoon meedoen. Je kunt het ook zien als een buitenrit met wat sprongetjes en als je maar overal beheerst op afrijdt, kan er niet zoveel misgaan. Als iets niet gaat, rij je er gewoon omheen, iig niet zonder begeleiding het gevecht aangaan met je paard.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 10:57

Hoi Marije,

In Lisse is ook een oefencross, maar die kan best wel eens vol zitten.
Ik weet dat er 30 augustus een training is in Lelystad, dat is voor sgw begrippen ook niet zo ver van Lelystad.
Ik woon iets hoger dan A'dam en er is hier gewoon weinig in de buurt.

Misschien ook handig om voor die tijd eens bij een cross te kijken, weet je wat je ongeveer kan verwachten.
Ik zou persoonlijk dan wel bij L,M,Z gaan kijken. Die ruiters kunnen je over het algemeen net iets meer vertellen dan een B ruiter.

Marije_1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 09:57

GvdT schreef:
Hoi Marije,

In Lisse is ook een oefencross, maar die kan best wel eens vol zitten.
Ik weet dat er 30 augustus een training is in Lelystad, dat is voor sgw begrippen ook niet zo ver van Lelystad.

Weet je misschien ook welke datum die oefencross in Lisse is?

SGWuppie schreef:
Dus als die van jou lekker nuchter is, zou ik gewoon meedoen. Je kunt het ook zien als een buitenrit met wat sprongetjes en als je maar overal beheerst op afrijdt, kan er niet zoveel misgaan. Als iets niet gaat, rij je er gewoon omheen, iig niet zonder begeleiding het gevecht aangaan met je paard.

Verder is mijn paard inderdaad ontzettend nuchter en heb niks te verliezen dus ga dan gewoon op save rijden, het idd zien als een buitenrit met wat nieuwe ervaringen. Rustig aan, geen tijdsdruk en mijn paardje overal goed naar laten kijken.

Neem aan dat je gewoon parcours mag lopen? Kan dat dan tijdens de starts als je niet in de weg loopt? Of is dat per wedstrijd anders geregeld? Iemand nog tips hoe je zo`n parcour het beste verkent, ik bedoel zijn er mensen die het op een fiets doen oid?

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:01

Moet je eigenlijk een startkaart hebben voor zo'n oefencross?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:01

NOrmaalgesproken mag je verkennen als anderen al rijden. Je moet wel goed oppassen dat je de ruiters niet hindert. Ik verken zelf te voet of met de mountainbike.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:07

Lisse is dacht ik 20 september.

Je kan de cross gewoon lopen als andere aan het rijden zijn. Wel aan de kant gaan als er een paard losloopt Tong uitsteken Fietsen vind ik iets lastiger als er al ruiters in de cross zijn. Zeker als het smalle paadjes zijn, dan moet je als er een paard aankomt ook je fiets nog snel de bosjes in zien te krijgen Knipoog
23 en 24 augustus zijn de Noordhollandse Kampioenschappen in Dijkgatsbos ( Wieringerwerf), misschien leuk om daar te kijken en te zien hoe het eraan toegaat op een wedstrijd.

Ik las in je profiel dat je ook een Voltaire hebt, op sommige foto's heeft ie dezelfde uitdrukking als de mijne en ook het probleem van de ongelijke voorvoeten komt me helaas bekend voor.

@ Jorien, sommige organisaties willen een kopie van een startcoupon hebben. Bij andere kan je gewoon meedoen.

Marije_1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:53

@GvdT grappig idd van diezelfde uitdrukkig, herken het ook zeker op foto`s van jou.
Parcourslopen ga ik dan voor de eerste keer maar eens te voet doen, is wel 5 kilometer dus moet er aardig wat tijd voor nemen (is geen normaal springparcoursje Tong uitsteken). En mocht het virus dan echt aanslaan dan ga ik daarna wel nadenken hoe ik professioneler over kan komen, met mountainbike, goede crossbescherming en cross outfit etc Haha!. Eerst maar eens zien hoe we het vinden.
Goede tip om naar de Noordhollandse kampioenschappen te gaan kijken, zal wel de zondag worden, weten je dan ook welke klasse dan rijden en rond welke tijd?
Hmm krijg er steeds meer zin in moet ik zeggen, zal benieuwen wat me paardje ervan vindt.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 11:00

Op zondag rijden de B paarden en de pony's in verschillende klassen.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 11:02

Zondag is de klasse B. Startlijsten staan al op startlijsten.nl. Alleen SGW aanvinken bij disipline en je hebt de startlijst.

Ik loop het liefst de cross, kan ik me iets beter concentreren.

Marije_1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 11:03

Bedankt allemaal voor de info!

aidaulan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:46

Hoi,

Ik las ook iets over eind september en een oefencross in Doorn? Dat is lekker dichtbij voor ons. Weet iemand hier meer over?
Alvast bedankt.

Groetjes,
Aida

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:51

Over de oefencross in Doorn loopt ook een topic, zou ik even een zoektocht naar doen als ik jou was...
Wij zijn er vorig jaar geweest en dat was voor ons een eens en niet meer ervaring, ten eerste al omdat het belachelijk duur is...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 08:33

Nickeltje schreef:
Over de oefencross in Doorn loopt ook een topic, zou ik even een zoektocht naar doen als ik jou was...
Wij zijn er vorig jaar geweest en dat was voor ons een eens en niet meer ervaring, ten eerste al omdat het belachelijk duur is...

30 euro..
www.areche.nl of zo...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 08:35

_Jorien_ schreef:
Moet je eigenlijk een startkaart hebben voor zo'n oefencross?

Lunteren hoefde het niet..
maar bijvoorbeeld Princenhage.. (die oefencross komt nog.. )
moet je lid zijn van de KNHS.. vanwege verzekering.. enzo..
(hoeft geen sgw.. of spring startkaart te hebben..)
verder geen idee....

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 08:37

GvdT schreef:
Hoi Marije,

.

Stupid question.. waar in Lelystad.. en is er nog plek..
(aangezien de 31 e de door mij vrolijk geplande oefencross toch niet door ging.. )

anders wordt het bosrit.. in Loonse en Drunense duinen... Huilen ach toch ook leuk.. Knipoog

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 08:14

Hey Luitjes...

Zag 7 sept, lelystad erbij staan. Dat is welliswaar niet bij rutger Murray op het terrein maar in een bosje vlak bij HC de Hoeve.

Er is daar geen waterbak aanwezig en er zijn geen wallen. Het wordt echt een sumier oefencrossje voor mensen die het ook ens willen proeven. De route is wel leuk door het bos!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 12:39

Sjolvir schreef:
GvdT schreef:
Hoi Marije,

.

Stupid question.. waar in Lelystad.. en is er nog plek..
(aangezien de 31 e de door mij vrolijk geplande oefencross toch niet door ging.. )

anders wordt het bosrit.. in Loonse en Drunense duinen... Huilen ach toch ook leuk.. Knipoog

Moet je even contact opnemen met pleun van der Marel. Zijn e-mail adres staat iig op www.sgw-eventing.nl en dan bij trainingen.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 12:50

Hoi,

Ik wilde dus eigenlijk ook de oefencross in Doorn mee rijden, maar het is inderdaad vréselijk duur enzo.
Ik wilde daar 70 starten maar nu ben ik dus opzoek naar iets anders hier in de buurt alleen ik wil wel echt laag springen. (rij een E-pony, op wedstrijd ook gewoon tussen de pony's).

Weet iemand hoe laag je kan springen in Broekland in die oefencross?

LoveeYou4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 12:59

Kan die die oefencross in Boekeloo ook met pony's rijden?
Grtz

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 14:14

Broekeloo bedoel je?
Ja, die kan ook met pony's.
Mijn zusje rijdt hem met een kleine D-pony, vorig jaar ook gedaan, ging prima!

aadburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 19:14

superlise schreef:
Hoi,

Ik wilde dus eigenlijk ook de oefencross in Doorn mee rijden, maar het is inderdaad vréselijk duur enzo.
Ik wilde daar 70 starten maar nu ben ik dus opzoek naar iets anders hier in de buurt alleen ik wil wel echt laag springen. (rij een E-pony, op wedstrijd ook gewoon tussen de pony's).

Weet iemand hoe laag je kan springen in Broekland in die oefencross?

In Broekland heb je altijd 3 keuzes: 80 cm, 50 cm of er langs Haha! je mag in ieder geval altijd doorrijden (ook na drie weigeringen)

lvdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 18:54

11 & 12 oktober: broekelo

http://www.broekelo.nl

Heb al weer een paar andere hindernissen gezien van dit jaar!
echt vet! Haha! Haha!
- Je hoeft geen officiële startkaart te hebben, je moet wel lid zijn van de KNHS.
- Je mag de cross altijd uitrijden
- Je kunt het ook in een groepje rijden