[SGW] Welke B cross is het fijnst om mee te starten ivm nieuw paar

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Re: Welke B cross is het fijnst om mee te starten ivm nieuw paar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:54

Scum schreef:
Ik denk dat Neede niet zoveel kwaad kan. Is heel goed te doen, alleen een lastige waterpartij (erg donker en staat meteen om de hoek).

Heb je die cross zelf wel eens gereden Scum? Ben je het enge smalletje met die rare aanleuning vergeten? Knipoog
Was nou niet een echt B-waardige sprong. En zo zijn er meerdere dingen daar die niet handig zijn voor een onervaren paard.
Maar ja, zo zie je maar weer hoe de meningen verschillen.
Voor wat betreft de waterbak heb je zeker gelijk. Die is lastig en zeer zeker voor het B.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 20:15

oke ik denk dat ik nog maar even ga nadenken. Nijeberkoop stond op de planning maar heb dan geen hulp en vervoer vandaar dat ik naar Neede keek. Heb daar in het L altijd fijn gereden. Ben daar 2/3 x geweest in het L lang geleden.

@ Simmie was dat in 2007 die rare sprong.
Ik ben op zoek geweest naar hindernis foto's 2007 van Neede maar kan niks vinden.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 20:45

Ik weet niet zeker meer of dat rare smalletje er in 2007 ook in zat. In 2006 iig wel.

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:22

In 2007 zat het rare smalletje er niet meer in. Op het veld was een zandloper gebouwd. Die had voor de B nog wel een redelijke afstand, maar voor het L en hoger klopte er weinig van heb ik gehoord.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 17:45

de meeste stemmen Haha! gaan toch op voor Gorssel dus heb mij maar opgegeven. Sta p de wachtlijst.
Ik vond neede in het L altijd wel leuk maar ook erg pittig dus hopen dat ik er bij kan in Gorssel. Van de week even naar Roden bellen met de vraag of er getraind kan worden Bloos

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 13:57

Ik vond neede erg makkelijk vorig jaar in de L paarden en je was er ook zo doorheen ???? behalve het water voor de L was wel even lastig maar die van mij kijkt niet zo op water...dus tja.... werd uiteindelijk echt een dressuur uitslag cross

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 14:17

Ik vind Neede geen eerlijke cross. In 2006 dat belachelijke smalletje, vorig jaar die driesprong met onmogelijke afstanden. Bovendien de waterbak, en het gigantische verschil tussen de hindernissen. Het M was vorig jaar eigenlijk veel te makkelijk, muv de laatste gigantische trakehner, en dat vond ik in 2006 in het L ook.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 18:42

Weet iemand trouwens hoe Vasse is in de B? Is namelijk ook best dichtbij.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 19:23

Toen ik zelf een paar jaar geleden B ging crossen in Vasse, vond ik de B behoorlijk pittig, maar dat was in 2003 ofzo.
Ben er al een paar jaar niet geweest dus kan er nu niets zinnigs over zeggen. Wel dat ik de B-cross van toen nu niet meer zo pittig zou vinden, maar dat komt omdat ik inmiddels wat meer ervaring heb en toendertijd pas net crosste.

Miky0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 20:30

Lielle schreef:
Ik vind Neede geen eerlijke cross. In 2006 dat belachelijke smalletje, vorig jaar die driesprong met onmogelijke afstanden. Bovendien de waterbak, en het gigantische verschil tussen de hindernissen. Het M was vorig jaar eigenlijk veel te makkelijk, muv de laatste gigantische trakehner, en dat vond ik in 2006 in het L ook.

Neede heeft vorig jaar op haar flikker gehad vanuit de KNHS, althans over de cross.

Om verder weer ontopic te gaan:
Heeft Heino nog B paarden?

verder tjah Vasse is wel oke, niet bijzonder moeilijk. Alleen als je paard zaagzel fobie heeft niet zo, ze werken daar nogal graag met zaagsel bakjes onder de sprong ter vervanging van greppeltjes. De waterbak is er een beetje donker en prutterig, niet dat er veel water in staat. Maar eigenlijk zijn er niet veel crossen waar ik echt geen B zou starten.

de overige zoals Barchem, Bathman, etc. worden als stevig ervaren, al is het B wel gewoon eerlijk alleen wat steverige grotere sprongen dan de andere, maar weinig smals of gepruts (wat ik nog weet uit ervaring) dus in mijn mening wel goed te doen als je getrained hebt.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 22:16

caroline78 schreef:
Weet iemand trouwens hoe Vasse is in de B? Is namelijk ook best dichtbij.

ik ben er vorig jaar geweest. het was mn derde cross. er zaten 2 skyjumps in voor de b, waaronder 1 over water. de waterbák is vrij donker.
ook zat er een pciknicktafel in,maar daar waren volgens mij nouwelijks stops op. ook 2 keer op en afsprong. wel supergave cross, maar ik zou liever eerst gorssel gereden hebben.
máár: dat is alleen mijn mening hoor! als je goed getraind hebt is het vast goed te doen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 08:50

caroline78 schreef:
Zijn er meer mensen die Neede goed te doen vinden als 1e cross voor een paard. Wat voor hindernissen staan daar in het B.
Piano is geen probleem, ook hoge afsprong niet. greppels zijn nog niet gedaan.

Toevallig heb ik met alle paarden (2 pony's en 2 paarden) mijn debuut gemaakt in Neede en nooit problemen gehad. K kon er fijn rond rijden. De waterbak is niet helemaal lekker als je paard watervrees heeft, en dat ene smalletje was niet eerlijk. Maar verder vond ik het een fijne cross om te beginnen. K heb er niet voor gekozen om daaar te beginnen, maar was toevallig de eerste cross dicht in de buurt.

Vasse vond ik niet zo'n fijne cross. Naast de amateuristische organisatie, was de cross best dik gebouwd. Niet moeilijk, maar gewoon hoog. De waterbak is een donker gat en daar hadden nogal wat paarden problemen mee.

Gorssel is idd wel een fijne cross Ja

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 14:24

De hoogte is voor mijn paard geen probleem. Wat is belangrijk vind is dat de cross simpel te rijden is met faire sprongen. Ik heb liever dikgebouwde sprongen dan van die huppeltjes. Ik wacht eerst maar af hoe ze het in Roden doet (training) en Gorssel en dan geef ik mij voor andere op.
Ik weet niet of dat Neede wordt want ik doe liever nog geen 2 crossen per maand. Paard is pas 5 jaar en nog onervaren.
Bathmen hou ik zeker in de gaten.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:16

Zou ik mezelf nog op kunnen geven voor een cross? Welke zou ik dan opgeven? (helaas zit Gorssel al vol) (geen crosservaring, we hebben nu wel crosselessen op de vereniging van Bert Wagenvoort) En het liefst niet te ver van lochem/Zutphen/Deventer af? Bloos

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:20

Neede, Bathmen, Barchem, Vasse, Heino, Diepenheim... Die zijn allemaal in jou buurt (ook de mijne) en deze komen nog in september en oktober.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:30

Zijn dat ook fijne crossen om meete beginnen?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:31

Neede is de eerste, daar heb ik allemaal mijn B debuut gemaakt (alle paarden). Vond ik wel goed te doen, maar zijn de meningen over verdeeld.

Barchem is vrij technisch en moeilijk, Vasse vind ik niet moeilijk, maar wel lomp gebouwd. Heino ken ik niet.
De rest is in mijn ogen heel goed te doen Ja

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:35

Oke dankjewel!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:59

heino is simpel en leuk, voor een groot lomp paard zijn de kleine paadjes wat opletten, je kan daar niet echt hard gaan dus je moet je optimale tijd goed verdelen.
Je kan je ook opgeven voor wachtlijst op gorssel, kans is groot dat je gewoon kan starten. mooie overzichtelijke cross om te beginnen. hattem is voor de B ook leuk te doen. ik heb deze nooit moeilijk gevonden, ook de L niet.
diepenheim is ook een mooie cross, maar wel wat lang vorig jaar in de L, maar denk dat dat voor de B ook een mooie locatie is.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 13:55

Hattem heeft toch geen B?

Ik sta op de wachtlijst voor gorssel. Wacht even af of ik daar bij kan anders geef ik neede op.
Misschien dat ik Bathmen ook meepak en anders ga ik in april naar markelo en westerbork.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 23:13

caroline78 schreef:
Hattem heeft toch geen B?

Ik sta op de wachtlijst voor gorssel. Wacht even af of ik daar bij kan anders geef ik neede op.
Misschien dat ik Bathmen ook meepak en anders ga ik in april naar markelo en westerbork.

Ik heb wel regio gereden in de B in Hattem ,was daar zelfs nog derde, dus weet niet hoe of wat ?? vorig jaar was er idd geen B maar toen was het daar NK van de L , M en Z, Nu is het NK volgens mij ergens anders, dus dan zou er weer B moeten zijn in Hattem, geloof alleen wel dat je daar minimaal 2 winstpunten moet hebben om daar te mogen starten, maar weet niet wat daar van waar is. Voor mij gold dat toen toch niet.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 23:14

Ik meende laatst ook op sgw-eventing.nl gezien te hebben dat er geen B was, maar kan ook spoken gezien hebben.

Maar Henk Jan, voor jou is er in de buurt (vooral in het najaar) meeeeeer dan genoeg te crossen Ja

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 07:44

ik lees hier ook even mee!
ik heb me alleen nog opgegeven voor heino!
dat is best makkelijk te doen, alleen smalle paadjes Ja

aadburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 19:21

Henkjan schreef:
Zou ik mezelf nog op kunnen geven voor een cross? Welke zou ik dan opgeven? (helaas zit Gorssel al vol) (geen crosservaring, we hebben nu wel crosselessen op de vereniging van Bert Wagenvoort) En het liefst niet te ver van lochem/Zutphen/Deventer af? Bloos

Broekelo (bij Raalte) op 11 en 12 oktober is een oefencross waar je kunt kiezen of je 50 of 80 cm wilt springen en zelfs als je een hindernis niet springt of bij drie weigeringen kan je gewoon doorrijden.

http://www.broekelo.nl

Als je mee wilt doen met je wel snel zijn want het gaat hard met de inschrijvingen Haha!

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 20:39

ik heb broekelo ook gezien. Ik schrik zelf nogal van de afstand 4800meter
De hindernissen lijken mij wel erg luk.