[SGW] cross training voor beginners

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: cross training voor beginners

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 09:42

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 09:44

Miriam schreef:
Reddevil_taz schreef:
Bij ons op stal (omg. Breda) is nu iemand begonnen met eventing/cross training. Zij lest bij Rob Janssen, hier op bokt kom je zijn naam vaak tegen.

Hm, ben eigenlijk wel benieuwd wie dat dat is, want ik ken eigenlijk niemand in de buurt van Breda die bij Rob lest en ook les geeft....?

En na nog een keer lezen zie ik dat de stalgenoot in kwestie bij Rob lest en zelf geen les geeft Koe
Sorry voor mijn gebrekkig begrijpend lezen.....

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 09:46

Als je via die site op het idee komt om Piet Aarts te bellen: laat je niet afschrikken. Hij zei tegen me dat ik hem maar eens moest terug bellen als ik een paar winstpunten in het B sprigen had. Die heb ik nog steeds niet maar ben wel al een aantal keer ergens gaan trainen en dat gaat best aardig.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 10:14

miss_jumpy schreef:
Een van de trainers van de cursus die jij volgend jaar wil volgen geeft zelf ook wel eens losse trainingen in Moordrecht. Daar zit een heel mooi beginnersterrein, vlak bij Rotterdam!

Hij heet Michiel Brons, zijn gegevens kan je vinden op www-sgw-eventing.nl bij informatie, adressen. Ik zou hem gewoon eens bellen, is een enthousiaste kerel en wie weet kan je een keer bij 1 van zijn lessen aansluiten!

Bedankt voor de tip. ik zal even gaan kijken, ik heb hem wel eens vluchtig gesproken inderdaad en bezig gezien bij een ORUN cursus waar een vriendin aan mee deed.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 14:28

hey
ik weet geen oefenterreinen in je buurt, maar wou even reageren op je vraag van hoe het wordt opgebouwd.
Ik heb in mei meegedaan aan enkele crosstrainingen voor beginners. Daarbij hebben we eerst losgereden dressuurmatig, maar met aandacht voor verlichte zit en dergelijke. Eerste les kregen we ook wat theorie mee over cross, uitrusting enz.
Na het losrijden zijn we begonnen met mini-sprongetjes. Het eerste was misschien 30cm hoog Clown
Het hoogste was maar 70cm. Afsprongen zijn we ook begonnen met eerst 30cm naar beneden en tegen het einde lukte al de 80cm.
Op het einde van de les konden we al een klein parcourtje rijden.
De tweede les hebben we ook de autobanden gesprongen, een dubbelsprong, de waterbak enz.
Alle hindernissen waren nog steeds erg laag. (niets hoger dan 70cm)
De derde les kon ik er jammer genoeg niet bijzijn. Heb me nu weer ingeschreven voor drie lessen in augustus Lachen

om een idee te krijgen:
[SGW-ITP] Coberlina (Flemmingh) @ eerste crosstraining!
[SGW-ITP] Coberlina @ tweede crosstraining

Veel succes alvast!!

Vivre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 13:07

Flutterby schreef:
ik hou dit topic even in de gaten - ik zou zelf graag een keer een crossles willen volgen of een oefencross rijden (omgeving prinsenbeek-breda-etten-leur) Ik heb vorig jaar de oefencross in etten-leur gereden en dat was wel ontzettend gaaf! Sindsdien heb ik het springtechnische iets meer op peil gehouden, maar geen oefencross in deze omgeving meer gevonden..

wat is dat in hulten precies? en niet te vergeten: hoe duur is het Lachen ?

In omgeving west brabant kun je trainen in belgie; in de mosten en minderhout, zoals Marieke xXx al zegt. Maar daar moet je iid een eigen instucteur regelen. Mosten is gratis en kun je altijd terecht, Minderhout moet je even bellen (www.blauwbossenruiters.be) Verder kun je naar Baarle Nassau, dat is vanuit E-L ook goed te doen, daar kun je les krijgen van de eigenaar Max Tuitelaars of zelf een instructeur meenemen. Ook eerst even bellen of je kunt komen. In Zundert zit de fam. Peters, die op eigen terrein een heel aantal crosshindernissen hebben gebouwd. Daar kun je ook trainen onder hun begeleiding, ook eerst even bellen. En in Putte (net op de grens Nl-Be) kun je trainen bij de fam. Schager, onder hun begeleiding. Hun gegevens kun je vinden op www.sgw-eventing.nl onder oefenterreinen.

In oktober is er een officiele cross in Princenhage en zij organiseren ook altijd een oefencross voor paarden en pony's. Deze is wel een stuk officieler als de nieuwjaarscross van E-L (neem aan dat je daar aan mee hebt gedaan Bloos ), maar je mag wel gewoon langs de hindernissen. En dan in Januari hoop/denk ik dat E-L weer een oefencross organiseerd.

Hoop dat je er wat aan hebt! Als je meer wilt weten moet je maar even pm-en.

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 22:04

vivre: ik heb je gepb-t! heel erg bedankt iig, mijn ma was ook al helemaal enthousiast over die in princenhage (omdat ik daar praktisch te voet heen kan, des te beter!) die in etten-leur dit jaar vond ik erg gezellig, jammer genoeg de week ervoor en de dag zelf slecht weer maar dat kon mijn pret niet drukken!
na de officiele sgw in april ben ik ook de dag erna meteen erheen gereden om nog het een en ander bij de waterbak te kunnen springen Knipoog

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 10:23

Ik heb vorig jaar een crossles gehad bij de Valouwe. Wat crossen betreft ben ik ook een echte beginner en ik wil er ook niet mee verder. Maar zo'n les vond ik wel eens leuk.

Ik vond het een hele goede les. Je kan alleen of met een groepje van maximaal 4. Er stonden ook genoeg hindernissen voor mijn niveau en al rijdend sprong ik toch een aantal hindernissen waarvan ik dacht dat ik dat nooit zou durven. Dat vind ik dan weer leuk aan zo'n les.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 17:56

Wij hebben in Leusden met zn 5ven 3 lessen voor 30 euro gehad! Op de Treekhoeve!

Echt ontzettend veel geleerd, en uiteindelijk konden ook de iets minder springende ponies afsprongen van een meter maken!!

Echt een aanrader Haha!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 15:38

je kan ook 4-5 oktober naar laren gaan, naar de Tripalon, daar kan je oefenen, en als er hindernissen tussen zitten die je niet durft ga je er gewoon langs, schijnt allemaal geen probleem te zijn. Ik ga daar ook eens kijken.

I_Moondance

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 19:56

Silly1972 schreef:
je kan ook 4-5 oktober naar laren gaan, naar de Tripalon, daar kan je oefenen, en als er hindernissen tussen zitten die je niet durft ga je er gewoon langs, schijnt allemaal geen probleem te zijn. Ik ga daar ook eens kijken.

Jaa, maar dat ligt aan de andere kant van het land..
is niet zo dicht bij brabant..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 20:51

Ik volg dit ook even..
Wil ook gaan cross lessen...
Ik woon ook ergens bij Rotterdam..
en zag al wat dingen voorbij komen...

Ben ook wel in voor een leuke oefen cross...

Zz_pOwer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 20:45

ik zoek iets rond limburg/braband
Weet iemand iets ?
X

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 20:48

Dit is een topic van bijna een jaar oud! Kijk eens in de FAQ of gebruik de zoekfunctie. Dan vind je alle terreinen in NL en ook die specifiek in Brabant/Limburg.

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:27

ik organiseer crosstrainingen in Moordrecht (bij Gouda) en Michiel Brons geeft deze lessen. dit is voor de puppy's (mensen en/of paarden met geen crosservaring of die het nog spannend vinden), voor beginners (mensen die al een een training hebben gevolgd) maar ook voor de gevorderde. locatie is www.zuidplasruiters.nl het terrein is afgelopen winter helemaal verbouwd en erg mooi geworden. voor meer info zie topic: crosstrainingen in Moordrecht by Donna ;)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 07:09

Dit topic is inmiddels al bijna 2 jaar oud.
Voor nieuwe gerichte vragen, stel ik voor een nieuw topic te openen en niet verder te gaan in dit oude topic.
Daarom hier een slotje.