[SGW] Verslagen SGW Maarsbergen (28/29 juni en OEFENCROSS)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gr_roos

Re: Verslagen SGW Maarsbergen (28 en 29 juni)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 20:13

Maddie, wat balen, maar dat had ik je al gezegd. Hopelijk is ze snel weer rad is. Was wel weer ff gezellig.

Ben wel benieuwd naar de resultaten van de L ruiters.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 20:15

Mie toe! Ja

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 20:16

Ik dacht dat jij vroeg te bed ging? Clown

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 20:28

ik loop met mijn oogleden op halfzeven... Slapen ...even een leuke anekdote tussendoor..
op de terugreis moest ik even aan de kant omdat ik mijn ogen niet meer opengehouden kreeg.,..heb toen een blikje redbull gepakt..terwijl ik dat aan het drinken ben, val ik met het blikje tussen mijn handen in slaap... Dromen ...redbull geeft je dus niet altijd vleeeuuugeelllsss... Haha!

heb de merrie al vele dikke knuffels gegeven...en benen vol ingesmeerd met arnicaspul en gebandageerd...ik weet niet waar het van komt...of van de stop in de dubbel, of van de spieren waardoor ze stopte in de dubbel...maandag komt de DA en die kijkt haar lekker na, en dan heeft ze voorlopig even vakantie..lekker buitenrijden en gymnastiseren en lekker de wei op.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 20:42

Gefeliciteerd Renske, super zeg!

San: Netjes van je foutloze cross OK dan!

Marloes: Fijn dat het weer lekker ging en gefeliciteerd met je 1e plek!

Chartje: Lekker rondgereden dus!

Miriam: Super voor de eerste keer M en gelijk foutloos, en dat in Maarsbergen Knipoog OK dan!

GvdT: Gefeliciteerd! De volgende keer even rustig met de zweep? Clown

Madelene: Balen zeg, hopelijk is het niets ernstigs Ach gut

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 20:51

Wat een goede resultaten allemaal!! Zelfs eerste prijzen voor Marloes en Renske, gefeliciteerd!!

Mirjam, super toch dat je nu je vuurdoop hebt gehad, als je nu met je rug al foutloos rijdt, dan komt het in de komende crossen zeker goed! Lief van Ollie dat ie zo goed ging! Lovers

Gvdt ook netjes gedaan, ook wel een vuurvretertje die merrie van jou he Haha!

Jammer Madelene, ik hoop dat het iets onschuldigs is!

Ben benieuwd hoe Simmie is gegaan!!!

Ik heb helaas afgemeld, Gin is nog wat gevoelig op haar rug van de zadeldrukking en hoewel ze daar in de cross en springen wel doorheen loopt, vind ik het toch geen fijn idee om dan van start te gaan....super balen, want de cross ziet er weer geweldig uit!!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 20:53

Ik heb echt heerlijk gereden!! Haha!

Vanmorgen begon het slecht, de auto begon te schudden dus overgezet op benzine. Toen gaan tanken aangezien er niet zoveel benzine meer in zat, wou de auto niet meer starten Boos! Wegenwacht gebeld en na een halfuurtje weer verder. Gelukkig waren we goed op tijd weggegaan zodat ik nog genoeg tijd had om de cross te verkennen voor de dressuur.

Dressuur ging aardig fijn, de puntjes moeten nog even op de i maar het is allemaal in ieder geval al wat meer bevestigd. Kreeg 198 punten, daar stond ik zelf even van te kijken!

Met springen werd ze wel erg fanatiek waardoor ik teveel zelf aan het rijden was in het parcours, 1 balkje. Na het springen een hartslag van 60.

En op naar de cross! Ze wou het starthok niet in toen ik moest starten, beetje stom, normaal rijd ik er wel even doorheen maar had ik nu niet gedaan omdat ze daar eigenlijk nooit moeilijk doet Clown Maar goed, de cross ging echt heerlijk! Ze waren wel net bezig met een demonstratie bij de tent met roofvogels waardoor ze even de kop er flink opzette, daarna wel weer fijn door.
Water ging echt prima, het 2e water op het eerste gezicht ook tot de boomstam. Ze zag op het laatste moment de kuil+water erachter en besloot daar toch nog even over na te denken. Dus even gestapt en opnieuw aangereden, toen was het gelukkig geen probleem. Verder weer super doorgereden, echt alles ging fijn!
Bij 15 zag ze het gat erachter en ja hoor, ze sloeg af. Daar werd ik even pissig waar ik achteraf wel spijt van heb aangezien ze er gewoon nog geen vertrouwen in heeft. Moet het gewoon veel blijven oefenen. Maar goed, 2e keer er goed over en deze keer bij de op/afsprong geen bijna-aanvaring met een boom gehad Clown

Na de cross was ze echt nog hartstikke fris, hartslag van 64 na even stappen wat voor haar doen best laag is.

Ik heb wel echt een heel fijn gevoel aan vandaag overgehouden, ze was echt heel erg fanatiek, ze liep de hele cross uit zichzelf, heb echt geen moment been hoeven geven. Ik moest haar tot aan de finish toe inhouden, erg fijn dat ze de hele cross zo goed meedacht!

Oja, ook nog weer wat bokkers gemeet, gezellig! En RK en ik hebben hetzelfde dekje Vork

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 21:41

Renske: gefeliciteerd!! Goed hoor, weet netjes voor elkaar Lachen
Mooi dat het er voor Violin ook positief uitziet.

_San_: netjes gedaan joh! Leuk dat hij ook zo lekker aanpakt in het M.

Marloes: Ook hartstikke gefeliciteerd!! Super joh, zeker als je een beetje een rottijd hebt gehad Lachen

Chartje: Mooi dat je zo fijn gereden hebt. Springschoenen of peesbeschermers nog om in de proef, overkomt iedereen wel eens hoor Knipoog

Miriam: Gelukkig dat je een fijn gevoel hebt!! Wel knap hoor!
Hopen dat jullie snel weer helemaal in vorm zijn samen.

GvdT: Gefeliciteerd!! Die ram tegen de boom klinkt wel pijnlijk..

Madelene: Wat vreselijk balen zeg!! Lijkt me zo rot..
Maar wel een heel wijs besluit. Hopelijk valt het mee..

Marieke: Ook al zo klote.. maar wel verstandig ook.

Andrea: Mooi dat je toch tevreden bent.

Zo nu ons verslagje maken (nouja.. van Michael) Haha!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 21:42

Renske, wat gaaf, wat goed! Gefeliciteerd met je eerste prijs!!!

San, jammer van het verzet, gelukkig weet je waar het door komt. Gefeliciteerd met weer een foutloos M rondje!

Wow, Marloeske, ook een eerste plaats!! Gefeliciteerd!!!

Chartje, ook mooi gereden!! Die bak waar jij het over hebt, heb ik ook flink geschampt...

Miriam, klinkt toch niet verkeerd voor een eerste keer M hoor!

GvdT, niet verkeerd hoor! Gefeliciteerd met je 5e plek!!

Madelene, jammer van je kreupelheid... Hoop dat het niks ernstigs is...

Marieke, wat vervelend!! Sterkte joh!

Andrea, jammer... Had je al gesproken...

Mijn eigen verslagje:

Dressuur niet bijzonder, maar ook niet verkeerd. Helaas een rij 6-en met af en toe een 5. Zelfs voor verzorging, terwijl haar staart keurig gevlochten was!
Springen had ik tot en met 6 echt super in de hand, zelfs een super afstand op 3-4ab alleen bij 7a reed ik te veel terug, balk op de eerste. Bij 8 reed ik weer te veel terug... Echt raar, nu kan ik ineens terug rijden en dan zit ik echt te puzzelen met afstanden. Belangrijkste is wel dat Nickje zich dus echt terug laat rijden nu!
De cross was heerlijk. We gingen ongecontroleerd hard van start, maar tijdens het rijden heb ik haar op de belangrijke plaatsen heerlijk terug kunnen nemen.
Foutloos maar wel 8 sec te laat binnen...
Heerlijke afsluiting van mijn L. Nu de zomer springen en dan maar eens zien of ik in Neede naar het M ga of eerder ergens in Belgie...

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 21:52

Wij gingen vanochtend om half 9 van huis, zodat we de cross nog van te voren konden lopen.
Lekker alles bekeken, leuke cross! Geen technische dingen, wel dingen waar je goed op moest letten.

Dressuur ging wel redelijk, begin was best netjes! Alleen jammer dat Michael de linkergalop er nog niet helemaal opgebouwd heeft hehe.. 180 punten en nog 3 onder hem.

Springen keurig, foutloos. Maar dat mag ook wel aangezien ze nu ook met gemak M springen loopt.

Toen naar de DA, wat sprongetjes gemaakt, en naar de start van de cross. 30 seconden van te voren werd Estelle wel eeeerrug opgewonden, dus heb ik haar maar even aan de hand genomen. Toen ik haar losliet en Michael het starthok in stapte, ging ze met een grote sprong nét niet vroeg weg Haha!
Met een hoop power waren ze van start, kon ik 1 en 2 nog net zien. Ze hebben de cross helemaal foutloos uitgereden Haha!
En nog netjes 3 sec. onder de optimale tijd.

Ben weer helemaal trost op vriendje en paard!! Ze zijn overal rechtdoor gegaan, en alles ging lekker volgens Michael.
Uiteindelijk zijn ze 5e geworden Haha!

Aardig wat bokkers gezien, Scum en Lex bij het springen, Andrea heb ik langs zien komen, Renske hebben we gezien, Nickel hebben we bij het water gezien! En nog wel meer mensen, maar dat vergeet ik antuurlijk weer Bloos

Nickeltje: Netjes hoor! Succes in het M!

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 21:58

renske, Sanne, Marloeske, Gvdt, Andrea, Miriam, gefeliciteerd met jullie fijne ritten.
Madelene, balen dat je paard niet helemaal OK was. Geef dr maar een dikke knuffel. Ik had vanochtend niet in de gaten dat het vandaag gebeurd was. was ook een beetje haastig Bloos
Marieke ook balen van je paard,maar wel eenverstandig besluit.
edit** super nickeltje!! en annemieke

Ben ook weer terug. Heb een beetje dubbel gevoel.
Dressuur ging wel OK, 185 pnt. 7e plaats. Springen ging fijn en foutloos.
Cross begon erg goed. Ik had een beetje angst voor hindernis 5 (met de greppel), maar gelukkig ging dat met een aanmoedigingskreet goed. Maar Kees schrok wel ff de toen ie net los van de grond was. Op het eerste water ben niet de allerkortste route gedaan, maar bij de verplichte doorgang toch door het 2e waterje gegaan, zodat ie iig heeft gezien dat er toch niks engs achter hindernis 10b zou zitten. Dit heeft goed gewerkt.
Bij de waterbak hoorde ik mensen mij aanmoedigen (ze riepen iig mn naam), maar ik weet niet wie het waren Bloos Maar vond het wel erg leuk Haha!
Bij hindernis 8 (waaier) was ikin de veronderstelling dat b er ook bij hoorde en heb die ook gesprongen. (a+b was voor het M Bloos )Vond m als best heftig en die afstand tussen a en b was ruim zat, maar Kees rekte even extra en pakte m zo mee.
Op het hondenhok moest ik Kees toch wel even overtuigen. Op de punt-dubbel een onozele stop. Na het opnieuw aanrijden trok ie naar B best wel naar links en dus het breedste stuk vd punt Nagelbijten / Gniffelen Moest ie weer erg rekken. Vanaf dat moment werd ie wat aarzelend op de sprongen wat toen ook nog weigereringen opleverde bij de voer- en drinkplaats. Daarna sloeg hij helemaal af op de boomstam voor de coffin en was he teinde oefening.
Omdat het eerste allemaal best goed ging was ik daar erg tevreden over en wsl is hij door het erg moeten rekken op een paar hindernissen wat bang geworden.
Vandaar mn dubbele gevoel.
Zal in de springtraining mss wat meer op grotere breedtes moeten oefenen.

Evenals op de heenweg kwamen we nu ook op de terugweg (A28) ook weer weer enorm veel motors tegen ivm de TT in Assen. Wat best wel vermakelijk was, dat zowat ieder viaduct onderweg overbevolkt was met toeschouwers. Hier en daar zelfs mensen die op de vangrail en op- en afritten zaten. Pompstations die helemaal overbevolkt waren met kijkers Tussen Zwolle en Staphorst werden komplete zuipfeesten en BBQ's gehouden bij de huizen langs de snelweg Clown Echt ongelofelijk zeker niks anders te doen op zaterdagmiddag...ik zou zeggen: " get al life"
Laatst bijgewerkt door reeskees op 28-06-08 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 22:00

Iedereen met goede resultaten, gefeliciteerd!

Ik ben wederom in het springen uitgesloten. 1e stop was echt gemeen van Sims en ik pleurde er af. Daarna was ik van mijn a propos en nog een weigering bij het opnieuw aanrijden. Effe verderop weer een stop en toen was het weer einde wedstrijd.
Ben er echt ziek van. Jullie (mentale schoppen en support ten spijt).

RK, nog bedankt.

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 22:02

graag gedaan Bloos

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 22:31

Echt ellendig voor Simmie!

RK, grappig verslag! Ben benieuwd of je nou wel of niet 2 wp's aftrek krijgt...
Vind het trouwens wel stoer dat je die 2 dikke bij 8 wel gewoon gesprongen hebt!

Annemieke, klintk als een geslaagde dag!

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 22:44

iedereen gefeliciteerd
simmie: balen zeg!!!

Nou vanmorgen vroeg weggegaan 5 uur pfff.
Maar goed ik moest om 12 uur dressuren, ging lekker 198 punten en een 3e plek.
Springen ging ook erg fijn even geprutst op de 4ab maar mars redde me er mooi door heen dus een foutloos parcour.
Toen de cross, het ging allemaal erg fijn. Helaas stopte die op 10B. Daarna wel alles foutloos gereden, baalde er wel van maar goed Dit was de laatste keer L.
Er werd niet goed gereden vondt ik, waren veel mee weigeringer. Heb niet gewacht op de prijsuitreiking want moest nog uiteten.

Oja heeft iemand dat schimmel ponytje nog gezien die een duik nam. en later gehavend wat uit de cross kwam. Met haar was ik mee, het blijkt gelukkig mee te vallen. Pony was wel erg geschrokken.

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 22:46

Nickeltje, ik heb bij het secretariaat gevraagd, maar zei konden me melden dat ik hindernis 8 goed had gesprongen Clown zo zie je maar... jury's (deze waren blijkbaar niet van alle regels op de hoogte...) Heb dus 2wp aftrek vanwege uitluiting door 4x weigering. Bloos

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 23:01

Ben inmiddels uitgebadderd (met een Juup erbij Vingers aflikken ) dus nu klaar voor een verslag van mijn L debuut:

Dressuur ging niet echt lekker. Moest in een hoosbui losrijden en dat was het dus niet. Zaten veel slordigheidjes in, punten (173) waren terecht.
Cross gelopen, redelijk pittig, zag met name op tegen hindernis 4, vond hem best huge.. Clown

Toen in het zonnetje gezadeld voor het springen. Madam wist wat de bedoeling was, dus het was een standje hard... met 3 balken de schade beperkt weten te houden, maar volgens mij heb ik tussen alle afstanden wel 2 galopsprongen overgeslagen... Haha! ('k weet dat we het rustiger kunnen, maar ik had de kriebels voor de cross en daar reageert Today heftig op... Bloos )

Toen de cross in. Alles ging zo lekker... echt super. Waterinsprong heeft ze pas een paar keer gedaan, maar ze deed het zo vloeiend, echt geweldig. Alleen zat ik na hindernis 13 redelijk dicht op mijn voorganger (die had her en der nogal wat weigeringen verzameld). Dus de 2e helft van de cross in een minder tempo gereden. Heb nog wel een keer geroepen, maar denk dat ze dat niet gehoord heeft. Bij hindernis 15-16 ging het mis. Zij zat nog in de hindernis toen ik eraan kwam. Helaas een stop op 15 omdat ik twijfelde wat ik moest doen en Today had zoiets van wat wil je dan?
2e x aanrijden ging goed. Later teruggegaan naar de hindernis, ze hebben toen mijn weigering wel ingetrokken omdat ze zich wel konden voorstellen dat ik aan het twijfelen was.

Dus... mijn eerste 2 winstpunten zijn binnen!!

Verder nog Nickeltje en Simmie en Merel in het parcours gezien. Die bolle van jou ging goed Nick!
Jammer van het laatste balkje. Simmie was echt jammer, heb je een PB gestuurd. Merel ging ook strak rond. Helaas ook een pech balkje.

In de cross is wel het nodige gebeurd aan weigeringen en valpartijen. 'k hoorde van Sjoerd dat er 5 combinaties in de waterbak gevallen zijn (met paard en al) en 2 of 3 daarvan zijn gewoon opgestapt en doorgereden!!

'k vond het een mooie selectieve cross!

Moest wel weer lachen bij de voerplaats. Bij de bak met het water erin schoten we zo weer 10 cm omhoog de lucht in toen ze het water in de gaten kreeg... Haha!

Iedereen die fijne ritten had of prijs van harte!!
Madelene, hopelijk is Nanea snel weer opgeknapt!

Zo deze gaat na een lange dag naar bedje toe met een grote glimlach op mn smoel!!

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 23:09

ja 1 der van, daar was ik mee.
zei al tegen haar, je had helemaal niet door mogen rijden, val van paard is uitsluiting, maar ze zeiden er niks over, wel raar.

Peter46

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 23:24

Ook als fotograaf zit er de eerste dag bij SGW Maarsbergen er weer op.

Na een regenachtige morgen is de middag met mooi weer afgesloten.

Speciale bewondering heb ik voor combinatie 28.
Na een stevige val in de waterbak had de ruiter maar een ding voor ogen en dat was haar paard gerust stellen. Geweldig zoals ze op het beestje inpraatte!

Hier een foto uit de serie van de val:

Afbeelding

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 07:15

Ik lees hele goede resultaten (gefeliciteerd) en wat mindere. Wat onwijs balen zeg Simmie, k kan me voorstellen dat je het ff helemaal gehad hebt Ach gut

Wat een geniale foto *LOL*

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 07:33

Ik heb alle resultaten even gelezen..
Madelene ik vond het heel knap hoe je het oppakte dat het niet helemaal lekker ging. Knap dat je zo snel kon relativeren Pling

Marloes, Gefeliciteerd Haha! Haha!

Simmie, wat ontzetten K*T!

Miriam: Knap dat je zo je cross gereden hebt, hoor.

Oja, ik was net onderweg in mijn cross, bedacht ik me dat mijn beugels nog op springmaat zaten. Ik ben dan ook niet zo iemand die even stopt om ze korter te maken. Het kostte me best veel moeite om netjes in de verlichte zit te blijven zitten. Heb nu ook wel een beetje spierpijn Knipoog

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 07:36

Heb je echt ONDER je cross ze korter gemaakt Bloos! Dat je dat kan Nagelbijten / Gniffelen

Er is toch niks ernstigs met Violin?

edit: lezen is ook een vak Bloos
Laatst bijgewerkt door rowo op 29-06-08 07:39, in het totaal 1 keer bewerkt

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 07:37

Haha nee ik heb ze niet onder de cross korter gamaakt Knipoog ik ben juist NIET zo'n type.

En met Violin komt het hoogst waarschijnlijk allemaal weer goed Lachen

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 07:39

Sorry ik las het verkeerd Bloos Ik wou al zeggen.... ik ben onder de cross wel ergens anders mee bezig.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 08:07

Simmie ik vond het echt balen voor je ! Maar idd, dat ze weigerde was gemeen want ze kan hem prima springen !

Nickeltje, ik vond jullie geweldig *LOL* !! Echt super dat jullie naar M gaan !

Wat jammer Andrea van je stop, maar ach zoals je zegt, blijven oefenen Haha! !

Jemig ReesKees dat je die waaier en B gesprongen hebt, haha vond A al eng !

Gefeliciteerd Crosskip met je winst Haha! !

GdvT toch nog gefeliciteerd met je 5de plaats !