[SGW] Verslagen SGW Oud Karspel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Niien_

Re: Verslagen SGW Oud Karspel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:17

Nee de foto's mij en Ilzjuh waren niet in de kantine te bestellen Knipoog

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:21

Ja, ik vergat je nu nog te feliciteren.
Alsnog dan maar, GEFLICITEERD!!!
Supergoed gedaan.
Leuk ook dat je naar me toe kwam op het terrein, en me aansprak!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:23

Niien_ schreef:
Nee de foto's mij en Ilzjuh waren niet in de kantine te bestellen Knipoog

Nou, dan ben ik erg benieuwd.

starremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:25

ik ook Lachen ik hoop dat er een leuke foto tussen zit Haha!

ben benieuwd, zou je me eventueel een pb tje willen sturen ?

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:28

We hebben nummer 77 niet gefotografeerd Knipoog

Luuxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 21:07

Vandaag ook m'n debuut gehad (had startnummer 76 en was in het oranje).

Dressuur ging wel lekker alleen sjonge wat een hoop grote voltes in de B zeg. Punten vielen een beetje tegen 175 (-2 verkeerd gereden). Tijd zat om parcour te lopen en lekker even wat combi's te zien rijden.
Los gesprongen en dat ging wel was alleen een beetje erg warm binnen in de hal. De springring in en toen stelde de springjury het wel op prijs als ik de door hem opgelegde volgorde zou rijden en met m'n stomme kop vergeet ik dus nummer 4 Frusty . Hij kwam een beetje raar de eerste van de dubbel in en sprong 3b wel gewoon goed en ik zei tegen hem dat ie erg braaf was Schijnheilig en rij simpel door naar nummer 5.
En toen ging voor mij de allesbeslissende bel ....... uitgesloten, sorry u mag niet meer crossen Doei, doei

Gelukkig had ik wat fans die nog even met de jury hadden gepraat en ik mocht de cross toch nog als "oefen" rijden OK dan! dat was in ieder geval een pleister op de grote gapende wond eronder.
Als laatste van de dag moest ik toen uiteindelijk starten en hij ging super, helemaal foutloos en heb werkelijk zitten te genieten onderweg Go jij! Go jij! Heb zelfs nog even kunnen zwaaien naar de stijljury (he GvdT).
Dit had het kunnen worden voor me. Het was een heel eerlijk springparcour en cross!!
Maar ja ik zal m'n telraapje wel weer van zolder halen...

En toch ben ik erg trots op m'n paard, hij heeft alles gesprongen waar ik hem voor heb gezet Lovers

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 21:09

Je cross zag er ook echt prima uit Lachen

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 21:10

Ben trots op jullie hoor! heb nog filmpje van Marks foon op het water! Vond het echt een leuke cross, dit wil ik oooooookkk!

Luuxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 21:14

Apple schreef:
Je cross zag er ook echt prima uit Lachen

M'n nieuwe (nog niet zichtbare) avatar ook ROFL

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 21:14

Luuxje schreef:
Vandaag ook m'n debuut gehad (had startnummer 76 en was in het oranje).

Dressuur ging wel lekker alleen sjonge wat een hoop grote voltes in de B zeg. Punten vielen een beetje tegen 175 (-2 verkeerd gereden). Tijd zat om parcour te lopen en lekker even wat combi's te zien rijden.
Los gesprongen en dat ging wel was alleen een beetje erg warm binnen in de hal. De springring in en toen stelde de springjury het wel op prijs als ik de door hem opgelegde volgorde zou rijden en met m'n stomme kop vergeet ik dus nummer 4 Frusty . Hij kwam een beetje raar de eerste van de dubbel in en sprong 3b wel gewoon goed en ik zei tegen hem dat ie erg braaf was Schijnheilig en rij simpel door naar nummer 5.
En toen ging voor mij de allesbeslissende bel ....... uitgesloten, sorry u mag niet meer crossen Doei, doei

Gelukkig had ik wat fans die nog even met de jury hadden gepraat en ik mocht de cross toch nog als "oefen" rijden OK dan! dat was in ieder geval een pleister op de grote gapende wond eronder.
Als laatste van de dag moest ik toen uiteindelijk starten en hij ging super, helemaal foutloos en heb werkelijk zitten te genieten onderweg Go jij! Go jij! Heb zelfs nog even kunnen zwaaien naar de stijljury (he GvdT).
Dit had het kunnen worden voor me. Het was een heel eerlijk springparcour en cross!!
Maar ja ik zal m'n telraapje wel weer van zolder halen...

En toch ben ik erg trots op m'n paard, hij heeft alles gesprongen waar ik hem voor heb gezet Lovers

Ik had het gezien met springen inderdaad. Vond het super sneu voor je! Volgende keer beter!!

GvdT heeft nogal wat combinaties voorbij zien komen. Wat een hoop waren het er en wat een lange dag als stijljury. Petje af hoor! Ik heb onderweg ook nog even kunnen zwaaien naar GvdT Haha! .

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 21:16

waar zat ze dan, hebben waarschijnlijk dat deel net niet gehad!

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 21:18

Bij hek van het land, na sprong 7 en 8. Dus eigenlijk halverwege tussen 8 en 9 in.

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 21:20

Vond het echt super leuk om te kijken. Was echt leuk gedaan, vooral die cross!!!!!!! Ik was de hele tijd bij de water bak, en die 2 sprongen over de weg heen zeg maar vond ik ook gaaf.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 21:27

TigerBD schreef:
Vond het echt super leuk om te kijken. Was echt leuk gedaan, vooral die cross!!!!!!! Ik was de hele tijd bij de water bak, en die 2 sprongen over de weg heen zeg maar vond ik ook gaaf.

En je hebt mij niet eens gedag gezegd?

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 21:30

nee erg he haha, gaat beetje moeilijk als jij net de waterbak doorga, hoooi heleen haha! Had je ook zien springen in de buitenbak. Vond dat je het goed deed, sommige gingen onwijs hard en dan gek vinden dat de paarden dwars dóór de hindernis gaat, echt eng brr ik hield me adem in.

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 21:43

Ik ben ook weer thuis, was een erg lange dag, maar zeker een geslaagde dag Lachen
Zusje moest al om half 9 dressuren, dus we moesten érg vroeg weg (bijna 2enhalf uur rijden) en we waren vanavond om 9 uur weer thuis (en toen nog paardjes naverzorgen en alle zooi nog uit de auto)

Verslagje:
Dressuur: ik ging nogal uh, stuiterend over het losrijterrein, Velvet vond het toch wel errug spannend allemaal (kleine ponytjes die al aan het crossen waren, vlaggen, kranen die in de cross stonden, omroeper, stapmolen, paarden die vlak langs haar kwamen, feest dus), kreeg haar wel iets rustiger en in de proef eigenlijk geen rare dingen, maar nog wel teveel spanning, en daardoor onrustige aanleuning. Had 181 en kon me prima in de punten van de jury vinden.

Springen was ik foutloos en binnen de tijd. Ja

Cross: er was enige overtuiging voor nodig maar Velvet ging braaf van start en ook hindernis 1 bleek niet te bijten (vooraf dacht Velvet van wel). Hindernis 2 en 3 waren geen probleem, hindernis 4, het smalle tonnetje, vond Velvet géén goed plan, ze nam een reuzesprong naar links en stond zo goed als stil, maar met flinke been- en stemhulp heb ik haar er toch nog overheen gekregen (zonder weigering), hindernis 5, de aardappelzakken, was geen probleem en ook 6AB, op- en afsprong ging zonder proberen, bocht met hindernis 7 & 8 ging weer netjes en toen kwam hindernis 9, boomstam heuveltje op, had er net niet genoeg linkerbeen en linkerteugel bij en daardoor liep ze er net langs, totaal m'n eigen schuld dus, Velvet heeft op dit moment gewoon nog erg veel ondersteuning nodig. (Niet zo raar, 1e cross ooit voor haar Haha!) 2e keer sprong ze er keurig overheen, hindernis 10, boompje heuvelaf was ook geen probleem, hindernis 11 vond Velvet eerst ook geen goed plan, maar met wat aanmoediging ging ze er toch braaf over/doorheen. Hindernis 12, laag steiltje met klein greppeltje eronder leverder ook geen problemen op, net als de boomstammetjes 13 en 14. Bij het water het alternatief genomen, omdat ze nog niet erg safe is op het water en ik dit niet echt geweldig water vond zo voor de 1e cross. (dat doe ik in Vlietland wel dan, dan hoef je tenminste niet heuvelaf het water in te lopen). Bloembak hindernis en steiltje erna gingen ook goed, hindernis bij de jacuzzi ging ook zonder problemen, evenals hindernis 19. Lijntje van hindernis 20 en 21 ging ook probleemloos en de picknicktafel ging ook prima. En uiteindelijk kwamen we met 1 weigering met een halve minuut (oid) voor tijdsoverschreiding de finish over. Ik erg tevreden over hoe goed Velvet aanpakte en helemaal blij dat ik weer eindelijk een cross had gereden, blijft toch een heerlijk gevoel! Lachen

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 21:46

Mooi resultaat Jitske Lachen, dus toch nog een WP gehaald Haha!. Mooie eerste ervaring voor Velvet.

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 21:47

Welk nummer was je ook alweer Jitske? Want op de lijst die op bokt staat staat 85, en die klopt niet volgens mij.

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 21:48

Heb vandaag GvdT, luuxje, Ilse_, Hyppolyte en Apple gemeet. Ja
En Daphne(jij was toch nr 77?), Bonny en Belinda nog gezien.

Nogmaals erg jammer Luuxje, maar je hebt gelukkig nog fijn de cross mogen rijden Ach gut

Netjes Heleen! Met 1 weigering heb je overigens nog wel 1 winstpunt. (míts je een 6 of hoger hebt bij je stijlpunten)

Zag nog meer goede resultaten voorbij komen, maar weet even niet meer wie precies wat had..

Niien_ heb je net een pb gestuurd, was nummer 81 Lachen

Apple: ja, inderdaad toch nog een wp, totaal niet verwacht, maar toch leuk Haha!

lonnevanck

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 22:27

hallo allemaal

ik had nummer 89 , en ik ben ook erg benieuwd naar de foto's

hier mijn verslagje :
van ons debuut na wel 13 jaar ! eindelijk weer een SGW gereden . miin paard vind dressuuren niet zo leuk hij is nog al taai en moeilijk rond te houden . we hadden 174 punten .
met het spingen waren we foutloos
en in de cross kwam hij erg terug op hindernis 1 tm 4 en sprong die hindernissen uit stilstand daarna had hij het spelletje door en trok er goed aan , zelf het water ging hij zo doorheen . foutloos en
ik had 13,8 stafpunten voor tijdsoverschrijding en ben ongeveer 9e geworden..
niet gek voor de eerste keer (al zeg ik het zelf)

gr Marleen

Berdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 23:00

Iedereen lekker gereden zo te lezen.OK dan!

Wij hadden ons verslapen en moesten nog ergens omrijden met de auto, ik moest om half 9 dressuren en we waren er kwart over 8, mama ging nog vragen of ik later kon starten maar dat ging niet. Dus toen ik er op zat meteen het proefje in.Tong uitsteken Cyrano was erg braaf, alleen de galop ging niet omdat ie gewoon niet los was. Had 181 -2, (1 keer fout gelezen.) Beetje laag gejureerd, stond er nog 3e mee.Lachen

Springen ging fijn foutloos.Lachen

We gingen heel fijn van start in de cross, was echt blij dat ie zo goed weg wou.Haha!
Hij pakte super aan, 1 t/m 8 ging goed, alleen bij 9(opsprong) ging Cyrano in de staak, na de 2e keer stoppen dacht ik dat ik 'm er overheen kreeg maar toch niet.
Mocht daarna verder, en 10 tot het eind ging weer super.

Baal heel erg van de weigeringen, maar verder gaf ie wel een fijn gevoel, Volgende keer hoop ik dat we het gewoon hetzelfde doen zonder stops!

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 06:18

Berdien, welk nummer had jij?

Hier op de lijst stond nummer 89 om 09:07.
Dus wij stonden toen bij ring 2 en ik heb toen foto's gemaakt van de pony die daar reed. Helaas bleek alles dus veranderd te zijn en heb ik geen foto's van jou gemaakt maar van iemand anders helaas.

Berdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 06:20

Ik was nummer 49.Knipoog
Jitske(mijn zus) zou geloof ik nummer 89 zijn maar dat is 81 geworden.

Bij mijn zus stond iig wel iemand foto's te maken, en bij de ring ernaast stond ook iemand.

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 06:21

Ja dat waren wij Knipoog
Ik stond bij je zus.

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 06:54

Kent iemand van jullie nummer 53?