[SGW] Invlechten voor de dressuur?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

horsy_choco

Re: Invlechten voor de dressuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 12:01

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 12:10

Ik maak ook knotjes en juist geen kleintjes want die vind ik niet mooi Lachen

horsy_choco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 12:13

Bij het ene paard staan gewoon kleine knotjes leuker en bij het andere paard groter weer leuker Clown vind ik Knipoog.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 20:31

Ik vlecht gewoon voor de dressuurproef, en haal ze er daarna weer uit. Vind het vaak een vreemd gezicht, zie je zo'n stoere combinatie gaan met de knotten nog in! Liever nog zou ik helemaal niet vlechten voor de dressuurproef, want ik heb er echt een gloeiende hekel aan. Maar ik wil ook niet lui overkomen Clown

ShannaSaido

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 12:16

Ik vlecht gewoon in en als ik lang moet wachten voor dat ik moet springen haal ik ze eruit anders laat ik ze lekker zitten. wel kleine knotjes dat is mooier voor het springen

shanna14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 13:52

Als ik lang moet wachten voor het springen haal ik ze eruit anders laat ik ze lekker zitten

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 19:37

Nick heeft korte manen in een opstaande kan. Die punt ik hooguit wat bij voor een wedstrijd.
Mijn moeder vlecht altijd haar staart in. Die vlecht laat ik zitten als hij nog netjes zit en anders gaat die er na de dressuur weer uit.
Nick glimt veel mooier als ik haar was met baby shampo, dus ik was haar (meestal de avond) voor een SGW...

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 12:15

Ik vlecht de paarden voor de dressuur altijd, gewoon mooie dressuurknotten.
Na de dressuur haal ik ze er weer uit, bij sommige paarden heb ik wel eens het eerste knotje achter de oren laten zitten, om het hoofdstel met een touwtje er aan vast te maken. Dit waren paarden die soms nog beetje spooky waren in de cross.. maar over het algemeen laat ik ze los voor de cross.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 14:27

IN VP heb ik niet eens gevlochten Bloos en toch een 8 voor verzorging. Ach ja, vlechten heeft ook eigelijk geen reet met verzorging an sich te maken.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 15:21

Ik had zaterdag wel gevlochten, zondag niet. Beide dagen een 8 voor verzorging.

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 20:29

Simmie schreef:
Ik had zaterdag wel gevlochten, zondag niet. Beide dagen een 8 voor verzorging.

Zal wel een andere jury zijn geweest Haha! . Maar misschien is het inderdaad zo (zie wat SGWuppie schrijft) dat invlechten niet echt met verzorging te maken heeft. Ik vlecht overigens (bijna) altijd de manen; soms vraag ik iemand anders om knotje vóór en staartvlecht te maken want daar ben ik niet handig in. Groeten Paul

sorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 15:36

Eerst vlechte ik vaak niet in. Nu doe ik het wel altijd, is eingelijks wel zo netjes Knipoog . Meestal haal ik ze er voor de cross wel weer uit!

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 16:44

Ik vlecht eigenlijk altijd, en met de cross laat ik ze ook zitten Lachen

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 08:52

ik vlecht wél nu. heb het vorig jaar een keer niet gedaan en kreeg er echt een boze opmerking van de jury over. Ik kwam die dag echt alleen voor de cross, niet voor resultaat dus mij kon het niet zoveel schelen, maar nu doe ik het dan toch liever wel Tong uitsteken na de dressuur haal ik ze er uit.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 10:46

En BW had wel gevlochten en die kreeg een 7. Je kunt er toch geen peil op trekken.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 12:50

ik kreeg toen ook direct een 5. echt niet aardig. toch is het natuurlijk wel zo dat vlechten netter is. juryleden denken toch (helaas) allemaal anders. Lachen

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 12:52

Vooraan in het proevenboekje staat dat losse manen een toegestane en correcte manier van verzorging zijn. Snap dus niet dat een jury daar opmerkingen over kan maken. Volgende keer even het boekje onder z'n neus duwen Gestoord

Geef standaard een 8 voor dat onderdeel en kan me echt niet druk maken over een vlek op dekje of broek. Ben dan veel te veel bezig met nadenken over de punten die belangrijk zijn zoals effect van de hulpen en rechtgericht, in aanleuning gaand paard enzo ...
Alleen als het me echt opvalt dat er stro in de staart zit of paard smerig is, zal ik er iets van afhalen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 13:09

Ik vlecht altijd. Ik vind dat persoonlijk netter in de dressuur.

Losse manen kan idd, maar dan moeten de manen wel netjes hangen en niet alle kanten op staan.