[SGW] Verslagen SGW Castenray

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ibonn

Re: Verslagen SGW Castenray

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 21:23

Nickeltje schreef:
Tjonge, de waterbak belooft wat morgen begrijp ik...

Niet prutsen, dan gaat het goed. Jan v B. ging er prachtig doorheen en het past echt mooi maar velen maakten 2 galopkrabbeltjes op een afstand van 6m! Er is ruimte zat om je lijn uit te rijden dus gewoon doen, dat waren de beste sprongen.

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 21:24

Zag een aantal nette prestaties voorbij komen van onder andere Joyce en Nadia Lachen

Het klinkt alsof Sims ook weer helemaal klaar is voor de L, balen dat je even zat te prutsen, maar super dat Sims braaf doorging Simmie!

Val van Anne was uiteindelijk toch nog meegevallen hoorde ik trouwens.
M'n moeder en zusje hadden haar pony meegenomen, omdat Anne voor de zekerheid richting ziekenhuis ging. (pony staat hier heel dichtbij)
Wel een zwaar gekneusde enkel, maar verder gelukkig niets.
*edit* hoor net dat ze toch ook een gekneusde kaak had en een lichte hersenschudding Ach gut

Brittje had het ook goed gedaan. 192 met dressuur (geloof ik), foutloos gesprongen en een weigering in de cross. (niet echt een weigering, Britt ging blijkbaar te hard en daardoor reed Danique een hindernis voorbij)
Laatst bijgewerkt door _Jitske_ op 03-05-08 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 21:25

Ik ben zo blij....
Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Ik ben door het water gekomen!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
Ik stond 2e met de dressuuur en springen ging zooo super heb volgens mij op een cross nog nooit zo goed gesprongen en foutloos OK dan!
En toen op naar de cross, na hindernis 4, 1/2 coffin ging super en op naar het water steiltje super,
maar kwam totaal niet uit voor B en dus een stop van de andere kant aangereden en goed erover en hij liep zonder twijfel het water in, heb hem helemaal plat geknuffeld.
Na het water weer alles bijelkaargeraapt en mijn cross super afgemaakt klein rijfoutje op de trakhener,
ik wist niet zeker of ik hem wel moest doen toch aangereden en kwam dus een beetje schuin ging groot en landde beetje ongelukkig maar de rest van de cross super afgemaakt, alleen 1 stop op het water en tijdfouten dus ben echt super blij!

Vi ging ook wel, tevreden over de dressuur maar toch weer weinig punten. Springen 1 balkje maar ook blij mee en de cross foutloos met tijdfouten klopte alleen niks van de tijd, horloge begon te piepen bij de champignonbak en ik kreeg een tijd van 6.29 en iedereen zelfs ruiters met een val en meerdere weigeringen hadden nog minder tijdfouten, het moest gewoon iets van 5.29 zijn maar we hebben het aangegeven en ze gingen kijken wat ze ermee gingen doen..

al met al dus een super dag gehad, mooie wedstrijd en een toporganisatie daar...

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 21:29

Zo hier ook een enthousiasteling terug uit het limboland!

We hadden een super route door duitsland gevonden, reed zeer relaxed en we waren er met 1 uur en 3 kwartier. (moest alsnog om 4.15 uur op, maar ja....) Knipoog had ik maar een andere hobby moeten kiezen.

Dressuur losrijden liep erg lekker! Proef ging niet verkeerd maar had nog wat beter gekund. Al met al toch wel tevreden met 190 punten (stond ik 10 e mee).
Springen ging zeer goed!! Zeker gezien de turbosnelheid waarmee het de afgelopen keren in de les ging. Paardje bleef relaxed en was goed te rijden. Helaas 1 balkje wat mijn fout was.
Losspringen voor de cross werd ze wat heter, maar gelukkig nog geen 'training Ede snelheden' Bloos
Cross ging zeer goed!! Niet altijd een fijne afstand maar heb zeer lekker gereden en 'k geloof niet ver buiten de tijd. Later bij de veterinair ook goed.... mijn dag is top!

Ondertussen was het al een uur of 4 en de B paarden was nog niet afgelopen (helaas waren er 2 valpartijen, 1 minder ernstig en 1 wat ernstiger) waardoor de cross en het springen stilgelegen hebben. Dus heb Rob gevraagd om mijn eventuele prijs en hindernis lijst mee te nemen. (heb het daarnaast ook nog aan 3 mensen op het secretariaat gemeld dat ze het aan rob moeten geven.... gezien de status van zijn geheugen!! Knipoog )
Dus weet niet hoe ik uiteindelijk geeindigd ben.

Heb verder Lielle nog voorbij zien lopen, effe gebuurt met Sim en zijdelings het verslag van SGWuppie meegekregen. Marieke, springparcours zag er echt super uit! Knap van je dame dat ze het zo snel oppakt OK dan! .

Verder mijn complimenten aan de crossbouwers en organisatie!! Zag er allemaal goed uit! Go jij! Go jij! OK dan!
Heb geloof ik nog nooit zo een enthousiaste en vrolijke dame in een patattent gezien op een concours.... Haha!

Ga zo denk ik Rob maar eens sms-en of hij een mogelijke uitslag weet!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 21:32

VP en crosskip, gefeliciteerd met deze goede resultaten!!
netjes hoor!

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 21:34

Nadua: Goed zeg, zeker voor de eerste keer!! Lachen
Simmie: Oeh dat heb ik helemaal niet meegekregen van je val! Balen zeg, maar wel fijn dat je alsnog foutloos rondgekomen bent, toch weer goed voor het vertrouwen! Knipoog Mooie foto's ook!!
Jeanine: Netjes gedaan van je zusje! Lachen
Vera: Wat fijn dat hij door het water ging, en fijn dat je lekker gereden hebt! Lachen
Jitske: Wat leuk dat Brittje het zo goed gedaan heeft!! Haha!
Crosskip: Fijn dat je zo lekker gereden hebt! Knipoog

Wij zijn vanochtend ook afgereisd naar Castenray, wat mooi is het daar zeg en een hele goeie organisatie!
Had alleen Risky bij, stuk rustiger als de vorige keer met 2 Tong uitsteken. Maar met Risky voor mn gevoel en redelijke dressuurproef gereden, helaas vond de jury dit niet en stonden we 5e van onder met 182 punten.. Beetje jammer! Wel foutloos gesprongen en gecrossd binnen de tijd, het ging echt super! Nergens twijfel! Haha! Uiteindelijk niks verwacht, want ik stond zo ver onderin.. Maar gewoon nog een 6e prijs! Weer super trots op Risky! Haha!

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 21:37

Goed gedaan Loes!!
Andere mensen met fijne ritten en prijzen uiteraard ook gefeliciteerd!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 21:38

Goed gedaan Loes! Leuk dat Risky het zo goed aanpakt.

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 21:39

welke ring zat jij loes_joery?

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 21:41

Simmie: Ja het is echt alsof ze het al jaren doet, in plaats van pas voor de 2e keer! Clown Echt fijn joh dat Sims het nu ook weer lekker aanpakt! Lachen
Nadua: Ik zat in ring 5 Knipoog

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 21:43

ok ik ook, maar weet mijn tijd niet, omdat tijdens mijn cross het parcour stil werd gelegd en mn tijd dus ook id soep liep..

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 21:48

Ok, ik weet wel dat er, in de andere ring, mensen naar het secretariaat zijn gegaan voor inderdaad de tijden van toen ze stil werden gelegd.
En daar is geloof ik wel wat aan gedaan.. Maar durf ik niet zeker te zeggen!

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 21:50

ok, nou ja ik weet het niet, zie het wel op de uitslagenlijst Tong uitsteken

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 21:53

Hahaha inderdaad! Tong uitsteken

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 22:26

Heb wel alles gelezen, maar van de mensen die ik niet persoonlijk ken, vergeet ik het zo snel weer Bloos

Loes mooi opgeschoven, werd blijkbaar niet zo sterk gereden, dat je zo'n eind omhoog ging door foutloos crosen en springen, goed hoor!
Balen van die fout Simone! Ken het gevoel dat je jezelf wel voor je kop kunt slaan....helaas al te laat he, volgende keer zal het je niet weer gebeuren. Wel lekker dat Sims daarna gewoon doorging!

Hey CK! Heb jou helemaal niet gezien de hele dag!! Klinkt goed van Today!

Mijn verslagje dan maar even....

Heb Ginny sinds begin februari en toen was ze net een maandje onder het zadel. Ze is al wel 6 jaar, dus ze voelt niet meer als een slungelige 3 jarige. Had haar dus maar meteen voor een cross ingeschreven, ben ik zelf ook net ietsjes fanatieker met trainen, want je moet wel eerlijk blijven natuurlijk. Was gister superzenuwachtig Bloos! en vanmorgen ook nog steeds, haha!

Dressuur ging redelijk. Heleboel verbeterpuntjes, maar goed, ik moet niet vergeten dat dit haar eerste proefje ooit is. Ze sprong een paar keer te vaak in galop en er was nog veel spanning. Ergens in het midden of net eronder, de punten weet ik niet.

Met springen 2 losspringhindernissen gedaan, dan weet madame het en wil ze racen. Nagelbijten / Gniffelen
Parcours ging eigenlijk heel behoorlijk. Balk op 5a, ze heeft een enorme galop en hij stond wat krap met een steil als B sprong, dus ik hield haar denk ik wat teveel tegen. Daarna nog een balk op de laatste, 100% mijn schuld. Ik zag de afstand niet en trok er gewoon een galopsprong teveel bij, waardoor ze te dicht kwam.

Voor de cross ook maar 2 x het losspringhindernisje gedaan, want het volgens mij is ze in haar vorig leven ook al crosspaard geweest...werd al fijn hyper.
Ff door het starthok gestapt dat vond ze wel prima. Toen van start, ze slingerde niet eens zo heel erg Haha!

1 ging op zich prima, 2 ook, 3 liep idd een beetje verraderlijk naar beneden, dus die heb ik uit draf gedaan. Greppeltje schrok ze wel even van, maar dan springt ze gewoon een meter hoger...braaf!!!

Bij het water stond mijn voorganger te kl0ten, dus daar baalde ik wel even van, gelukkig trok ze zich er niks van aan en ging ze gewoon door. Die kromme boom om de hoek ging uit draf in een enórme jump....de bomen kwamen af en toe een beetje dichtbij Bloos

10 vond ik een lastige, rechtdoor was eigenlijk geen optie, want ze wil af en toe nog zó groot gaan dat ik een in-uitje, dat er ook nog best wel rommelig uitzag, niet zag zitten. Die andere lijn was echter helemaal niet logisch voor een groen paard (voor mij ook niet echt Bloos ) en daar liep ze ook langs. Had haar er best voor kunnen trekken, maar dat verdiende ze niet, dus maar even op nieuw aangereden.

Rest ging prima, alleen nog en stop op de champignonnenbak. Ik liet haar los en was afgeleid door degene die ik had ingehaald en die vlak achter mij zat, heel irritant (geen excuus hoor! want ik reed gewoon te weinig op die bak Clown ) Even flink been eraan en toen deed ze het wel.

Hartslag van 40 na de cross, dus het kostte haar niet teveel moeite.

Ik baalde van mezelf bij die champ. bak, maar over mijn peerd kan ik eigenlijk alleen maar heel tevreden zijn!! Volgende cross maar eens alles uit galop proberen, wilde haar nu niet teveel laten lopen, want ik wist niet of ze zou springen, maar dat doet ze dus wel Vork

Ga zo even wat foto's plaatsen!

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 22:29

Nog helemaal vergeten op jouw berichtje te reageren Loes Bloos!
Maar netjes! Jammer dat je dressuurpunten wat tegen vielen.

Marieke: ook super voor de eerste cross zo met Ginny!
Zo te horen pakte ze fijn aan, ookal was het allemaal nog wat onwennig Lachen

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 22:41

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 08:08

Mooie verslagen allemaal Lachen

Klinkt alsof het een prima cross was met genoeg uitdagingen er in Lachen.

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 08:12

Klopt idd Apple!

Had net even contact met Rob. Ben nog 4e geworden!! Haha!

En de valpartijen zijn goed afgelopen. Een meisje idd met een flink gekneusde enkel en het meisje bij het losspringen had een lichte hersenschudding. Dus allemaal nog goed te overzien.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 08:20

Gefeliciteerd Cin! Top gedaan.
En nu gaan we (bijna) samen naar het L!
Gelukkig is het met de ongelukkigen meegevallen.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 10:59

Bij deze ook mijn verslag. Sochtends lekker vroeg weg om 4.30 uur. Een voorspoedige reis. Ik begon met dressuur met Rebecca (mijn eigen pony) die liep erg fijn en voor mijn gevoel mijn fijnste proef voor een SGW wedstrijd, maar de jury vond het maar 193 waard, een 5 of 6 plaats meen ik, helaas. Springen ging goed foutloos en voelde zeer fijn aan.

De cross vond ik voor de L tot en met 7 niet moeilijk. Toen zag ik 8, daar moest ik wel even slikken, maar aangezien ik op 14 punten zit in de L had ik zoiets van, ik moet er toch maar voor gaan. Echter geheel onverwachts kreeg ik op 5 A al een stop geheel door mijn eigen stuurfout. Ik kwam aanrijden en wist dat ik rechs voor de L erin moest, ik vond het geen gemeen of moeilijke sprong. Ik was er al links langs geweest met Jade in de B en Rebecca komt nooit terug op water, maar ik zag tijdens het aanrijden mijn blauwe bordje niet en ook mijn tweede boomstammetje zag ik niet. Ik was veel te laat met het bepalen en rijden van mijn lijn ( ik zag het gewoon even niet tussen de bomen door Bloos ) en toen ik zag dat ik naar het witte vlaggetje kwam nam ik zoveel rechterbinnenteugel in mijn hand om te draaien dat Rebecca er niet goed in kwam, ze stond er daardoor al zowat tegenaan en kon gewoon niet springen. Echt mijn fout en toen ik ervoor stond zag ik ook mijn tweede boomstammetje waarop ik moest aanrijden. Ik ben opnieuw aangereden en toen ging het ook gelijk heel simpel. jammer.

Ik hoorde luid gejuich bij de waterbak Haha! Haha! en weet nu dus dat jij dat was IBONN....bedankt...dat was erg leuk.

Met Rebecca ben ik doorgegaan en heb haar in de handgalop terug gezet naar de Trakhener toe, wat ik hoopte gebeurde, ze kwam vol op de achterhand zo van...HEY BAAS...laat me nou lekkker doorgaloperen en kwam van voren lekker omhoog, KOP EROP en drie galoppassen voor de Trakhener goed aan het been en ik vloog erover met luid gejuich van mijzelf .. Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
Ik was zo blij dat ik haar teveel door liet lopen naar 9, maar ze werd dus te ruim en vlak en wat ik zo netjes deed op 8, deed ik niet op 9. Ze kwam er te dicht onder en gleed wat weg naar rechts.....helaas mijn 2e weigering. Opnieuw aangereden en toen ging het keurig...OK dan! OK dan!
De rest van de cross ging super fijn en ik heb er een zeer goed geslaagde dag aan overgehouden ondanks de 2 weigeringen.

Met Jade, de kleine van de sponsor van 1.43m stond ik gewoon 2e na de dressuur Knipoog Heel goed, tijdens het losrijden van springen liep er nog een grote schimmel naast me van 1.86m... Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen hahaha dat moet er heel gek uitgezien hebben toen wij naast elkaar stapten. En Jan v. Beek sprak me nog aan of die van mij gekrompen was........hihihihihihi

Springen met die kleine ging overigens FOUTLOOS....!!!! helemaal top ... De cross had ik een twee weigeringen op 6 de Kromme Boom, dit stond best moeilijk voor haar zo uit de bocht op het mulle zand. Na de 2e weigering heb ik haar rechts op de hindernis gezet en toen kon ik haar doordrukken. De waterbak ging twijfelachtig en het hing op het randje of het een weigering zou worden maar onder luid aangemoedig bleef ze wel lopen. In de waterbak wilde ze alleen maar kijken waarop ik meerdere keren een tik op haar reet heb gegeven want ik zag het al gebeuren dat ik daar zou staan tot de volgende Tong uitsteken Ze waren idd gelukkig coulant bij de waterbak wat dus wel heel goed was voor de ervaring. Op hindernis 10 ging ze super op A en B en bij C kreeg ik de indruk dat ze wat overrrompeld werd en dus de 3e weigering. Nogmaals aangereden en met hangen en wurgen ging ze erover, maar dat was zeer twijfelachtig dat we niet gingen vallen. Weet niet of er bokkers daar stonden, maar we gingen zowat been voor been erover.

Daarna alles uitgereden dus ook voor Jade zijn zowel ik als de eigenaar super tevreden OK dan! OK dan!

Ik heb ook de eerste keer mijn sponsorkleding aangehad Haha! was er trots mee.

Er is ook nog iemand bij me geweest die foto's aan me liet zien die ze van mij gemaakt had via een bokker dus hoop die via deze weg terug te vinden, zijzelf was geen bokker of zo ?? ging een beetje verward, maar ze noemde de naam bokker CLAIRE ??

Super goede organisatie, mooie cross, een paar bokkers nog gesproken, errug leuk !!!!!!!!!! Kortom een super dag en ik ben tevreden met het gereden resultaat, kan niet altijd maar winst zijn toch ??? Was laat thuis, heb alles zo laten staan en ben naar bed gegaan. Ik zal nog even kijken voor een foto topic, moet het toch eens proberen Bloos Bloos Bloos

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 11:23

Mn zus is foutloos door de cross, jippie jeej! Wel twee balken in het parcour, maar ik ben super trots!!! Ga zo door!!!

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 13:02

Hierbij ook nog even mijn verslag. Het was voor mij en mijn paard onze allereerste SGW wedstrijd. Ik ben zeer tevreden hoe het gegaan is voor de eerste keer. Dressuur in de middenmoot geeindigd, springen ging super en daarbij ook foutloos. Cross ging lekker, maar helaas ben ik eraf gegaan bij sprong 10. Stom want ik had misschien beter het alternatief kunnen nemen. Mijn paard stoof langs de hindernis en daar lag ik in het zand. Toch heb ik met een heel fijn gevoel de cross gereden. Zo trots als een aap was ik, omdat mijn paard en ik heeeel weinig crosservaring hebben. Het was echt een heerlijke dag.

@bianca1980: dat was mijn bijrijdster die naar je toe was gegaan. We hebben inderdaad foto's van jouw gemaakt. Ik zal kijken of ik ze zo snel mogelijk naar je toe kan sturen. We kwamen je tegen bij het crosslopen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 13:05

Jammer van je val, maar wel prima voor de ervaring zo te lezen Lachen

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 15:54

Marieke: Goed joh voor de 1e keer!! Lachen En leuke foto's!!
Crosskip: Gefeliciteerd! Haha!
Bianca: Fijn dat je zelf tevreden was over beide, ik heb je springparcours met Jade gezien, zag er goed uit! En ik heb geloof ik ook nog (erg klein) foto's van je! Via de eigenaresse van Risky! Knipoog
Merel_Claire: Fijn dat je zelf tevreden bent, jammer van je val maar netjes voor de 1e keer!! Lachen