Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
pol013 schreef:juist. dan haal je het wel uit je hoofd om nog te springen met een dressuur zadel
maar spring soms wel eens met mn dressuurzadel en waarom ? als ik vanplan was te dressuren maar toch nog ff ga springen wissel ik het zadel niet om

xLariss schreef:Nee, geen wintec. Dat ligt echt bagger op dais
Mijn vz is ook wintec maar die schuift enorm naar achter omdat dais een hoge schoft heeft en ik moet een zadel hebben met zo'n teruggesneden boom(?)
Ik zag dit; hij is zo goedkoop waardoor ik twijfel of ie wel goed zal zijn
http://www.ooteman.nl/productdetail.asp?subId=2485
een goede zadelmaker kan er al heel wat aan doen

pol013 schreef:Wil inderdaad niet alles zeggen. Mijn wintec ligt prima op mijn paard met hoge schoft.
Lielle schreef:dat doe ik heel soms ook, maar dan kom ik toch echt niet boven de 50 cm uit.
En dan is het ook alleen maar omdat ik wilde dressuren en opeens zonodig toch een sprongetje moet/wil maken
susanne_m schreef:hoi!
ik heb t hele verhaal gelezen,
even een vraagje: je gaat voor t eerst op crossles, maar wil dit zeggen dat je ook sgw gaat starten?
en wat doe je verder met daisy (bedoel ik op spring-gebied)?
ik zou het gigantisch zonde vinden dat jij nu een springzadel gaat kopen (als je er misschien niet mee doorgaat)
ik moet toegeven: een dressuur zadel is niet optimaal om mee te springen, maar je geeft aan dat je het vaker doet. dus dat moet kunnen.
ik zou niet voor een slecht passend vz zadel gaan, ondervind je alleen maar hinder van.
als je wel een zadel gaat kopen, laat me je een tip geven: ga voor een goed tweedehands! dat is beter dan een zadel van zadelmarkt en dat soort dingen!
laat je goed voorlichten door je zadelmaker, laat hem je geen praatjes maar een goed zadel verkopen!
succes ermee!
(vergeet niet goede beenbescherming voor daisy mee te nemen naar de crossles)

; Ik heb voor peesbeschermers + bontspringschoentjes en achter strijklappen. Weet niet of dat goed is?
pol013 schreef:Ik heb er wel eens 90 mee gesprongen en toen schoof de beugelriem uit zijn haakje en had ik mijn voet in een vallende beugel
IEK
Het zadel was niet gebouwd om ruimte te bieden aan zo'n beweging en daardoor kwam mijn been zover uit positie dat ik de beugelriem uit het haakje trok.........

. Ik heb wel eens gehad dat we niet uitkwamen en dat ik een enorme klap maakte in het zadel, toen waren we wel alle 2 een beetje het vertrouwen kwijt
.
pol013 schreef:Ik heb er wel eens 90 mee gesprongen en toen schoof de beugelriem uit zijn haakje en had ik mijn voet in een vallende beugel
IEK
Het zadel was niet gebouwd om ruimte te bieden aan zo'n beweging en daardoor kwam mijn been zover uit positie dat ik de beugelriem uit het haakje trok.........
. Nou was het in mijn geval ook omdat het haakje niet helemaal goed meer aansloot, het is me ook een keer in het bos overkomen, maar daar sta je ook in de beugels, dus het zal een combinatie van de 2 geweest zijn misschien. Maar in ieder geval geen fijne ervaring!
.
.
. Maar toch succes
...