[SGW] Lengte stijgbeugels

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amber_

Re: Lengte stijgbeugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 19:58

Hee Sim, dat wist ik niet. Dat er van dat soort beugels waren !
Hmm ik ga er is goed over nadenken Ja. Zijn dit soort beugels ook gewoon te koop in ruiterzaken ?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 20:03

In principe kun je ze bij een goede ruitersportzaak kopen (let wel: ze zijn niet goedkoop!)

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 20:04

Nu dan maar liever goede investering, als het echt helpt !
Dan kan ik ook weer wat vaker gaan rijden misschien Ja

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 20:06

Misschien is het dan handig om ze eerst uit te proberen voor je ze aanschaft. Zet een oproepje hier op bokt. Misschien mag je ze een poosje lenen om te kijken of het bevalt. Ik kan de mijne niet missen, anders had je die mogen proberen.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 20:22

In igg bedankt ! Ik ga is oproepje zetten Ja.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 06:26

Ik heb ze even kort als bij het springen, soms 1 gaatje korter, maar ik heb ze bij het springen al heel kort, ik haat lange beugels Bloos Nagelbijten / Gniffelen

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 06:59

Ik heb de Sprenger Bow Balance beugels http://www.sprenger.de/hs/abt_reit/neuh ... ce_deu.pdf
Sinds ik daar mee rijd kan ik ook makkelijker met kortere beugels rijden (ik heb met die dingen gewoon een betere beenhouding), of ze ook fijner zijn voor slechte knieen dat weet ik dan weer niet.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 07:08

Altos schreef:
Ik heb de Sprenger Bow Balance beugels http://www.sprenger.de/hs/abt_reit/neuh ... ce_deu.pdf
Sinds ik daar mee rijd kan ik ook makkelijker met kortere beugels rijden (ik heb met die dingen gewoon een betere beenhouding), of ze ook fijner zijn voor slechte knieen dat weet ik dan weer niet.

Jammer, we hebben ze niet op voorraad liggen, ik denk snel ff kijken Haha! Die zijn ook niet goedkoop zeg!

nog een vraagje: als je zo kort zit, hangen je knieen dan niet aan de voorkant erover heen? Ik moet mezelf steeds weer ff meer naar achter plaatsen, maar als ik dan weer draaf ofzo eindig ik weer naar voren.

En zou je "kort zitten" ook kunnen trainen zonder paard, iedere dag 5 minuten op je hurken zitten ofzo?

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 07:10

Ik heb een VZH wintec, ik zit daar ook overheen met mijn knieen Ja.
Daardoor vlieg ik nog wel is los van mijn zadel boven de sprong.

Ligt denk ik ook echt aan je zadel

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 07:12

Talida schreef:
Altos schreef:

Jammer, we hebben ze niet op voorraad liggen, ik denk snel ff kijken Haha! Die zijn ook niet goedkoop zeg!

nog een vraagje: als je zo kort zit, hangen je knieen dan niet aan de voorkant erover heen? Ik moet mezelf steeds weer ff meer naar achter plaatsen, maar als ik dan weer draaf ofzo eindig ik weer naar voren.

En zou je "kort zitten" ook kunnen trainen zonder paard, iedere dag 5 minuten op je hurken zitten ofzo?

Dat probleem krijg je wel met een vzh. Bitwise kon zijn beugels niet meer korter omdat hij dan over het zweetblad heen kwam. Dat is met een springzadel zo opgelost.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 07:13

Dat heb ik dus ook Ja

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 07:14

Hmm maar zadeltje dat ik nu heb is toch amper meer VZ te noemen, ik vond het al heeel spring van mezelf...

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 11:53

Ik heb een springzadel en als ik ga springen of crossen maakt het niet zoveel uit. Als ik een dressuurproefje moet rijden op mijn springzadel gaan de beugels wel langer, maar in dressuurhouding op een springzadel zitten is ook niet geweldig. Dus zit het er een beetje tussenin.
Ik krijg trouwens wel ontzettend last van mijn linkerenkel als ik zo lang sta in de galop. Ook voel ik mijn kuiten wel maar dat is normaal. Ik heb vaker wat gehad met die linkerenkel en het blijft ook een slechte enkel, maar hebben jullie een idee om toch pijnloos te kunnen staan?

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 17:23

Ik heb een dressuur en een springzadel, dus lastig te zeggen hoeveel gaten verschil het is.

Als ik met mn springzadel dressuur, doe ik ze voor de cross/springen 3 gaten korter. Ik heb ook de Bow Balance beugels, echt heel fijn. Haha!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 08:01

Ga die GPG even keer te leen vragen van stalgenootje, die schijnt ze te hebben

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 09:22

Zit er veel verschil (ander doel/werking) tussen zo'n GPG beugel met de veer aan de bovenkant en die sprenger/metalb dingen met veren aan de zijkant?

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 09:29

Bij mij is er geen verschil tussen mijn beugellengte bij springen of cross. Ik kreeg in de B(cross) gorssel 2 jaar geleden in het stijlrappport een 5 voor houding omdat mijn beugels te lang waren. Sindsdien zit ik ultra kort ala jockey Knipoog. Mijn kuiten hebben in het begin wel geprotesteerd tegen het rekken in de verlichte zit! Maar nu wil ik niet anders meer.
Ik moet altijd weer helemaal uitvouwen als ik na een paar dagen op mijn springzadel weer ga dressuren, heb ik het eerste kwartier zwabbelbenen, omdat ik ze weer aan de lengte moet wennen.